Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Dirt 4 - recenzja - brud, kurz i gamepad

3 posty w tym temacie

Your Stage w praktyce wypada średnio. Zdecydowanie brakuje jakości jaką miały ręcznie przygotowane trasy w oparciu o prawdziwe OSy. Dobrze widać, że mamy tutaj do czynienia z generowaniem proceduralnym. Zbyt często mam wrażenie, że jadę kolejne okrążenie po torze, bo trafiam na 'segment', który widziałem chwilę wcześniej.

Poprawili model jazdy w pewnym apsekcie. Czuć wagę aut a hamowanie wymaga więcej uwagi - duży plus. Brakuje nadsterowności po dadaniu gazu. Parktycznie nie trzeba tego kontrolować, można wbić pedał do podłogi w środku zakrętu, w trakcie poślizgu a auto i tak szybo złapie doskonałą przyczepność - duży minus. Nie wiem o co tutaj chodzi, bo w trybie RX auta tak się nie zachowują. W tym trybie model jazdy i FFB wydają się być lepiej przygotowane niż w rajdach.

Nieskończona ilość tras, ulepszona fizyka - takie rzeczy pisał Coleman z Codemasters. Teoretycznie miał racje, praktycznie to marketingowy bełkot. Dla mnie rozczarowanie, spodziewałem się większej jakości.

Aha, nie ma aut WRC. Tzn. są dwa Focusy i Subaru, które chyba mają specyfikacje WRC, ale nic poza tym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki na RaceDepartment piszą, że fiza poszła się ... . Dirt Rally jest fajny, i stanowił przyzwoitą bazę do startu i rozwijania fizyki w kierunku dorosłego symulatora. Nie był idealny, grip na luźnych nawierzchniach był zdecydowanie zbyt duży, jazda na asfalcie też była kulawa nieco, ale generalnie poziom był na solidne 4. Jakby popracowali trochę więcej jak Kunos czy Reiza, to ładną i okrągłą fizykę można było z tego wyszlifować za jakiś czas.

Natomiast wchodzę na wyżej wspomniane RD albo virtualR czy inny portal i czytam, że auta mordą namiętnie wyjeżdżają z zakrętów, jakby same Audice to były. Że balansowanie gazem przestało istnieć. Że liftoff oversteeru już nie uświadczysz, że FFB i generalnie czucie aut jest gorsze niż w oryginalnym Dirt Rally.

Ogólnie krok w tył w stosunku do poprzednika.

Już po przechodzeniu bezpośrednio z DR1 do Assetto Corsy, człowiek czuł się 'rozkalibrowany' z uwagi na niedokładności gierki rajdowej, więc jeśli nowy tytuł jest słabszy pod względem fizy od poprzedniego, no to cóż. Dziękuję, postoję. Mam jeszcze sporo godzin do wytrzepania w DR1...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować