Dhoine
Gramowicz(ka)-
Zawartość
41 -
Dołączył
-
Ostatnio
Reputacja
0 NeutralnaO Dhoine
-
Ranga
Robotnik
-
Chernobylite ufundowane na Kickstarterze w 9 dni, twórcy ujawniają kolejne progi zbiórki
Dhoine odpisał Gram.pl na temat w Newsy i teksty
Wszystko świetnie tylko jedna mała uwaga - to jest RUDY LAS a nie czerwony. Złe tłumaczenie z angielskiego, byłem tam to wiem, przewodnik ukrainiec rodowity nam to tłumaczył. Trzymam kciuki za projekt. -
Jakby nie patrzeć masz tu oczywiście rację. Tylko w takim wypadku, niezależnie czy jest to RT czy tury, kontrolowanie takich okazjonalnych, wykonywanych odruchowo manewrów u postaci innych niż twój bohater jest równie sensowna lub bezsensowna. Jak kto woli. W turach jest to po prostu łatwiejsze do zrealizowania, co nie znaczy że w RT jest niemożliwe. Po prostu musisz to zauważyć sam (no czasami można ustawić autopauze w takich sytuacjach). A jak dla mnie turowość ma w sobie na tyle dużo absurdu który ciężko wyeliminować ze mogę przeżyć takie niedogodności. A absurd wolę w formie brytyjskiego humoru. Ach, żebym nie wyszedł na jakiegoś fanatycznego antyturownika, jest sporo takich gier z turową walką które naprawdę uwielbiam i tury mi w nich zupełnie nie przeszkadzają. Po prostu w grach komputerowych wolę RT. Od tur są planszówki :) Rozumiem, rozumiem. Po prostu zinterpretowałem twoją wypowiedź nieco zbyt ogólnie. Tak jakby miała dotyczyć wszystkich gier tego typu w RT. Ale prawda, gry z mechaniką wzorowaną na D&D przeniesioną na RT były bardzo koślawe pod względem mechaniki walki. Dlatego takie próby jak dla mnie są bez sensu. Albo bierze się setting i wymyśla do niego mechanikę wzorowaną tylko z grubsza na oryginale lub przenosi się ją bezpośrednio włącznie z turowością. Innej drogi do ideału nie ma.
-
Cóż tu trzeba przyznać rację, bo w grach na IE faktycznie nie było problemu z ominięciem wrogów (i uprzedzając, bo pewnie ktoś takie pomysły będzie miał - NIE, nawet największy akrobata nie będzie w stanie od tak przebiec między wyszkolonymi wojownikami :) ). Nawet niby istniejące ataki okazjonalne tego zbytnio nie utrudniały. Ale w PoE tego problemu już w dużej mierze nie ma. 2-3 dobrze ogarnianych postaci walczących wręcz może zablokować sporej szerokości korytarz, wrogowie jeśli nie robią niczego ważniejszego chętnie przechwytują postacie próbujące przebiec koło nich, a nawet jak przebiec się uda to taki samotnik na tyłach wroga zwykle ginie szybko i boleśnie. Więc nie ma najgorzej :) Ale przeczytanie tego : aż zabolało :) Serio? Niby jakim cudem w takim razie ludzie na polach bitew i pojedynków takie manewry wykonywali? Ogarniali wrogą inicjatywę i czekali na swoją turę? A może po prostu robili to odruchowo? I właśnie dlatego ma się pauzę. Zeby móc reagować w każdej chwili. Choć owszem trzeba mieć do tego nieco refleksu - tak jak w prawdziwym starciu. Choć przyznam że nie jest to idealne. Lepiej sprawdziłaby się możliwość prostego "skryptowania odruchów" postaci.
-
Ja nie mówię że idea planowania, czy też tego typu fazowy obraz walki w ogóle nie ma sensu. W wielu grach zapewne by się sprawdził, ale jak dla mnie nie za bardzo pasuje do drużynowego cRPG. Tutaj mamy do czynienia z najniższym, końcowym szczeblem dowodzenia. W końcu kierujemy drużyną niezależnych komandosów (tj. bohaterów ratujących świat) z czego często jedna z postaci jest naszym awatarem. Teoretycznie jesteśmy tam. Owszem za wczasu możemy stworzyć genialny plan starcia, ale fakt że możemy też w każdej chwili wydać bezpośredni rozkaz pojedynczym osobom pozwala w mgnieniu oka dostosować się do zmieniającej się sytuacji, a nie tylko pluć sobie w brodę że czegoś nie przewidzieliśmy. W skali mikro zdolność dostosowywania się i szybkiego podejmowania decyzji jest niemal równie ważna jak planowanie. I jak dla mnie nieco bezsensowne jest pozbawianie kogoś tych możliwości. I dlatego też nadal będę postulował wyższość RT nad turami (oczywiście w kontekście gier Balduropodobnych).
-
> Żaden "mój" pomysł, gdyż wymyślono to - niemal dosłownie - wieki temu. W ramach faz/rund > jednostki działają jednocześnie podczas ich trwania (w oparciu o inicjatywę). Innymi > słowy - nie istnieją "kolejki" poszczególnych figurek (raz Ty, raz przeciwnik), wydajesz > rozkazy wszystkim kontrolowanym postaciom na początku tury, podczas jej trwania tak Twoje > rozkazy, jak i przeciwnika wykonywane są automatycznie - obserwujesz realizację swego > planu. > Taka 100 razy lepsza wersja czasu rzeczywistego z pauzą. Czyli jeśli dobrze rozumiem - wydaję rozkazy, puszczam turę w ruch i obserwuję? Nie mając żadnej możliwości, by w obrębie tej tury zareagować na to co robi mój adwersarz? Więc jeśli wrogi mag dzięki wysokiej inicjatywie zacznie na początku tury rzucać kulę ognia wycelowaną w środek mojej formacji to nie mam możliwości rozpierzchnąć członków drużyny czy w jakiś inny sposób zareagować na fakt iż widzę że zaraz skończy inkantować i oberwę wielką rozżarzoną kulą plazmy? Cóż może i walka w czasie rzeczywistym jest chaotyczna, ale przynajmniej pozwala na bieżąco reagować na to co się dzieje. Tak po prawdzie to cała ta dyskusja na temat walki w cRPGach sprowadza się tak naprawdę do tego czy ktoś woli nieco absurdalną (wiecie, poczekam aż do mnie podbiegnie, dźgnie mnie nożem i dopiero wtedy naciągnę swój łuk :D ), wolniejszą ale za to bardziej strategiczną i przypominającą szachy walkę turową czy wyglądającą bardziej realistycznie i dynamicznie, niezbyt uporządkowaną walkę RT. Ja tam preferuje chaos :)
-
Guild Wars 2 - PentaGRAM - rekrutacja do gildii
Dhoine odpisał Lucas_the_Great na temat w Multiplayer - zaproszenia
Chciałbym ponowić prośbę o przyjęcie Nick: Tirth Nazwa postaci: Creppi Rasa: Asura Klasa: Necromancer LVL: 30 A jeśli zwykły nick nie działa to może konieczne jest wpisywanie go razem z numerem przypisywanym przez AN. W moim przypadku to by było Tirth.5328 -
Guild Wars 2 - PentaGRAM - rekrutacja do gildii
Dhoine odpisał Lucas_the_Great na temat w Multiplayer - zaproszenia
Nick: Tirth Nazwa postaci: Creppi Rasa: Asura Klasa: Necromancer LVL: 25 -
Pierwszy trailer Dawnguard, dodatku do TES V: Skyrim, już dostępny
Dhoine odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Pozostaje mieć nadzieję że Cenega nie spartaczy i dodatek wyda. Szczególnie że zapowiada się ciekawie i zdecydowanie nie chciałbym go przegapić z winy wydawcy. -
Pierwszy trailer Dawnguard, dodatku do TES V: Skyrim, już dostępny
Dhoine odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
To że wydali Skyrima to wcale nie znaczy że dodatek też wydadzą. Masz jakieś potwierdzone informacje że wyda go Cenega? W sumie nawet by mnie to ucieszyło. Może byłby nieco tańszy niż na "Parze". -
Pierwszy trailer Dawnguard, dodatku do TES V: Skyrim, już dostępny
Dhoine odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Raczej bliżej 70, ale to zależy od tego czy dolar nie podrożeje. Poza tym na PC będzie rozprowadzany zapewne tylko przez Steam, a tam ceny są w euro, więc raczej radziłbym się przygotować na wyższą kwotę. I to sporo. -
Pierwszy trailer Dawnguard, dodatku do TES V: Skyrim, już dostępny
Dhoine odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Walka konno jest już w najnowszym patchu jeśli się nie mylę. Bardziej ciekawią mnie kusze. Zresztą całość zapowiada się interesująco. -
Ogromne zainteresowanie beta-testami Guild Wars 2
Dhoine odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Rzetelne testowanie raczej nie, ale wpuszczenie masy losowego ludu do gry świetnie nadaje się do wstępnego testowania wytrzymałości serwerów. Poza tym beta to przecież takie MMO-we demo służące do jeszcze mocniejszego nakręcania ludzi na daną grę. Tak jakbym mógł być jeszcze bardziej pewny że kupię ją zaraz po premierze :) -
Rozdajemy 4000 kluczy do zamkniętej bety polskiej wersji The Settlers Online
Dhoine odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Zdecydowanie Settlers 3 !!! Chociaż ostatnia część też była niezgorsza. -
The Elder Scrolls V: Skyrim da się ukończyć w dwie godziny
Dhoine odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Powiedzmy , że sie da ukończyć w dwie godziny ale trzeba znać gre na wylot albo cheatować , założę sie z każdym o cokolwiek by chciał , że osoba która grałaby w Skyrima pierwszy raz skupiając sie tylko i wyłącznie na wątku głównym nie przeszła by tej gry w dwie godziny nigdy w życiu nie ma najmniejszych szans -
Różnice pomiędzy frakcjami na nowym zwiastunie Anno 2070
Dhoine odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Jeśli dobrze pamiętam większe zanieczyszczenie zwiększa szansę na katastrofy naturalne i zmniejsza produktywność mieszkańców wyspy. Ale mogę się mylić.