Zaloguj się, aby obserwować  
Wilkv

Settlers IV - temat ogólny

112 postów w tym temacie

Grania w moje stare gry z kolekcji, ciąg dalszy. Kiedy zainstalowałem Settlers IV od razy przystąpiłem do gry w kampani... Po jakimś czasie stwierdziłem, że jednak muszę się dokształcić w treningu (choć interface "trójkę" znam na pamięć)... Po przestudiowaniu instrukcji oraz treningu przystąpiłem do gry. Gra nie różni się od poprzedniczki, ale ma więcej jednostek, budynków i lepszą (choć podobną) grafikę... Do wyboru mamy trzy kampanie - Mi podobała się najłatwiejsza, czyli Rzymianie, ale spróbowałem przejść pozostałe (z mizernym skutkiem - utykałem w końcowych planszach)... Zabawa jest bardzo fajna i rozluźniająca, co dopełnia świetna ścieżka dźwiękowa... Cóż więcej mogę powiedzieć? Bardzo fajna gra! Choć wprowadza kilka zmian, to i tak bardzo przypomina "trójeczkę"...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam swojego questa ;) w sprawie tego przeklętego Fatal Exceptiona (szczegóły tutaj: http://forum.gram.pl/forum_post.asp?tid=3628&pid=44), który, zgodnie z moimi przewidywaniami, nadal mnie dręczy - natknąłem się na niego jeszcze co najmniej w misji 6-tej i 8-mej (rotfl, w tej misji to się nawet specjalnie nie rozbudowałem :/). Dodatkowo grając Majami mam takie "atrakcje", jak znikająca muzyka - po pierwszym starciu z wrogiem lub wycentrowaniu widoku na terenie mrocznego plemienia muzyka przestaje grać (pojawia się tylko podczas walki), pomaga tylko zapisanie i wczytanie gry (bardzo ktoś to mądrze wymyślił, że grę można wczytać tylko z menu głównego :/), oczywiście tylko do czasu z któregoś ww. zdarzeń (walka lub wycentrowanie widoku na terenie MP). Z kolei w przypadku Rzymian doświadczam kakofonii - czasem (na szczęście rzadko :)) jednocześnie odtwarzana jest muzyka towarzysząca "spokojowi" i walce lub (częściej) terenom "skażonym" przez mroczne plemię.
Jeśli ktoś zna jakiś sposób na tego Fatal Exceptiona, to bardzo proszę o pomoc, bo już po trochę zaczynają mi nerwy puszczać (na PT już nie liczę, bo na żadne z moich zgłoszeń nie dostałem odpowiedzi, jedno wysłałem 25.11 a drugie tydzień temu - z dokładnością co do godziny ;)).

PS. Ile jest filmów w wersji 3-płytowej SIV? Bo coś mi się zdaje, że wersja na 1 CD jest okrojona pod tym względem - w trakcie kampanii Mroczne Plemię miałem trzy filmiki, ostatni w okolicach 4-tej misji, a jestem już w 9-tej :/ (u mnie folder Video zawiera 11 "bików").

Aż wierzyć się nie chce, że Blue Byte wypuścił takiego bubla :/.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przekopując całe forum europejskie okazuje się, że wszystkie drogi prowadzą do Rzymu, a raczej pod ten adres http://www.ntcompatible.com/How_to_install_Settlers_IV_under_Windows_XP_SP2_Fatal_Error_solution_t30080.html

Próbowałem coś z tego wykrzesać, ale jakoś mi to nie idzie i ten error ciągle mi się powtarza :|
Też mnie trochę serce ściska, że Blue Byte nie dopracował tak wspaniałej gry :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ACTa już próbowałem (choć nie w taki sposób, hmmm, może spróbuję jeszcze raz). Tylko śmieszy mnie to wybieranie EmulateSlowCPU, czyżby mój Celeron 900 był za szybki dla tej gry xD. Nie da się ukryć, że BB nie dopracował SIV, w trójce najpoważniejszym problemem był brak muzyki (nie odtwarzane ścieżki audio) pod 2000/XP :), który nie był tak uciążliwy.
Jeśli znalibyście odpowiedź na któreś z pozostałych moich pytań, to piszcie śmiało ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie chciałbym pogratulować CDP sprawnego działania formularza przyjmującego zgłoszenia do Pomocy Technicznej lub samego działu PT. Najwyraźniej przeprowadzka na gram.pl odbiła się poważnie na funkcjonowaniu jednego z powyższych, bo na "starej" stronie CDP odpowiedź na zgłoszenia zawsze otrzymywałem i to najwyżej w przeciągu tygodnia.
Niezależnie od powyższego, znalazłem (chyba) rozwiązanie problemu tego Fatal Exceptiona i, na wszelki wypadek (nóż widelec się komuś przyda), zamieszczę je tutaj - po ustawieniu w opcjach "Engine terenu" oraz "Engine obiektów" na "programowy" problem zniknął jak ręką odjął (oby tak zostało, podejrzewam, że tak naprawdę winny był tylko "Engine obiektów", który nie był w stanie sobie radzić z dużą ilością "obiektów").
Tak przy okazji, całkiem przypadkiem odkryłem (dzięki niemieckojęzycznym forom poświęconym SIV oraz niezawodnym Google Language Tools, dzięki któremu przetłumaczyć można było ww. fora z niemieckiego na "angielskawy"), że pod Windows istnieje tryb zgodności (przynajmniej w wersji z SP2 i wyższymi), tylko, że trzeba go sobie "ręcznie" aktywować - Start->Uruchom i wpisujemy:
regsvr32 c:\WINNT\apppatch\slayerui.dll

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.12.2006 o 13:19, Blackhand napisał:

Na wstępie chciałbym pogratulować CDP sprawnego działania formularza przyjmującego
zgłoszenia do Pomocy Technicznej lub samego działu PT. Najwyraźniej przeprowadzka na gram.pl
odbiła się poważnie na funkcjonowaniu jednego z powyższych, bo na "starej" stronie CDP odpowiedź
na zgłoszenia zawsze otrzymywałem i to najwyżej w przeciągu tygodnia.
Niezależnie od powyższego, znalazłem (chyba) rozwiązanie problemu tego Fatal Exceptiona i,
na wszelki wypadek (nóż widelec się komuś przyda), zamieszczę je tutaj - po ustawieniu w opcjach
"Engine terenu" oraz "Engine obiektów" na "programowy" problem zniknął jak ręką odjął (oby
tak zostało, podejrzewam, że tak naprawdę winny był tylko "Engine obiektów", który nie był
w stanie sobie radzić z dużą ilością "obiektów").
Tak przy okazji, całkiem przypadkiem odkryłem (dzięki niemieckojęzycznym forom poświęconym
SIV oraz niezawodnym Google Language Tools, dzięki któremu przetłumaczyć można było ww. fora
z niemieckiego na "angielskawy"), że pod Windows istnieje tryb zgodności (przynajmniej w wersji
z SP2 i wyższymi), tylko, że trzeba go sobie "ręcznie" aktywować - Start->Uruchom i wpisujemy:
regsvr32 c:\WINNT\apppatch\slayerui.dll

Ja mam taki sam problem jak opisywałeś ale nie mogę wogóle wejść do gry bo mi się ten problem pojawia. To co mam zrobić??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam dziwny problem... mam orginałke settlersów i kolega takze (eXtra klasyki). Gramy sobie po sieci przez hamachi. W momencie gdy wszyscy daja ready i dam gre to na początkuu wyskakuje mi oczekiwanie na gracza Robert i tak nonctop az wkoncu go wywala -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. problem V misji Trojan - w jaki sposób można obronić się przed sześciokrotnie silniejszym wrogiem, w dodatku z powietrza ? Co mozna zrobić, kiedy Mroczne Plemie wybije mi wszystkich osadników lub zniszczy podstawowe narzędzia ? I UWAGA OGÓLNA : dlaczego w w ielu misjach startujemy z pozycji przegranej, mając 5 - 6 razy mniej wojska od przeciwnika ?
2. I misja Majów ( :" dodatek ") - zgodnie z zadaniem doprowadziłem kapłana z asysta do Rzymian i ...... NIC SIĘ NIE DZIEJE ? co można jeszcze zrobić ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.04.2007 o 11:47, wukawu napisał:

1. problem V misji Trojan - w jaki sposób można obronić się przed sześciokrotnie silniejszym
wrogiem, w dodatku z powietrza ? Co mozna zrobić, kiedy Mroczne Plemie wybije mi wszystkich
osadników lub zniszczy podstawowe narzędzia ?


Tego ataku na samym początku nie da się odeprzeć. Ale po chwili pojawią się statki transportowe załadowane wojskiem i złodziejami - wyładuj ich na brzeg i doprowadź na teren osady, którą zniszczyło Mroczne Plemię. Zamień złodziei w tragarzy a następnie część z nich przekształć w kopaczy a część - w budowniczych (na ziemi w osadzie leżą potrzebne narzędzia, więc nie powinno być problemu). Dobra rada - najlepiej posiłki prowadź wzdłuż brzegu - wszystko jedno, czy przy górnej czy dolnej krawędzi mapy, ja poszedłem górą, bo droga była krótsza (jakoś nie natknąłem się na wroga, więc do osady posiłki dotarły w komplecie). Jak pójdziesz na wprost, to na 90% nadziejesz się albo na Czarną Cytadelę albo na silny patrol Mrocznego Plemienia.
Na manakoptery najlepszym sposobem są łucznicy - jeśli zestrzelą go, zanim wyląduje, to strat nie będzie. Jeśli słabo Ci idzie na normalnym poziomie trudności, zmniejsz go na łatwy - ataki wroga będą mniej liczne, a sam dostaniesz na start więcej zasobów. Przeciw Mrocznemu Plemieniu najlepiej szkolić tylko łuczników, w tej misji akurat będziesz musiał się zdać (przynajmniej na początku) na wojaków drugiego poziomu - zasoby złota w miejscu startu są dosyć skromne. By nie brakło narzędzi, trzeba jak najszybciej "rozkręcić" ich produkcję (kopalnie, huta, kuźnia) i np. zgromadzić w magazynie pewien ich zapas (po 8 sztuk z każdego rodzaju powinno raczej wystarczyć). Jeśli stracisz zbyt wielu osadników i nie będziesz miał już podstawowych narzędzi (młotki, łopaty), to w zasadzie już nic się nie da zrobić, może poza wczytaniem gry lub rozpoczęciem misji od początku.

Dnia 13.04.2007 o 11:47, wukawu napisał:

I UWAGA OGÓLNA : dlaczego w w ielu misjach startujemy
z pozycji przegranej, mając 5 - 6 razy mniej wojska od przeciwnika ?


Może dlatego, że w przypadku wyrównanych sił gracz mógłby misję zakończyć szybciej, niż życzyliby sobie autorzy ;)? A tak na poważnie - nie warto się przejmować przewagą wroga, zwykle większość wojsk trzyma on na swoim terenie a do ataku wysyła niewielką ich część (to zależy od wybranego poziomu trudności), w takim wypadku najlepiej bronić się w jakimś "wąskim gardle" (jak Spartanie :)) i to na własnym terenie (większa siłą ataku i obrony), ten sposób nie sprawdza się tylko w przypadku manakopterów, ale w nich się mieści coś koło 15 wojowników, których grupa przynajmniej 30-tu łuczników powinna "załatwić" bez strat.

Dnia 13.04.2007 o 11:47, wukawu napisał:

2. I misja Majów ( :" dodatek ") - zgodnie z zadaniem doprowadziłem kapłana z asysta do Rzymian
i ...... NIC SIĘ NIE DZIEJE ? co można jeszcze zrobić ??


Być może czegoś nie zrobiłeś - sprawdź cele misji (te w menu po lewej stronie), w niektórych przypadkach odprawa przed misją może być "nieco" nieprecyzyjna (może kapłanowi do eskorty trzeba było np. przydzielić dowódcę?).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.04.2007 o 11:47, wukawu napisał:

2. I misja Majów ( :" dodatek ") - zgodnie z zadaniem doprowadziłem kapłana z asysta do Rzymian
i ...... NIC SIĘ NIE DZIEJE ? co można jeszcze zrobić ??

Musisz zniszczyć przeciwnika, tak jak w innych misjach, dopiero wtedy zakończysz zadanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


W The Settlers IV Miesje dodatkowe w pierwszej misji osadniczej trzeba znaleść jakiś skarb.
Myślałem że w takiej dolinie ale napisało mi że byłoby to zbyt łatwe i szukaj nadal.
Gdzie on jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z kodami do Set IV wpisuje !WQSA i nic mi to nie daje np pisze puźniej !INCR i nie mam surwców te kody w ogle działaja??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak samo, jak farmy purchawek :) - trzeba "okopać" dookoła ogrodnikami, tylko najpierw zniszcz wszystkie farmy purchawek, inaczej "wyziewy" otaczające fortecę szybko przetrzebią Twoją "armię rekultywacyjną" ;). Aha, jest jeszcze zaklęcie kapłanów, które oczyszcza pewien obszar "splugawionego" terenu - w jego wypadku nie trzeba się przejmować farmami - zaklęcie można rzucić bezpiecznie będąc poza zasięgiem "wyziewów" (na fortecę trzeba je rzucić kilka razy, tak, by został oczyszczony obszar wokół niej - jednorazowe użycie czaru może nie objąć wystarczająco dużo terenu).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanko: w kuźni praca staneła, robotnik ma pełno węgla i żelaza a i tak nie chce zrobić kosy, którą zleciłem. Nie wiem co zrobić by praca w tym budynku ruszyła, bo przecież wszystko jest niby ok?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A nie leżą czasem jakieś narzędzia przed kuźnią? Jeśli tak (i "przypadkiem" jest ich 8 sztuk), to nic dziwnego, że kowal się nie bierze do roboty :). W takim wypadku wybuduj magazyn i ustaw w nim składowanie tego, co blokuje produkcję - jak osadnicy zaczną zbierać narzędzia sprzed kuźni, to kowal przystąpi do pracy :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować