Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

"Żaden tani, pecetowy port na konsole" - Paradox o swoich planach dotyczących PS4

10 postów w tym temacie

Paweł Pochowski

Być może będzie to zupełnie nowa gra, a być może Paradox przeniesie na PlayStation 4 jeden z istniejących już tytułów. I choć nieznane są jeszcze szczegóły projektu, plan jest prosty - zdecydowanie "nie" dla spartaczonego portu

Przeczytaj cały tekst ""Żaden tani, pecetowy port na konsole" - Paradox o swoich planach dotyczących PS4" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście podziwiam Paradox. Ich gry są co prawda w znakomitej mierze dla mnie zbyt skomplikowane, ale znaleźli sobie niszę na rynku i widać, że czują się w niej znakomicie. Jakiś specjalnych kokosów pewnie z tego nie mają, ale nie przeszkadza im to w prosperowaniu przez te wszystkie lata.

Ciekawi mnie, jaką grę postanowią przenieść na PS4. Dla mnie naturalnym kandydatem byłoby Mount & Blade 2, ale o tym ostatnio jakoś słuch zaginął.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.03.2013 o 12:13, LESZ3u napisał:

Ja osobiście podziwiam Paradox. Ich gry są co prawda w znakomitej mierze dla mnie zbyt
skomplikowane, ale znaleźli sobie niszę na rynku i widać, że czują się w niej znakomicie.
Jakiś specjalnych kokosów pewnie z tego nie mają, ale nie przeszkadza im to w prosperowaniu
przez te wszystkie lata.


Paradox to teraz też wydawca a nie tylko developer. Faktycznie ze swoich sztandarowych tytułów raczej wielkiej kasy nie mają, ale taka Magicka przebiła milion w rok (niby bez szału, ale to gra któa wyskoczyła znikąd)

A co do newsa - Paradox sam nie wie czy i co na PS4 zrobi, ale autor już twierdzi, że PS4 dostanie dobre strategie. Tylko jestem ciekaw kto je na konsoli będzie kupował skoro nie chcieli kupować tytułów znacznie bardziej przyjaznych masowemu odbiorcy. Przecież to równie dobrze moze być jakiś Tower Defense, nowa Magicka czy gra w stylu The Showdown Effect. Sztandarowe gry typu Europa Universalis czy Crusader Kings są skierowane do konkretnego grona fanów - grona, którego na konsolach nie widzę i wątpię, żeby PS4 magicznie to zmieniło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.03.2013 o 12:42, Bambusek napisał:

A co do newsa - Paradox sam nie wie czy i co na PS4 zrobi, ale autor już twierdzi, że
PS4 dostanie dobre strategie. Tylko jestem ciekaw kto je na konsoli będzie kupował skoro
nie chcieli kupować tytułów znacznie bardziej przyjaznych masowemu odbiorcy.


Dlatego moim zdaniem powinni zainwestować w coś, co ma znacznie większe prawdopodobieństwo się sprzedać. A wiec nie strategie, a już na pewno nie skomplikowane, tylko np. hack''n''slash/actionRPG. Umówmy się, użytkownik konsoli ma do wyboru przede wszystkim gry oparte mniej lub bardziej na elementach zręcznościowych - kiedyś analizowałem ranking największych konsolowych hitów z jednego roku i wyszło, że 80% tych gier należy do gatunków, w których ważna jest zręczność i refleks (np. strzelanki, platformówki, bijatyki, aRPG, sportowe, samochodowe, muzyczne/taneczne, slashery, arcade itd). Wolałbym by Paradox niepotrzebnie nie eksperymentował z gatunkami, tylko trzymał się sprawdzonych schematów. Za dużo firm ma dzisiaj spore problemy z utrzymaniem się na powierzchni, nie trzeba jeszcze jednego do kamyka do tego ogródka. :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> A co do newsa - Paradox sam nie wie czy i co na PS4 zrobi, ale autor już twierdzi, że
> PS4 dostanie dobre strategie.

Hej Bambusek. ;) Wcale tak nie twierdzę - jedynie przypuszczam. Zauważyłem tylko, że jeśli wszystko pójdzie dobrze, jest na to szansa. Paradox ma dobry plan i chce dostarczyć gry odpowiedniej jakości. Dodatkowo przyznaje, że tworzenie gier na PS4 wydaje im się prostsze, nie będą mieli więc problemu z ogarnięciem projektu od strony technicznej. Jeśli wykonają swoją robotę jak trzeba, a według nich będzie to prostsze niż na obecnej platformie od Sony, wtedy jest szansa na dobrą strategię. That''s all. Absolutnie nie staram się być jasnowidzem. ;) Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.03.2013 o 13:11, Vojtas napisał:

kiedyś analizowałem ranking największych konsolowych hitów z jednego roku i wyszło, że 80% tych gier należy do gatunków, w których ważna jest
zręczność i refleks (np. strzelanki, platformówki, bijatyki, aRPG, sportowe, samochodowe,
muzyczne/taneczne, slashery, arcade itd).


No zobacz, zupełnie jak na PC :) Najwieksze hity to Minecraft, World of Warcraft, Diablo i po drodze strzelanki od Valve + inne zręcznościówki. I gry f2p. Faktycznie ogromna różnica przy masowym kliencie ;)

Bambusek - no pewnie, że nie widzisz potencjalnych klientów. Ja osobiście nie znam nikogo, kto jest potencjalnym klientem jakiejkolwiek strategii Paradoksu na PC. Ba, nie znam absolutnie nikogo, kto w te ich strategie gra. Pomijam już fakt, że bodaj największym hitem tego wydawcy jest Magicka, która jest zręcznościówką nawet nie do kwadratu, a do sześcianu, gdzie nie liczy się nic poza zręcznymi palcami. Paradox wydaje oczywiście gry niszowe a jako, że na pecetach/makach mają dostęp do kilkuset milionów potencjalnych nabywców względem kilkudziesięciu milionów na konsolach, to szansa że znajdą się amatorzy niszowych strategii jest na komputerach oczywiście większa. Ale czy to o czyms świadczy? Nie. Większa baza potencjalnych odbiorców nie definiuje klienta jako takiego. Każdy jest inny. Ale Ty lubisz wrzucać wszystkich do jednego wora.
Ja mam tylko nadzieję, że Paradox zadba o jakość swoich gier. Większość wydawanych przez nich produkcji trudno nazwać w dniu premiery nawet wersjami beta. Na konsolach to nie przejdzie, ponieważ łatki kosztują. Jak nie zmienią aspektu jakości, to pójda z torbami - bynajmniej nie przez brak odbiorców.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.03.2013 o 13:49, aope napisał:

No zobacz, zupełnie jak na PC :) Najwieksze hity to Minecraft, World of Warcraft, Diablo
i po drodze strzelanki od Valve + inne zręcznościówki. I gry f2p. Faktycznie ogromna
różnica przy masowym kliencie ;)


Minecraft nie jest stricte zręcznościówką, w trybie dowolnym to jest czysty sandboksowy builder. Chodziło mi raczej o to, że na komputerach po prostu jest większa różnorodność gatunkowa - wystarczy policzyć, ile gier danego typu ukazuje się każdego roku. Pewne nisze na konsolach albo są szczątkowe, albo nie występują w ogóle - z różnych powodów. Czasem to jest niedostateczna ilość odbiorców, czasem problemy z dostosowaniem sterowania i mechaniki, czasem jedno i drugie. Niejedna firma próbowała wskoczyć do tych nisz i niejedna się sparzyła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Warto pamiętać, że oprócz grand strategów Paradox wydał też np. Magickę. Jeżeli pójdą w tym kierunku, to może zgarną kilka (milionów) dolarów na PS4. Ale nie wróżę sukcesów z Victorią III na konsolach.
A może by tak jakaś MOBA?
hue hue hue

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>
Ale przecież on tylko powiedział, że na konsolach nie ma targetu dla strategii. Pokazywała to już nie jedna premiera takowej na konsolach, która okazywała się klapą. Konsolowych graczy jest jednak więcej niż PCtowych (a gry typu Europa Universalil na pewno nie są dla typowo casualowych graczy) więc, gdyby to była tylko sprawa liczebności to sprzedaż by się na konsolach znalazła. Gracze konsolowi po prostu strategiami nie są zainteresowani, dlatego miejmy nadzieję, że na PS4 Paradox wyjdzie właśnie bardziej z grami typu Magica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.03.2013 o 13:21, Zaix_91 napisał:

Hej Bambusek. ;) Wcale tak nie twierdzę - jedynie przypuszczam. Zauważyłem tylko, że
jeśli wszystko pójdzie dobrze, jest na to szansa.


No jest. Jak na wiele innych rzeczy jak choćby to nieszczesne Naruto na pecety. Tylko na ile to ma sens to już jest inna kwestia. Magicka, Showdown Effect, nawet Mount&Blade na konsolach ma rację bytu, EU czy CK juz niezbyt. Mocno niezbyt. Tutaj jak już to widziałbym tylko Warlock: Mastery of the Arcane.

Dnia 29.03.2013 o 13:21, Zaix_91 napisał:

Paradox ma dobry plan i chce dostarczyć
gry odpowiedniej jakości.


Zastanawiam się, czy oni to potrafią :D Chociaż przy CK 2 w dniu premiery ilosć bugów jest zauważalnie mniejsza niż to bywało dawniej.

Dnia 29.03.2013 o 13:21, Zaix_91 napisał:

Dodatkowo przyznaje, że tworzenie gier na PS4 wydaje im się
prostsze, nie będą mieli więc problemu z ogarnięciem projektu od strony technicznej.


No to na pewno, w końcu platforma Sony ma mieć jakąś ludzką architekturę a nie wymysł, na którym potykał się każdy kto niE był wewnętrznym studiem Japończyków. Na czym zresztą PS3 traciło, bo chociaż moc ma wiekszą od Xkloca to właśnie na platformę MS większosć wolała programowac i dalej jechac konwersjami.

Dnia 29.03.2013 o 13:21, Zaix_91 napisał:

Jeśli wykonają swoją robotę jak trzeba, a według nich będzie to prostsze niż na obecnej
platformie od Sony, wtedy jest szansa na dobrą strategię. That''s all. Absolutnie nie
staram się być jasnowidzem. ;)


No wiem, ale zabrzmiało w newsie jakby trochę inaczej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować