Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Notch: Minecraft został wydany "w odpowiednim momencie"

17 postów w tym temacie

Igor Wiśniewski

Minecraft to bez wątpienia fenomen ubiegłego roku. Czysty sandbox, grafika rodem z lat osiemdziesiątych, wciąż w fazie produkcji, a sprzedał się już lepiej niż wiele ukończonych tytułów. Ojciec gry mówi o przyczynach sukcesu.

Przeczytaj cały tekst "Notch: Minecraft został wydany "w odpowiednim momencie"" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.02.2011 o 18:28, Laston napisał:

Grafika może z lat 50 ale w RAMu zajmuje tyle co BC2. Ah ta Java....


Ano - chciałem sobie pograć na najniższych ustawieniach na netbooku ASUS 1215N, gdzie można w L4D bez problemu pograć, to skakało jak cholera :P Ta gra to wymagania ma niczym Crysis ^^ A taka niepozorna :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.02.2011 o 18:28, Laston napisał:

Grafika może z lat 50 ale w RAMu zajmuje tyle co BC2. Ah ta Java....


To prawda gdyby nie Java, na grę mogło by sobie pozwolić więcej osób, a tak .. na dzisiejsze czasy ma takie wymagania jak średnio wcześniej wspomniany BC2 czy nawet wszystkim dobrze znane GTA 4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że prędzej czy później Notch przepisze Minecrafta na inny język. Teraz ma tyle kasy, że mógłby założyć własne studio.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.02.2011 o 20:42, banana100 napisał:

Szkoda, że gra jest taka "pamięciożerna", bo gdyby nie to, to bez problemu widziałbym
Minecrafta na handheldach.

Zapowiedziano oficjalny port na iOS-a.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no niestety Garbage Collector w Javie gówno jest wart i nic nie zastąpi manualnej alokacji i dealokacji pamięci ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.02.2011 o 20:46, Laston napisał:

Myślę, że prędzej czy później Notch przepisze Minecrafta na inny język. Teraz ma tyle
kasy, że mógłby założyć własne studio.


Już założył. Pracuje nad Minecraftem i jeszcze inną grą (nie wiadomo dokładnie jaką jeszcze).

Narzekacie, że dużo pamięci wymaga... ktoś obliczył, że świat w Minecrafcie ma powierzchnię ośmiokrotnie większą od powierzchni ziemi (zakładając, że jeden blok odpowiada 1m). Niech was prosta grafika nie zwiedzie. To nie jest gra na Amigę czy ZX Spectrum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.02.2011 o 21:14, eX napisał:

no niestety Garbage Collector w Javie gówno jest wart i nic nie zastąpi manualnej alokacji
i dealokacji pamięci ;]

No, za to powstaje mniej programów, których wymagania pamięciowe liczone są w MB/s ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.02.2011 o 21:20, Dominika napisał:

Narzekacie, że dużo pamięci wymaga... ktoś obliczył, że świat w Minecrafcie ma powierzchnię
ośmiokrotnie większą od powierzchni ziemi (zakładając, że jeden blok odpowiada 1m). Niech
was prosta grafika nie zwiedzie. To nie jest gra na Amigę czy ZX Spectrum.

Ale ten teren nie jest w żadnym wypadku w całości w pamięci - patrząc na to, jak działają i powiększają się save''y jestem skłonny stwierdzić, że nie jest nawet w całości wygenerowany, kiedy pierwszy raz trafiamy na daną mapę.
A fakt jest faktem - JAVA strasznie zamula. Pozostaje mieć nadzieję, że ponad milion sprzedanych egzemplarzy zmotywuje do stworzenia wydajniejszej wersji - w której na przykład można wysadzić równocześnie kilkaset/kilka tysięcy bloków TNT i nie zawiesić gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.02.2011 o 22:26, akodo_ryu napisał:

Ale ten teren nie jest w żadnym wypadku w całości w pamięci - patrząc na to, jak działają
i powiększają się save''y jestem skłonny stwierdzić, że nie jest nawet w całości wygenerowany,
kiedy pierwszy raz trafiamy na daną mapę.

Świat podzielony jest na cząstki (chunks), z których zawsze wczytywane jest 81 najbliższych do nas (9x9). Tyle jest generowane na początku i ewentualnie w trakcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bzdura minecraft nie miał szczęścia tylko po prostu rynek jest przesycony bezmózgowymi grami a niektórzy ludzie chcą czegoś więcej i jak widać nawet uboga grafika im nie straszna.

To, że ktoś określa sukces tej gry fenomenem pokazuje tylko, że nie ma bladego pojęcia czego chcą gracze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować