alistair

Gramowicz(ka)
  • Zawartość

    231
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralna

O alistair

  • Ranga
    Brygadzista
  1. Ja gram we wszystkie części, włącznie z dodatkiem wg opowieści Mai Lidii Kossakowskiej. Fakt, że grafika prawie w ogóle się nie zmieniła, w dwóch ostatnich częściach są nowe grafiki przy nowych czarach, którewyglądają jak rysowane wg zdjęcia. Sam schemat się nie zmienił, choć dodano sporo nowych czarów i parę nowych jednostek W każdym razie nie zauważyłem, żeby po dwóch godzinach można było mieć armię z jednostek piątego poziomu. No, ale może się nie przykładałem. Na takie jednostki natknąłem się na początku gry, gdy nie mogłem ich zarekrutować ze względu na małą ilość punktów dowodzenia, a cofnąć się tam nie można. Na pewno można się przyczepić o wtórność, ale mi to nie przeszkadza. Drzewka rozwoju bohaterów zmieniają się w każdej części, zawsze są nowe czary i nowe jednostki czy nowe przedmioty. Szkoda tylko, że twórcy zrezygnowali z jaszczurów. Nie mam pojęcia dlaczego, bo to były świetne jednostki. Szkoda, że gracze jakoś nie polubili edytora do tej gry. Z wyjątkiem moda do którejś części o nazwie Red Sands i może innych modów nie stworzono żadnej mapy, którą można byłoby ściągnąć. Lubię te gry, więc pograłbym sobie w coś nowego, nawet stworzonego przez graczy, a przecież wielu z nich nie można odmówić pomysłowości. Do tego, żeby pograć we wspomniane Red Sands trzeba mieć angielską wersję gry. Nie wiem czy zmiana języka może tu pomóc.
  2. Nie zamierzam za bardzo się rozpisywać, więc nie będę oceniał decyzji o grze tylko pod kątem tej konkretnej gry. Za to mogę to ocenić w porównaniu z innymi grami. To co zrobiono było dziecinadą. Jest wydawanych wystarczająco dużo gier, których celem jest wyłącznie zabijanie (ewentualna otoczka fabularna to zaledwie margines), że oburzenie się na grę, w której należy poderwać kobietę, jest właśnie dziecinne. Może nie zgodziłbym się z wszystkimi tezami autora, ale uważam, że sam seks, z wyjątkiem gwałtu, jest rzeczą wystarczająco dobrą, żeby nie robić z tego tematu tabu. Może i sama gra traktuje kobiety dość przedmiotowo, ale niestety wiele kobiet samo się do tego przyczyniło. Z drugiej strony nie zmienia to faktu, że w dzisiejszych czasach dla wielu seks liczy się za bardzo. I tak jak pisał ev1l_on3, dzieci rodzą dzieci. Sam seks nie jest zły, ale sposób podejścia do niego może być jak najbardziej zły, nie tylko w przypadku gwałtu. Ostatecznie na siłowni też można się przetrenować ;)
  3. alistair

    Torchlight II

    Co Wy z tym porównywaniem przedmiotów? Przecież jest. Masz założony łuk, wylatuje Ci inny, najeżdżasz na niego myszką, pokazują Ci się staty znalezionego i założonego. Skąd te zarzuty, że tego nie ma? A sama gra niewiele różni się od jedynki. Twórcy zrobili porównanie obu części, z czego jasno wynikało, że wszystkiego jest więcej, tylko cena ta sama. I to się zgadza - jest wszystkiego więcej. I nic z tego kompletnie nie wynika. Gra jest głównie dla fanów dropu, bo nie ma żadnych ciekawych rozwiązań, które miałyby zrobić z tej gry hit. Jedno ciekawe, co wychwyciłem, to że są przedmioty, które się rozwijają. Znalazłem u kupca jakąś broń, która ma 10 poziomów, które zdobywa się pokonując określoną ilość "elitarnych" wrogów. Za to zmniejszono ilość łowień, bo teraz w terenie jest ograniczona ich ilość, podczas gdy w jedynce można to było robić bez ograniczeń. Do tego skopano system gemów, bo teraz chyba nie da się ich łączyć w potężniejsze wersje. Rozwój bohatera też jakiś lipny, mało ciekawych skilli do wyboru. O wiele bardziej podoba mi się ten z Diablo 3, bo choć nie mamy wpływu na to, co zdobywa się z danym poziomem, to jest naprawdę w czym wybierać. No i wolę w tych grach kolejne stopnie trudności, ale idzie to przeżyć. Na pewno ta gra nie będzie hitem, mimo dania rozległego terenu, który zresztą wydawał mi się większy w becie. Większa ilość przedmiotów też mnie nie rajcuje, bo już w jedynce było tego od cholery, zwłaszcza setów.
  4. alistair

    Might & Magic: Heroes VI - beta-test

    Mapę można przesuwać zarówno środkowym przyciskiem myszy jak i najechaniem na krawędzie. Czasem tylko występuje błąd, który uniemożliwia przesuwanie najechaniem na krawędzie.
  5. alistair

    Dragon Age II - Poradnik łotrzyka

    Spryt brałbym głównie do otwierania skrzyń. Jeśli można się obyć bez ich zawartości, to wolę dawać w zręczność. Nie zamierzałem iść w szampierza. Dlatego istotne jest czy w skrzyniach mogę się natknąć na coś, czego nie znajdę gdzie indziej lub tego nie zastąpię innym przedmiotem. W tego typu grach często biorę umiejętności potrzebne do otwierania skrzyń, gdyż można tam znaleźć wartościowe rzeczy. Jeśli mam trafiać tylko na drobniaki czy śmieci, to uważam, że jest to strata punktów.
  6. alistair

    Dragon Age II - Poradnik łotrzyka

    Jak to jest naprawdę ze sprytem? Już kilkukrotnie natknąłem się na wypowiedzi graczy, że "skarby" w skrzyniach wysokopoziomowych są niewarte uwagi. Pewnie, że zawsze warto mieć nawet jeden eliksir więcej niż mniej, ale czy nie tracimy na tym za dużo punktów, które można by przeznaczyć na zręczność?
  7. alistair

    Titan Quest - Temat ogólny

    Witam! Czy łączenie mistrzostw daje jakieś dodatkowe korzyści? Połączyłem Naturę z Burzą, co dało mi tytuł Druida. Czy oprócz samego tytułu dostaję jakieś bonusy?
  8. Mam problem z Eq dotyczący nekromancji. Za czorta nie mogę wywołać menu wyboru wskrzeszanych jednostek. Gram w mapę "Sześciu przywódców", mając wybudowany w zamku jeden nekromanton. Mając nekromancję na poziomie od zaawansowanego do arcymistrzowskiego praktycznie przez cały czas ożywiam duchy (czasem szkielety, jeśli mniej jednostek i niskiego poziomu). Jeszcze nie spełniłem warunków koniecznych do ożywiania wampirów, więc mam nadzieję, że będę mógł je ożywiać. Jakby co, to wypróbowałem sposoby podane na http://www.eq.acidcave.net/Bohaterowie.php, ale nie jestem w stanie np. wyświetlić gry w oknie, gdy po pojedynku pojawia mi się "okno" z liczbą wskrzeszonych duchów. Natomiast mogę wyświetlić w oknie, gdy jestem na mapie przygody
  9. UPS! Jakimś trafem zapomniałem dopisać, że skoro w czwórce było to możliwe, to w piątce też. Zresztą chyba można się było tego domyślić. Tak rozumując można by w ogóle nie nawiązywać do istnienia wcześniejszych wersji. Jednak jak widzę niektórzy lubią się czepiać szczegółów. Pozdrawiam
  10. jeśli się nie mylę, to w czwórce był przycisk dzielenia. jeśli nie w obrębie jednej armii, to na pewno przy spotkaniu się dwóch wojsk lub w mieście
  11. Zmienili domenę, nie wiadomo na jak długo. Zaktualizuj ulubione
  12. Co do wymagań Dzikich Hord: Mam Athlona 1,73 GHz, 768 MB RAMu, kartę GF FX 5500 256 MB i Dzikie Hordy chodzą mi znacznie gorzej niż poprzednie części. Grafikę mam ustawioną na 768x576 bo przy 800x600 chodzi mi gorzej. Taka rozdzielczość jest do d... Mając doświadczenia z poprzednich części podejrzewam, że na dużych mapach w ogóle nie da się grać nawet przy takich ustawieniach, bo przy maksymalnej liczbie przeciwników pół godziny będzie trwała tura każdego z nich. Do tego dochodzi zapisywanie i wczytywanie gry. Niestety nie miałem czasu by sobie dłużej pograć. W przypadku poprzednich części piątki możliwe, że duży wpływ mógł mieć h5_tweak, który ma więcej opcji grafiki niż same opcje w grze. Niestety nie ma go do Dzikich Hord. Wg mnie Dzikie Hordy mają większe wymagania sprzętowe. Poprzednie części chodziły mi przy rozdzielczości co najmniej 1280x1024, a może nawet maksymalnej 1400x1050 dla mojego monitora (przynajmniej na początku - nie wiem jak by to wyglądało przy grze przez dłuższy czas).
  13. A propos czujności :) popraw również powyższy link - usuń spację pomiędzy 3.0. a rc1
  14. Zapomniałem dodać, że tam już sprawdzałem :) Oto komunikat na stronie z linka: "Sorry, the file you requested is not available. This file was available for a limited period of time and has now been deleted. For more information please check our FAQ''s. Please contact the uploader and ask them to upload the file again. sendspace is not able to help you in this matter." W skrócie oznacza to, że plik był dostępny przez pewien limitowany czas, po którym został usunięty
  15. Czy jest gdzieś w internecie dostępne kompendium dla Dzikich Hord po polsku? Na http://www.heroesofmightandmagic.com/ nie ma polskiej wersji. Wiem, że jest dostępna na płycie z grą i po zainstalowaniu w folderze FanDocuments, ale by móc je przeczytać najpierw muszę kupić polską grę, co w najbliższym czasie nie wchodzi w rachubę. Lubię sobie poczytać takie rzeczy przed zakupem gry, co by się przygotować do rozgrywki :) Drugie pytanie: - czy będzie stworzone dla Dzikich Hord "h5_tweak"? Demo gry chodzi mi gorzej niż poprzednie części, rozdzielczość grafiki mam właściwie ustawioną poniżej 800x600 (jest to u mnie minimum, by grafika nie była zbyt pikselowata)