Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Ubisoft: wiele gier zostało zepsutych przez niski poziom trudności

38 postów w tym temacie

Małgorzata Trzyna

Alex Hutchinson, dyrektor kreatywny Assassin’s Creed III, powiedział, że wielu producentów gier popełnia błąd oferując bardzo niski poziom trudności, gdzie bez problemu poradziłby sobie każdy gracz.

Przeczytaj cały tekst "Ubisoft: wiele gier zostało zepsutych przez niski poziom trudności" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I kto to mówi? Sam za największą bolączkę wszystkich do tej pory wydanych AC uważam to,że sami jesteśmy w stanie falami pokonywać przeciwników, nie tracąc przy tym paska zdrowia (których samych mamy kilkanaście btw) na zasadzie: jeden atakuje,reszta się gapi,bez żadnego problemu wyprowadzamy kontrę,delikwent ginie i na jego miejsce przychodzi następny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No no no, nie zapędzajmy się. Conviction jako gra akcji sama w sobie jest bardzo fajna i bynajmniej kaszaną nie jest. Jako osobna gra byłaby bardzo dobra, ale nie jako spadkobierczyni chlubnych tradycji z pierwszych trzech części.

Natomiast sparafrazuję słowa Alexa - "Wiele gier zostało zepsutych przez zbyt wysoki poziom trudności". Nikt nie przestaje grać, bo idzie mu za łatwo - chyba, że ma naprawdę spore problemy ze swoim poczuciem wartości lub po prostu gra mu się znudziła (a na to składa się zawsze więcej czynników niż tylko łatwość), natomiast bardzo wiele osób porzuca grę, gdy ta staje się zbyt trudna. Ja np. odpuściłem sobie bardzo dobre Darksiders, bo nie zamierzam 50 razy próbować zabić przegiętego bossa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.09.2012 o 16:47, khizbu napisał:

Mówią to twórcy największych kaszanek. Po ostatnim Splinter Cell nie wierzę że Ubi może
zrobić wymagającą grę.

Prawda, nie byłem wielkim fanem/graczem Splinter Cella (ostatnia część jaką grałem była ta stara druga część), ale patrząc na te nowe materiały z tej nowej części to stwierdziłem, że w tej grze chyba nie o to chodzi, aby wyskoczyć z namiotu i zrobić automatycznego potrójnego strzała w głowę, tutaj tak samo piję do nowego Hitmana - żeby gra była taka jak kiedyś należy odpalić specjalny tryb, no przynajmniej będzie częściowo przypominać starego Hitmana.
Sam nie jestem już tak strasznie "hardcorowym" graczem, nie wymagam gór (bo po prostu nie mam czasu się babrać z poziomem przez X godzin), ale patrząc na co niektóre gry schodzą to płakać się chce, szczególnie te, które właśnie swoją trudnością budują tą całą zabawę (taki chociażby Demon\Dark Souls).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wypowiada się przedstawiciel firmy która przoduje w grach ultra łatwych. Nie wiem kiedy się to zaczęło, ale wystarczy sobie przypomnieć remake Price of Persia w którym umrzeć się po prostu nie dało. Obecnie oczywiście króluje właśnie wspomniana seria AC.

Jak na ironię, najbardziej wymagającą pod względem trudności grą Ubisoftu jest ostatnio (swoją drogą prześwietny) Rayman Origins. Bynajmniej nie twierdzę, że Rayman to gra dla dzieci, ale sam fakt, że gra zakfalifikowana przez PEGI jako 7+ jest o wiele trudniejsza od gier 18+ jest zdumiewający.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niedługo wszystko się samo będzie przechodzić a oni tylko będą liczyć kasę. Teraz tak trudno myśleć i sobie przejść. Oby ich gry miały balans w poziomie trudności. Żeby nie były za łatwe i za trudne. Taki poziom średni, powinien mieć to wszystko w sobie. Niestety często jest to nieprawda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lol. Faktycznie, seria Assassin''s Creed cechuje się wielkim poziomem trudności :P Tam trudność niektórych misji polega po tylko na tym, że czasem trudno zdobyć 100% synchronizacji, albo dobiec na czas w jakimś wyzwaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mhm zaczynamy misję, walimy kilkanaście razy głową w klawiaturę, koniec misji. Ustawiamy grę na maksymalny poziom trudności, ściągamy jakieś fixy podwyższające trudność i teraz uderzamy głową w klawiaturę w odpowiednich odstępach czasu i rytmie, misja na 100% ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja już od bardzo dawna podchodzę do gier w jeden sposób- gram na poziomie Normal. Jeżeli jest za trudno to młócę do oporu aż przejdę. Jeżeli jest wybitnie trudno to może sobie zmienię, a jeżeli jest za łatwo to sobie potem przejdę na Hardzie i zrobię z tej gry wyzwanie. Tak naprawdę to ciężko się z nim nie zgodzić, ale w dzisiejszych czasach trzeba jednak pamiętać, że nie każdy gracz komputerowy/konsolowy ma czas na masterowanie poszczególnych umiejętności, zagłębiania się w statystyki i czytania ton instrukcji. Ja sam takiego "ułatwionego" podejścia do gier nie popieram i nie lubię, ale też widzę jak te gry zmieniły się na przestrzeni lat (dla mnie na gorsze...). Dlatego kupuję gry, które będą jeszcze jakieś wyzwania stawiały i mniej uwagi poświęcam na młócki, gdzie tak naprawdę idę i rąbię bez powodu- chyba że jest to Serious Sam czy inna tego typu strzelaninka, choć i tam ten skill mały jest potrzebny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.09.2012 o 17:13, Fang napisał:

Prince of Persia i Assassin''s Creed ułatwiali z każdą częścią więc o co chodzi?

Assassin''s Creed ułatwiane? :D Rozwiń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ubi jest durne, właśnie wiele gier psuje rozgrywkę zbyt wysokim poziomem trudności, a skoro producenci są na tyle durni i leniwi aby odpuścić poziomowanie gry, no cóż, sami strzelają sobie w stopę. Zabawa musi byc dostępna dla każdego, zarówno dla casuala jak i hardcora. Dawniej każda gra miała poziomy trudności, teraz twórcy unikają tego jak ognia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taa i mówią to goście którzy zniszczyli Splinter Cell Conviction, pradopodobnie to samo zrobią (sądząc po gameplay''ach) z Blacklist oraz Prince of Persia Forgotten Sand:/
Średnio wierzę że Ubi zrobi coś bardziej wymagającego, w zasadzie średnio wierzę w Ubi w ogóle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hehe, trochę śmiesznie to brzmi z ust Ubi - ostatni Splinter Cell i gry z serii Assassin''s Creed są raczej bardzo łatwe. Ale fakt, że jednak mimo wszystko są satysfakcjonujące, bo dla mnie np. z gry w CoD na najłatwiejszym poziomie nie ma żadnej satysfakcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować