Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Kwadrans z Elex, nowej gry twórców serii Gothic i Risen

14 postów w tym temacie

Podrażnię trochę psychofanów gothica. Ta gra wygląda topornie, a projekt świata to jakiś żart, wygląda na coś w stylu: nie możemy zdecydować się jaką grę robić, to na chama wciśniemy wszystko co się da, jakby nie możan było połączyć starożytnych metod walki z futurystycznymi jakimś spójnym projektem świata. Ale przecież gry piranii kupuje się dla immersyjnych questów - znajdź 5 rzep takie łał jesteś prawdziwym biedakiem; eksploracji zachwycającego świata - wpadnij do dziury gdzie jakiś potwór jest i ooo jest skrzynka z rupieciami, oraz wymagającej, realistycznej walki - jedna kombinacja ataków. A tak poważnie, nie jest jakoś tragicznie, takie 5/10 za grę - budżetowy średniak i i tak bym nie zagrał bo nuda aż promieniuje - ale za tę koncepcję świata to tym bardziej podziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jui8 napisał:

Podrażnię trochę psychofanów gothica. Ta gra wygląda topornie, a projekt świata to jakiś żart, wygląda na coś w stylu: nie możemy zdecydować się jaką grę robić, to na chama wciśniemy wszystko co się da, jakby nie możan było połączyć starożytnych metod walki z futurystycznymi jakimś spójnym projektem świata. Ale przecież gry piranii kupuje się dla immersyjnych questów - znajdź 5 rzep takie łał jesteś prawdziwym biedakiem; eksploracji zachwycającego świata - wpadnij do dziury gdzie jakiś potwór jest i ooo jest skrzynka z rupieciami, oraz wymagającej, realistycznej walki - jedna kombinacja ataków. A tak poważnie, nie jest jakoś tragicznie, takie 5/10 za grę - budżetowy średniak i i tak bym nie zagrał bo nuda aż promieniuje - ale za tę koncepcję świata to tym bardziej podziękuję.

 

Nie zgodzę się z kolegą, bo przcież koncepcja świata po udeżeniu meteorytu nie może być spójna.... Przecież wsztstko dopiero zaczyna nabierać jakiegoś kształtu i to my kształtujemy tu świat. Z samej wypowiedzi wnioskuję że niezbyt lubisz i doceniasz koncepcję otwartego i żyjącego świata (toż to prekursor tego otóż elementu w grach bo nawet takie żeczy jak reagujące na kradzież czy wkraczanie na czyjś teren były w G1) może można mnie nazwać psychofanem gothica :P ale jakoś mi to nie przeszkadza, ta seria to setki godzin przed monitorem wraz z braćmi. Niezawsze było fajnie, np. wilk jest większym zagrożeniem niż smok jeśli dobrze cię podejdzie :D co bardzo denerwuje jak giniesz od mobka na full lvl.... Ale mimo wszysyko wieże (szczególnie po wysłuchaniu co sami mówili) że gra będzie miodna do kwadratu właśnie ze względu na powrót do niektórych koncepcji z G1, widać że gra jest robiona nie dla sprzedaży tylko dla prawdziwych wyjadaczy (od graczy dla graczy) i jeśli ktoś woli chłam typu ME:andropauza albo LoL'a czy też jakieś kiczowate BF1 (bo sorry, do BF2 albo BF2149 to nawet nie ma co startować) to powodzenia!

Mi się osobiście cała koncepcja i drobny powrót niektórych rozwiązań z G1 baaaaaardzo podoba :)
W sumie, nie mogę się doczekać aby znów zostać tak bardzo wciągnięty w jakąś grę tak samo jak w G1 i G2. Bo przecież wiadomo że PB nie zrobi nam perfekcyjnej produkcji (mam na myśli bugi, których pełno było w poprzednich produkcjach) ale za to wiadomo że będzie to klimatyczne i porywające a te niedociągnięcia, tylko ubarwiają gre w światach stworzonych przez naszych zachodnich przyjaciół :)
Często zdaża mi się wracać do ich gier (chociaż Risen niezbyt w moich klimatach) i do tej pory potrafię się śmiać przez kilkanaście minut jak coś się stanie w świecie gothica i namiesza nieźle w grze.
Przykładowo w G2 przed wyruszeniem na ostatniego smoka, w Khorinis (dobrze pamiętam?) gdy palladyn razem z całą elitą zbierają się na placu, a jest się magiem ognia (no przecież respecto dla pana co wali ogniem z palucha xD) wystarczy udeżyć palladyna i patrzeć na niekończącą się walke palladyna w zbroii z sędzią w sukience (oboje są nieśmiertelni) generalnie całe miasto pójdzie w bój jeśli zostaniesz zaatakowany :D
Po prostu marzy mi się takie same cudo jak przed laty :) żadnej gry nie przeszedłem tak wiele razy jak tych z pod szyldu PB :)
Sorki za rozwiązłość ale kibicuje PB zawsze i wszędzie!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jui8 napisał:

Podrażnię trochę psychofanów gothica. Ta gra wygląda topornie, a projekt świata to jakiś żart, wygląda na coś w stylu: nie możemy zdecydować się jaką grę robić, to na chama wciśniemy wszystko co się da, jakby nie możan było połączyć starożytnych metod walki z futurystycznymi jakimś spójnym projektem świata [...] A tak poważnie, nie jest jakoś tragicznie, takie 5/10 za grę - budżetowy średniak i i tak bym nie zagrał bo nuda aż promieniuje - ale za tę koncepcję świata to tym bardziej podziękuję.

Pełna zgoda. Wygląda to bardzo średnio i nie mowię wcale o grafice. Chodzi o animacje, a przede wszystkim ten dziwaczny mix średniowiecza i sci-fi. Moim zdaniem kompletnie nietrafiony pomysł. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

będzie świetna gierka :) 

duży, RĘCZNIE MODELOWANY otwarty świat, niecodzienny setting, standardowo u piranii cały świat żyjący bieżącymi wydarzeniami, masa questów i ukrytych smaczków do znalezienia i ciekawych postaci. Ślędzę produkcję gry i z tygodnia na tydzień co raz lepiej wygląda. Nie oczekuję drugiego W3, bo to jest po za ich zasięgiem (zwłaszcza finansowym) ale spodziewam się bardzo solidnej gierki. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mega mi się podoba, fajne klimaty, ładna grafika, animacja kuleje, ale to Piranha, ich gier nie kupuje się dla animacji. Kolega niżej, stawiam piwko, zgadzam się i podpisuje obiema rękami :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Shu napisał:
jui8 napisał:

Podrażnię trochę psychofanów gothica. Ta gra wygląda topornie, a projekt świata to jakiś żart, wygląda na coś w stylu: nie możemy zdecydować się jaką grę robić, to na chama wciśniemy wszystko co się da, jakby nie możan było połączyć starożytnych metod walki z futurystycznymi jakimś spójnym projektem świata [...] A tak poważnie, nie jest jakoś tragicznie, takie 5/10 za grę - budżetowy średniak i i tak bym nie zagrał bo nuda aż promieniuje - ale za tę koncepcję świata to tym bardziej podziękuję.

Pełna zgoda. Wygląda to bardzo średnio i nie mowię wcale o grafice. Chodzi o animacje, a przede wszystkim ten dziwaczny mix średniowiecza i sci-fi. Moim zdaniem kompletnie nietrafiony pomysł. 

Też jestem tego zdania. Gothic 2 to było apogeum zespołu pirania. Obecny projekt to niestety lekkie nieporozumienie... do tego od strony technicznej bardzo toporny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszeq napisał:

Wygląda zdecydowanie mniej topornie niż na poprzednich gameplayach. Widać, że mocno pracują nad animacjami.

Wygląda mniej topornie niż na wczesniejszych gameplayach ale nadal CHOLERNIE topornie. Dobre chęci to nie wszystko :)

MisioKGB napisał:

Mega mi się podoba, fajne klimaty, ładna grafika, animacja kuleje, ale to Piranha, ich gier nie kupuje się dla animacji. Kolega niżej, stawiam piwko, zgadzam się i podpisuje obiema rękami :)


No wlasnie.. To Piranha - doświadczone studio, nie jacyś nowicjusze. Dlatego uważam, że powinno się od nich wymagać więcej. Jest doświadczenie, jest technologia - powinni to zrobić znacznie lepiej, dorównać do pewnych standardów w animacji i grafice. Z każdą ich grą licze, że może w końcu im się uda i z każdą jestem zawiedziony. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Shu napisał:

Wygląda mniej topornie niż na wczesniejszych gameplayach ale nadal CHOLERNIE topornie. Dobre chęci to nie wszystko :)


No wlasnie.. To Piranha - doświadczone studio, nie jacyś nowicjusze. Dlatego uważam, że powinno się od nich wymagać więcej. Jest doświadczenie, jest technologia - powinni to zrobić znacznie lepiej, dorównać do pewnych standardów w animacji i grafice. Z każdą ich grą licze, że może w końcu im się uda i z każdą jestem zawiedziony. 

W sumie racja :D, nie ma co, działają bardzo długo i już powinni się wielu rzeczy nauczyć. Pomimo tego mam do nich sentyment i kupuje ich gry, tak to już jest hehe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Shu napisał:

No wlasnie.. To Piranha - doświadczone studio, nie jacyś nowicjusze. Dlatego uważam, że powinno się od nich wymagać więcej. Jest doświadczenie, jest technologia - powinni to zrobić znacznie lepiej, dorównać do pewnych standardów w animacji i grafice. Z każdą ich grą licze, że może w końcu im się uda i z każdą jestem zawiedziony. 

a może potrafią, tylko jak mają to zrobić, mając na całą grę ok. 2mln euro? (patrz: dofinansowanie na elex2 z EU, które po przeliczeniu jasno pokazuje, że cały  budżet to ok. 2mln euro.) Znacznie lepiej wygląda coś takiego, niż implementacja kolejnego super rage doll'a. Zorinetuj się ile to wszystko kosztuje, ja się czasami przy 30 sek reklamie łapię za głowę ile musimy kasy wydać, aby zanimować jedną czy dwie postaci... 

2mln euro to średnio 2 cinematici kosztują w takim W3 czy androbiedzie... a oni zrobili całą grę, niewielkim zespołem. Tak wszystkim animacje przeszkadzają a tyle ludzi gra w battlefielda 1 (żołnierze poruszają się jakby mieli bolesne zatwardzenie), minecrafta, cs'a, skyrima i pozostałe TESy, nikt nie narzeka, a w cale tak wielkiej różnicy nie ma :) no ale trzeba się przypierdzielić.  Jedyne co mocno boli to słaba animacja twarzy, lepiej jak w Risenach, znacznie lepiej niż w andromedzie ;) ale to wciąż 5 lat za czołówką. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować