Zaloguj się, aby obserwować  
Renzov

Xbox One - temat ogólny

1856 postów w tym temacie

Druga

Dnia 28.09.2013 o 17:10, Sigu napisał:

sprawa, że większość poważnych programistów wydaje się używać DirectX, którego ani PS3,
ani PS4 nie potrafi obsługiwać. Jak zapytałem się jednego z indie devów czym to się charakteryzuje,
to odpowiedział, że gry po prostu działają na konsolach Microsoftu i na PC korzystając
z zasadniczo tej samej wersji buildu (określił to jako "works day one"). Zmiana wszystkiego
na OpenGL staje się problemem, gdy mowa o konsolach Sony. Nie jest wielki, ale jest.


Wydaje mi się, że PS3 korzystało z dx 9.0c. W sumie mało ważne w kwesti nowych konsol, o których mówisz, że Xbox One korzysa z dx11 a konkurencja nie. Czy przypadkiem nie jest tak, że biblioteki directx ograniczają sprzęt? bo one same zarządzają zasobami, a twórca nie posługując się dx sam dokładnie ustala na co ma być przeznaczona np ilość pamięci? na komputerach PC korzystanie z dx przynosi korzyści bo każdy ma inny komputer, a w przypadku konsol programuje się pod konkretną maszynę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dokładnie jak działa DirectX od strony algorytmów i alokacji zasobów, ale wydaje mi się, że bardzo ważnym jest to, co powiedział jeden z pracowników Microsoftu. Powiedział on, że to Microsoft stworzył DirectX. Dlaczego to jest ważne? Cały zespół DirectX może zostać przeniesiony do pracy nad wersją DirectX dla konsoli. Może zrobią coś w stylu DirectX One, który będzie dedykowany konsoli Xbox One.

Z OpenGL problem jest taki, że to jest "dump", a DirectX to pielęgnowane profesjonalne "narzędzie". Różnice jest mniej więcej taka sama jak przy OpenOffice i Microsoft Office. Każde ma swoje zalety, ale jedno jest jednak profesjonalnym programem, a drugie nie.

Z drugiej strony faktem jest, że OpenGL ma zaletę wszystkich innych open source''ów. Jest nim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie zabrać głos jako posiadacz i użytkownik XBOXA od 2008 roku.
Jeżeli chodzi o nową generację to bez wahania wybrałem PS4 - dlaczego ?

Na temat sprzętu powiedziano już wiele i nie ma sensu podejmować decyzji na tej podstawie - różnica w grach będzie niezauważalna.
Problem jest w tym, że XBOX jako całość produktu jest głównie kierowany na rynek amerykański.
Tak było od zawsze - XBOX Live - nie dość że pojawił się w polsce z kilkuletnim opóźnieniem to jeszcze do dziś nie doczekaliśmy się choćby części usług za które płacimy w abonamencie.
W USA jest dostęp do VOD,Telewizji, Muzyki itp itp - u nas sprowadza się to do możliwości grania online i ściągania wersi demo tydzień wcześniej.

Jak ktoś oglądał prezentacje XONE to z pewnością widział jak mocno jest to rozwiązanie zintegrowane z tamtejszym rynkiem (usługi połączone z nadawcami TV) - do nas to nigdy nie dotrze.
Nie mam więc zamiaru raczyć się przez kolejne lata półproduktem i obietnicami.

Reasumując - XBOX już spakowany w kartonie, czekam już tylko na swoj preorder PS4 29 listopada.

PS. Inna kwesia że XONE trafi do nas pewnie w marcu lub kwietniu 2014

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.10.2013 o 16:39, Sigu napisał:

Z OpenGL problem jest taki, że to jest "dump", a DirectX to pielęgnowane profesjonalne
"narzędzie". Różnice jest mniej więcej taka sama jak przy OpenOffice i Microsoft Office.
Każde ma swoje zalety, ale jedno jest jednak profesjonalnym programem, a drugie nie.


Pielęgnowane, profesjonalne narzędzie? :D :D Chyba propagandy, co jak widać działa i ma się dobrze;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.10.2013 o 16:36, Sigu napisał:

No tak... Bo DirectX jest gównianym niczego niewartym "czymś". Nie bez powodu najwięksi
korzystają z DirectX...

No ba, DX jest tak świetny, że teraz wszyscy giganci starają się od niego odejść i albo zaczynają wracać od OpenGL (bo obsługuje więcej platform), bądź tworzą własne alternatywy (Mantle)...

Btw. PS4 nie obsługuje OpenGl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.10.2013 o 16:36, Sigu napisał:

No tak... Bo DirectX jest gównianym niczego niewartym "czymś". Nie bez powodu najwięksi
korzystają z DirectX...

To nie tak, że jeśli nie przyznajemy Ci racji w sprawie "DirectX jest bogiem" to uważamy, że to największy crap na Ziemi.

Nie popadaj tak w skrajności, bo rozmowa mocno traci wtedy na wartości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, nie uważam, że DirectX jest bogiem. DirectX ma po prostu możliwości jakich nie ma OpenGL, bo przede wszystkim jest rozwijane przez profesjonalistów, którzy wiedzą co gdzie i jak. Z drugiej strony to rozwiązania OpenSource''owe często okazują się przełomowe, ale zazwyczaj są szybko implementowane.

Co do popadania w skrajność, to "just proving my point".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.10.2013 o 18:13, Sigu napisał:

Z tego co pamiętam to API graficzne PS4 oparte jest na OpenGL

Wysokopoziomowy PSGL tak.

Niskopoziomowy (najczęściej używany) to libGCM, API zrobione przez Sony. I on na OpenGLu już nie bazuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.10.2013 o 18:16, Sigu napisał:

Co do popadania w skrajność, to "just proving my point".


Taa, jak typowy polityk- z jednej w druga byle moje bylo na wierzchu :)
Profesjonalisci, heh :D Jedyna rzecza, ktora podtrzymuje DirectX na powierzchni jest jego matecznik, czyli Microsoft. Ewentualnie fakt, ze w zwiazku z powyzszym wszyscy (deweloperzy, wytworcy podzespolow etc.) do niego przywykli. Niemniej co niektorzy branzowi giganci bywaja ambitniejsi od innych, a wtedy moga zaczac odcinac sie od cudzych standardow na korzysc odmiennego modelu biznesowego. Przykladowo, tworzac zupelnie nowa platforme do gry, a w dobie kwitnacej "multiplatformowosci" nie jest to wcale jakies odrealnione zjawisko. Otwarte API gwarantuje zachowanie pewnej niezaleznosci, a jesli ta wyda swoj owoc to ze wsparciem nie bedzie problemow. Nawiasem mowiac nie jest to cos, co bezposrednio dotyka ps4 w uzytym przez Ciebie kontekscie, pierwsze skrzypce gra tutaj niskopoziomowiec stworzony i rozwijany przez Sony na potrzeby wlasnych zabawek. A z tym to juz nie ma lipy ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.10.2013 o 18:16, Sigu napisał:

Wiesz, nie uważam, że DirectX jest bogiem. DirectX ma po prostu możliwości jakich nie
ma OpenGL, bo przede wszystkim jest rozwijane przez profesjonalistów

A OpenGL to nie? Jasne, nie jest to tak zamknięty projekt jak DirectX, ale to może świadczyć zarówno o jego wadach, jak i zaletach. Poza tym, warto decydować się na oprogramowanie i ludzi dostosowanych do sprzętu, na którym się pracuje, a nie "bo te ludzie to profesjonaliste i na pewno się spiszą".

Bo póki co jedynym powodem, dla którego DirectX miałby być lepszy, to "Bo Microsoft".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja odnoszę dokładnie inne wrażenie. Wszyscy ludzie uważają, że coś jest złe "bo Microsoft". Windows. Xbox. Azure. Server. Office. DirectX.

Pisałem już to, przekleństwem i zarazem błogosławieństwem OpenGL jest bycie oprogramowaniem otwartym. Można coś zepsuć. Skoro Microsoft kontroluje to jak wygląda DirectX, to nie można nic zepsuć z definicji, a na pewno nie jest on zepsuty na starcie.

@All
http://www.youtube.com/watch?v=_1mfIg1I3zE
Ciekawa sprawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie czytam i sie smieje xD. A na PS4 1080p. BF4 pewnie tez 720p - witaj ''nowa generacjo'' dla X1. Choc, jak niektorzy sugeruja X-720 (p) ... xD

To jak to bylo z tym, ze konsole sa ''prawie identyczne''?

Dla niedowiarka, Siga: http://www.thesixthaxis.com/wp-content/uploads/2013/10/codbox.jpg (i patrzymy jakie rozdzielczosci obsluguje).


PS. Moze bezchmurne niebo jest? X-Boksiarze! Nie martwcie sie. Podobno patcha wypuszcza na to!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować