Zaloguj się, aby obserwować  
Arkadiusz

Guild Wars - Temat ogólny

55450 postów w tym temacie

Dnia 10.08.2008 o 23:38, MagdalenaMM napisał:

Witam,
gram od jakiegoś czasu w GW ale codziennie uczę się czegoś nowego...więc, czy ktoś może
mi napisać prosto i po polsku, nie odsyłając do wiki co to znaczy nerfić/znerfić
oraz famić/farmić? I dlaczego wszyscy się rozczulają nad faktem "znerfienia Ursana",
dlaczego to jest takie straszne albo (wg innych) takie cudne?
Z góry serdecznie dziękuję!
PS informacje na wiki nic mi nie mówią, więc jeszcze raz proszę bez linków.

Hejka.
No to tak: nerf/znerfić to określenie kiedy ArenaNet pogarasza umiejetność, np zmniejsza obrażenia czy zwiększa czas odnawiania bądź ilość żużywanej energi.
Farm/farmienie to używanie odopowiedniego zestawu umiejetności na odpowiednich potworach w celu zdobycia unikalnych przedmiotów, bądź większej ilości pieniążków.
Czemu wiele osób płacze nad Ursanem i dlaczego tyle się cieszy? Otóż kiedy wpowadzono Eye of the North dodano umiejetność Błogoslawieństwo Niedźwiedzia (Ursan). Jednak okazało się ze strasznie ułatwia i psuje grę. Wiele osób zamian zastanawiać sie nad buildem bralo Ursana i nie patrząc co się dzieje klikalo na zmiane 1,2,3. Ursan jest jednym z głównych winowajców takiego beznadziejnego rynku w grze.
No to chyba na tyle :)

@Solstheim
Mistrzowskie ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nerfienie to osłabienie jakiejś umiejętności. na przykład jakaś umiejętność zadaje 100 obrażeń, a po znerfieniu tylko 50, bo była za dobra (przykład wymyślony oczywiście).
farmienie to tłuczenie potworów w celu zarobienia pieniędzy / zdobycia określonych przedmiotów. farmi się specjalnym zestawem umiejętności połączonym z odpowiednim sprzętem (runy, insygnia, bronie) na starannie wyselekcjonowanych przeciwnikach (brzmi to jak slogan reklamowy).
Ursan to (niegdyś) potężny skill, znacznie ułatwiający grę. dzięki niemu wszystko stało się proste, wielu graczy twierdzi, że zabijał on grę (niektóre przedmioty stały się o wiele tańsze z racji tego, że łatwiej było je zdobyć itepe), inni zaś twierdzą, że dawał mnóstwo wrażeń 4fun. prawda jest taka, że ursan rozleniwił wszystkich graczy GW, po jego nerfie na nowo trzeba się będzie nauczyć myśleć i sklecać potężne buildy.

edit.
łe, Bjuti napisał to szybciej i zgrabniej :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Druga profesja, czyli "Houston! We have a problem!" by Bjuti

Do tego posta zmobilizowały mnie pytania "Jaką profesję wziać dla...?". Jak wiadomo jest to jedno z częstszych zadawanych pytań przez newbie (osób nowych, początkujących). O tyle wybór pierwszej klasy czyli postaci jaką zaczynamy grać jest do szybkiej zmiany, to wybór profesji dodatkowej do szybkich zmian nie należy. Wybierając klasę postaci którą gramy kierujemy sie raczej stylem gry i przyjemnością grania. Jednak przy klasie dodatkowej trzeba pokierować się już trochę pojęciem nt.odpowiedniego wyboru. Oczywiście ten wybór nie przypada na całą grę i nie zostawia w późniejszych etapach sumienia "Źle dobrałem profesję dodatkową i buildów nie złożę". Profesję dodatkową w przeciwieństwie do profesji podstawowej można zmienić. Kiedy i w jaki sposób można to zrobić, opiszę później. Post ma na celu wskazać którą profesję dodatkową najlepiej jest wybrać dla odpowiedniej klasy postaci. Oczywiście nie wypisuje tu jakiś taktyk MM, SS czy jakichkolwiek innych kombinacji, ponieważ do tego czasu klasę dodatkową bedziemy mogli zmienić. Ten artykuł ma na celu pokazywać którą klasę na początek dobrać, aby grało się wtedy najlepiej.


Elementalista (Elementalist)

Elementalista/Mesmer (Elementalist/Mesmer)
Dziei posiadaniu Mesmera jako drugierj profesji możemy otrzymać dostęp do umiejetnosci Arcane Echo. Pozwala ona na skopowiane kolejnej użytej umiejetności. Przydaje sie kiedy umiejętnosć ktorą chcemy skopiować długo się odnawia a zależy nam aby użyć ją dwa razy pod rząd.

Elementalista/Mnich (Elementalist/Monk)
Wybór profesji dodatkowej którą będzie Mnich zapewnia posiadanie wielokrotniego resa. Czyli umiejętności która pozwoli nam wskrzeszać graczy z drużyny nie czekając aż dostaniemy zwiększone morale tak jak ma się to w przypadku Sygnetu Wskrzeszania(Ressurection Signet). Dzięki posiadaniu profesji dodatkowej którą jest Mnich otrzymujemy dostęp do umiejetności Rebirth. Dzięki tej umiejętnosci można przywrócić do życia kolegę z drużyny w miejsce w którym stoisz. Często przydaje się to do wyciągania nieżywych z miejsc gdzie jest dużo potworów a samemu czy np. z mniejszą iloscią zywych jest momentami niemożliwe.

Elementalista/Rytualista (Elementalist/Ritualist)
Wybranie Rytualisty pozwoli nam tak jak w przypadku wyboru Mnicha na skorzystanie z wielokrotnego resa jakim jest w tym wypadku Flesh of My Flesh.


Łowca (Ranger)

Łowca/Rytualista (Ranger/Ritualist)
Wybór Rytualisty jest dobry kiedy mamy zamiar używać umiejętnosci, jednak do czasu zanim go złapiemy trochę czasu minie. Najprawdopodobiej będziemy mieli już szanse zmienić profesję dodatkową. Ale jeżeli już zdecydowaliśmy się na Rytualistę to warto rzucić okiem na umiejętność Splinter Weapon. I oczywiscie otrzymujemy wielokrotny res czyli Flesh of my Flesh.

Łowca/Mnich (Ranger/Monk)
Tak jak w wielu wypadkach posiadania Mnicha jako drugiej profesji, otrzymujemy wielokrotny res w postaci Rebirth.


Mesmer (Mesmer)

Mesmer/Elementalista (Mesmer/Elementalist)
U Mesmera tak jak u Mnicha dobry wybór to wybór Elemka dla umiejętności obniżającej koszta dwóch kolejnych rzucanych skillów czyli dla Glyph of Lesser Enegry

Mesmer/Mnich (Mesmer/Monk)
Bądź wybieramy Mnicha aby mieć dostęp do wielokrotniego resa, czyli do Rebirtha.


Mnich (Monk)

Mnich/Elementalista (Monk/Elementalist)
Zdecydowanie to najlepszy wybór. Umiejętność Glyph of Lesser Energy jest jedną z najczęściej używanych umiejętności Elemka. Dzięki niej na określoną liczbę sekund, dwa kolejne użyte skille kosztują o 10 bądź wiecej energii mniej. Często można tym sposobem uratować życie nie tylko sobie lecz innym też, bo jak wiadomo zasób energii u Mnicha nie jest tak duży jak u Elemka.


Nekromanta (Necromancer)

Nekromanta/Mnich (Necromancer/Monk)
Tu już można krótko: Dla wielkrotnego resa Rebirtha. Monk przydaje się też dla MInion Mastera ale to już dalsze stopnie gry i na pewno po mozliwosci zmian profesji.

Nekromanta/Rytualista (Necromancer/Ritualist)
A tu zamiast Rebirtha mamy Flesh of my Flesh.


Wojownik (Warrior)

Wojownik/Elementalista (Warrior/Elementalst)
W przypadku kiedy mam zamiar nosić broń która będzie zadawała obrażenia od jakiegoś żywiołu, dobrym wyborem jest Elementalista który swoimi umiejętnościami Conjure Flame/Frost/Lighting zwiększy obrażenia danej broni. Umiejętność np. Conjure Flame zadziała wtedy kiedy broń zadaje ogniste obrażenia, tak samo w reszcie przypadków.

Wojownik/Mnich (Warrior/Monk)
Wojownik/Mnich to jedna z najczęstszych widzianych kombinacji. Nie trzeba jej kojarzyc tylko z W/Mo Mending + Frenzy. Można wybrać Mnicha też dla powtarzalnego resa, w końcu Wojownik powinien utrzymać się najdłuzej więc potem może postawić nieżyjącą drużynę na nogi.

Wojownik/Patron (Warrior/Paragon)
Warto dopisac również Patrona do tej kolekcji wyborów. Taki Remady Signet pozwoli nam usunąc z siebie utrudniajaca nam życie kondycję, a taki Enduring Harmony z późniejszym użyciem "For Great Justice!" zapewni nam dłuższe o 50%, powiększone otrzymywanie adrenaliny.

Wojownik/Rytualista (Warrior/Ritualist)
Tutaj też chodzi tak jak w przypadku Łowcy o zainteresowanie się skillem Splinter Weapon który zwiększy nam zadawane obrażania.

ZabÓjca (Assassin)

ZabÓjca/Elementalista (Assassin/Elementalist)
U Sinka tak jak u Warka można wykorzystać umiejętności Conjure Flame/Frost/Lighting, tylko gunt by sztylety bądź inna broń używana miała obrażenia od któregoś z tych żywiołów.


Rytualista (Ritualist)

Rytualista/Mesmer (Ritualist/Mesmer)
Wybór Mesmera jako drugą profesję jest identyczny jak w przypadku Elementalisty. Chodzi o skill Arcane Echo dzięki któremu bedzie można skopiować sobie potrzebne umiejętności.

Rytualista/Elementalista (Ritualist/Elementalist)
Bądź tak jak w wypadku Mnicha wybieramy Ele dla umiejetności Glyph of Lesser Enegry


Derwisz (Dervish)

Derwisz/Mnich
Derwisz jest często uważany za profesję samowystarczalną, co jest prawdą. Jednak wybrać profesję dodatkową trzeba i w tym wypadku jak w wielu innych wybiera się Mnicha dla wielkokrotnego resa, choć Sunspear Rebirth Signet też dobrze spełnia swoją rolę, jednak wymaga on zwiększania morali po kazdym użyciu czego Rebirth nie wymaga.

Derwisz/Elementalista
I tu jak na przykładzie Warka, jeżeli posiadamy w broni obrażenia od żywiołów można użyć umiejętności Conjure Flame/Frost/Lighting które zwiększają wtedy zadawane obrażenia.


Patron (Paragon)

Patron/Wojownik (Paragon/Warrior)
U Paragona tak jak w przypadku Mnicha wybor profesji dodatkowej ogranicza się tylko do jednej, do Wojownika. Od Wojownika otrzymamy ciekawy skill a mianowicie "Save Yourselves!", jednak jest on dostępny tylko w kampani Factions i po osiągnięciu pierwszego poziomu tytułu Kurzickow badź Luxonów. Jednak wybor Wojownika w momencie kiedy nie mamy tej kampani też jest dobry ponieważ otrzymujemy dostęp do innych okrzyków oprócz tego "Save Yourselves!".


Zmiana profesji

Tak jak zostało wspomniane na początku tego tekstu, wybór profesji dodatkowej nie jest stały i można ją dowolnie zmieniać. Jednak żeby to było możliwe trzeba spełnić spełnić parę warunków które są zależne od miejsca powstania postaci.
Poniżej daje wypis czynności z podziałem na miejsce urodzenia.

Prophecies - Tyria
Aby móc zmienić profesję dodatkową trzeba wykonać misje w Augury Rock na Kryształowej Pustyni. Dostęp do misji w Augury Rock dostajemy po wcześniejszym wykonianiu trzech innych misji na tym terenie. Po jej wykonaniu odpowiednie duchy w miastach Destiny''s Gorge, Hero''s Audience oraz Seeker''s Passage będą posiadały do wykonania zadania. O które zadania chodzi będzie łatwo się domyślić, ponieważ będą zawierały nazwę profesji w nazwie zadania. Kiedy zadanie zostanie wykonane otrzymamy możliwość zmiany profesji. Zmieniać profesję można w okienku [K] w linijce nad atrybutami.
P.S Jeżeli chcemy spowrotem zmienić profesję dodatkową na ta co mieliśmy na początku, też trzeba zrobić quest z nią zwiazany.

Factions - Cantha
W tej kampani sprawa jest znacznie prostsza. Głównym warunkiem jest wykonanie misji Nahpui Quarter a następnie w outpoście Senji''s Corner, postać Senji [Profession Changer] oferuje nam mozliwość wykupienia za 500g każdą z profesji. 500g płacimy za jedną wykupioną profesję, za wszystkie zapłacimy (co jest jasne) więcej. Opłata jest tylko jednorazowa. Potem profesję zmieniamy tak jak wyżej, czyli przez okienko [K].

Nightfall - Elona
W tej kampani możliwosć zmiany profesji otrzymamy po wykonaniu zadania Hunted!, które otrzymujemy po wykonaniu misji Consulate Docks. NPC od zmiany profesji pojawi sie w Command Post (wyjście od Sunspear Sanctuary) dopiero jeżeli ukończymy zadanie stamtąd Building the Base: Prisoners of War. Osoba od której możemy zakupić profesje w taki sam sposób jak w kampani Factions będzie nazywać się Zuwarah.


Wiadomo, że to co opisałem jest z pewnością niewystarczające, bo pewnie dużo rzeczy ominąłem. Jednak uważam, że troszeczkę ten artykuł powinien rozświetlić nowym graczom wybór profesji dodatkowej. Dziękuję wszystkich osobom, ktore w mniejszym lub większym stopniu przyczyniły się do powstania tego artykułu. O które osoby chodzi to one już pewnie wiedzą :)

P.S To się przypnie jak będzie Walgierz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No wreszcie!!! Dziękuję bardzo Tobie i Azrathelowi za wytłumaczenie tego po ludzku!!!!!!!!!
A ten post o drugiej profesji też jest super, nawet mając instrukcję/poradnik do gry i wiki nie wiadomo niekiedy co zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wohohoh :P, że też chciało Ci się tyle pisać ;). Dobra robota ;P. Chociaż 2letnie doświadczenie w GW mam to zawsze można dowiedzieć się nowych rzeczy ;). Bardzo miłą rzecz dla nas zrobiłeś ;P.
Pozdrawiam,
Garrick ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/.../

Nie napisałeś nic o R/W (thumperzy), Mo/W, Mo/A, N/Me (a gdzie ss?), A/R (critical barrager ciągle w szyku),W/R (beastmaster), inni na pewno wylowią więcej. Do poprawki, ale ogólnie i tak wygląda nieźle :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/.../

Farm- przeważnie nudne i monotonne powtarzanie jakiejś misji/trasy w lokacji w celu zdobycia pieniędzy, przedmiotów, czy innych korzyści (po prostu nabijanie kasy w grze). Żeby pozwolić sobie na najdroższy sprzęt zwykła gra nie wystarczy, konieczny staje się farm.

Nerf- nerf oznacza osłabienie jakiegoś skilla, czy czaru, albo jakiegoś farmu. Ogólnie nerfy robi Arena Net w kolejnych uaktualnieniach. Przeciwieństwem nerfa jest buff.

Ursan (Ursanway)- Ursan Blessing- bardzo kontrowersyjny skill wprowadzony razem z dodatkiem eye of the north. Zapewniał postaci niezwykłą wytrzymałość, oraz zadawanie bardzo dużych obrażeń niezależnie od profesji, ponieważ zmieniał nasz pasek skilli. Nawet monk mógł rzucić się w wir walki. Dlatego powstały ursanwaye, czyli drużyny 6x Ursan oraz dwa monki do leczenia. Takie teamy przechodziły jak żyleta przez najtrudniejsze miejsca, a sam Ursan przyczynił się do zachwiania cen na rynku. Obecnie dostało toto nerfa, dla mnie dobrze, bo wreszcie powróci się do gry klasami jak trzeba :)

edit- oops, nie zauważyłem, że już ktos odpowiedział ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.08.2008 o 08:38, Budo napisał:

/.../

Nie napisałeś nic o R/W (thumperzy), Mo/W, Mo/A, N/Me (a gdzie ss?), A/R (critical barrager
ciągle w szyku),W/R (beastmaster), inni na pewno wylowią więcej. Do poprawki, ale ogólnie
i tak wygląda nieźle :)



Pamiętaj,że chodzi tu o początkowa fazę gry. Po co jakiemu necro echo do dublowania SSa na noob wyspie skoro ten skill można zdobyc znacznie później, a ogarnięci gracze, używający książek i odblokowanych skili pod konkretnego builda są i tak na tyle ogarnięci by nie potrzebować poradnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oprócz tego, co wymienił Budo, jeszcze Rt/N jako MM (i tak jest to bezużyteczny build po nerfach, nawet na primary N), Mo/Me dla Power Drain/Leech Signet (wymagany skill w grze bądź bycie "Hero" z AI), A/D dla critical Scythe, był jakiś ładny build sygnetowy kiedyś dla A/N, no i N/Rt jako support healer (mniejszy heal niż monk, ale znacznie większa pula energii).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że to głupie pytanie, ale może jakoś dałoby się tak zrobić bym mógł grać na jednym koncie, w jednym czasie w GW? Sytuacja jest taka, że tydzień temu kupiłem GW Prophecies i spodobało się to mojemu ojcu, który też by chciał sobie pograć, ale jako że ja gram całkiem sporo i nie chcę mu dać grać to nie może ]:-> i tu jest pytanie czy jak zakupię np. Nightfall to będę mógł go zarejestrować na moje konto bym ja też mógł grać i zrobić osobno jeszcze ojcu, byśmy mogli grać w jednym czasie, czy jakoś tak ;] mam nadzieję, że wiecie o co mi chodzi :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.08.2008 o 17:29, turbol napisał:

/.../

Nie. Kupując grę otrzymujesz klucz i możesz go albo dopisać do istaniejącego konta, albo stworzyc nowe. Obu tych operacji na raz nie da sie zrobić, tak samo jak nie możesz grać 2 postaciami na raz. Jednym wyjściem jest kupienie kolejnego egzemplarza gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.08.2008 o 17:29, turbol napisał:

Wiem, że to głupie pytanie, ale może jakoś dałoby się tak zrobić bym mógł grać na jednym
koncie, w jednym czasie w GW? Sytuacja jest taka, że tydzień temu kupiłem GW Prophecies
i spodobało się to mojemu ojcu, który też by chciał sobie pograć, ale jako że ja gram
całkiem sporo i nie chcę mu dać grać to nie może ]:-> i tu jest pytanie czy jak zakupię
np. Nightfall to będę mógł go zarejestrować na moje konto bym ja też mógł grać i zrobić
osobno jeszcze ojcu, byśmy mogli grać w jednym czasie, czy jakoś tak ;] mam nadzieję,
że wiecie o co mi chodzi :P


Ech, a więc tak.
Kupiąc np. Nightfall, możesz aktywować stare konto, wystarczy ze wpiszesz kod i bedziesz mial dostep do Nightfall. Mozesz rowniez stworzyc nowe konto, z kluczem do Nightfall, ale w tedy klucz przepadnie i nie aktywujesz starego konta. Jeden klucz = jedno konto. Jak chcesz zeby twoj ojciec gral, to zrob mu osobna postac, albo niech sam sobie zrobi i gra inna postacia niz Ty. Gorsze rozwiazanie - o wiele - to kupienie osobnej kampani i zrobienie osobnego konta ojcu..
To jest jedyny sposob, zeby grac jednoczesnie, w tym samym czasie. Musicie miec osobne kompa i konta :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.08.2008 o 11:00, Robert'cik napisał:

Nie wiem, czy ktoś już o tym pisał, ale na Wirtusie jest świetna okazja dla pechowców,
którzy jeszcze nie mają Nightfalla.
http://sklep.wirtus.com.pl/produkt/12594

Skorzystałem i jestem zadowolony. Polecam póki tanio bo już w sklepach nie ma a w platynie nie wiadomo kiedy wyjdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.08.2008 o 19:06, wip_01 napisał:

> Cze czy ktoś wie gdzie można znaleźć spis emotikon do Guild Warsa ?
Tak, ale szukać też nie zaszkodzi :P Jedna kopie masz tu http://wiki.guildwars.com/wiki/Emote
drugą na kartce dodanej do pudełka z grą (ta gdzie jest klawiatura).


W Platynie już tej karty nie ma ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować