Gram.pl

Szef Valve nadal opowiada się za płatnymi modyfikacjami

17 postów w tym temacie

Dokładnie, niech to twórca modu decyduje czy chce go udostępnić za darmo czy też brać kasę. Już to kiedyś napisałem - to, że większość modów jest darmowych, to tylko wyłącznie dlatego, że takie są zapisy w EULA. Gdyby od początku było "możecie brać kasę za mody" to jestem pewien, że nie jeden mod byłby płatny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czemu nie? Jakość modów często przewyższa kiepskie DLC. Są firmy które we własnym zakresie sprzedają fanowskie mody. Wg mnie dobre posunięcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tia.. gabenowi tylko $$$$ w głowie, chciwa szmata.

Czemu tak chce mody aby były płatne? Bo 30-35%$ VALVE Z KAZDEGO moda dostawało. Drugie tyle twórca gry, wtedy bethesda. Reszta marne 30% twórca moda.

 

Wiec czemu nie zrobią Dowolnych dotacji z konta steam na konto twórcy moda bezpośrednio? Bo wtedy 0% $$$$$$$ dostaną.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arbora napisał:

Tia.. gabenowi tylko $$ w głowie, chciwa szmata.

Czemu tak chce mody aby były płatne? Bo 30-35%$ VALVE Z KAZDEGO moda dostawało. Drugie tyle twórca gry, wtedy bethesda. Reszta marne 30% twórca moda.

 

Akurat twórca miał dostawać 25% za moda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dariuszp napisał:

A czemu nie? Jakość modów często przewyższa kiepskie DLC. Są firmy które we własnym zakresie sprzedają fanowskie mody. Wg mnie dobre posunięcie.

Statystyczny mod jest kiepskiej jakości. Większość z nich nadrabia efektem "łał", ale jakością, stabilnością i kompatybilnością to daleko im do oficjalnych DLC. Tylko nieliczna garstka modów prezentuje wysoki poziom, a większość ma masę niuansów na które trzeba uważać i tolerować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wsparcie finansowe dla modderów istnieje od lat - wystarczy, że modder da w opisie link do swojego paypala, czy coś w tym stylu.

100% kasy dla moddera, 0% dla Steama.
A no tak, w tym problem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest jeden mega wielki problem w tym modelu.
Bardzo dużo najlepszych modów to zbiór modyfikacji opracowanych przez innych twórców, po prostu zoptymalizowanych coby razem działały.
Już widzę jak po dodaniu czynnika $$ moderzy będą pozwalać innym używać swojej pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Pieniądze dla modderów muszą się znaleźć." Głupia propagranda. Tak naprawdę chodiz o kasę dla Gabe'a i wydawców. "Stąd też, gdy operacje w CS:GO zawierały wcześniej nowe mapy stworzone przez fanów, część zysku ze sprzedaży operacyjnej przepustki wpadała na ich konto" A czemu nie całosć? W końcu to oni zrobili mapy, więc wydawca przede wszystkim wudawca powinien się ich spytać o zgodę na wykorzystanie ich.
Poza tym Skyrim jest neigrywalnym crapem bez nieoficjalnych łatek, które de facto są modami, jeśli dobrze rozumiem, więc jeśli miałbym za nie placić, to albo Bughesda pokryje koszt, albo odda mi kase za grę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Nie zmienia to jednak faktu, że w jednym Gabe'owi trzeba przyznać rację - możliwość zarabiania na swoich modach byłaby bardzo przydatna zarówno dla twórców, jak i graczy, którzy w efekcie otrzymaliby bardziej dopracowane i profesjonalne modyfikacje"

No nie wiem, w tej chwili steam zarabia na masie śmieciowych gierek (często nigdy nieskończonych) i nikt tego nie kontroluje, z modami pewnie będzie podobnie.

BTW już widzę jak będzie wyglądał model finansowania, 50% dla steama, 40% dla twórców gry (w końcu ktoś modyfikuje ich produkt) i 10% dla twórcy modu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cygi napisał:

Wsparcie finansowe dla modderów istnieje od lat - wystarczy, że modder da w opisie link do swojego paypala, czy coś w tym stylu.

100% kasy dla moddera, 0% dla Steama.
A no tak, w tym problem...

Śmieszny jesteś - Steam to wielka plarforma, do tego z czegoś te serwery muszą się utrzymywać. W normalnym przypadku przecież i tak wydawca gry brałby jakiś procent. A tu od razu masz miliony potencjalnych klientów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli coś działa, to lepiej tego nie naprawiać. Przecież jeśli chcemy docenić pracę modderów, to jest od tego przycisk "Donate", a gdyby przeszkadzało im robienie modów za darmo, to by ich nie robili. Proste.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dopóki wydawcy gier nie wezmą pod skrzydła modderów, to ani modyfikacje nie będą dobre, ani wysypu - nawet płatnych - raczej nie będzie. Prosta kalkulacja - mam za 25% wartości zapier....ć na innych? Po prostu żart. I należy przyjąć, że rację mają ci, którzy uważają, że Parówa zwyczajnie szuka sposobu na jeszcze lepsze grabienie kasy.

Poza tym, nie mając dostępu do zasobów gry modyfikacje są skazane na marną stabilność.

No i pozostaje problem własności elementów wykorzystywanych w grze, więc najpierw musiałaby powstać pod konkretną grę biblioteka i forum wymiany takich rzeczy, jak w przypadku np. silnika Unity czy Unreal, by utrzymać jaką-taką kontrolę nad tym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co was tak boli ze ktos chce uczciwie zarobic. Rozdzial kasy jest ok. Valve udostepnia servery i workshopa. Producent narzedzia, gre i zbior potencjalnych nabywcow wiec kasa sie nalezy. Wy robilibyscie w pracy za darmoche?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Uther_pl napisał:

Rozdzial kasy jest ok. Valve udostepnia servery i workshopa.

Tak ci się wydaje? Serwery i tak udostępnia ze 100 innych powodów, a ich workshop nie jest wart funta kłaków, modyfikacje można publikować wszędzie, a workshop w niczym nie pomaga. Dość powiedzieć, że 90% modyfikacji, np. do Skyrima nie uświadczysz na tym workshopie, a już szczególnie tych ciekawszych. Centrum obecnie to Nexus, a nie żadne Valve i ich żenujące praktyki.

Do tego rozdział kasy jest ok? Ale pewnie dla tych, którzy nic nie robią, tylko mędzą, że mody są cienkie. Gdybym zaczął dostawać kasę, to jak myślisz, ile by potrwało, zanim inni uczestnicy procesu zaczęliby chcieć udziału? Wiesz w ogóle kto to jest voiceactor, skrypter, projektant poziomów itp.? Chyba, że jesteś taki chętny do płacenia za modyfikacje pokroju zbroi dla koni albo "bardzo unikalnej jedynej w swoim rodzaju maczety na komary". Do takich wystarczy 1 byle kto, i 25% to nawet za dużo, jak na nic nierobienie poza wklepaniem "wyjątkowo unikalnej nazwy".

1 godzinę temu, Uther_pl napisał:

Producent narzedzia, gre i zbior potencjalnych nabywcow wiec kasa sie nalezy.

Który to producent udostępnia narzędzia? Bo te, co znam (np. Fallout, Skyrim, Wiedźmin) to wydmuszki, do których jeszcze trzeba dopisać sporo dodatkowych narzędzi i wykonać mnóstwo pracy, żeby cokolwiek działało. "Zbiór potencjalnych nabywców" to oczywiście fikcja, bo jak wyżej napisałem, modyfikacje są promowane i przechowywane w zdecydowanej większości poza Parówą (np. Nexus, ModDB), a producenci/dystrybutorzy to już mają kompletnie wywalone na modderów.

1 godzinę temu, Uther_pl napisał:

Wy robilibyscie w pracy za darmochę?

Pewnie nie, ale dostać 25% z kwoty, którą ktoś zdziera, to nawet jak na nasze warunki słono, bo ZUS i podatek w sumie nie kradną obecnie nawet 50% dochodu osoby fizycznej. Ale nie wiem, czy dalej byłbym chętny nawet za 50%...

Producenci płacą dużo więcej firmom zewnętrznym robiącym konwersje, płatne DLC itp., dlaczego modder ma być okradany?

Edytowano przez Aurelinus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karczort napisał:

Śmieszny jesteś <ciach>

Ach, biedny Steam, zbankrutuje i będzie zmuszony wyłączyć serwery, bo nie będzie mógł chamsko zdzierać kasy i żyłować na modderach. Bez tego upadnie!

Ich ten cały Workshop w ogóle nie musi istnieć - o wiele lepsze są Nexus i Moddb.

Chcesz wesprzeć moddera? Szukaj przycisku "donate" w opisie jego moda lub spytaj go jak go dofinansować.
100% dla autora modu, a nie 10-25%.

Także tego, "śmieszny jesteś" + piękny pokaz arogancji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się