Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Twórca DayZ ubolewa nad potraktowaniem klientów WarZ

29 postów w tym temacie

To, że jednak gra od drugiej kopiuje pomysły, to raczej normalne. Widać to na pewno po grach mmo. Druga sprawa, to robić to z pomysłem a nie tylko kopiuj i wklej. Potem tylko zmieniają nazwę i hulaj dusza. Tak się nie da.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.01.2013 o 21:01, vegost napisał:

Tak się nie da.


Da się, te cwaniaki mają z tego kasę. Nawet na gramie co chwila ktoś pisał, że kupił WarZ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja na miejscu kolesia udałbym się do psychologa. Mówię serio, bo robi z tego wszystkiego niezłą dramę. Ja wiem, że można być wkurzonym na ludzi podpinających się pod osiągnięty ciężką pracą sukces, ale jego wypowiedzi noszą znamiona niedoszłego samobójcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Twórca DayZ wreszcie powiedział coś na temat terminu wydania gry" - na taki news czekam. Póki co, facet tylko ubolewa nad wszystkim i sprawia wrażenie jakby po godzinach ciął się w łazience. Rozumiem, ludzie to dranie i kopiują pomysły, ale nie można siedzieć na tyłku i narzekać jaki to świat jest niesprawiedliwy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.01.2013 o 21:05, Feallan napisał:

Da się, te cwaniaki mają z tego kasę. Nawet na gramie co chwila ktoś pisał, że kupił
WarZ.


Wszystko się da. Ale ważne jest, żeby nie dać się nabrać na pseudo klony innej gry. A co najważniejsze, nie płacić za coś takiego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ,że DayZ jest modem do ArmA2 . Czy mod może zostac objęty prawami autorskimi? Jeśli tak to koleś ma wygrany proces , oglądająć gameplay z WarZ widać czarno na biały plagiat i to niedorobiony >.>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem ,że DayZ jest modem do ArmA2 . Czy mod może zostac objęty prawami autorskimi?
> Jeśli tak to koleś ma wygrany proces , oglądająć gameplay z WarZ widać czarno na biały
> plagiat i to niedorobiony >.>

Myślę że każdy mod do danej gry staje się automatycznie po części własnością firmy która jest właścicielem danej marki. Tak mi się przynajmniej wydaje. A co do podrabiania modów dobrym przykładem jest choćby Dota

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.01.2013 o 22:37, Gniewny1j napisał:

Myślę że każdy mod do danej gry staje się automatycznie po części własnością firmy która
jest właścicielem danej marki.


Źle Ci się wydaje. Prawa autorskie osobiste należą w 100% do twórcy, są one niezbywalne i nie można ich przekazać innemu podmiotowi.

Nie jestem z kolei w pełni przekonany co do tego, jak to wygląda z prawami majątkowymi - tzn. z pewnością twórca oryginalnej gry nie może wydać moda w formie pudełkowej i pobierać z tego korzyści bez porozumienia z twórcą moda, ale z drugiej strony twórca moda także nie może wykonać podobnego ruchu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.01.2013 o 22:46, LESZ3u napisał:

Nie jestem z kolei w pełni przekonany co do tego, jak to wygląda z prawami majątkowymi
- tzn. z pewnością twórca oryginalnej gry nie może wydać moda w formie pudełkowej i pobierać
z tego korzyści bez porozumienia z twórcą moda, ale z drugiej strony twórca moda także
nie może wykonać podobnego ruchu.


Ah.., ale Bohemia nie udostępniła swojego kody gry i silnika dla wszystkich zainteresowanych.. Co znaczy, że Day Z, jest tworzony z ich błogosławieństwem. Co więcej, Hall nie może sprzedawać swojego autorskiego moda. Był już poruszany ten temat z Bohemią i z tego co wiem, to właśnie dlatego staje się ono pełnoprawną grą na silniku Army II. I dlatego też, w tej postaci można go sprzedawać :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.01.2013 o 22:46, LESZ3u napisał:

Źle Ci się wydaje. Prawa autorskie osobiste należą w 100% do twórcy, są one niezbywalne
i nie można ich przekazać innemu podmiotowi.


No to Ci się źle wydaje. Każdy mod de facto należy do firmy, która wypuszcza grę i narzędzia moderskie. Takie teksty jak Twój po raz kolejny pokazują, że każdy bezmyślnie kilka na Agree / Accept nie czytając nawet co tam jest napisane. Przy uruchomieniu każdego edytora (a takowy został wykorzystany przy DayZ - ten wbudowany w grę ArmA) wyraźnie jest zaznaczone, że producent nie wspiera edytora (z reguły), nie udziela żadnej pomocy (z reguły) i że każda rzecz w nim stworzona należy do producenta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.01.2013 o 04:41, TobiAlex napisał:

No to Ci się źle wydaje. Każdy mod de facto należy do firmy, która wypuszcza grę i narzędzia
moderskie. Takie teksty jak Twój po raz kolejny pokazują, że każdy bezmyślnie kilka na
Agree / Accept nie czytając nawet co tam jest napisane.


Wybacz, TobiAlex, ale w tym wypadku pleciesz bzdury. A raczej... wiesz, że dzwoni, ale nie wiesz, w którym kościele. To, co napisałeś, jest prawdą, ale tylko i wyłącznie w wydapku praw autorskich majątkowych*. Z kolei kolega wyżej napisał o prawach autorskich osobistych** i ma całkowitą rację.

[Dla niewiedzących:]

* Prawa autorskie majątkowe - w uproszczeniu: prawa do czerpania korzyści majątkowych z danego wytworu.
** Prawa autorskie osobiste - w uproszczeniu: prawa do bycia podawanym jako autor danego wytowru

Oznacza to tyle, że twórca DayZ ma pełne prawo do bycia podawanym jako twórca moda (Bohemia nie ma prawa, na przykład, wydać DayZ w pudełku i twierdzić, że to oni są jego twórcą), natomiast nie ma prawa czerpać z niego korzyści finansowych (ale już Bohemia spokojnie może wydać moda i zarabiać na nim kasę).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumiem czerpać inspiracje z jakiejś gry ale ściąganie na pałę czyjegoś pomysłu podchodzi pod kradzież nawet jeśli źródłem inspiracji jest mod . Nie wyobrażam sobie by ktoś skopiował mój pomysł , puścił go pod inną nazwą i jeszcze kasiorę za niego ciągną. Ale żeby jeszcze to zrobił dobrze ,a jak czytamy i oglądamy to WarZ zostało wydane na "cenzura" tak by kasiorę zebrać .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Super, 10 minut pisania i muszę od nowa, bo tak działa rewelacyjnie nowa strona gram.pl :/

Mylisz się. Pełne prawa ma firma X, która wypuszcza dany edytor / narzędzia. Przeczytaj następnym razem to, na co się zgadzasz, masz tam dokładnie napisane. To, co zrobiła Bohemia to precedens i gdyby chciała miałaby pełne prawa nad wydaniem DayZ bez wiedzy i zgody autora (stąd m.in. został on zatrudniony w tej firmie). Dlatego nie raz słyszymy, że ktoś ma zaprzestać prac na modem / zmienić tytuł moda. Nie raz też już było, iż Iksiński zaczął prace nad modem a potem się okazywało, że firma Y zaczęła pracę nad grą o podobnej / takiej samej tematyce, co mod Iksińskiego, i Iksiński musiał zaprzestać prac nad modem. I masz rację odnośnie dzwonów - ale w tym zdaniu, które pogrubiłem - nie pamiętam tytułu moda / gry z którym tak było. Nazwę mam na końcu języka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.01.2013 o 00:30, dagon777 napisał:

Czas DayZ i WarZ przemija... teraz każdy gra w Wasteland (misja co-op do Arma 2: OA/CO).


No patrz, a ja nadal widzę, że DayZ ma tysiące fanów, tylko czekających na wydanie samodzielnej wersji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.01.2013 o 10:56, TobiAlex napisał:

Super, 10 minut pisania i muszę od nowa, bo tak działa rewelacyjnie nowa strona gram.pl
:/

Mylisz się. Pełne prawa ma firma X, która wypuszcza dany edytor / narzędzia. Przeczytaj
następnym razem to, na co się zgadzasz, masz tam dokładnie napisane. To, co zrobiła Bohemia
to precedens i gdyby chciała miałaby pełne prawa nad wydaniem DayZ bez wiedzy i zgody
autora (stąd m.in. został on zatrudniony w tej firmie). Dlatego nie raz słyszymy, że
ktoś ma zaprzestać prac na modem / zmienić tytuł moda. Nie raz też już było, iż Iksiński
zaczął prace nad modem a potem się okazywało, że firma Y zaczęła pracę nad grą o podobnej
/ takiej samej tematyce, co mod Iksińskiego, i Iksiński musiał zaprzestać prac nad modem
.
I masz rację odnośnie dzwonów - ale w tym zdaniu, które pogrubiłem - nie pamiętam tytułu
moda / gry z którym tak było. Nazwę mam na końcu języka.

A od kiedy EULA stoi nad prawem w danym kraju? Zresztą nieraz się zdarza, że narzędzia są wypuszczane przez modderów/tworzone własnoręcznie na potrzeby tworzenia moda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować