Zaloguj się, aby obserwować  
gogiell

Terraria

367 postów w tym temacie

Terraria, to całkowicie nowa, choć podobna w paru aspektach do Minecrafta, gra typu sandbox. W przeciwieństwie do swojej poprzedniczki, Terraria w znacznie mniejszym stopniu skupia się na budowie obiektów - zamiast tego, autorzy postawili na akcję i wspólne przemierzanie podziemnych lochów wraz ze znajomymi. Najwięcej frajdy sprawia oczywiście walka, która do złudzenia przypomina staroszkolne "łupanki" 2D. Zobaczcie zresztą sami: http://www.youtube.com/watch?v=UGo7iMUcxLc
Gra do kupienia na Steamie za 9.99 euro.

Oficjalna strona: http://www.terraria.org/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miesiąc po premierze gry, wiec czuję, że można próbować odkopać temat :>.
W czasie tego krótkiego czasu w świecie Terrarii dużo się zmieniło. Gra jest nieustannie patchowana (aktualna wersja to 1.04, aczkolwiek zapowiedziano już następną), a każda kolejna łatka dodaje nowe elementy gameplayu. W ciągu ostatniego miesiąca gra ani razu nie spadła z listy bestsellerów Steama, co dobitnie pokazuje zainteresowanie graczy Terrarią. Zachodnie serwisy growe obdarzyły tę małą gierkę bardzo optymistycznymi ocenami: IGN - 90/100, GameSpot - 85/100.
Dlatego dość mocno dziwi mnie brak zainteresowania Terrarią w Polsce, ponieważ ta ważąca troszeczkę ponad 16mb produkcja, bije na głowę pod względem radości płynącej z gry większość "dużych" i poważnych konkurentów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.06.2011 o 20:53, luzac napisał:

Pograłem trochę, ale samemu nuda. :P

To fakt, głównie dlatego, że prędkość kopania i odkrywania nowych rzeczy w pojedynkę jest po prostu za niska. Mi granie w pojedynke nie przeszkadzało do czasu, aż zacząłem grać z kolegą. Największą zaletą multi jest zwiększony spawnrate potworków, co w niektórych lokacjach ostro podkręca poziom trudności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mnie Minecraft wogole nie porwał, jednak terraria wymiatają, głównie za sprawą multi bo jak wspomniał kolega wyżej powolne kopanie samemu może się dość szybko znudzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>

W razie czego byłbyś chętny do multi? co prawda musze jeszcze nabyć terraria na steamie

Spoiler

(gram w singla na XXXX wiem wstyd i profanacja ale chciałem wypróbować - teraz za gre zapłace xD)

ale w najbliższym czasie już bym pocinał :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.06.2011 o 21:30, Alehor napisał:

>

W razie czego byłbyś chętny do multi? co prawda musze jeszcze nabyć terraria na steamie

Spoiler

(gram w singla na piracie wiem wstyd i profanacja ale chciałem wypróbować - teraz
za gre zapłace xD)

ale w najbliższym czasie już bym pocinał :D


Czas chyba się pożegnać z forum :< :D

Mi gameplay ukazany na filmie jakoś nie podchodzi, niby podobne do minecrafta ale ... 2d mnie nie przekonuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.06.2011 o 21:34, ArkStorm napisał:

Czas chyba się pożegnać z forum :< :D


Nie no co najwyżej warn, bo nie jest to propagowanie piractwa ani nic takiego, porostu stwierdziłem fakt że się zeszmaciłem, ale teraz odkupie swe winy płacąc za produkt xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.06.2011 o 21:36, Braveheart napisał:

http://www.youtube.com/watch?v=UGo7iMUcxLc

Witam.
Ha ha. Niezły filmik. Połączenie Mario z Bobkiem ? :D. Prosta i elegancka. Mnie się podoba.


Funny fact: Do gry w ostatnim paczu dodano stroje... teraz można wyglądać jak Mario :D.
EDIT: http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20110614002413/terraria/images/6/6b/Mario_2.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.06.2011 o 21:30, Alehor napisał:

>

W razie czego byłbyś chętny do multi? co prawda musze jeszcze nabyć terraria na steamie

Spoiler

(gram w singla na XXXX wiem wstyd i profanacja ale chciałem wypróbować - teraz za
gre zapłace xD)

ale w najbliższym czasie już bym pocinał :D


Ale piratów nie lubimy, i nie chcemy mieć z nimi nic do czynienia, zgodnie z regulaminem BAN za piractwo...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szukam kogoś do gry w multi, steam id: Alehor - słać zaproszenia ;]

Niebawem pojawi się patch 1.0.5 dodając do gry kilka nowych przedmiotów i urozmaiceń

http://www.youtube.com/watch?v=w1EgEnivvkY&feature=player_embedded

New Weapons:

Dark Lance Damage: ~26 (17 vs Man eater, 18 def = 9 damage).
Hellfire Arrow Damage: ~39 (32 vs Hornet, 14 defense = 7 damage). 10 per arrow (Molten Fury base damage is 29).
Demon Scythe Damage: ~35 (26 vs Man Eater, 18 def = 9 damage).
Night''s Edge Damage: ~45 (36 vs Man Eater, 18 def = 9 damage ).
Unidentified Golden Trident.

The Dark Lance is a spear, Night''s Edge is a Sword, and Demon Scythe is a Spell. They are all possibly crafted from Demonite-tier materials, are upgrades from previous Demonite-tier tools/weapons, may only be found as drops, or may be crafted from a new ore.

Dark Lance:
Sprite is a long pole with a pointed end, which extends both in front and behind the player and is thrusted straight out then retracted. Can hit multiple enemies multiple times, but only with the tip of the lance (?). Estimated range is 7-8 blocks.

Night''s Edge:
Very high Damage, with an average reach (estimated 4-5 blocks) and an average swing speed.

Demon Scythe:
Creates Spinning purple blades that travel in the direction you casted it; starts off extremely slowly and picks up speed over time. They can penetrate enemies but not blocks; maximum travel distance is unknown.

Hellfire Arrows:
Hellfire arrows are presumably crafted with hellstone (wood + hellstone ore), or less likely, with an explosive. They do not destroy blocks, whether directly or through splash damage, but can injure the player.

Golden Trident:
Possibly just a gold version of the Dark Lance (i.e a lower tier) or an entirely different branch of weapon.

Extreme Speculation: Tridents are often associated with Merfolk or Gods of the Sea (Poseidon), possibly an indication of an improved ocean biome.

Gameplay Mechanics:

Loose items now display item name and amount when picked up, and the currently selected item''s name is displayed above the hotbar.
Lighting has apparently been optimized to improve performance.
Guide now gives crafting/usage information when presented with an item.
Instance-specific death messages.
Slimes float on water, flying mobs cannot enter water.
Possibly changing inventories for NPC''s.

New Accessories:
There could possibly be a new Rocket Boot upgrade with purple effects and a much lower mana cost; this could however be a potion which affects standard Rocket Boots.

Potions:
New potions are being added that will grant the player several different "buff" effects, which are displayed in a row of icons beneath the hotbar. Each buff has a small timer near the bottom of the icon which denotes the remaining duration.

Presumably crafted at the alchemy table with either existing or new materials.

Buffs:

Water-Walking
Ability to travel on floor or ceiling (quickly change-able). Character is presented upside down when on ceiling. Might be limited to a range (cannot jump to a surface outside max resolution).
Ability to see Mobs in unlit areas; mobs will have a ghostly green color in darkness and will fade into normal colors in light.
Ability to see Ores, possibly through color highlight, flashing particles, or both. May also apply to containers.
Ability to regenerate health/mana. Additionally, the possible ability to reduce/negate mana costs.
Ability to Emit Light, at a level much higher and with a larger area than current light sources.
Possibly the ability to increase mob spawning.
Increased speed/jump height.
Increased Bow stats (damage, range, rate of fire).

Icons:

Boot on water (Related to water walking probably).
Vertical arrows pointing opposite directions (Related to ceiling walking).
Face with Goggles, Magnifying Glass, Eye (Possibly related to the various ore/mob/container seeing abilities).
Heart with a plus (Related to increased health regeneration).
Red Slime with a plus (Possibly related to mob spawning).
Bow with a plus (Related to increased bow stats).
Green Boot with a plus (Related to increased movement stats).
Figure outlined in light (Related to Emitting Light).

Buff Potions may not need to be selected in the hotbar to be consumed and applied.

New Mobs:
One confirmed new mob: Flying Demon Thing

Additional mobs have been added to previously uninhabited biomes, possibly new Mini Bosses.

Additional Info:

Hardcore mode.
"Biome Updates" (could be a reference to the fact that the desert now has cacti).
New items (possibly ores, but no information regarding that has been released).
New Music/Sounds.
Less aggressive spam detection and a hibernation mode for servers.
Possibly new vanity items (Top Hat now legitimately obtainable as The Groom will properly spawn).

Sources

Tiy''s Post.
Blue''s 1st Post.
Blue''s 2nd Post.
"Alchemy is Fun!" Video.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.06.2011 o 01:13, Malevyn napisał:

czy my sie cofamy w rozwoju?? co to jest teraz z tymi wszystkimi grami opartych na pikselach
czy platformowymi.

Powiedziałbym raczej, że większość mainstreamowych gierek to cofanie się w rozwoju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.06.2011 o 01:13, Malevyn napisał:

czy my sie cofamy w rozwoju?? co to jest teraz z tymi wszystkimi grami opartych na pikselach
czy platformowymi.


są urocze, ciekawe, swoją oldschoolową oprawą pozwalają nam się cofnąć do czasów dzieciństwa i różnią się od tych wszystkich FPSowych klonów które często różnią się jedynie grafiką, można je ukończyć w ciągu 5h i nie wnoszą nic nowego w przeciwiństwie do gier indie często będącymi miłym zaskoczeniem, przedstawiającymi nowatorskie i naprawdę ciekawe nigdy wcześniej nie spotykane rozwiązania ;]
dodatkowo fajnie jest wspierać niezależnych twórców gier, bo wiesz że wspierasz pasjonata, a nie rynkowego tytana który zedrze z ciebie kase serwując to samo co rok temu tylko pod inna nazwą ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziś wszedł update 1.0.5 a w nim

NPC

Nowy Przeciwnik – Lava slime, pozastawia ona troche lawy po swojej śmierci
Nowy Przeciwnik – Hellbat
Nowy Przeciwnik – Demon
Nowy Przeciwnik – Jellyfish (Dwa rodzaje, Różowa i Niebieska)
Nowy Przeciwnik – Shark
Nowy Przeciwnik – Vulture
Nowy Przeciwnik – Crab
Nowy Przeciwnik – Antlion

Zmieniono sposób pojawiania się przeciwników typu „robak”.
Nietoperze, Szerszenie, i Latające Oczy nie będą już wlatywać do wody
Slimy unoszą sie na wodzie
Tylko jeden wielki slime może istnieć jednocześnie
Przewodnik teraz może ci opowiedzieć o przedmiocie który mu pokażesz
Sklepy NPC będą teraz sprzedawać niektóre przedmioty tylko po określonych nocach albo wydarzeniach.
Devourer’ry nie będą już otrzymać losowych przeciwników zamiast głowy
Pielęgniarka pobiera teraz prawidłową sumę za leczenie
Nietoperze mają od teraz dźwięk śmierci
Próba rozmawiania z Staruszkiem spowoduje danie graczowi ostrzeżenia zanim zatakuje Skeletron
Wejście do Dungeona powoduje teraz pojawienie się nowego NPC zamiast głowy Skeletrona. Powinno to poprawić kilka błedów związanych z tym wydarzeniem.
Zwiększono ilośc wypadających pieniędzy z przeciwników.
Man Eaters i Snatcher’y sa od teraz odporne na efekt odpychania i mogą atakować przez ściany.
Inteligencja Eater of Souls’ i Hornet’a została poprawiona
Przeciwnicy od teraz zabierają pewną liczbe *slotów* zależnie od ich typu i siły. Poprawi to sytuacje kiedy na ekranie pojawiało się za dużo silnych przeciwników jak Bone Serpent i Imp’y
Ryby już nie są do góry „nogami” (a może raczej płetwami) kiedy wypadną z wody.
Osłabiono zielone slimy aby początkujący gracze mogli sobie lepiej radzić.
Slimy i Latający przeciwnicy od teraz nie wydają dźwięku plasknięcia gdy wpadają do wody.
Przedmioty o poziomie żadkości na stopniu Niebieskim albo wyższym nie będą płonąć już w lawie.
Burning Skull została przemianowana na Cursed Skull i zmieniono sposób jej zachowania.
Strzelający przeciwnicy mają spowolniony atak.
Meteor heads mają od teraz mniej życia, zadają więcej obrażeń i są wolniejsze.
Angry Bones i Eater of Souls występują teraz w różnych rozmiarach.
Skeletron ma zmniejszoną liczbę życia i obrone

Items

Nowa Funkcja :Buff’y aktywowane poprzez mikstury. Kliknięcie prawym myszki na nie spowoduje ich usunięcie.
Nowy Przedmiot : Hellfire Arrow.
Nowy Przedmiot : Sandgun.
Nowy Przedmiot : Guide Voodoo Doll.
Nowy Przedmiot Ozdobny : Familiar Wig, Shirt, Pants można założyć w *Social slots* aby “Ukryć Pancerz”.
Nowy Przedmiot Ozdobny : Spodnie i Koszula doktora.
Nowy Przedmiot : Hełm do nurkowania.
Nowy Przedmiot : Night’s Edge
Nowy Przedmiot : Dark Lance
Nowy Przedmiot : Demon Scythe
Nowy Przedmiot : Trident
Nowy Przedmiot : Coral
Nowy Przedmiot : Cactus
Nowy Przedmiot : Spear
Nowy Przedmiot : Glowstick
Nowy Przedmiot : Sticky Glowstick
Nowy Przedmiot : Throwing Knife (nóż do rzucania)
Nowy Przedmiot : Poison Knife (zatruty nóż)
Nowy Przedmiot : Silver Bullet
Nowy Przedmiot : Wooden Boomerang
Nowy Przedmiot : Blowpipe
Nowy Przedmiot : Seed (Ammo for Blowpipe)
Nowa Mikstura : Obsidian Skin Potion
Nowa Mikstura : Regeneration Potion
Nowa Mikstura : Swiftness Potion
Nowa Mikstura : Gills Potion
Nowa Mikstura : Defense Potion
Nowa Mikstura : Mana Regeneration Potion
Nowa Mikstura : Magic Power Potion
Nowa Mikstura : Featherfall potion
Nowa Mikstura : Spelunker Potion
Nowa Mikstura : Invisibility Potion
Nowa Mikstura : Shine Potion
Nowa Mikstura : Night Owl Potion
Nowa Mikstura : Battle Potion
Nowa Mikstura : Thorns Potion
Nowa Mikstura : Archery Potion
Nowa Mikstura : Water Walking Potion
Nowa Mikstura : Hunter Potion
Nowa Mikstura : Gravitation Potion
Nowy Przedmiot : Daybloom
Nowy Przedmiot : Daybloom Seeds
Nowy Przedmiot : Moonglow
Nowy Przedmiot : Moonglow Seeds
Nowy Przedmiot : Blinkroot
Nowy Przedmiot : Blinkroot Seeds
Nowy Przedmiot : Deathweed
Nowy Przedmiot : Deathweed Seeds
Nowy Przedmiot : Waterleaf
Nowy Przedmiot : Waterleaf Seeds
Nowy Przedmiot : Fireblossom
Nowy Przedmiot : Fireblossom Seeds
Nowy Przedmiot : Shark Fin
Nowy Przedmiot : Feather
Nowy Przedmiot : Gold Chest
Nowy Przedmiot : Bottled Water
Nowy Przedmiot : Tombstone
Nowy Przedmiot : Illegal Gun Parts
Nowy Przedmiot : Antlion Mandible
Recepta na Silver Short została poprawiona, da się go teraz stworzyć.
Pochodnie i świeczki już nie będą działać gdy zamokną
Zniszczenie znaku podczas czytania jego zawartości nie powoduje już „zamrożenia” postaci
Buty rakietowe już nie korzystają z many. Od teraz umożliwiają one szybki lot w góre który uzupełnia sie gdy gracz użyje haku/liny lub dotnie ziemi.
Animacja wybuchu została poprawiona w rozgrywkach wieloosobowych.
Nad graczem pojawia się informacja jaki przedmiot podniósł.
Wiadra nie mogą być opróżnione do „pełnej ziemi”
Garnki w Piekle mają szanse na zawieranie Piekielnych Strzał.
Handgun i Phoenix Blaster zostały zmniejszone
Osłabiono siłę odpychania Muramasy.
Blue Moon ma osłabione obrażenia
Flintlock Pistol i Musket mają zwiększone obrażenia
Tylko zwykłe drzewa zawieraja orzechy.
Opadający piasek nie może być już uniesiony przez magiczny pocisk.
Jungle Armor już nie wypada z przeciwników, od teraz trzeba go stworzyć.
Magic Mirror wymaga many do użycia (20).
Harpoon i Maces mają poprawioną animacje użycia.
Noc po pokonaniu Eater of World’s Arms Dealer sprzedaje Unholy Arrows
Space Gun zadaje więcej obrażeń ale przebija tylko 2 przeciwników.

Serwer

Detekcja spamu nie jest tak agresywna.
Zwiększono bezpieczeństwo rozgrywek wieloosobowych.
Poprawiono błąd który powodował crash serwera kiedy dołączała maksymalna liczba graczy.
Dodano opcje włączenia zabezpieczeń przeciw oszustwom na sewerach.
Serwery się usypiają kiedy nie ma połączonych graczy.
Blood Moon kończy się prawidłowo kiedy serwer zmieni czas na dzień.

Interfejs

Podczas śmierci gracza będzie napisane w jaki sposób zginął i co go zabiło.
Text opisujący przedmiot zaniknie kiedy pojawi sie nad nim podpowiedź.
Hot Bar pokazuje jaki przedmiot wybraliśmy.
PVP wymaga teraz odczekania między przełączaniem aby uniknąć spamowania.
To samo dotyczy zmiany drużyn.
Dodano przyciski szybkiego dostępu do mikstur.
Przytrzymywanie ppm nad pusty polem w ekwipunku już nie wydaje dźwięku jakby gracz coś podnosił.
Suma obrony pancerza jest wyświetlona w ekwipunku.

Generowanie świata

Poprawiono generowanie piasku. (wymaga nowego świata)
Oceany są większe,
Kaktusy rosną na piasku.
Koralowce rosną w oceanie.
Skrzynie mogą sie pojawić blisko powierzchni. Takie skrzynie będą zawierać przedmioty przydatne dla początkujących postaci.
Skrzynie i Garnki będą mieć różną zawartość zależnie od tego gdzie się znajdują.
Złote skrzynie pojawią się w niektórych częściach świata.
Doły w Corruption mają mniejszą szanse na pojawienie się w dżungli. Jest także pozioma jaskinia łącząca je wszystkie.
Śladowe ilości demonitu pojawiają się w corruption
Dżungle na powierzchni zostały powiększone.


informacje pochodzą z http://www.terrariahq.pl/2011-06-24/terraria-1-0-5-lista-zmian/#more-745

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować