Zaloguj się, aby obserwować  
MaccCry

Metro 2033: The Last Refuge - temat ogólny

173 postów w tym temacie

Nie znalazłem właściwego tematu. Ostatnio czytałem trochę o tej grze i bardzo mnie zaciekawiła. Zalatuje bardzo Stalkerem. Zapraszam do dyskusji na temat tej gry. Poniżej więcej informacji (źródło Gry-OnLine).

kategoria: gry akcji - FPS
producent: 4A Games
data premiery: koniec 2008

Metro 2033: The Last Refuge to gra typu FPS, zawierająca liczne elementy charakterystyczne dla survival horroru i cRPG. Osadzona w stosunkowo niedalekiej przyszłości fabuła opowiada o nuklearnej apokalipsie, wskutek której ludność wszystkich miast uległa anihilacji, zaś same środowisko doświadczyło potężnego napromieniowania i nieprawdopodobnej degradacji. Ocalała jedynie kilkutysięczna garstka ludzi, która akurat w momencie apokalipsy znajdowała się w moskiewskim metrze, największym w historii schronie przeciwatomowym.

Społeczność, egzystująca na terenie rosyjskiego metra, z pewnością nie ma łatwego życia. Nie brakuje co prawda czystej wody oraz tlenu (dzięki skonstruowanym systemom oczyszczania), elektryczności (generatory prądotwórcze), a nawet żywności produkowanej w podziemnych farmach, ale wszystko to nie zmienia jednak faktu, iż epoka dominacji człowieka nad Ziemią odeszła do historii. Żyjące na powierzchni zwierzęta uległy bowiem różnego rodzaju mutacjom, stając się bardzo groźnymi monstrami. To właśnie te organizmy z powierzchni pewnego razu zaczęły nękać mieszkańców północnej strefy schronu, zwanej VDNH. Z czasem ich ataki stały się coraz groźniejsze, a zwarta defensywa, zorganizowana przez mieszkańców tej części obiektu, z czasem została silnie przetrzebiona. Gracz rozpoczyna rozgrywkę od przejęcia kontroli nad jednym z młodych mieszkańców VDNH, który ma za zadanie przedostać się do legendarnego Polis, centralnej części metra, powiadomić tamtejszych mieszkańców o zbliżającym się niebezpieczeństwie i jednocześnie poprosić o wsparcie nadwątlonych linii obrony. Oczywiście podróż do serca schronu nie jest usłana fiołkami, nie wspominając już o różach – na każdym kroku czyhają bowiem niebezpieczeństwa, gwarantujące potencjalnemu graczowi nieprzerwanie szybką akcję w podziemnych tunelach moskiewskich. Na swej drodze napotykamy wiele różnego rodzaju ekwipunku, w tym broni i pojazdów, który znacząco ułatwia przeżycie w tych trudnych, nieprzyjaznych realiach. Wiele czasu spędzamy także na poznawaniu tamtejszego świata – mimo tak strasznej przeszłości, ludzkość nadal pała miłością do ideałów, szczególnie politycznych, co owocuje licznymi ugrupowaniami ideologicznymi: komunistami, demokratami, autokratami itd., które mają swoje wpływy na całym obszarze schronu.

Gracz nie jest jednak skazany na przeobrażanie się w Duke Nukema. Może oczywiście skupić się na czystej walce, eliminując po drodze hordy wrogów, jednak miłośnicy nieco subtelniejszych sposobów na radzenie sobie z przeciwnościami losu mogą przyjąć nieco bardziej wysublimowaną formę walki (przywodzącą na myśl takie pozycje, jak Thief, Hitman czy Splinter Cell). Przyjęcie odpowiedniej taktyki ma czysto ekonomiczne konsekwencje – naboje pełnią bowiem w grze rolę waluty, więc jeśli nasz styl gry wymaga od nas pochłaniania całych oceanów amunicji, musimy się liczyć z koniecznością zdobycia odpowiedniej ilości funduszy. Walka z pewnością nie należy do najłatwiejszych elementów Metro 2033, gdyż przeciwnicy wyposażeni są w skomplikowane algorytmy Sztucznej Inteligencji i w efekcie zachowują się bardzo naturalnie, a na polu bitwy korzystają z czysto „ludzkich taktyk”, takich jak uniki, przegrupowania czy wykorzystywanie ukształtowania terenu. Wrażenie robi także wizualizacja podziemnego miasta – każdy obywatel żyje własnym życiem, zajęty jest swoimi sprawami i jego egzystencja nie ogranicza się tylko do wypowiadania kilku kwestii. Mieszkańcy gotują obiady, czytają książki, piją herbatę, dzieci bawią się zabawkami itd. Także opowiadana w grze historia nie jest całkowicie liniowa i przytomni gracze w niektórych momentach mają wpływ na dalsze losy ludzkości, co owocuje różnym zakończeniem, w zależności od podjętych decyzji i działań. Na uwagę zasługują również liczne anomalie natury fizycznej – gracz może doświadczać niematerialnych wizji, zaburzeń grawitacyjnych czy energetycznych skrzepów.

Program wykorzystuje autorski silnik 4A-Engine, nowoczesny i zdolny do pełnej sprzętowej współpracy z platformami nowej generacji, w tym konsolami typu PlayStation 3 oraz Xbox 360. Warto wspomnieć o psycho-optycznej percepcji postaci, sterowanej przez gracza oraz o bogatym wachlarzu graficznych technologii, wykorzystywanych w szacie wizualnej Metro 2033: The Last Refuge - są to m.in. pełne dynamiczne oświetlenie, miękkie cienie HDR, ocular adaptation, DOF czy motion-blur.


Filmy: http://youtube.com/watch?v=wKhPTagg8Og
http://www.youtube.com/watch?v=eAGUfEZ4yyY&NR=1

Kilka screenów:

20080316203654

20080316203731

20080316203819

20080316203859

20080316203930

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście, bardzo mocno zalatuje Stalkerem...

Ogólnie zapowiada się ciekawie, tylko te screeny... Hmm... dlaczego ręka głównego bohatera wygląda tak fatalnie? I dlaczego te tunele wyglądają jak Lab X16?

Mam nadzieję, że elementy skradankowe nie zostaną potraktowane po macoszemu, i że będzie można korzystać z broni białej lub starego, sprawdzonego łomika. Akcje rodem z Rambo 13 po jakimś czasie się nudzą, i człowiek zaczyna mieć ochotę na coś nowego.

Jak to powiedział Einstein w Red Alercie: Time will tell. Sooner or later, time will tell...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skriny z GOLa ;)

Wygląda ciekawie, tzn. pod względem fabularnym, bo jednak grafika kuleje. Jednak to mi niespecjalnie przeszkadza. Mam nadzieję, że nie wyjdzie z tego kwas w stylu "Tunelów Stalina", jeśli mówimy już o moskiewskim metrze. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.03.2008 o 20:49, Ringno5 napisał:

Rzeczywiście, bardzo mocno zalatuje Stalkerem...

I to prawie pod każdym względem.

Dnia 16.03.2008 o 20:49, Ringno5 napisał:

Ogólnie zapowiada się ciekawie, tylko te screeny... Hmm... dlaczego ręka głównego bohatera
wygląda tak fatalnie?

Może dlatego, że te screeny są z 2006 roku ;]

Dnia 16.03.2008 o 20:49, Ringno5 napisał:

I dlaczego te tunele wyglądają jak Lab X16?

Hmm, może Lab X16 robiono na podstawie moskiewskiego metra?

Dnia 16.03.2008 o 20:49, Ringno5 napisał:

Mam nadzieję, że elementy skradankowe nie zostaną potraktowane po macoszemu, i że będzie
można korzystać z broni białej lub starego, sprawdzonego łomika. Akcje rodem z Rambo
13 po jakimś czasie się nudzą, i człowiek zaczyna mieć ochotę na coś nowego.

Ja od Metra 2033 nie oczekuję skradania się, ale zabawy w stylu Stalkera, czyli chowanie się i
kampienie ;] Ale fakt, styl Rambo znudzi się baardzo szybko. Mam też nadzieję, że ta gierka
nie będzie takim niewypałem jak You Are EMPTY.

Dnia 16.03.2008 o 20:49, Ringno5 napisał:

Jak to powiedział Einstein w Red Alercie: Time will tell. Sooner or later, time will
tell...

:)

lurynowicz=>

Dnia 16.03.2008 o 20:49, Ringno5 napisał:

Skriny z GOLa ;)

A jak :P Jak się uda to znajdę jakieś nowsze screeny (o ile takowe są).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.03.2008 o 20:49, Ringno5 napisał:

Rzeczywiście, bardzo mocno zalatuje Stalkerem...



To właśnie dobrze xD, bo mało takich gier typu Stalker jest. A Stalker to majstersztyk ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najnowsza galeria w rozdzielczości ~2500x1450, znajduje się na niemieckim portalu PC GAMES. Zapowiada się niezła rozpierducha.

Galeria:
http://tnij.org/ckf8

Warto też wspomniec, że gra powstaje w oparciu o książkę "Metro 2033" by Dmitry A. Glukhovsky . :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Dmitry_Glukhovsky

Czyli 10/10 z klimatu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Warto odświeżyć temat o tak dobrze zapowiadającej sie grze. Szczerze mówiąc, dowiedziałem się o niej dopiero ostatnio, oglądając Hyper''a, ale od razu zainteresował mnie ten tytuł ^^ Warto dodać, że premiera już nie długo - w czerwcu 2009. Miejmy nadzieję, że data się nie zmieni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Informacja prasowa wydana przez THQ informuje o datach premier Metro 2033 – kolejnej gry w klimatach postapokaliptycznych, z którą romansuje sporo fanów Stalkera. 16 marca gra pojawi się w Stanach Zjednoczonych, trzy dni później, 19 marca, w kontynentalnej Europie. Dostępna będzie edycja specjalna, zawierająca dodatkową broń oraz artworki.

W Polsce grę wyda nasz stary znajomy – CD Projekt. Data premiery w naszym kraju nie została jeszcze oficjalnie potwierdzona.

stalker.pl


Gra METRO 2033 ukaże się w marcu 2010 w cenie 119,90 zł na komputery PC i konsolę Xbox360.

http://store.thq.com/store/thq/en_US/pd//productID.167234300

Trochę się naczekałem na tą grę. Rzadko kupuję gry ale tą mimo wysokiej ceny kupie na pewno :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gra zapowiada się świetnie, a ma takie zerowe zainteresowanie? Czyżby przez wymagania sprzętowe?

Czy ktoś dysponuje informacjami jak gra wygląda w poszczególnych ustawieniach grafiki minimalne/średnie/wysokie? Ja spełniam minimalne, załapie się na średnie średnie, ale już więcej z gry nie wyciągnę. Nie wiem, czy w takim wypadku kupować ten tytuł. Chciałbym, aby gra sprawiła mi przyjemność, a niebyła pikselowym koszmarem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pytanko
gra będzie z "usługą" czyli dodanym syfem od ms zwącym się: game for vindows(albo jakoś tak)

Czy konto z GoW które musiałem założyć też będzie ten syf obsługiwał czy znów muszę dup... zawracać sobie z nowym kontem czy co tam trzeba do tego "dogadzacza" live?

Bo zapał mi ostygł jak zobaczyłem na pudełku to całe game for ble ble ble...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem już, gra jest mocno "stalkerowska" :P
Wiadomo czy będą jakieś, chociażby znikome elementy RPG, typu zadania od poszczególnych frakcji, modyfikacja sprzętu, jako to jest np. w Stalkerze ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że jak w każdym "tunelowym" FPS-ie to będzie zrobione, idź tam(zabijając wszystko po drodze) po dojściu włącz/zniszcz/zabij/weź coś i dalej idź tam(czyszcząc tunele z plugastwa). No i tak w koło macieju ale cele się będą zmieniać i widoki.

Co do modyfikacji, to można będzie dokupywać optykę na karabiny, różne ammo i takie tam czyli coś jak w stalker, choć pewnie też inaczej to będzie zrobione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Eh Metro 2033 (ksiażka! ) to prawie gotowiec na rpg, który mógłby ukoić złamane po Fallout3 serca a zamiast tego kolejny FPS." Z elementami" oczywiście ale sądząc z tego co można obejrzeć i przeczytać tych "elementów rpg" będzie jeszcze mniej niż w Stalkerach. Naprawdę szkoda :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pewnie tak samo zabugowana jak Stalkery . Ja już dziękuję, ostatnie co rosyjskie kupiłem to Zew Prypeci i już sprzedałem wszystkie części

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powieść pochłonąłem jednym tchem spędzając przy niej całą sobotę, IMO pozycja wręcz obowiązkowa dla każdego miłośnika postapo. Mam cichą nadzieję, że gra zapewni podobną dawkę emocji, a książkowy klimat Metra zostanie zachowany co do joty. Byle do premiery!

@ Up

Cool story, bro. Znowu ty i twoje przepełnione wiecznym narzekaniem wypowiedzi. Wróżbiarstwo jeszcze ci się nie znudziło?

EDIT: http://www.gametrailers.com/video/exclusive-struggle-metro-2033/63067

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie obejrzałem najnowsze gamplaye na gametrailers.com. Nie wiem na jakim poziomie trudności są one rozgrywane ale AI przeciwników jest w nich ŻAŁOSNE.
I te tańczące umarlaki... za wschodnią granicą pomysły mają niezłe ale pewne, do tego dość istotne, aspekty ich wykonania są tragiczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować