Zaloguj się, aby obserwować  
Manzermias

Garry''s mod

22 postów w tym temacie

Garry''s Mod - GMod. Ta nazwa zapewne nic wam nie mówi. Jednak pod tą nazwą kryją się Klocki Lego, ale w komputerze. Grupka studentów, stworzyła mod ten, aby się bawić. Na początku można było przyczepić postaci z Half-Life 2 do jeepów z tejże gry, robić windy i parę innych rzeczy. I tak do dziś mod ma koło swego imienia cyferkę 10.0, finalną płatną już wersję. I wśród tych wszystkich budowlanych przyrządów, w wersji bodajże 7.0 (?) udostępniono narzędzie zwane kamerą. Tak, kamera. Mogłeś postawić kamerę gdzie chciałeś, i gdy wcisnąłeś klawisz przypisany na NumPadzie był wyświetlany obraz z kamery. Powstało od groma filmów. Ale i tak nie pozwalało to na remake w świecie Half-Life 2 żadnych tytułów bez wad. Ale użycie "Phys Guna" to ułatwiało. Ten kto grał w HL2 i ukończył go zapewne pamięta, że pod koniec gry Gravity Gun został ulepszony.
Phys gun to nic innego jak ustawianie rzeczy i ich "zamrażanie". Ach tak, można też je obracać. Do tego można korzystać z Spawn Menu, z którego możesz wybierać rzeczy, które chcesz wczytać i nimi się bawić.
Są też modele z HL-2 , które można dowooolnie pozować :)
I jest również opcja spawnowania NPC''ków. Naprawdę, w groma możliwości.

W tej chwili do mojego ulubionego (a jakże) moda powstały tysiące dodatkowych narzędzi.
Między innymi WireMod.

Programiści, którzy mają jakieś pojęcie o C++, mogą porównać to do "drutu".
Ten cały zbiór narzędzi, jest nie tyle trudny do opanowania co czasochłonny w praktyce. Doprowadzić każdy drut do każdego chipa.. I czasem jeden błąd może sprawić , że twój statek nie będzie latał.

Aaa, wspomniałem o statku?
Więc pozwólcie, że wyjaśnię wam następną kwestię. Kwestię "trybów gry".
Tryb gry, czyli inaczej taki mod to tego Garry''s Mod''a to nic innego jak nowy rodzaj rozrywki. W Sandboxie (standardowy tryb, jest wraz z Garry''s Modem) robimy co chcemy, tak jak to określa tryb. (Sandbox = piaskownica). Jednak paru genialnych ludzi wpadło na pomysł, aby użyć Lua (kodu Source) aby stworzyć swoje własne tryby. I tak powstało RP. Nic innego jak The Sims, jednak bez potrzeb (choć jest już dodatek, gdzie masz licznik oznaczający stan głodu. ) i z perspektywą pierwszego spojrzenia. Oraz, Zombie Survival. Tytuł mówi wszystko za siebie, ale wytłumaczę co nieco. Na początku każdej tury (na przygotowanych specjalnie mapach) jeden gracz zostaje Zombie. Nie, jeden, ale wspomagają go NPC''owie (boty). I tak, jak cię zabije zombie, stajesz się jednym z nich (skomplikowane, nie?) i musisz biegać za innymi ludźmi i starać się ich pogryźć. Zombies mają zaletę, można zmieniać klasy na następujące:

1. Zombie - zwykły zombie, ma 150 życia (a 300, kiedy jest sam) i chodzi o średniej szybkości. Atakuje rękami.
2. Szybki Zombie - biegający zombie, może skakać i dogonić uciekających ludzi. Ma 75 życia.
3. Headcraby - tutaj zwykle są dwa rodzaje, ale jednak nie ma żadnych różnic poza szybkością i ilością punktów życia.

Te klasy to standard, jednak, niektórzy modderzy dodali inne, jak np. Fire Zombie itp.

No i czas wspomnieć o uchodźcach. Co prawda mają przeżyć, jednak nie czas daje im bronie, lecz muszą ją sobie wywalczyć. Tzn. zabić wystarczająco dużo zombi. I tak, za ok. 15 dostaniesz Desert Eagle , za 50 Uzi itp.
Ludzie nie posiadają żadnych klas.

I na koniec tego tematu powiem nieco o moim "najulubieńszym" trybie, czyli SpaceBuild.
W skrócie, zbuduj statek, zaopatrz go w systemy życiodajne ( tlen, energię, hydrogen i coolant ) i wyruszaj na inne planet, aby je skolonizować. Autorzy ułatwili to i dali tak zwane Stargates. Jest taki serial , zaczerpnięto ten pomysł. Stargates to nic innego jak teleporty. Wpisz adres w jednym, a otworzy się brama, i przejdziesz do miejsca, do którego chciałeś. Moja drobna uwaga, podczas otwierania takiego teleportu radze przy nim nie stać, porażenie laserem gwarantowane :).

Na głównej stronie, czyli www.garrysmod.com , można (chyba) sciągnać odpłatną wersję nr. 9.

Wpiszcie w wyszukiwarce youtube.com , takie słowa jak gmod ; garrys mod ; a zobaczycie go w akcji.

Pozdrawiam, Manzermias

P.S. Moim faworytem co do filmów robionych w Gmodzie jest seria The Gmod Parody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hm...
Są darmowe wersje Garry''s moda? Z chęcią skorzystałbym z jego mocy xD
P.S. Też widziałem trylogię Gmod Parody, wymiata!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ściągnąłem GMod 9.0.4b. Zainstalowałem, kiedy próbuję go włączyć przez Steam''a to wyskakuje mi komunikat (screen). Dodam, że nie mam żadnych pirackich gier itp., więc nie wiem czemu wyskakuje mi coś o no steam :(. Bardzo proszę o pomoc!

EDIT: PS: Aby niebyło niedomówień, GMod 9.0.4b jest darmowy (nowsze części są płatne).

20080104181106

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uuu... słabiutko ,liczyłem ,że w tym wątku będzie co najmniej 50stron :P. Może ktoś mimo wszystko to przeczyta i odpowie. Właśnie kupiłem Garry Moda przez steama (teraz promocja na 4 euro ^^) i mam kilka pytań:
1. Jakie gry są potrzebne do odpalenia GM? Wiem jedynie że HL2.
2. Jakie są fajne addony ,czy mody? Mile widziane linki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ad 1. Do działania Gmoda potrzebujesz jakiejkolwiek gry na silniku Source (CS:S, TF2, HL2). Czym więcej gier, tym więcej masz propów (modeli, przedmiotów) w gmodzie.
Ad 2. Najpopularniejszy jest WireMod ( potrzebny do większości serwerów), a także PHX, czyli ogromny zestaw propów do tworzenia konstrukcji. No i jeszcze gm_mount2. Taki addon dzięki, któremu będziesz mieć przedmioty z np. L4D.

PS. Mój pierwszy post więc witam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie mam Garry''s moda (tego platnego), mialem przez jakis czas zabugowanego Gmod 9 (jeszcze darmowy) i zastanawiam sie nad kupnem teraz Gmoda w promocji steamowej, tylko mam pytanie.
Mam kilkanascie gier na silniku Source, czesc na jednym koncie, czesc na drugim, ale wszystko na tym samym kompie, systemie i HDD. Czy na Gmodzie 11(?) bede mial dostep do przedmiotow ze wszystkich gier z obu kont, czy z tego konta, na ktorym bedzie Gmod? z gory thanx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2010 o 15:34, kuba9876543210 napisał:

Nie mam Garry''s moda (tego platnego), mialem przez jakis czas zabugowanego Gmod 9 (jeszcze
darmowy) i zastanawiam sie nad kupnem teraz Gmoda w promocji steamowej, tylko mam pytanie.
Mam kilkanascie gier na silniku Source, czesc na jednym koncie, czesc na drugim, ale
wszystko na tym samym kompie, systemie i HDD. Czy na Gmodzie 11(?) bede mial dostep do
przedmiotow ze wszystkich gier z obu kont, czy z tego konta, na ktorym bedzie Gmod?
z gory thanx

W GModzie 10 (11 to wymysł piratów) bezpośrednio będziesz miał dostępne tylko gry z GModowego konta, ale wydaje mi się, że dałoby się jakoś przypisać pliki z innych kont.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Propy (obiekty) z różnych gier będą dostępne tylko na koncie na którym są te gry zarejestrowane. Czyli możesz mieć TF2 na dysku, ale na Koncie2, a CS:S na Koncie1, jeśli kupisz GModa na Konto2, to będziesz miał dostęp tylko do obiektów i ragdolli z TF2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj kupiłem GM, ale nie bardzo się w tym wszystkim orientuje. Znacie jakąś stronę z tutorialami czy jakąkolwiek pomocą?
Na youtube widzę, że ludzie mają więcej postaci, pojazdów itp. Można to skądś pobierać i wrzucać do gry czy jak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.07.2011 o 17:11, Hartus napisał:

Nie działa :P
Edit: Sorry już działa, dzięki. :P
Gdzie to wrzucić po ściągnięciu?

W moim przypadku jest to:
C:\Program Files\Steam\steamapps\mójnicklololol\garrysmod\garrysmod\Addons

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.07.2011 o 18:45, gogiell napisał:

> Nie działa :P
> Edit: Sorry już działa, dzięki. :P
> Gdzie to wrzucić po ściągnięciu?
W moim przypadku jest to:
C:\Program Files\Steam\steamapps\mójnicklololol\garrysmod\garrysmod\Addons

No to w moim będzie tak samo, dzięki. Tak na marginesie to ile Ci zajęło czasu aby połapać się w tym wszystkim i móc tworzyć ze 100% "skillem"? :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.07.2011 o 19:17, Hartus napisał:

> > Nie działa :P
> > Edit: Sorry już działa, dzięki. :P
> > Gdzie to wrzucić po ściągnięciu?
> W moim przypadku jest to:
> C:\Program Files\Steam\steamapps\mójnicklololol\garrysmod\garrysmod\Addons
>
No to w moim będzie tak samo, dzięki. Tak na marginesie to ile Ci zajęło czasu aby połapać
się w tym wszystkim i móc tworzyć ze 100% "skillem"? :P


Nie pamiętam... na początku masowo produkowałem pseudo-śmieszne dioramy z gier steamowych, a po ok. 30h zabrałem się za budowę pojazdów i innych dziwnych rzeczy.
EDIT: http://www.xfire.com/profile/majormorowy/screenshots/hl2mods/ :>, nagrałem też z kumplami filmik w ramach projektu szkolnego, ale tworzenie tego było prawdziwym piekłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ktoś ma jakieś sposoby na ułatwienie pozowania ragdolli? Aktualny system jest diabelnie nieintuicyjny i trudny w uzyciu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.07.2011 o 19:26, Dared00 napisał:

Ktoś ma jakieś sposoby na ułatwienie pozowania ragdolli? Aktualny system jest diabelnie
nieintuicyjny i trudny w uzyciu.

Ja zawsze łapie za łeb i od niego zaczynam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No dobra umiem wstawiać obiekty, ale jak zrobić, że to wszystko ze sobą gra? Mam na myśli jak poustawiać co kto robi, w którym momencie? I jak połączyć np koło ze skrzynką aby to jeździło?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem właśnie GM ale niestety nie chce odpalić, odpala się loading screen z kolesiem trzymającym jakąś broń i nic się nie dzieje, muszę resetować kompa, żeby z tego wyjść. Poradźcie coś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować