Zaloguj się, aby obserwować  
Azvar

Rozdzielczość UltraWide (21:9), a gry multiplayer - nieuczciwa przewaga czy po prostu nowy standard?

4 posty w tym temacie

Od jakiegoś czasu co raz popularniejsze stają się monitory z aspect ratio 21:9, duża w tym zasługa m.in. LG, które ostatnio usilnie próbuje nas przekonać, że to przyszłość grania na PC. Na temat grania na konsolach się nie wypowiadam, większość z nas i tak gra na wyświetlaczu, który jednocześnie spełnia funkcję telewizora, cokolwiek innego niż 16:9 nie miałoby tu więc sensu. Ale na PC? Czemu nie! 21:9 daje nam znacznie bardziej naturalny obszar widzenia w grach i prawie każdy kto spróbuje tego raz w grze typu FPP/TPP nie będzie chciał powrotu do innego formatu. Widać po prostu więcej, daje to też jakąś przewagę w trybie multiplayer (szybsze dostrzeganie zagrożeń i przeciwników).

Co raz więcej gier wspiera takie rozdzielczości, istnieją modyfikacje i configi do tych gier, które tego nie wspierają. Niestety nie wszyscy są do tego entuzjastycznie nastawieni. Przykładowo wśród graczy lubiących RTS, MOBA i podobne panuje pogląd, że 21:9 to po prostu cheat, nieuczciwa przewaga. Przykładowo stanowisko Blizzard w kwestii Diablo III, StarCraft II i Heroes of the Storm jest jasne: gry nigdy nie będą oficjalnie tego wspierać, ponieważ deweloperzy i gracze uznają to za nieuczciwy zabieg w stosunku do tych, których nie stać na zakup nowego monitora...

A co wy o tym sądzicie? Ultrawide powinno być wspierane przez gry, czy jest to standard przyszłości (zamiast 4K, który zapewne zawojuje raczej tylko TV i konsole)? Co sądzicie o Ultrawide w grach Multiplayer?

Moim zdaniem... Co mieli powiedzieć ci, którzy grali jeszcze na 4:3, kiedy część przerzuciłą się już na 16:9 albo nawet 16:10? Wtedy jakoś nikt się nie buntował. I jaką przewagę daje to w grach, w których i tak jest coś takiego jak Fog of War? A co z ludźmi, którzy z jakiegoś powodu dalej grają w 4:3, może współczesny standard też w sam sobie jest lekko nie fair? Czy to aby nie przesada, moim zdaniem twórcy zaczną się stopniowo uginać pod żądaniami graczy, w końcu np Blizzard wprowadził obsługę UW dla World of WarCraft, natomiast co do e-sportu i gier turniejowych: przecież i tak na turniejach wszyscy mają jednakowy sprzęt! A co mają powiedzieć ci, których nie stać na sprzęt pierwszej klasy i drogie myszki/klawiatury, które przecież też dają jakąś przewagę?

Zapraszam do dyskusji!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sam zauważyłem pewną przewagę już dawno temu, kiedy właśnie mój brat zakupił sobie wspomniany monitor o rozdzielczości 16:9 gdzie ja dalej pykalem w gierki na jakimś starociu. O ile zazwyczaj w grach nie było różnicy to już w tytułach moba (zwłaszcza LoLu) dostrzegłem sporą przewagę, przeważnie podczas gry na linii, gdzie zwyczajnie widział więcej/dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Równie możesz się dobijać o niższe imput lagi, 144hz, lepsze myszki itd.
Nigdy nie będziesz mieć równych szansuff.
Dajesz więcej, masz więcej.
To samo w sportach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Blizzard powinien również przestać wspierać myszki o innym dpi niż (powiedzmy) 1600, framerate''y wyższe niż 60FPS, blokować gamingowe klawiatury, bo to wszystko daje przewagę. Blokowanie monitorów jest idiotyczne.
Swoją drogą, to samo Blizzard mówił, gdy gracze prosili o wsparcie rozdzielczości 16:9 w Warcrafcie 3.

A czy gry powinny wspierać takie rozdzielczości? Oczywiście, że tak. Idealnie gra powinna wspierać każdy format i każdą rozdzielczość wspieraną przez Windows a nie blokować je, bo twórca ma takie widzimisię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować