Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

S.T.A.L.K.E.R. 2 - nowe informacje

20 postów w tym temacie

Dnia 11.01.2011 o 23:57, Gremo napisał:

Kogo obchodzi że najładniejszą?! Jeśli uproszczą grę i zrobią shootera to jako fan im
tego nie wybacze...


Pewnie zrobią regenerację zdrowia w 3 sekundy i system osłon, wtedy kamera będzie przechodzić w tryb TPP.

Nie wiem czemu, ale nie wyobrażam sobie tej gry na konsolach. Jest za spokojna. Na pewno nie przyjmie się w Ameryce, tam ludzie włączają konsolę z potrzeby szybkiej akcji a''la Call of Duty. Zobaczymy jak będzie w Europie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wydadzą grę tak okrojoną jak poprzedniczki
to lepiej niech nic nie mówią i nie zapowiadają.
Bo i tak nie dotrzymają słowa do dnia premiery.

Fajnie zawsze sprzedawać ludziom informacje które chcą usłyszeć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ta gra nie sprzeda się raczej na konsolach. To nie jest rasowa strzelanina, a raczej hybryda, RPG w połączeniu z grą przygodową, survival horrorem i grą FPS.

Rozgrywka posuwała się powoli. Jak już ktoś sinir napisał, gra jest po prostu za "spokojna".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Stalker to gra która najbardziej przypadła mi do gustu właśnie dlatego, że to nie rzeź typu call of duty, ale coś pod cryostasis lecz znacznie lepsze.

Taki gothic ale fps.

Życze im powodzenia z dwójką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.01.2011 o 00:12, Darkstar181 napisał:

Ta gra nie sprzeda się raczej na konsolach. To nie jest rasowa strzelanina, a raczej
hybryda, RPG w połączeniu z grą przygodową, survival horrorem i grą FPS.

Rozgrywka posuwała się powoli. Jak już ktoś sinir napisał, gra jest po prostu za "spokojna".

zgadzam sie z tym, ze na konsolach ta gra raczej sie dobrze nie sprzeda, tam schodza dobrze tylko oskryptowane strzelanki z duzym udzialem multi jak np cod

mnie tylko zastanawia (patrzac na to jak latane po premierze byly poprzednie czesci) jak oni zamierzaja uciagnac produkcje tej gry na 3 platformach, ponoc jeszcze to bedzie na ich wlasnym multiplatformowym enginie, zycze powodzenia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A mnie zastanawia jedno - co takiego jest w STALKERze, że zasługuje on na miano eRPeGa? Jeśli weźmiemy najbardziej szeroką możliwą definicję, czyli RPG = odgrywanie ról, wtedy praktycznie każda gra, nawet FIFA, może zostać erpegiem, bo przecież w każdej grze tak naprawdę odgrywamy jakąś rolę. Może chodzi zatem o fabułę? Też raczej nie, bo ta była nawet w DOOMie. Możliwość podejmowania decyzji? No, to już bardziej - w końcu możemy solidaryzować z którąś z frakcji, ale to też raczej nic nowego nie jest. Może w takim razie statystyki? Ooops, nie ma żadnych statystyk (a szkoda, powiem na marginesie - naprawdę wyszłyby grze na dobre). Co zostaje? Zbieractwo artefaktów? Kolekcjonowanie broni?

STALKER był grą świetną. Nie rewelacyjną, bo do tego mu trochę brakowało (chociażby owych statystyk, zbierania doświadczenia w Zonie i "kupowania" za nie nowych umiejętności), do tego był tak zabugowany, że aż przykro się robiło, ale był kawałem naprawdę solidnej roboty. Nie był, natomiast, erpegiem, nie był nawet grą z elementami RPG. Był strzelaniną. Ze świetnym wątkiem fabularnym, ale "tylko" strzelaniną. Nie dorabiajmy może do gry legendy, dorzucając elementy, których nie zawiera. Nie ma potrzeby.

A co do dwójki... Powtarzam się, ale naprawdę uważam, że XP, zdobywane za questy, za artefakty, za zabijanie przeciwników, byłoby tu dobrym pomysłem. Za nie moglibyśmy otrzymywać nowe umiejętności (np. rozwijać odporności na anomalie, negatywny wpływ artefaktów, czy tak "podstawowe" cechy jak celność lub rusznikarstwo). Każdy mógłby sobie stworzyć takiego STALKERa, jakim chciałby grać. Jeden by korzystał z mocy artefaktów, inny polegał na broni szybkostrzelnej, ale niekoniecznie celnej itp. Do tego powinna być możliwość personalizacji postaci (wygląd - czyli spodnie, kurtki, czapki itp), a wszystko to w otoczce z pierwszego STALKERa - losowe rozmieszczenie artefaktów, ich odradzanie się... No i oczywiście powinno być tak, że te NAPRAWDĘ potężne artefakty muszą znajdować się w pobliżu bardzo niebezpiecznych anomalii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.01.2011 o 01:08, Ring5 napisał:

A co do dwójki... Powtarzam się, ale naprawdę uważam, że XP, zdobywane za questy, za
artefakty, za zabijanie przeciwników, byłoby tu dobrym pomysłem. Za nie moglibyśmy otrzymywać
nowe umiejętności (np. rozwijać odporności na anomalie, negatywny wpływ artefaktów, czy
tak "podstawowe" cechy jak celność lub rusznikarstwo). Każdy mógłby sobie stworzyć takiego
STALKERa, jakim chciałby grać. Jeden by korzystał z mocy artefaktów, inny polegał na
broni szybkostrzelnej, ale niekoniecznie celnej itp. Do tego powinna być możliwość personalizacji
postaci (wygląd - czyli spodnie, kurtki, czapki itp), a wszystko to w otoczce z pierwszego
STALKERa - losowe rozmieszczenie artefaktów, ich odradzanie się... No i oczywiście powinno
być tak, że te NAPRAWDĘ potężne artefakty muszą znajdować się w pobliżu bardzo niebezpiecznych
anomalii.


Właśnie opisałeś moją "grę idealną". ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Dnia 12.01.2011 o 02:36, Myszasty napisał:

Właśnie opisałeś moją "grę idealną". ;)



Nie tylko Twoją ... Tylko czy Twórcy myślą w takich samych kategoriach ?Wątpię ... oby zrobili jakieś ankiety albo coś żeby każdy mógł coś zaproponować i wyrazić własne zdanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fajnie by było gdyby do dwójki dodali niektóre patenty z " Metro 2033 ",czyli np.kupowanie broni,amunicji i innych przedmiotów na wzór właśnie z Metra - cały towar wystawiony na blacie,stole.
Jedynym elementem RPG w STALKERZE było zbieractwo,gromadzenie,broni,amunicji,apteczek,min.z ciał zabitych przeciwników a także ulepszanie broni oraz różne frakcje do których można było przystać.

Ja chciałbym w końcu ukończyć " Cień Czarnobyla " - do gry podchodziłem już ze cztery razy i zawsze coś mi przeszkadzało,w ub.roku grałem z modem complette 2009 i gdy już byłem pod koniec gry ... padł mi dysk twardy a sejwów znaleźć nie mogłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.01.2011 o 23:57, Gremo napisał:

Kogo obchodzi że najładniejszą?! Jeśli uproszczą grę i zrobią shootera to jako fan im
tego nie wybacze...

Tyle, że Stalker to właśnie jest jak najbardziej shooter. Może nieco nietypowy, ale na pewno nie był z gatunku RPG :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

heh, przecie nawet oryginał był marną, okrojoną podróbką S.T.A.L.K.E.R.a, który miał powstać.. miał być rasowym RPG z widokiem FPP, a nie shooterem z elementami RPG... więc teraz pewnie będzie pewnie takie GoW w świecie Stalkera ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

STALKER 1 to było demo technologiczne, potem wypuszczali łatki w postaci kolejnych wersji tego dema. Prypeć jeszcze była w miarę grywalna, ale to jedynka miała ten klimat. Grafika - parodia, mimo hucznych zapowiedzi, nie oszukujmy się - STALKER nadrabiał klimatem i metodologią gry. Teraz, gdy okazało się, że robią to na konsole, gra będzie... ja to nazywam "konsolowata". Teraz powoli wszyscy zobaczą o co mi chodziło np. z Fifą 11... och, ale to będzie gniot : )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.01.2011 o 02:36, Myszasty napisał:

Właśnie opisałeś moją "grę idealną". ;)


Wierz mi, nie tylko Twoją. Taki STALKER był moim marzeniem od pierwszych zapowiedzi tej gry. Oczywiście, mamy mody, dające namiastkę takiej zabawy, ale niestety, kluczowym słowem jest tu "namiastkę". :( Zona, choć jest bardzo wdzięcznym tematem na strzelankę, jest wręcz idealnym miejscem na ulokowanie action-RPG. Wyobraźmy sobie dopracowane Hellgate: London ulokowane w okolicach elektrowni czarnobylskiej - czyż może być lepsza gra?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej ciesze się że stalker wyjdzie tylko oby był odrobinę lepszy niż Metro 2033 które miało świetny klimat ale chciało połączyć za dużo elementów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam na półce wszystkie części Stalkera , jestem zachwycony tą produkcja , mało której poświeciłem tyle czasu.
Dla mnie to ta gra to arcydzieło , jest tak dobra ze jak sie gra to nie dostrzega sie tyle błędów , ale i tak moja najlepsza czescią jest Cien Czarnobyla , najsłabiej oceniam Zew Prypeci.
Licze ze nowa cześć będzie tak długa jak Cień Czarnobyla a nie taka krótka jak Zew Prypeci.

Bardzo czekam na koleją , i wychodzi na to ze zagram w tym roku. Chciałbym żeby to było miłe zaskoczenie i otrzymał jeszcze lepszy produkt.
Czekam na nowe informacje i jakis filmik z rozgrywki oraz obrazy z gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz się narażę fanbojom RPG ale system tłuczenia gnomów za punkty które potem zamienia się na punkty życia, many, siły itd jest zwyczajnie nielogiczny. Przypomina się Morrowind w którym żeby wytrenować skok wystarczyło zablokować spację śrubokrętem i za pół godziny mieliśmy herosa-akrobatę. Systemy z punktami za doświadczenie i statystykami są kompletnie oderwane od rzeczywistości i całe szczęście że nie wpakowali ich do Stalkerów. Zastanówcie się koledzy, czy zabicie kolejnego snorka może mieć jakikolwiek wpływ na postać w grze? To oczywiste, że nie może - za to może zmienić gracza - człowiek nabiera zręczności, wprawy, zaś w samej grze zużywa się amunicja, może się uszkodzić kamizelka itd. Stalker rewelacyjnie podchodzi to tematu rozwoju postaci - wraz z eksploracja terenu, robieniem zadań dostajemy pieniądze za które możemy modyfikować broń/ochronę na wiele sposobów, zależnie od naszych preferencji ale nie otrzymamy supercelnego, niezawodnego i bezodrzutowego sprzętu jednocześnie. Podobnie prowadzona postać nie stanie się superherosem, który może sobie wejść w środek bazy bandytów i wystrzelać tak po prostu niezależnie jaki ma kombinezon i broń. To jest właśnie Stalker - rozwój ale gracza, jego kreatywności i wtedy np atak po odczekaniu do nocy z bronią wytłumioną ma już duże szanse powodzenia. Niestety w klasycznych RPG levele i pakowanie cech powoduje tylko złudzenie superbohatera na którego wysyłane są coraz mocniejsze stwory. Tutaj pijawka na każdym poziomie rozwoju może zakończyć żywot gracza i tak powinno być w porządnym survival horrorze. Czego bym chciał w Stalkerze 2? Jednej ogromnej otwartej mapy (z działającymi autami) i mnóstwa ciekawych złożonych zadań jak w Zewie Prypeci. Nic więcej nie trzeba psuć. OK, jestem fanbojem Stalkerów,uważam, że zwyczajnie żadna inna gra od wielu lat nie ma takiego wciągającego klimatu. Powiedzmy Half Life 1 z FPSów miał to coś, z RPGów Planescape Torment czy Blood Omen 1 Legacy of Kain. Reszta z FPSów to morze szmiry (wiecznie z przeciwnikami w tych samych miejscach) na które szkoda czasu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mnie osobiście spodobałoby się mmo w świecie stalkera (cień czarobyla + tereny z innych częsci), wyznacznikiem umiejętnosci byloby to co masz na sobie (czyt. artefakty, rzadkie bronie/kamizelki),do tego frakcje, centrum zony dla najlepszych itp.
ale prawdą jest, że jakich byśmy nie wymyślili modyfikacji to każdy powie, że pierwowzór (Cień Czarnobyla) był the best :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować