Numenpl

Gramowicz(ka)
  • Zawartość

    5405
  • Dołączył

  • Ostatnio

Numenpl ostatnio wygrał w dniu: 30 Kwiecień

Numenpl miał najwięcej polubień!

Reputacja

1 Neutralna

O Numenpl

  • Ranga
    Przodownik
  1. To zazwyczaj kwestia tego jak bardzo schrzanione jest sterowanie - w Sonic Generations po drugiej planszy miałem serdecznie dosyć gry na padzie i wziąłem się za klawiature(bo można wszystkie klawisze przypisać jak się chce) aczkolwiek gra zacna.
  2. Większość analiz dotyczących sprzedaży tej konsoli bierze się z marketingu pod kątem rozdzielczości 4K która jest niezłym chwytem marketingowym. Innym problemem jest to że, o ile PS4 Pro sprzedaje się nieźle to i tak zwykła wersja jest liderem sprzedaży. Kolejną kwestią jest fakt kto owe konsole kupuje zazwyczaj są posiadaczami poprzedniej wersji. Dla przykładu Xbox one S nieźle się sprzedał, ale liczba użytkowników Xbox Live nie zaliczyła adekwatnego wzrostu liczby użytkowników - po prostu ci co kupowali XB1 S to posiadacze starej wersji którzy robili upgrade.
  3. Porównujesz ze sobą gry z gatunków gier do których niedzielni gracze w większości przypadków nie podchodzą nawet z "20 metrowym kijem". Czyli gry w których jest najmniejsze ryzyko, że omawiany niedzielny gracz będzie w to grał. Najlepszy sposób na przedstawienie jak bardzo się nastawiła na niedzielnych graczy to porównanie gier z gatunku które owi gracze grają czyli "cart racers". I od razu napiszę zarówno Mario kart 8 i Sonic All Stars Racing Transformed to bardzo dobre gry tylko chcę zobrazować jak bardzo branża idzie w stronę casuali. Najlepiej przedstawić jeden szczegół który podzielił społeczność jako tako czyli drifting: - Jeśli chodzi o MK 8 sprawa jest prosta jak budowa cepa. Czyli jedziesz trzymasz jeden guzik i tylko starasz się nie wrobić w ścianę i tyle. Co jest tak naprawdę niemożliwe dla średnio ogarniętej małpy, bo gra nie należy do szybkich ścigałek. Czyli jedno wielkie uproszczenie względem poprzednich odsłon. - W Transformed w przypadku driftu musisz wpierw ogarnąć wszystkie 3 formy jazdy(ląd, woda i latawce). Potem w czasie jazdy musisz podczas driftu trzymać hamulec, kontrolować gaz oraz kierunek driftu. I to wszystko wydaje się proste tylko problem polega na tym, że Transformed w przeciwieństwie do MK 8 jest o wiele szybszą grą. Co w wyniku czego w tej grze jest o wiele łatwiej wrąbać w ścianę i przeszkodę oraz w najgorszym przypadku wylecieć z trasy.
  4. Korekta bez odpowiedniego CPU to nie będzie nawet 30 fps, a co dopiero myśleć o 60 fps.
  5. Problemem z tą tezą jest fakt że AMD nie ma kontraktu z Sony na CPU do PS5. Problemem jest także to że AMD jeśli chodzi o swoje CPU popełniło dwa kardynalne błędy wydając serię FX oraz AM1. I o ile serię FX można nazwać wypadkiem przy pracy, gdyż nie wszystkie procesory z tej serii to katastrofa na miarę pierwszej wersji serii Phenom I. To AM1 tego powiedzieć nie można, to było "Dead on Arrival" jeszcze za nim ten procek wyszedł. W tamtym czasie jak koniecznie chciałeś PC na budżecie z AMD no to najlepszym wyborem był socket FM2 który miał 2 perełki jeśli chodzi o procesory w stosunku cena/wydajność/dostępność czyli Athlon x4 840 oraz Athlon x4 860k.
  6. Tutaj chodzi o to, że autor gada o wojnie konsol która tak naprawdę nie istnieje. Cholera nawet firmy odpowiedzialne za konsole nie biorą w tym udziału. Xbox One X nic nie zmieni, bo Sony już zapowiedziało PS5 więc wprowadzenie nowej ulepszonej wersji X pudła(po raz drugi, bo S ma podkręcone takty) nic nie da. Druga sprawa formalnie konsole są już prawie 4 lata na rynku więc nic dziwnego dlaczego Sony już zapowiedziało nowe PlayStation które prawdopodobnie będzie miało GPU AMD, ale nie CPU.
  7. W 1080p to te 60fps jest możliwe dla tych konsol tylko problemem jest to cholerne 4K na które Sony i MS się uwzięło. I jest to poważny problem bo poprzednie wersje ledwo dają sobie radę z 1080p i teraz nowe wersje celują w rozdzielczość praktycznie 4 razy większą. I zamiast natywnego 4K dostajemy szachownicę albo upscale z 1440p.
  8. Bo tylko do pewnego stopnia silnik gry może opierać się głównie na gpu. Jaguary we wszystkich wersjach PS4 i XB1 to sklejka dwóch procesorów Athlon 5350(jak Q6600 który był sklejką dwóch dual core intela) i gpu ze stacjonarnego PC. I nawet jeśli to CPU ma 8 rdzeni to one łącznie i tak są za słabe ze względu na to że wysoka wydajność nigdy nie była pierwotnym targetem owych procesorów. Dla przykładu Athlon 5350 z OC do 2,6 Ghz przegrywa wydajnościowo z Q6600 2,4 Ghz i starymi Phenom II x4/x3 z takim samym taktowaniem. A przy rozdzielczości 4K samo GPU nie wystarczy i pojawia się inny problem którego miłośnicy XB1 nie widzą. PS4 Pro ma pod maską RX 480 (z obniżonymi taktami), ale ogólnie to ta sama konsola co normalne PS4 więc nie ma problemów z ewentualną optymalizacją pod obie konsole. Czyli coś czego nie można powiedzieć o XB1 i XB1X. XB1X ma pod maską starego podkręconego R9 290(390 to po prostu lifting i nic więcej) i GDDR5. Co może stanowić nie lada problem, gdyż zwykły XB1 ma DDR3 oraz ten cholerny ESRAM co już kładzie ogromne kłody pod nogi deweloperów jeśli chodzi o optymalizację. Dodatkowym elementem jest tak zwana przepaść między PS4 Pro vs XB1X gdzie tak naprawdę te 2 TFLOPS więcej nic nie dadzą to jest czysty marketing.
  9. Zacznijmy od tego że wszystkie gamplaye z XB1(z wyj. forzy) to były na PC z i7 więc na bank będzie downgrade.
  10. Dla mnie XCOM 2 War of the Chosen
  11. Problemem jest fakt, że nie mają ekipy zdolnej do tego w przeciwieństwie do Sony.
  12. http://www.ign.com/articles/2017/06/14/e3-2017-extensive-details-on-xcom-2-war-of-the-chosen wywiad na temat War o the chosen bo na gram zero informacji.
  13. Ta tylko weź jedną rzecz pod uwagę grafika w exach na PS4 vs grafika w exach na XB1. Takie Gears 4 nie ma startu do U4 czy też HZD pod względem grafiki. Druga sprawa owa rozdzielczość, bo każda gra wymagająca zapowiedziana na XB1 z wyjątkiem nowej Forzy(która ani optymalizacją, ani grafiką nie grzeszy[graficznie gorzej niż Driveclub].) będzie działać w takim samym udawanym 4K 30 fps jakie ma PS4 pro. Kolejny wykaz twojej nie wiedzy to GPU konsol PS4 Pro tak naprawdę ma RX 480 o obniżownych taktach, a XB1X ma starego R9 290/390(w technologi 16 nm) na pokładzie który ma podwyższone takty by uzyskać te magiczne 6 TFLOP oraz największy problem obydwie konsole korzystają tak naprawdę z tego samego jaguara co słabsze wersje(to po prostu powtórka z Q6600 od intela tyle że tutaj mamy sklejkę dwóch Athlonów 5350). Ten procesor jest odpowiedzialny za fakt, że Destiny 2 nie będzie miało natywnego 4K na żadnej z konsol, bo jest zbyr wąskim gardłem. Tutaj masz DOOM z 2016 na Athlon 5350 z OC do 2,3 Ghz i OC R9 290 na wulkanie w 1080p ultra I od razu piszę nie wież w te bzdury na temat tej konsoli.
  14. Bo Valve i Sony ma umowę na temat jak ma ten crossplay wyglądać. W przypadku MS i Sony sprawa nie jest prosta - Phil Spencer gada to co szefostwo MS mu każe by dopiec Sony(problem w tym, że te gadki szkodzą marce XBOX). Natomiast Sony ma troszkę racji jeśli chodzi o cross-play wyobraź sobie grasz w "x" grę na ps4 i nagle dołącza do ciebie typ z XB1 i zaczyna wyzywać wszystkich grających na PS4. I teraz dodaj do tego, że przy takiej współpracy musi być porozumienie jeśli chodzi o wykorzystania oprogramowania i tutaj może pojawić się problem kontroli na poszczególnej platformie. No i o optymalizacji nie wspomnę.
  15. Kurde oni nawet gier nie umieją robić jak należy i teraz zachciewa im się sprzęt robić.