Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

To może być najlepsza Cywilizacja. Recenzja Sid Meier`s Civilization VI

12 postów w tym temacie

A jak wygląda działanie SI jeśli chodzi o kontakty dyplomatyczne? W poprzednich Cywilizacjach komputer często podejmował różne absurdalne decyzje, np. wieloletni przyjaciel nagle wypowiadał nam bez powodu wojnę. Jest podobnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dyplomacja jest swietna? Moze z panstwami-miastami, bo z cywilizacjami lezy i kwiczy co jest zreszta czescia skopanej sztucznej inteligencji. AI nadal proponuje bez sensowne uklady typu daj mi 4 surowce, zaplac 500g i 10g co ture to ja Ci dam konia. O przymierzu z AI mozna pomarzyc bo gra znowu sprowadza sie do tego ze wszyscy w koncu sa przeciwko nam. Komputer wywoluje wojny z niczego, oskarza nas o nic i cokolwiek by nie robil to wine ponosi gracz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Dyplomacja jest swietna? Moze z panstwami-miastami, bo z cywilizacjami lezy i kwiczy
> co jest zreszta czescia skopanej sztucznej inteligencji.
Zasadniczo nie rozdzielasz systemu dyplomacji, który jest świetny - Casus belli, poziomy dostępu i inne rzeczy dochodzące wraz z rozwojem, od poziomu zaawansowania sztucznej inteligencji. To, że SI jest słaba to jest fakt i sprawia to, że nie potrafi ona korzystać odpowiednio z systemu dyplomacji. Czasem mam wrażanie, że inni liderzy zachowują się jak banda gimnazjalistów (nie obrażając owych) - potępiają wszystkich z byle powodów, chwalą od święta lub jak ewidentnie jesteś w czymś najlepszy na świecie i grają swoimi armiami jakby zaraz ci wojnę chcieli wypowiedzieć. System dyplomacji jest dobry i w grze wieloosobowej może wnosić sporo do rozgrywki, ale w wykorzystaniu go przez SI nie wygląda to już dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Civilization VI to niesamowicie wciągająca produkcja. Im dłużej gramy, tym jest ciekawiej. Jeszcze jedna tura i jeszcze jedna tura i możma tak w nieskończoność grać i grać a produkcja wciąga jak za dawnych lat. Civilization VI klimatem przypomina czwartą odsłonę, ale w porównaniu do niej oraz do innych części wyróżnia się rozbudowanym mikro zarządzaniem i innym elementami, które bardzo urozmaicają rozgrywkę.

Wspaniała muzyka, świetna dla oka grafika oraz złożona rozgrywka, która wymaga ciągłego myślenia co w danej turze należy wykonać. Civka jak nie civka! Ogromny skok do przodu w porównaniu do średnio udanej Cywilizacji 5 i nędznej Beyond Earth. W końcu Firaxis tworzy bardzo dobrą, wręcz świetną grę. Oczywiście jeszcze przede wiele godzin poznawania gry i nowego systemu mikro zarządzania. Nie będę pisal czym się wyróżnia Civ względem poprzedniczek bo chyba już każdy wie co gra oferuje.

SI jest na pewno dużo lepsze niż w piątej części. Tutaj w końcu mądrze rozbudowuje infrastruktury i ulepszenia, dba o tereny i potrafi walczyć. Czasami robi głupoty ale są one wybaczalne. Oczywiście twórcy muszą jeszcze popracować nad algorytmem SI. Ale na dzień dobry otrzymaliśmy i tak SI na "niezłym" poziomie. Co najważniejsze potrafi podbijać inne nacje itp.

Polecam i jeszcze raz polecam! Możliwe, że jest to najlepsza Cywilizacja! I tu wcale nie żartuje. Wszystko zależy od samego producenta!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja przestałem grać w Civ6 po ubogim wachlarzu opcji, który jest sztucznie niedodany z gry, nie chciało się zwyczajnie twórcom. Nie można zmienić nazwy miasta; nie mogę wybrać ilości państw-miast ile ma się pojawić na mapie (co jest bardzo uciążliwe, gdyż nienawidzę dużej ilości państw-miast, bo tylko niepotrzebnie zajmują mapę); nie mogę na nowo generować nowej mapy przy pierwszej turze, tylko muszę znowu wchodzić na menu; nie zapisują się ustawienia gry i muszę na nowo wybierać poziom trudności, rodzaj mapy i inne. To jest oczywiście subiektywne odczucie. Twórcy niby dodadzą te rzeczy w patchach, ale te rzeczy powinny być od razu w grze, ale oni specjalnie dodadzą do patcha, pokazując, że niby dodają nowe funkcje, funkcje, który powinny być normą w nowej odsłonie od razu na premierę. Wstyd.
Poza tym gra jest dobra i jeśli komuś brak tych funkcji nie przeszkadza, niech kupuje śmiało. Ja poczekam aż dodadzą te podstawowe rzeczy, bo jak dla mnie gra teraz nie daje żadnej satysfakcji bez tych opcji, jest wręcz uciążliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Ja przestałem grać w Civ6 po ubogim wachlarzu opcji, który jest sztucznie niedodany z
> gry, nie chciało się zwyczajnie twórcom. Nie można zmienić nazwy miasta; nie mogę wybrać
> ilości państw-miast ile ma się pojawić na mapie (co jest bardzo uciążliwe, gdyż nienawidzę
> dużej ilości państw-miast, bo tylko niepotrzebnie zajmują mapę); nie mogę na nowo generować
> nowej mapy przy pierwszej turze, tylko muszę znowu wchodzić na menu; nie zapisują się
> ustawienia gry i muszę na nowo wybierać poziom trudności, rodzaj mapy i inne. To jest
> oczywiście subiektywne odczucie. Twórcy niby dodadzą te rzeczy w patchach, ale te rzeczy
> powinny być od razu w grze, ale oni specjalnie dodadzą do patcha, pokazując, że niby
> dodają nowe funkcje, funkcje, który powinny być normą w nowej odsłonie od razu na premierę.
> Wstyd.
> Poza tym gra jest dobra i jeśli komuś brak tych funkcji nie przeszkadza, niech kupuje
> śmiało. Ja poczekam aż dodadzą te podstawowe rzeczy, bo jak dla mnie gra teraz nie daje
> żadnej satysfakcji bez tych opcji, jest wręcz uciążliwa.

miasta-państwa niepotrzebnie zajmują miejsce??? żartujesz chyba :) dają takie premie, że z odkrycia każdego następnego cieszę się jak dziecko, zwłaszcza, że SI tak kiepsko się rozwija, że do 200 tury mniej więcej nie ma sensu wysyłać do niej szlaków handlowych, bo lepszy zysk jest właśnie z miast-państw. Masz rację z tym, że brakuje możliwości przegenerowania mapy bez powrotu do menu głównego, ale chyba tylko z tym :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że dają duże premie, ale chodzi mi oto, że zamiast państw-miast wolę te miejsce zagospodarować samemu stawiając swoje miasto na miejscu tego państwa-miasta. Po prostu za dużo przestrzeni zajmują. W poprzedniej odsłonie szło ustawić liczbę państw-miast, to zawsze zmniejszałem liczbę o połowę. Tutaj mi tego brakuje. Czasem miałem tak, że zaraz na północy miałem państwo-miasto, tak samo na południu i zachodzie, a na wschodzie była wroga cywilizacja. Miałem przez to mniej przestrzeni do zakładania własnych miast. Może dwa, góra trzy miasta i koniec. Nie chodzi mi o likwidację państw-miast w grze, bo ogólnie fajne urozmaicenie rozgrywki, a określaniu jej liczby występowania na mapie, tak jak w poprzedniej części. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> SI jest na pewno dużo lepsze niż w piątej części. Tutaj w końcu mądrze rozbudowuje infrastruktury
> i ulepszenia, dba o tereny i potrafi walczyć. Czasami robi głupoty ale są one wybaczalne.

Jak dla mnie AI jest o wiele gorsze niz w Civ 5, na poziomie Ksiaze czy krol nie trzeba nawet sie wysilac, komputer nic nie robi, zle kolonizuje, ma malo miast, duzo armii o dwie epoki wstecz, jest po prostu nudny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Grałem na PGA i muszę stwierdzić, że gra jest dość dobra, ale że "najlepsza" to bym się jeszcze wstrzymał. Mamy sporo ciekawych rozwiązań, ale mamy też takie, które wymagają dopracowania. Troszkę mnie boli, że nie zdecydowano się na zrobienie drzewka w stylu be:rt.
Jeżeli ktoś ma 5 i jeszcze mu się nie znudziła to może się z czystym sumieniem wstrzymać z zakupem i poczekać na: patche, dodatki i mody, bo dopiero jak one się pojawią można będzie powiedzieć, że gra jest "lepsza".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie niestety Civka (a pogrywałem w niektóre od II czesci, ostatnio w V) czy 4x z serii Endless, są niestety po prostu za płytkie.
Niestety ale po grach Paradoxu - mam tu na mysli EU, CK, czy Victorie, jest to wszystko strasznie powierzchowne, banalne... i za płytkie. Powiem szczerze Civką V byłem zniesmaczony wręcz - kreskówkowa grafika jak dla dzieci i poziom trudności, też jak dla dzieci.
Ma ktoś jakieś pomysły na coś nowego z faktyczną głębią mechaniki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować