czaczi87

Gramowicz(ka)
  • Zawartość

    824
  • Dołączył

  • Ostatnio

czaczi87 ostatnio wygrał w dniu: 2 Luty 2017

czaczi87 miał najwięcej polubień!

Reputacja

0 Neutralna

O czaczi87

  • Ranga
    Delegat
  1. Gdzie za dwa. Ja za 2080 dałem trzy :D W końcu nowy content RTX. Tyle wygrać. 
  2. Gdyby Ubisoft dodał ten nieszczęsny Armageddon's Blade i Shadow of Death to HoMM 3 HD byłby idealny. Przecież ta wersja wygląda przepięknie i nigdy się nie zestarzeje. Ta muzyka, kolory, wysokorozdzielczościowe ikony. Czego chcieć więcej od warstwy audio/video? Brak dodatków jest jednak straszny. Człowiek przez to zawsze stoi przed wyborem niepełnego HoMM3 HD i HoMM 3 Complete z HD modem, który jednak nie wygląda tak zacnie. Jak tu żyć Panie Premierze?  Otwartym sercem i pełnym portfelem przywitałbym remake najlepszej pirackiej gry wszechczasów jaką oczywiście jest The Curse of Monkey Island. Tyle, że powinien być to port z identyczną grafiką przerysowaną od nowa w 4K widescreen. Styl graficzny jest wspaniały, przypominający najlepsze animacje disneya. Nawet ostatnio przeszedłem całość grając za pomocą ScummVM z modem czyszczącym trochę piksleozę. Odpaliłem tak na chwilkę by poczuć magię trzeciej części przygód Guybrusha Threepwooda, a okazało się, że przeszedłem całość w jakieś 6 godzin. Zdecydowanie moja ulubiona część tej zacnej serii. Ech, poczułem się staro ;)
  3. Gdyby to była prawda kupiłbym PS5 na premierę. Jeśli moja pełna biblioteka PSN z PS4 jak i z PS3 przejdzie na nową generajcę to nie będę czekał roku czy dwóch na zakup nowej konsoli.
  4. To już jest złe, ale kradzież i umieszczenie artworka z Assassin's Creed Black Flag (w formie obrazu na ścianie) na trailerze Uncharted 4 jest już spoko ;)
  5. Wstyd się przyznać, ale nie ukończyłem Darkest Dungeon. Podałem się na ostatnim lochu gdzie poziom trudności podniósł się diametralnie. Chyba zacznę przygodę od nowa tyle, że tym razem na poziomie radiant by nie grindować niepotrzebnie 30h.
  6. Ten trailer to chyba reklama siekiery Fiskars. Od dziesięciu lat posiadam x29, rąbałem nią milion ton drewna i nigdy mnie nie zawiodła. Sprzęt godny przetrwania apokalipsy.
  7. @Muradin Ja już jestem w szóstym rozdziale, niestety powoli zbliżając się do finału. Osobiście już dawno ogarnąłem cały interface, niecodzienne systemy itp. Zdaję sobie jednak sprawę z tego, że rozpracowanie tej gry i zrozumienie rozgrywki zajmuje 15-20 godzin. Wielu graczy się od tego odbije, bo w większości dzisiejszych gier zaklimatyzowanie zajmuje pierwsze 3 godziny. Uważam też, że jak najbardziej można porównywać RDR2 z Kingdom Come. Oba te tytuły wychodzą bardzo mocno poza utarte schematy gameplayowe znane z innych sandboxów. W przypadku Rockstara jest to podwójnie imponujące, że byli w stanie zaryzykować tak mocno z uznaną marką i nie poddać się bezpiecznemu nurtowi. Główna różnica w tym eksperymentowaniu jest taka, że KCD tworzyła niekoniecznie doświadczona grupa zapaleńców, a RDR 2 gigantyczny moloch z prawie nieograniczonymi zasobami. Efekt jest taki, że KCD było zabugowane w cholerę, a RDR 2 w tak ogromnej skali projektu posiadało naprawdę niewielką ilość błędów w dniu premiery. Obu firmom należy się ogromne uznanie. Warhorse za to, że w ogóle to ukończyli i nie posypało się doszczętnie, a Rockstar za odwagę i nie rzucanie się na łatwego, przyjemnego cash-graba, który wszystkim się spodoba. Wystarczy poczytać komentarze by zauważyć ile kontrowersji ten tytuł generuje. 
  8. Rozumiem czemu sporej części graczy ten tytuł nie pasuje. Czasami masz wrażenie jakby gra walczyła z graczem. Sterowanie jest skomplikowane - wymaga przytrzymania przycisków, tapowania, kombinacji klawiszy, przez 1/3 jest nieintuicyjne, itp. Mamy tu też długie przejażdżki koniem, kajakiem, łodzią, dyliżasnsem czy pociągiem. Rockstar upakował ten tytuł także w masę przeróżnych systemów często utrudniających graczowi życie. Cały koncept rozgrywki też sypie się w Saint Denis (dużym mieście), bo chyba nie znajdzie się gracz, który przypadkowo nie staranował kogoś koniem, wystrzelił z pistoletu czy nie obił przypadkowo komuś gęby - co oczywiście owocuje wybuchem całej siły policyjnej stanu Lemoyne w stronę Arthura Morgana. Pif, paf, chaotyczna ucieczka alejkami, gwizdanie na konia, galop w stronę bagien i $20 dolarów grzywny ;) Z drugiej strony tyle jest zawsze narzekania na gry, że przez ostatnie dwie generacje mieliśmy festiwal "press X for Awesome" - gry robią wszystko za nas. W każdym sandboksie wyciągamy lornetkę, markujemy przeciwników i potem bezprtensjonalnie mordujemy świecące się na czarwono ofiary widoczne w każdych warunkach. Mamy też mnóstwo gier, które nawalają akcją non-stop nie pozwalając nam nacieszyć się scenerią, długimi dialogami czy interakcją z otoczeniem. Uważam, że Red Dead Redemption podpada czasami pod tezę "anty-gry" i zupełnie tak jak tegoroczny Kingdom Come: Deliverance staje przeciwko graczowi by zaoferować mu ciekawsze doświadczenie, na które ten musi zapracować. Za to jak i za milion innych zalet (oprawa A/V, kompania braci, środowisko, eksploracja, itp.) tej grze należy się w mojej opinii tytuł gry roku 2018. Nie każdemu się ten tytuł spodoba, ale ja uznaję RDR2 za arcydzieło i jeden z najważniejszych tytułów tej generacji.
  9. Ja powoli kończę nowego God of War i mi zmiany bardzo się podobają. Tak szczerze to nie lubię gatunku slasherów i żadnej poprzedniej części nie ukończyłem. Zaczynałem grę i po kilku godzinach odpuszczałem, bo mechanika mi nie leżała. Bardzo interesował mnie setting i historia, ale odbijałem się od gameplayu. Może dziś warto do nich wrócić? Zmiana rozgrywki na Last of us + Dark Souls bardzo mi podpasowała. Mamy interesującą relację syna z ojcem (tytułowy Dad of Boy) oraz świetny występ wspierających postaci - voice acting na najwyższym poziomie. Gra wizualnie powala zróżnicowanymi lokacjami, bossami, efektami cząsteczkowymi a muzyka świetnie komponuje się z wydarzeniami na ekranie. Sam system walki też jest świetny pomimo dość długiego rozkręcania się. Na początku walimy toporem jak nieokrzesany rębacz, ale wraz z nowymi umiejętności system nabiera niesamowitej głębi. Kombinacja lekkiego i mocnego ataku, rzut toporem zamrażający przeciwnika, okładanie niemilców gołymi pięściami, wykopanie przeciwników ze skały, powrót topora łukiem koszący zgraję na zakończenie mocarny atak runiczny. W pewnym momencie gdy wykonałem finezyjną anihilację przeciwników nie tracąc nawet skrawka życia poczułem się naprawdę mocny. Te kocie ruchy ;) Jedyne do czego mogę się przyczepić to powtarzalne zbieranie wszelakiego badziewia. Niby nie muszę tego robić, ale rządzi mną klątwa lizania ścian i kompletowania zawartości. Gdyby God of War nie miał tej przedłużającej mechaniki i zamknął się w 20-25 godzinach rozgrywki tempo gry by na tym zyskało. Z drugiej strony tytuły bez sztucznego wydłużania zostają bardzo szybko sprzedane przez graczy, którzy przejdą i opędzlują do następnego gościa. Developer już z tej drugiej transakcji nic nie ma. Dlatego jesteśmy męczeni ogromnymi sandboksami i grami multiplayer. Zwarte (to nie znaczy takie na 6 godzin) tytuły singleplayer są rzadkością. W sumie i tak kudosy należą się dla Sony Santa Monica za nie wciskanie do GoW tandetnych DLC, lootboxów czy innych bzdur. Kupujesz grę w dniu premiery i grasz wiedząc, że masz przed sobą skończony produkt, a nie early access w stylu Final Fantasy XV.
  10. Aha, czyli mordowanie wirtualnych ludzi jest ok, ale mordowanie wirtualnego słonia już jest be.
  11. Super kampania reklamowa. W zalewie absolutnych ścieków jakie serwowane są w telewizyjnych blokach reklamowych znalezienie takiej perełki to błogosławieństwo. 
  12. No, a mi się Elex podobał (jeśli o ten tytuł Wam chodzi). Taki pokraczny, źle zbalansowany, ale i tak przyjemny. Może to mój sentyment do Piranii (jestem fanem Gothic I i II), ale nie uważam, że czas spędzony z grą był stracony. Lubię gry AAA, ale to właśnie takie tytuły jak Elex czy KCD potrafią mnie czymś zaskoczyć. 
  13. @ Nie chcę polemizować, bo już inni za mnie to zrobili. Nie ma gier komputerowych/konsolowych, które by wpełni oddawały aspekty papierowego RPG. To, że nie masz pełni kontroli nad każdym wypowiadanym słowem nie ma większego znaczenia. Pełnej dowolności nie masz w żadnej komputerowej produkcji. Zawsze są cele i fabuła, która musi być pchnięta do przodu. Jedyny wybór jaki masz to przestać grać w dany tytuł. Z resztą nawet w papierowym RPG gdyby jeden gracz zaczął wyczyniać głupoty i na siłę hamował progres drużyny dostałby w pysk od reszty graczy i mistrza gry ;) Dla mnie (jak i dla większości graczy) Kingdom Come Deliverance, Wiedźmin, Gothic, Final Fantasy, Skyrim czy Mass Effect to gry RPG. Ty możesz nazywać je przygodowymi. @TigerXP Ilość błędów w KCD jest irytująca i to jest fakt. Jednak mam mniejsze wymagania w tym aspekcie do małego studia niż do molocha jakim jest EA, Ubisoft, Square czy Activision. Gdyby CDP RED schrzaniło Cyberpunk 2077 recenzenci i gracze nie zostawiliby na nich suchej nitki, bo wraz z Wiedźminem 3 weszli do tej wyższej ligi. Z resztą kiedy ostatnio widziałeś by jakieś większe studio wyszło poza swoją strefę komfortu i zrobiło coś nowego, innowacyjnego? Mi przychodzi do głowy tylko Horizon Zero Dawn od gości, którzy od ponad dekady robili gry z pod marki Killzone. 
  14. Jasne, że jest to tytuł zagugowany i nie jest to fair względem gracza. W zasadzie na premierę dostajemy tytuł early access. Ten sam problem miał np. Final Fantasy XV tyle, że tam rok po premierze dalej zmieniają mechaniki i sprawy koncepcyjne dodatkowo zalewając grę śmieciowymi DLC. Nawet fabułę zmieniali, bo ta na premierę była niedokończona. Z taką logiką wydawcy gracz powinien wracać co pół roku do gry by zobaczyć co nowego dodali twórcy. Chyba ich pogięło. Do FFXV raczej na pewno nie wrócę, bo nie jest to tytuł warty zapamiętania. W przypadku Kingdom Come Deliverance raczej będzie to tylko naprawa błędów. Nawet mimo tych bugów KCD to nadal świetny tytuł, w którym jest masa zabawy i odkrywania. Może ciężko wytłumaczyć to osobie, która w to nie grała. Na youtube wygląda to koślawie (i w zasadzie takie jest), ale gdy my trzymamy kontroler w łapkach nie sposób się oderwać od telewizora. Plus, KCD to jest RPG. To, że w ściśle fabularnych cut-scenkach nie ma opcji wyboru nic nie znaczy, bo przez całą grę dokonujemy wyborów poprzez nasz styl gry i dialogi. Możesz być cnym rycerzem, złodziejem, bandytą, obrońcą uciśnionych, młotem na wrogów, skrybą, mnichem czy kochankiem. Albo po prostu socjopatą, który zmienia zdanie niczym rękawiczki. Mój Henryk był trochę jak Trevor z GTA V. Nigdy nie wiesz kiedy pęknie mu żyłka ;) Jeśli za jakich czas wrócę do tej gry spróbuję całość przejść bogobojnym, ascetycznym i prawym Henrykiem, który będzie żył w celibacie, niczego nie ukradnie i nikogo (oprócz Runta, któremu się należało) nie zabije. Myślę, że rozwijąc samą retorykę jest możliwe by ukończyć tak grę. The power of Christ compels You!