Zaloguj się, aby obserwować  
Tuddrussel

Heroes of Might and Magic V - wszystko co chcesz wiedziec o polskim wydaniu gry

36234 postów w tym temacie

Dnia 08.11.2007 o 22:51, Nicolai napisał:

A H3 jest to H2 z większą ilością zmian. Korzystając z argumentacji Bospera stwierdzam, że
w serii gier nie mogą powstawać zbytnie odchyły od starego modelu/silnika gry. Heroesi są strategią
turową z elemntami RPG, taką tę grę gracze znają, chcą i kochają. Więc nie można chcieć rewolucji,
przecież gdyby czwórka nie była "of Might and Magic" to odniosłaby większy sukces, bo nikt
nie porównywałby jej do czwórki i nie narzekał na różnice.


Czwórka nie odniosła by sukcesu nawet jakby nie nazywała sie "of Might and Magic". Nazwa nie ma kompletnego znaczenia. Myślisz, że Disciples nie było porównywane do homm3? Wytrzymało porównanie i zdobyło zwolenników i nikt na tą grę nie fuka bo jest dopracowana. H4 wyglądała jak przedwcześnie wypuszczona beta, miała wiele ciekawych rozwiązań ale niestety brakło jej dopracowania. Chyba najbardziej oberwało się jej za grafikę.

Dnia 08.11.2007 o 22:51, Nicolai napisał:

A tak poza tym, czego ci w H5 mało? Jednostek? Zamków?


Choćby:
- czarów
- map
- zamków (było 6 tylko na początku)
- potworów neutralnych (w h3 było ich o niebo więcej)
- przestrzeni/swobody na mapach
- interesujących neutralnych budynków
- ulepszeń/zmian (odgrzewany kotlet? Nie dziękuje)

Design kuleje.

Dnia 08.11.2007 o 22:51, Nicolai napisał:

Jednostek jest najwięcej w serii w liczbie zamków tylko trójce ustępuje

Bzdura, dopiero drugi dodatek wprowadzi alternatywy, nie zmienia to faktu, że brak porządnych neutralnych jednostek.

Dnia 08.11.2007 o 22:51, Nicolai napisał:

Czarów jest mało, ale są to pożyteczne czary, a nie czary-wypełniacze, które nikt nie używał.

Jak ktoś był noobem to i może nie używał, W h3 nie dość, że ogólnie czarów było o niebo więcej a szkoły magii były lepiej przemyślane to tych użytecznych czarów również było o wiele więcej. Po za tym to żadne wytłumaczenie dla Nival, że tak mało czarów zrobił, bo w ogóle przy tym nawet się nie wysilił, prawie wszystkie są skopiowane z poprzednich części.
>Jeden Bohater na zamek był wprowadzony, by skończyć z rutyną, przedtem w każdym zamku mieliśmy Maga i >Wojownika, teraz każdy Bohater jest inny, a nie jak w poprzednich częściach: Mag/Woj o innej nazwie.
Teraz to już przeszedłeś samego siebie w pisaniu bzdur. Niestety fanboy jak nic sensownego nie wymyśli to napisze co mu ślina na język naniesie. Nawet nie chce mi się tego komentować bo takiej ignorancji dla znajomości h3 już dawno nie widziałem. Po co w ogóle porównujesz obie gry jeśli nie masz bladego pojęcia o jednej z nich.

Dnia 08.11.2007 o 22:51, Nicolai napisał:

PS. Czyba nie zrozumiałeś mojej poprzedniej wypowiedzi.

Nie wiem o co ci chodzi.

Tak z innej beczki...
Pewnie już wiecie, że Ubi szykuje nam szóstą część przygód hirosów :). Ciekawe czy ją również będzie Nival robił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/ciach/

Dnia 09.11.2007 o 16:49, Smash-PL napisał:

Teraz to już przeszedłeś samego siebie w pisaniu bzdur. Niestety fanboy jak nic sensownego
nie wymyśli to napisze co mu ślina na język naniesie. Nawet nie chce mi się tego komentować
bo takiej ignorancji dla znajomości h3 już dawno nie widziałem. Po co w ogóle porównujesz obie
gry jeśli nie masz bladego pojęcia o jednej z nich.

Ja nie jestem funboyem H5, ale z tym ostatnim zdaniem to przesadziłeś. Jakoś nie przypominam sobie tylu różnych rodzajów umiejętności w H3, że nie wspomnę już o zdolnościach unikalnych, rasowych, których H3 nie miało. Zamków w podstawce było mało zgadzam się, ale po 2 dodatkach jest ich 8 a w H3 było 9(gdzie ostatni był wymyslony na siłe, nie bede juz wspominał incydentu z Forge). Jezeli chodzi o czary to się z toba zgadzam jest ich stanowczo za mało. Jednak jeśli chodzi o całe H5(łacznie z dodatkami) a takie porównuję do H3(łacznie z dodatkami) to H5 ma sporo unikatowych rzeczy, których H3 nie miało(alternatywy, umiejetności rasowe) W H5 rzeczywiście jest dość mało map i są one dość małe, jednak nie ma co tak strasznie psioczyć na tą grę.
Po za tym wszystkim H5 jest 2 razy tańsza od H3(ja kupiłem H3 za 150zł-premiera i dodatki po 70zł, natomiast H5 kupiłem za 80zł i dodatkek za 45zł oraz drugi zamierzam kupić za podobna kwotę). Zatem nie zwracajac uwagi na taki "drobiazg" jak inflacja H5 jest 2 razy tańsze.

Na zakończenie dodam, że potwierdziłeś w 100% moja teorię, zaczynałeś grać w H3 i uwazasz ja za najlepszą(ja też zacząłem i mam podobne zdanie jednak nie ujmuje H5 gdyż jest naprawde dobra)
p.s. Po co zatem czekasz na H6 skoro H5 mieszasz z błotem? Przecież wiadomo, że H6 nie będzie jakies super hiper, ultra rewolucyjne ponieważ już większość rzeczy już było a Herosi to nadal Herosi. Jeżeli zmienimy tryb budowania np na taki jak w Warcrafcie czy to beda herosi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.11.2007 o 16:55, Lfdracon napisał:

Z tą dyskusją przenieście się do tematu Heroes of Might and Magic: wszystko o serii":
http://forum.gram.pl/forum_post.asp?tid=131#u_1511 . Tam można bez przeszkód porównywać wszystkie
części, a ten wątek jest stricte o H5... aż dziw mnie bierze, że muszę mówić to brygadzistom...

Bez przesady z tymi watkami, tam mało kto zaglada, po za tym jak sie zaczęło to już trzeba skończyć. Ostatnio w temacie H5 sie mało dzieje, a jak sie czyta o tym czy ktoś grał na kodach lub nie to naprawde temat sie nudny robi jak flaki z olejem i szpinakiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Normalne,że nie ma żadnej idealnej gry. Zreszto , to czy komuś sie tak gra podoba czy nie zalezy tylko od tej osoby. H5 nie jest ideałem moze przez to mi sie nie nudzi mi sie, ma pewne wady tak jak h3. I mimo iz nie wiele w nia grałem to jej klimat nie przypadł mi do gustu inie zamienił bym jej na H5.

@Smash-PL

Ale ty mówisz o h3 jak o jakims ideale. nazbyt go idealizujesz a H5 . Bo widzisz by móc cos oceniać trzeba a wiedzieć coś o tym a po b na każdą rzecz chociaz raz spojżeć krytycznie . Wtedy mozna ocenić A teoje wypowiedzi nie wygla daja tak .

@ Bosper

W tej kwesti masz moje pelne poparcie;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.11.2007 o 16:49, Smash-PL napisał:

/ciach/


Nie wytłumaczę Ci nich, dopóki ty sam nie zechcesz tego zrozumieć. Mogę pisać różne argmenty, a ty stwierdzisz, że są bzudne i wrócimy do punktu wyjścia. Moje posty czytasz wybiórczo, tak jakbym czegoś nie napisał. Mówisz, że ja jestem fanboy''em, otóż nie, ja prostu czerpie radość w granie w obydwie części. A ty czasem nie jesteś fanboy''em? Więcej w tym temacie się nie wypowiadam, bo mnie nie rozumiesz, a może nie chcesz zrozumieć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.
Własnie jestem na Ubicom i wszystkie gry w wersji 3.0 , a tu trzeba czekać jeszce przynajmniej 3 tygodnie na 3.0. No ,cóż CdProjekt sie nie popisał ..

a tak przy okazji : co znaczą ikony przy nazwach gier np. miecz i chyba dyskietka ,bo kłódka to wiem ,ze jest to gra z hałem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.11.2007 o 17:40, Bosper napisał:

Ja nie jestem funboyem H5, ale z tym ostatnim zdaniem to przesadziłeś. Jakoś nie przypominam
sobie tylu różnych rodzajów umiejętności w H3, że nie wspomnę już o zdolnościach unikalnych,
rasowych, których H3 nie miało.


A ja nie przypominam sobie bym na to psioczył, mówione było o braku możliwości w wybieraniu bohaterów między might and magic, teraz mamy might or magic w zależności jaki zamek wybierzemy, nie możemy zagrać magiem w zamku haven czy wojownikiem w necropolis (co zawsze preferowałem w końcu silniejsze szkielety, wampiry, liche są bardziej przydatne :D), owszem można na siłę spróbować z rekrutować maga/wojownika z innego zamku ale nie będziemy mieć zdolności rasowej które mają duże znaczenie.

Dnia 09.11.2007 o 17:40, Bosper napisał:

... a takie porównuję do H3(łacznie z dodatkami) to H5 ma
sporo unikatowych rzeczy, których H3 nie miało(alternatywy, umiejetności rasowe) ...


Chciałbym ci tylko zauważyć, że porównujesz starą grę do nowej, Nie sądzisz chyba, że to dosyć oczywisty fakt, że następcy powinni być bardzie ulepszeni niż poprzednicy. Do licha to jak chwalenie, że w D2 jest bieganie a w D1 nie było, to chyba naturalny element ewolucji, poprawianie interfejsu i inne rzeczy...

Dnia 09.11.2007 o 17:40, Bosper napisał:

Po za tym wszystkim H5 jest 2 razy tańsza od H3(ja kupiłem H3 za 150zł-premiera i dodatki po
70zł, natomiast H5 kupiłem za 80zł i dodatkek za 45zł oraz drugi zamierzam kupić za podobna
kwotę). Zatem nie zwracając uwagi na taki "drobiazg" jak inflacja H5 jest 2 razy tańsze.


Wszystkie gry są teraz tańsze, nie ma już chyba gier za 150zł, nawet EA nie winduje cen aż tak. Ja np. D2 czy W3 również w dniu premiery wybuliłem po 150 zł i nie żałuję ani grosza. Najlepszym wymiernikiem gry jest to ile czasu przy niej spędziłeś. Ja przy h3 spędziłem kupe lat aż w końcu mi się przejadła, a h5 jak już to określiłem to"odgrzewany kotlet" i wszystkiego w nim za mało. Brakuje w nim powiewu świeżości, obiecywano ogromne i urozmaicone pola bitwy a dostaliśmy płaską szachownice (zawsze mnie dziwiło czemu jednostki chodząc po piasku nie zostawiają śladów... ).

Dnia 09.11.2007 o 17:40, Bosper napisał:

Na zakończenie dodam, że potwierdziłeś w 100% moja teorię, zaczynałeś grać w H3 i uwazasz ja
za najlepszą(ja też zacząłem i mam podobne zdanie jednak nie ujmuje H5 gdyż jest naprawde dobra)


Nie wiem za bardzo jaką teorię masz namyśli, dla mnie jest naturalne, że jeżeli się coś ogląda, gra , je, czyta to utwardza nasze standardy, daje nam odnośniki, oczekiwania, rozwija nasze poczucie "smaku" i tak dalej...

Dnia 09.11.2007 o 17:40, Bosper napisał:

p.s. Po co zatem czekasz na H6 skoro H5 mieszasz z błotem? Przecież wiadomo, że H6 nie będzie
jakies super hiper, ultra rewolucyjne ponieważ już większość rzeczy już było a Herosi to nadal
Herosi. Jeżeli zmienimy tryb budowania np na taki jak w Warcrafcie czy to beda herosi?


Nie bardzo rozumiem o co ci chodzi. To, że H5 jest be to nie znaczy, że h6 też musi być (masz jakąś dziwną filozofię). Najprawdopodobniej 6 część będzie robił również Nival a Tote pokazał, że jednak chcą wprowadzać nowe pomysły i jednocześnie odejść od cartoonowości.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------------

Czy ktoś zna dokładną listę nowości jaką wprowadza TotE?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.11.2007 o 14:45, Smash-PL napisał:

Czy ktoś zna dokładną listę nowości jaką wprowadza TotE?


-frakcja Orków
-alternatywy
-trzy kampanie
-mapy single i multi
-5(albo 6) nowych zaklęć
-nowy skillwheel dla wszystkich ras
-nowe soundtracki :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.11.2007 o 14:45, Smash-PL napisał:

Czy ktoś zna dokładną listę nowości jaką wprowadza TotE?


Jednej zbiorczej listy chyba nigdzie nie znajdziesz, ale warto zapoznać się z tym: http://heroescommunity.com/viewthread.php3?TID=22026. Tutaj masz zebrane (co prawda nieco chaotycznie) wszystko co wiemy na temat Hord. Są to informacje jak najbardziej aktualne (a przynajmniej były kiedy ostatnio tam zaglądałem;)).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>Niestety fanboy jak nic sensownego

Dnia 09.11.2007 o 16:49, Smash-PL napisał:

nie wymyśli to napisze co mu ślina na język naniesie.


Ta. Jak ktoś chwali grę i broni jej racji, jest "głupim i zapatrzonym fanboyem". Ale jak ktoś grę krytykuje, to "wyraża tylko swoje zdanie".

A co do twego zdania (które szanuję, żeby nie było) że HV to odgrzewany kotlet: Jak 3DO chciało na siłę zmienić serię w HIV , bo to "znowu kolejna część Heroesów", to tym ruchem się zabiło. Lepiej nie zmienić tego co dobre, gdy nie ma się gwarancji, że ruch wypali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

aby uprzyjemnic oczekiwanie wrzucam kilka screenow z wersji beta kompendium heroes 5 (wersja 3.0)
jak na razie ilosc bledow jest zbyt duza bym mogl upublicznic to wydanie lecz kiedy pojawi sie rc1 zapraszam wszystkich chetnych do testow :)

20071111082112

20071111082125

20071111082138

20071111082147

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.11.2007 o 08:38, dark jin napisał:

mam pytanie. czy jest już wydany dodatek tribes of the east (bo w sklepach nie widziałem)

Nie , będzie pod koniec listopada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.11.2007 o 08:21, morthi napisał:

aby uprzyjemnic oczekiwanie wrzucam kilka screenow z wersji beta kompendium heroes 5 (wersja
3.0)

Na pewno w obecnej wersji błędów jest co niemiara, ale ten jeden moim zdaniem łatwo może zostać później przeoczony.
Na zrzucie ze spisem zdolności jednostek, na samej górze jest opis tej należącej do Białego Jednorożca, który mówi (opis rzecz jasna :P):
"Wszystkie zaklęcia Magii Światła oprócz tych, które zadają obrażenia, rzucone przez kogokolwiek również zadziałają na rzucającego tak, jakby rzucał je ekspert"

Nie powinno być przypadkiem:
"(...) rzucone przez kogokolwiek zadziałają również na samego Białego Jednorożca i to tak, jakby rzucał je ekspert"?
No a nawet jeśli nie powinno, to czy tak nie brzmi to lepiej? :)

I trochę na chwilę obecną mało konsekwentne to tłumaczenie. W nowym spolszczonym skillwheelu mamy "Roztrzaskanie..." a tu "Rozbicie...". Chyba dobrze byłoby to jakoś ujednolicić :)

A tak z innej beczki: Czy uwagi do kół umiejętności (szczególnie ta odnośnie v2.2 i Znamienia Nekromanty) zostały dostrzeżone, zważywszy, że nie były odpowiedziami na Twoje posty? :)
W razie gdyby nie, to służę:
http://forum.gram.pl/forum_post.asp?tid=2431&pid=33537
http://forum.gram.pl/forum_post.asp?tid=2431&pid=33540

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.11.2007 o 08:21, morthi napisał:

aby uprzyjemnic oczekiwanie wrzucam kilka screenow z wersji beta kompendium heroes 5 (wersja
3.0)
jak na razie ilosc bledow jest zbyt duza bym mogl upublicznic to wydanie lecz kiedy pojawi
sie rc1 zapraszam wszystkich chetnych do testow :)



uprzyjemnic? ;) ja juz mam blood rage na expercie za to co CDP robi z polskimi graczami ;)


morthi, z ciekawosci zapytam - czy bedzie skillwheel i kompendium do v. 1.6?
(podobno ma byc patch 1.7?)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ślicznie, a błędy nie zając nie uciekną więc można je poprawić;) Miło Gniew Krwi zobaczyć w kompendium, aż mi się łezka w oku zakręciła;) Czekam z niecierpliwością na rc;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna uwaga do tych zrzutów: od kiedy ''Purge'' to ''Wypaczenie''??
Jestem w stanie zrozumieć, że główny polski odpowiednik tego sowa, czyli ''Oczyszczenie'' został już zarezerwowany dla ''Cleansing'', ale zmienianie sensu wyrazu raczej nie jest najlepszym zabiegiem.

Skoro i tak kilka nazw przestało być w polskiej wersji w 100% wiernych swoim odpowiednikom, to czemu nie nazwać tego np. ''Świętym oczyszczeniem''. No a jeśli nie, zawsze pozostaje ''Puryfikacja''. A jak ktoś nie zna tego słowa, to może zajrzeć do słownika i przy okazji poszerzyć o nie swój zasób słownictwa ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeszcze raz podkreslam polski skillwheel 3.0.1 to wersja beta a nie finalna
zostal upubliczniony jedynie w celu zaprezentowania polskich nazw talentow, umiejetnosci itp

zgloszone bledy i sugestie po jego publikacji zostaly uwzglednione i pojawia sie w finalnej wersji samej gry jak i kola umiejetnosci

"Purge" - "Wypaczenie" mozna wypaczyc blogoslawienstwa, czyli sens zdolnosci zostal zachowany. jak zauwazyles nazwa oczyszczenie jest juz wykorzystana wiec nie powinna sie ona pojawic ponownie jako nazwa innej umiejetnosci/zdolnosci (jak to ma miejsce w przypadku zdolnosci i czaru Szał)

"Puryfikacja – czynność obmycia kielicha i pateny, czasem także puszki z okruszków hostii po udzieleniu jej wiernym. Puryfikacji może dokonywać kapłan lub diakon, a także akolita. Do puryfikacji używa się najczęściej wody, rzadziej wina oraz puryfikaterza (ręczniczka służącego do wycierania kielicha)." - jaki to zwiazek z prawdopodobienstwem "zdjecia" pozytywnego efektu z jednostki? jak dla mnie zadnego

@moonman
kompendium 1.6 "robi sie" ;) jako ze aktualnie musze sie skoncentrowac nad 3.0 poprawianie wersji 1.6 zostalo nieco odlozone (tj zmiany i poprawki zostaly zgloszone i czekaja na implementacje) jednakze sam poradni 1.6 jest prawie gotowy

skillwheel 2.2 (w samym kole jest oznaczenie 2.1) ktory zostal ostatnio przeze mnie wrzucony jest ostatnim kolem umiejetnosci dla wersji podstawowej i dla kuzni przeznaczenia - nie sa przewidziane kolejne wersje kola dla tych produktow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować