Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Epic Games udostępniło za darmo dane z gry Paragon, warte 12 milionów dolarów

7 postów w tym temacie

Respect! Zawsze uwazalem Epic Games za uczciwa firme. Ich model biznesowy dla Unreal Engine rowniez jest najuczciwszy na rynku (zwlaszcza biorac pod uwage, ze jako tworcy najmocniejszego i najnowoczesniejszego silnika graficznego na planecie mogliby wymyslic dowolne warunki uzytkowania, a klienci i tak waliliby drzwiami i oknami).

Go Go Epic!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
necxelos napisał:

Respect! Zawsze uwazalem Epic Games za uczciwa firme. Ich model biznesowy dla Unreal Engine rowniez jest najuczciwszy na rynku (zwlaszcza biorac pod uwage, ze jako tworcy najmocniejszego i najnowoczesniejszego silnika graficznego na planecie mogliby wymyslic dowolne warunki uzytkowania, a klienci i tak waliliby drzwiami i oknami).

Go Go Epic!

Z tym najmocniejszym bym nie przesadzał. Jest jeszcze Unity, CryEngine który jest całkowicie za darmo i może nawet graficznie przebija Unreal Engine. Epic wygrywa przy wyborze bo jest mnóstwo filmików wyjaśniających co i jak. Dodatkowo Blueprint i masa fajnej zawartości. Po prostu bardziej patrzą przychylnym okiem na początkujące jednostki.

Ludzie może patrzą na UE, ale większość firmy już nie koniecznie. Oddawanie 5% z każdego miesięcznego zarobku u dużych korporacji to milionowe koszta które woleli by zachować dla siebie. Prędzej zrobią własny silnik lub wybiorą inny. Ci mniej pazerni wybierają Epic Games :P

Co do CryEngine od Crytek widać że zaczynają iść w dobrą stronę i życzę im sukcesów jak Epicowi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O, po tym jak oszczali społeczność paragonu to przynajmniej pozwolą co niektórym jeszcze nacieszyć się w jakimś tam stopniu postaciami.. Fajnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Oxygar napisał:

O, po tym jak oszczali społeczność paragonu to przynajmniej pozwolą co niektórym jeszcze nacieszyć się w jakimś tam stopniu postaciami.. Fajnie.

taaa przegali z konkurencją i tak bardzo "oszczali" oferując zwor kasy wydanej w grze taaaa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Baelzaden napisał:
Oxygar napisał:

O, po tym jak oszczali społeczność paragonu to przynajmniej pozwolą co niektórym jeszcze nacieszyć się w jakimś tam stopniu postaciami.. Fajnie.

taaa przegali z konkurencją i tak bardzo "oszczali" oferując zwor kasy wydanej w grze taaaa

To sobie zobacz jaki był ich kontakt ze społecznością i mydlenie oczu przed nowym rokiem. Z konkurencją nie przegrali, bo dla Paragonu nie było de facto konkurencji. To pierwsza moba z taką grafiką, widokiem zza pleców, grą w pionie, z takim czuciem postaci. Jak na Epic to dosyć komiczne, że nie potrafili sobie poradzić z serwerami i byli głusi na sugestie graczy - te logiczne sugestie, które bardzo pozytywnie wpłynęłyby na grę. Jak powrót do poprzedniej mapy, gdy to grało więcej ludzi. Co z tego, że zwracają kasę? To była beta. Do dzisiaj niektórzy mają z tym problemy by otrzymać zwrot, a przy Fortnite Epic tego nawet nie odczuje. Mało tego, mają nadzieję, że to tam powędruje zwrócona kasa. Nawet sami, obok zwrotu bezpośrednich środków, zaproponowali również ekwiwalent w postaci zawartości w Fortnite. A Paragon w Chinach jeszcze istnieje i ma się całkiem dobrze, ale gra funkcjonuje pod okiem Tencent i jest mnóstwo sprzecznych informacji co do kompletnego zakopania w piachu Paragonu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renchar napisał:
necxelos napisał:

Respect! Zawsze uwazalem Epic Games za uczciwa firme. Ich model biznesowy dla Unreal Engine rowniez jest najuczciwszy na rynku (zwlaszcza biorac pod uwage, ze jako tworcy najmocniejszego i najnowoczesniejszego silnika graficznego na planecie mogliby wymyslic dowolne warunki uzytkowania, a klienci i tak waliliby drzwiami i oknami).

Go Go Epic!

Z tym najmocniejszym bym nie przesadzał. Jest jeszcze Unity, CryEngine który jest całkowicie za darmo i może nawet graficznie przebija Unreal Engine. Epic wygrywa przy wyborze bo jest mnóstwo filmików wyjaśniających co i jak. Dodatkowo Blueprint i masa fajnej zawartości. Po prostu bardziej patrzą przychylnym okiem na początkujące jednostki.

Ludzie może patrzą na UE, ale większość firmy już nie koniecznie. Oddawanie 5% z każdego miesięcznego zarobku u dużych korporacji to milionowe koszta które woleli by zachować dla siebie. Prędzej zrobią własny silnik lub wybiorą inny. Ci mniej pazerni wybierają Epic Games :P

Co do CryEngine od Crytek widać że zaczynają iść w dobrą stronę i życzę im sukcesów jak Epicowi.

Owszem najmocniejszy. Jesli chcesz high-end to konkurencja nie dorasta UE to piet.
- Unity generalnie jest silnikiem multiplatformowym (i taka byla jego ide od poczatku), a nie high-endowym silnikiem 3d na PC i gry w nim pisze sie albo w C# albo Javascripcie. To jednoznacznie mowi, ze high-endu tu nie ma, nie bylo i nie bedzie. Zoptymalizowac silnik pod high-end da sie tylko piszac gry w C/C++. Najwiecej gier na Unity jest na Google Play Store na Androida. To pokazuje do czego on sluzy.
- Cry Engine z kolei tak sie sklada, ze jest z deka martwe. Jasne, niby cos tam jeszcze w Crytecu robia, ale obecnie istnieje juz jego nastepca, Amazon Lumberyard, ktory jest darmowy, o wiele szybciej rozwijany, itd. Tyle, ze jeszcze kilku latek mu potrzeba zeby isc w szranki w UE. Musze jednak przyznac, ze trzymam za niego kciuki bo monopol nigdy nie jest dobry.

Z kolei komercyjnie UE ma najuczciwszy model biznesowy. Indyki nic nie zaplaca bo nie wejda w prog zysku, dla amatorow i moderow jest, bylo i bedzie zawsze za darmo. A, ze duze firmy musza placic royalty to prawidlowo. W dzisiejszych czasach praca nad grafika to jakies 80% pracy nad gra wiec procent dla Epica sie slusznie nalezy. Jest to nadal najuczciwszy model biznesowy na rynku. Gwoli przypomnienia alternatywa to:
- Abonament na uzytkowanie (najmniej uczciwy model biznesowy, korzystny tylko i wylacznie dla wielkich korpo co jeszcze bardziej uwidacznia szkodliwosc tego modelu). Placisz w ciemno, co miesiac, niezaleznie od tego czy kiedykolwiek na swoim produkcie zarobisz czy nie. Taki model ma m.in. Unity.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować