Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Pecetowy Minecraft sprzedany 7 milionom ludzi

27 postów w tym temacie

Dowód na to że producenci gier robią poważny błąd skupiając się na oprawie audiowizualnej. Gdzie wszystko co trzeba to dobry pomysł i jeszcze lepsze wykonanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.08.2012 o 13:59, dariuszp napisał:

Dowód na to że producenci gier robią poważny błąd skupiając się na oprawie audiowizualnej.
Gdzie wszystko co trzeba to dobry pomysł i jeszcze lepsze wykonanie.


Przynajmniej w gry z lepszą grafiką gra mniej autystycznych dzieci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.08.2012 o 13:59, dariuszp napisał:

Dowód na to że producenci gier robią poważny błąd skupiając się na oprawie audiowizualnej.
Gdzie wszystko co trzeba to dobry pomysł i jeszcze lepsze wykonanie.

Mimo wszystko Minecraft z nowoczesną grafiką, fizyką itd. byłby hitem kilka razy większym niż obecnie. Oprawa audiowizualna gra bardzo ważną rolę, nie kluczową, ale bardzo ważną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.08.2012 o 14:01, ZubenPL napisał:

Przynajmniej w gry z lepszą grafiką gra mniej autystycznych dzieci.


zrobiły ci coś autystyczne osoby ? czy po prostu lubisz obrażać tych co nie mogą się bronić ?

--

10 baniek... ładnie, bardzo ładnie. Ale i tak wole terrarie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No fakt, gdyby Minecrafta wydać z teksturkami HD, jakimiś shaderami dla wody itp (coś podobnego do tego co robią obecnie fani) to pewnie odniósłby jeszcze większy sukces. I przydałoby się go przepisać na coś innego niż javę, bo ta sobie nie radzi za dobrze. :P

Nie mniej to i tak ogromny suckes. Pewnie ze dwa, trzy razy tyle gra w MC na piratach. ;) Nie pozostaje nic jak tylko pogratulować Mojang i życzyć dalszych sukcesów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.08.2012 o 14:16, EmperorKaligula napisał:

zrobiły ci coś autystyczne osoby ? czy po prostu lubisz obrażać tych co nie mogą się
bronić ?


Wystarczy spojrzeć na społeczność tej gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.08.2012 o 14:16, Reffanov napisał:

No fakt, gdyby Minecrafta wydać z teksturkami HD, jakimiś shaderami dla wody itp (coś
podobnego do tego co robią obecnie fani) to pewnie odniósłby jeszcze większy sukces.
I przydałoby się go przepisać na coś innego niż javę, bo ta sobie nie radzi za dobrze.
:P

Jak dla mnie Minecraft z lepszą grafiką to już by nie było to samo :-)

A za przepisaniem gry na coś innego jestem jak najbardziej na tak

I gratulacje dla Mojang 7 milinów niewiele gier może się pochwalić taką sprzedażą na PC

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

10 milionów w łącznej liczbie budzi respekt :) Gdyby grafika i jej wykonanie nie były tak paskudne to może i ja bym się przekonał. Zdecydowanie ulepszona oprawa graficzna, zachęciła by więcej graczy do jej zakupu. Ale jak na grę niezależną toż to hit sprzedaży. Wystarczy mieć dobry pomysł :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.08.2012 o 14:23, EmperorKaligula napisał:

to nie jest odpowiedz na moje pytanie. minecraft jako gra i jego "spolecznosc" mnie nic
nie obchodzi.


Ta poprzednia wypowiedź to była taka metafora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.08.2012 o 14:20, ZubenPL napisał:

Wystarczy spojrzeć na społeczność tej gry.


Czyli ludzi niezwykle kreatywnych którzy budują zapierające dech w piersiach budowle z kolorowych klocków metr na metr
Oraz przyszłych inżynierów którzy w prostej grze potrafią zbudować działający 16bitowy procesor.
O nich ci chodziło ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.08.2012 o 14:28, gracz_155 napisał:

Czyli ludzi niezwykle kreatywnych którzy budują zapierające dech w piersiach budowle
z kolorowych klocków metr na metr
Oraz przyszłych inżynierów którzy w prostej grze potrafią zbudować działający 16bitowy
procesor.
O nich ci chodziło ?


Akurat nie o tą część.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niby już do mnie dotarło, że to ma fanów i się sprzedaje, ale i tak przy każdych kolejnych cyferkach zbieram szczękę z blatu biurka i nie ogarniam, dlaczego aż tyle. o_O

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kto wie czy upakowanie tego w CryEngine 3 nie zabiło by czaru tej gry :) Zresztą ktoś już nawet próbował z tego co wiem :)

A dlaczego aż tyle ? Ta gra coś w sobie ma. Nie przekonasz się dopóki troszkę nie zagrasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.08.2012 o 14:24, vegost napisał:

10 milionów w łącznej liczbie budzi respekt :) Gdyby grafika i jej wykonanie nie były
tak paskudne to może i ja bym się przekonał. Zdecydowanie ulepszona oprawa graficzna,
zachęciła by więcej graczy do jej zakupu. Ale jak na grę niezależną toż to hit sprzedaży.
Wystarczy mieć dobry pomysł :)

No i właśnie w ten sposób byś zabił tą grę, śliczniejsza grafika jakieś dodatki i inne cuda na kiju i wypisz wymaluj gra AAA. Tyle że nie w tym urok tej gry leży. To wolność, możliwość robienia co się podoba i tworzenia czego tylko sobie człowiek wymarzy, a nie poszesnastkowy anti-anatylizing sprawiają że tak miodnie się w nią gra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.08.2012 o 15:03, Hubi_Koshi napisał:

No i właśnie w ten sposób byś zabił tą grę, śliczniejsza grafika jakieś dodatki i inne
cuda na kiju i wypisz wymaluj gra AAA. Tyle że nie w tym urok tej gry leży. To wolność,
możliwość robienia co się podoba i tworzenia czego tylko sobie człowiek wymarzy, a nie
poszesnastkowy anti-anatylizing sprawiają że tak miodnie się w nią gra.


Ah, ale nikt nie mówił o Unreal Engine 3. Wystarczy ją tylko trochę oszlifować, żeby skusiła więcej ludzi. Pomysł ma dobry i tego nikt nie zaprzecza. Jednak do produkcji AAA to jej jednak daleko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.08.2012 o 15:22, vegost napisał:

Ah, ale nikt nie mówił o Unreal Engine 3. Wystarczy ją tylko trochę oszlifować, żeby
skusiła więcej ludzi. Pomysł ma dobry i tego nikt nie zaprzecza. Jednak do produkcji
AAA to jej jednak daleko.

I na całe szczęście, wybacz jeśli brzmiałem ciut agresywnie ale jestem uczulony na "Chcemy lepszej grafy". Dla mnie w grach liczyło się zawsze tak grywalność->fabuła->muzyka->grafika, w rpgach pierwsze dwie mogły się zamienić lub być na równi ale grafika nigdy poza Góra trzecie miejsce nie wychodziła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.08.2012 o 15:22, vegost napisał:

Wystarczy ją tylko trochę oszlifować, żeby skusiła więcej ludzi.

Po co kusić więcej ludzi, skoro z taką skusiła 7 milionów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.08.2012 o 15:22, vegost napisał:

Ah, ale nikt nie mówił o Unreal Engine 3. Wystarczy ją tylko trochę oszlifować, żeby
skusiła więcej ludzi. Pomysł ma dobry i tego nikt nie zaprzecza. Jednak do produkcji
AAA to jej jednak daleko.

Skusiła już 7 milionów ludzi. A teraz pomyśl, ilu z nich "ulepszenie" w postaci lepszej grafiki zadziałałoby odwrotnie niż sugerujesz - zniechęcając ich.

Minecraft to gra sandbox. I podobnie jak prawdziwa piaskownica - najwięcej zabawy dostarcza możliwość zdania się na własną wyobraźnię i umiejętność jej urzeczywistniania. Możesz mieć łopatki z wysokiej jakości aluminium, piasek jakości budowlanej i hebanowe ławeczki do siedzenia, jednakże w niczym nie poprawia to najważniejszego - istota piaskownicy to konstruowanie, rzeźbienie i niszczenie tego, co z piasku się ulepi.

I powiem Ci, że mnie grafika jakości podobnej do gier wysokobudżetowych jak najbardziej zniechęciłaby mnie. Na obecnym poziomie jest to styl, który daje wysoką uniwersalność i powoduje, że potencjał zbudowania czegoś niesamowicie się prezentującego jest bardzo duży. Grafika rodem z wysokobudżetówek to wyręczanie wyobraźni gracza i podążanie według tego, co zafunduje Ci producent - co dawałoby zniszczenie esencji Minecrafta. Zupełnie jak z książkami i telewizją - nie zawsze serwowanie gotowej potrawy audiowizualnej daje przewagę.

Istnieje sporo texture packów, które znacznie poprawiają rozdzielczość i estetykę tekstur - i owszem, wiele z nich jest świetnych, ale ich wada - fakt, że często wyglądają dobrze tylko z wybranymi rodzajami konstrukcji (przykładowo zamki, współczesne wieżowce) "chroni" klasyczny wygląd Minecrafta przed zapomnieniem.

Przypomina mi się też przykład klocków LEGO, które z każdym kolejnym rokiem coraz częściej skupiają się na gotowych elementach o wymyślnych kształtach. Może i zestaw, do którego zostały stworzone wygląda przez to lepiej, ale stworzenie z nich czegoś nowego daje mierne efekty i pasjonaci preferują stare, dobre cegiełki i płytki o najprostszych kształtach - większy potencjał i więcej swobody dla kreatywnych. Nie chciałbym, żeby Minecraft poszedł tą samą drogą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować