Zaloguj się, aby obserwować  
Ring5

XCOM 2 - Temat Ogólny [M]

92 postów w tym temacie

Edytować nie mogę, więc będzie dubel...

Poczytałem trochę, obejrzałem trailer kilka razy, i już troszkę mniej optymistycznie podchodzę do tematu. Po pierwsze, "PC-exclusive". Dzięki, 2K, serio :/ Mój lapek wyzionął ducha w październiku i chwilowo nie stać mnie na kupno nowego kompa. Na lapku żony raczej nie pójdzie. No to już sobie pograłem...

Po drugie, nie wiem, czy trzeba być ślepym, głuchym, czy pozbawionym kontaktu z bazą, by kompletnie nie słyszeć błagań społeczności o remake Terror from the Deep. Dobrze, że przynajmniej teraz zapowiadają, że będą aktywnie wspierać modderów, więc pewnie ktoś ambitny w końcu pokusi się o stworzenie moda TftD. I tak, jak The Long War kompletnie zmieniło EU, tak samo TftD pewnie zmieni X2.

Po trzecie, pierwsze skojarzenie: XCom:Apocalypse. Nie wiem, czy wybrano dobry kierunek, decydując się na zrobienie z XCom "bojowników o wolność i demokrację". Zdecydowanie bardziej mi pasowało, gdy kierowaliśmy ziemską "ostatnią linią obrony".

No, ale dość narzekania. Nowy XCom nadchodzi :) Może jednak trzeba będzie napisać list do Mikołaja?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ogrywam właśnie Enemy Unknown i choć pograłem dopiero kilka godzin to jestem zachwycony. Mimo, że czeka mnie jeszcze Enemy Within, to sequela nie mogę się doczekać.

Miasto z trailera bardzo przypomina mi klimaty z Deus Ex: Invisible War - te kolory, ekrany, stroje.
Na screenach ( http://www.pcgamer.com/xcom-2-announced-is-pc-exclusive/) jednak klimaty bardziej zróżnicowane (nawet za dnia działają). Mam nadzieję, że przez te ostrza i broń białą gra nie stanie się za bardzo "japońska".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystko to otrzymamy już w listopadzie tego roku i co ciekawe, gra pojawi się tylko na PC.

Damn, najarałem się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.06.2015 o 19:49, Zekzt napisał:

Pozwoliłem sobie lekko "podrasować" tytuł tematu,


Ale ten "temat ogolny" wyglada tak brzydko... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.06.2015 o 18:54, Woko11 napisał:

Ogrywam właśnie Enemy Unknown i choć pograłem dopiero kilka godzin to jestem zachwycony.
Mimo, że czeka mnie jeszcze Enemy Within, to sequela nie mogę się doczekać.


Umm... Ale Enemy Within jest zintegrowany z Enemy Unknown :P Po prostu dodaje kilka nowych elementów rozgrywki ale nie jest w żaden sposób samodzielnym dodatkiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.06.2015 o 21:05, Isildur napisał:

Szkoda, że nie Terror from the Deep, ale zobaczę sobie grę, może okaże się dobrą kontynuacją.

Jesli patrzeć na forum 2K to ci co chcieli remake TfTD byli w mniejszości

dobra walnę to co w innych wątkach

- Znów będzie tylko 1 baza ale z tego co wiadomo że to jest ruchome centrum dowodzenia coś jak taki HellCarrier z avengers. Co ciekawe statek nazywa się Avenger(aluzja do oryginału) i jest przerobionym statkiem obcych.
- Avenger będzie pełnił taką sama funkcję co baza w jedynce i będzie można budować pomieszczenia zajmujące się badaniami i produlkcją
- Teraz robimy z rebeliantów.
- Ma być wsparcie modów w workshopie
- pojawią się mapki generowane losowo i ta zniszczenie otoczenia będzie
- gra ma być bardzo rozbudowana pod każdym względem ale nadal ma wykorzystywać system 2 ruchów(co mi pasi)
- gra ma zostać wydana na PC w listopadzie a potem na Mac i linuxa(na konsole prawdopodobnie nie wyjdzie)
- gra prawdopodobnie będzie hulać na bardzo zmodyfikowanym UE3
- kobry z trailera to nowi snakemen ponoć
- jest dodany element stealth czyli akcje po cichu ale ponoć będzie można grać w stary sposób czyli totalny rozpierdziel.
- stan świata decyduje o środowisku misji
- będzie można zbierać sprzęt po poległych przeciwnikach
- teoretycznie jest nieskończenie wiele kombinacju map, misji i celów.
- Nad grą pracuje obie ekipy FIRAXIS odpowiedzialne za XCOM:EU oraz XCOM:EW

od strony fabuły to są teorie na forum oraz informcje od ekipy
- Wiadomo że akcja dzieje się 20 lat po wydarzeniach z pierwszej części i to jest potwierdzone po zwycięstwie ostatniej misji.
- Podczas unifikacji rządów władzę przejęło ADVENT (easter egg nawiązujący do Cult of Sirius) które potajemnie współpracuje z obcymi.
- W wyniku czego XCOM musiał zejść do podziemia.
- Na podstawie wiedzy z dodatku jest bardzo prawdopodobne że ADVENT to następne wcielenie EXALT
- Dodatkowym dowodem jest fakt, że nie wiadomo czy organizacja przestała faktycznie istnieć po najechaniu na ich bazę dowodzenia.
- Trzeba brać pod uwagę 2 mini kampanie w których jest przedstawiona współpraca Obcych z Ludźmi między innymi z EXALT.
- Dodatkowym spoilerem są dodatkowe i zmienione mapy w EW gdzie są automaty i billboardy z reklamami przedstawiającymi jakiegos stworka co ciekawe jeden jest w trailerze XCOM2 gdy ginie od miecza.
- dodatkowo jest potwierdzone przez twórców wojna została ostatecznie przegrana czyli wojna ostatecznie musiała trwać nawet po misji w statku świątyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.06.2015 o 12:04, Numenpl napisał:

Jesli patrzeć na forum 2K to ci co chcieli remake TfTD byli w mniejszości


Wow... Nie ukrywam, że trochę mnie to zdziwiło, bo na fejsie było od groma komentarzy domagających się TftD.

Dnia 02.06.2015 o 12:04, Numenpl napisał:

- Teraz robimy z rebeliantów.


Kompletnie to do mnie nie przemawia... Jak pisałem wcześniej, nie wiem, czy to taki dobry pomysł.

Dnia 02.06.2015 o 12:04, Numenpl napisał:

- Ma być wsparcie modów w workshopie


To ogromna zaleta, o ile, oczywiście, mody będą trochę bardziej zaawansowane, niż The Long War.

Dnia 02.06.2015 o 12:04, Numenpl napisał:

- jest dodany element stealth


I tu broń biała może się świetnie sprawdzić.

Dnia 02.06.2015 o 12:04, Numenpl napisał:

wojna ostatecznie musiała trwać nawet po misji w statku świątyni.


A mówiłem już, że kompletnie mi to nie pasuje? ;) To takie trochę... "zabili go i uciekł".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.06.2015 o 18:38, Ring5 napisał:

Wow... Nie ukrywam, że trochę mnie to zdziwiło, bo na fejsie było od groma komentarzy
domagających się TftD.

Ta tylko że na oficjalnym forum co sondaż to wynik można podsumować nastepująco: no, no, NO and HHEEEEEEEEEEELLLLLLLLLLL NO!!

Dnia 02.06.2015 o 18:38, Ring5 napisał:

To ogromna zaleta, o ile, oczywiście, mody będą trochę bardziej zaawansowane, niż The
Long War.

Nawet twórcy long wara ponoć przy tym pomagają.

Dnia 02.06.2015 o 18:38, Ring5 napisał:

A mówiłem już, że kompletnie mi to nie pasuje? ;) To takie trochę... "zabili go i uciekł".

No jest jedna teoria na temat dlaczego tak jest. Cały pic polega na tym że jeśli nie grało się w zarówno w EW i te mini kampanie przez co może dziwić taki obrót spraw.

Po pierwsze teraz po zapowiedzi XCOM 2 niemal na pewno wiemy, że nie doszło do całkowitego zniszczenia EXALT. Zresztą sam wjazd na ich bazę sugeruje że znaczna część frakcji zdołała się wymknąć przed atakiem. Co ciekawe 3 misja drugiej mini kampanii daje do zrozumienia że nawet po zniszczeniu ich bazy głównej są wciąż aktywni. Czyli kolaboranci w XCOM 2 to musi być EXALT które zmieniło nazwę na ADVENT po unifikacji oraz ciągłej sekretnej współpracy z obcymi.

Dobra a jak to wygląda od strony obcych? No ostatnia misja daje nam jako takie rozwiązanie kwestii dlaczego taki obrót spraw nastał. Obcy poszukiwali ras zgodnych z ich wyczekiwaniami. Przez całą misję co chwila nam uber opowiadał jak to nasi przeciwnicy są w ich oczach porażką z takiego bądź innego powodu. I jak ochotnik użył tego ataku PSI co ma duży obszar działania to uznał z zachwytem, że wreszcie znaleźli to czego szukali. Czyli na dłuższą metę XCOM zrobiło to co obcy cały czas próbowali sami przez całą wojnę stworzyć czyli istotę która posiada bardzo dużą moc PSI i która nie posiada bolączek tych co w ich kolektywie mają. Przez co Obcy nie mogli sobie pozwolić na porażkę, bo znaleźli to co chcieli. I pewnie o wiele większe siły wysłali ale przy okazji tym razem bardziej po cichu załatwili sprawę zawierając współpracę z pewnym ugrupowaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dobra poczytałem nowy wywiad i mnie nieco zdziwiło.

Okazuje się że XCOM2 ma jedynie z XCOM: EU/EW jedynie początek wspólny to jest alternatywne uniwersum w którym xcom już na starcie przegrał wojnę bo obcy po prostu jak walec przejechali po nich. Czyli wydarzenia z EU i EW nie miały praktycznie miejsca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.06.2015 o 18:37, Ring5 napisał:

Po trzecie, pierwsze skojarzenie: XCom:Apocalypse. Nie wiem, czy wybrano dobry kierunek,
decydując się na zrobienie z XCom "bojowników o wolność i demokrację". Zdecydowanie bardziej
mi pasowało, gdy kierowaliśmy ziemską "ostatnią linią obrony".

Całkiem sporo grałem w XCom:Apocalypse i gdyby były tam normalne ufoki to gra byłaby niezła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.06.2015 o 21:27, SiDi napisał:

Nieźle poinformowany jesteś w tym ;]

ogólnie slędzę od zapowiedzi stronki i ign jest wywiad z Danem Stapletonem

4 pokazane klasy to
specialist
ranger
sharpshooter
grenadier

viper - nowy snakemen( ciekawostka to jest kobieta) potrafi jak seeker dusić przeciwnika oraz za pomocą języka niczym żaba wyciągnąć żołnierza z ukrycia. Dodatkowo ma trujący jad.
Sectoid - od razu ma moce commandera i jest bardziej wytrzymały niż pierwowzór z EU.

losowo generowane mapy to jeden z powodów dla którego obecnie gra jest PC Exclusive.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


> Okazuje się że XCOM2 ma jedynie z XCOM: EU/EW jedynie początek wspólny to jest alternatywne

Dnia 02.06.2015 o 21:12, Numenpl napisał:

uniwersum w którym xcom już na starcie przegrał wojnę bo obcy po prostu jak walec przejechali
po nich. Czyli wydarzenia z EU i EW nie miały praktycznie miejsca.




^^ To jest tak bez sensu, że głowa mała :/ Nie cierpię takich zagrywek, nie po to skopałem obcym cztery litery, żeby teraz się dowiedzieć, że deweloper ma na to wywalone ;-)

Ale i tak kupię, w Xcoma fajnie mi się grało :)

ps. To "zniszczalne otoczenie" to już potwierdzone ? Poprawią też (mam nadzieję) mocno silnik fizyki ? Tego mi w jedynce mocno brakowało (ach jakie to daje możliwości taktyczne !), nawet porównując Xcoma z dziadkiem Silent Storm, to ten pierwszy wypadał (w tym aspekcie) biednie. No jeśli teraz to poprawią, to ja już mam banan na twarzy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.06.2015 o 20:35, Numenpl napisał:

Ta tylko że na oficjalnym forum co sondaż to wynik można podsumować nastepująco: no,
no, NO and HHEEEEEEEEEEELLLLLLLLLLL NO!!


No to teraz juz nie jestem zdziwiony. Jestem w lekkim szoku. A mowili, czemu az tak? Bo dla mnie TftD to najlepsza czesc calej serii, wliczajac w to nawet ostatnia odslone. Klimat i miod wyciekaly z ekranu calymi hektolitrami.

Dnia 02.06.2015 o 20:35, Numenpl napisał:

Nawet twórcy long wara ponoć przy tym pomagają.


To bardzo dobra wiadomosc, bo TLW naprawial wiekszosc niedociagniec podstawki. Nie robil z niej gry doskonalej, ale zdecydowanie sprawial, ze byla bardzo, BARDZO dobra.

Dnia 02.06.2015 o 20:35, Numenpl napisał:

No jest jedna teoria na temat dlaczego tak jest.


Wiem, gralem, ale nadal uwazam, ze mozna to bylo rozwiazac lepiej. A jesli jeszcze na 100% potwierdzi sie wersja o alternatywnym swiecie, to bede juz kompletnie zniesmaczony takim obrotem sprawy. Wszystko ma swoje granice, a dorabianie takiej historyjki to juz jest lekka przesada. Odniose sie raz jeszcze do TftD - tam "uzasadnienie" sequela moze nie bylo najlepsze, ale nie razilo az tak bardzo. I chociaz gra byla bardziej map/skin-packiem do UFO, niz pelnoprawnym tytulem, to i tak gralo sie swietnie. A teraz widze, jak z XCOM robia ruch oporu (serio? Wiedzac, jak wygladaly wczesniejsze dzialania obcych, cala planeta po prostu sie im poddaje?), pomykajacy Helicarrierem i prowadzacy w miescie skryte dzialania w pelnym umundurowaniu (pewnie zeby lepiej sie wtopic w tlo, dywersanci zawsze tak robia...). Nie. Po prostu nie. Z kazda kolejna informacja moj zapal do tej czesci coraz bardziej maleje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tym alternatywnym universum to jest potwierdzone przez twórców.

olej tą teorię co podałem wcześniej wydarzenia z eu/ew nie miały miejsca bo w tej wersji universum ufoki nie cackały się z podbojem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zaloguj się, aby skomentować

Będziesz mógł dodać komentarz po zalogowaniu się



Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować