Zaloguj się, aby obserwować  
GRAMy

Konsul odpowiada - zadaj pytanie Filipowi Szelągowi z Reality Pump!

62 postów w tym temacie

W imieniu własnym oraz Reality Pump witamy wszystkich w wątku dedykowanym Konsulowi tej właśnie firmy. To tutaj będzie on odpowiadał na zadane przez Was pytania związane z wykonywaną przez niego pracą. Jeśli nie jesteście pewni czym zajmuje się nasz gość, zachęcamy do lektury notatki znajdującej się pod tym adresem: http://www.gram.pl/konsule.asp#kon63
Tam również znajdziecie informacje o porach dyżuru Konsula, podczas którego będzie on udzielał odpowiedzi na Wasze zapytania.

Bądźcie jednak wyrozumiali, gdyż udzielenie wyczerpujących odpowiedzi na wszystkie Wasze pytania z czysto technicznego punktu widzenia (ograniczony czas) nie jest możliwe. Pamiętajcie również, aby pytania były artykułowane możliwie jasno i klarownie.

Życzymy Wam miłych i owocnych chwil spędzonych z Konsulami!

Z pozdrowieniami,

Ekipa gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Czy pracujecie tylko nad nowym Two Worlds, czy może nad czymś jeszcze?
2. Jak wyglądają wyniki sprzedaży Two Worlds w Polsce i na świecie?
3. Czemu niedawno wydane w Polsce Two Worlds na Xbox''a 360 nie zostało spolszczone i dlaczego premiera była tak późno?
4. Kiedy premierę będzie mieć nowe Two Worlds?
5. Czy konsolowe Two Worlds będzie wydane w tym samym czasie co wersja na Pc (i kot będzie wydawcą) oraz czy można liczyć na polinizację (głównie chodzi mi o Xbox''a 360).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Two Worlds to gra o zmarnowanym potencjale. do tej pory nie mogę się nadziwić, że tak dobra gra wpadła na cover w tak krótkim czasie, a edycja premierowa była tak fatalnie wydana (poligrafia). Czy TWII pod tym względem ma szansę właściwie się pozycjonować i zaskoczyć nas jako odbiorców eleganckim wydaniem choć trochę zbliżonym do Wiedźmina?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hura! Myślałem, że się nie doczekam konsula z Reality Pump! Wreszcie!
Witam Panie Bartoszu. Mam do Pana kilka pytań:
1. Ile osób pracuję w Waszym studio?
2. Czy planujecie tworzyć jeszcze strategie?
3. Ponoć Two Worlds był tworzony na silniku z Waszej serii gier strategicznych. Jak przebiegał proces dostosowania tego silnika do gry Two Worlds? Czy było ciężko dostosować silnik do tej gry? Czy był okres, w którym Wasi ludzie myśleli, że "nic z tego, robimy nowy engine i zaczynamy wszystko od nowa"?
4. Czy engine użyty w drugiej części TW jest tworzony przez Was od podstaw, czy jest to silnik zakupiony od innej firmy, ale mocno zmodyfikowany?
5. Dlaczego tak ciężko jest kupić Wasze gry? Nie ma ich w sklepach. A na stronie TopWare jest ich bardzo mało (może z 2-3), a i tak w wersji elektronicznej. Nigdzie nie mogę znaleźć "pudełkowych" wersji Waszych gier. Dlaczego?

Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1-Czy planujecie zrobić FPSa ?
2-Jak duży będzie świat w The Temptation, bo ten z TW był dla mnie zdecydowanie za duży ?
3-Jakiego oprogramowania używacie do tworzenia gry ?
4-.............błąd, napisałem o Gorkym
5-Cz tekstury użyte w Temptation są malowane czy też są tworzone bezszwowe ze zdjęć referencyjnych ?
6-Poszukujecie nowych ludzi do tworzenia gry ?
7-Jak dużo kawy spijacie w ciągu dnia ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Co się dzieje z trzecią częścią Polan? Trwają nad nią jeszcze jakieś prace? Czemu w ogóle zawieszono projekt?

2. Może dziwne pytanie, ale czemu (chyba) wszystkie wasze gry w Polsce wydaje TopWare? Macie jakąś umowę, albo coś w tym stylu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> 1. Czy pracujecie tylko nad nowym Two Worlds, czy może nad czymś jeszcze?

Dnia 09.03.2009 o 14:55, madridista2 napisał:

2. Jak wyglądają wyniki sprzedaży Two Worlds w Polsce i na świecie?
3. Czemu niedawno wydane w Polsce Two Worlds na Xbox''a 360 nie zostało spolszczone i
dlaczego premiera była tak późno?
4. Kiedy premierę będzie mieć nowe Two Worlds?
5. Czy konsolowe Two Worlds będzie wydane w tym samym czasie co wersja na Pc (i kot będzie
wydawcą) oraz czy można liczyć na polinizację (głównie chodzi mi o Xbox''a 360).


Witam wszystkich :) dziękuję za miłe powitanie. Zabieram się do odpowiedzi, jeśli jakieś pytanie pominę, nie oznacza to że o nim zapomniałem, jedynie tyle że na chwię obecną nie mogę udzielić satysfakcjonującej odpowiedzi.

1. W obecnej chwili cała nasza moc przerobowa jest skupiona tylko i wyłącznie na kolejnej części Two Worlds. Projekt jest na tyle rozbudowany i skomplikowany iż niemożliwością byłoby robienie jakiegokolwiek innego równocześnie.
2. Możemy się pochwalić tym , że niedawno stuknął nam okrągły milion sprzedanych egzemplarzy na świecie (PC+konsole).
3. To pytanie stricte już do wydawcy, zapraszam do zadania im tego pytania.
4. Konkretna data nie jest jeszcze ustalona, nie chcemy powtórzyć błędu jedynki (i wiem że Wy też byście nie chcieli żebyśmy go popełniali:) ) gdzie gra była wypuszczona na "już" i za nią musiał lecieć 1GB patch. TW:TT ma w tej chwili zielone światło na "gotowe, kiedy będzie gotowe".
5. Wersje konsolowe powstają równolegle do PC-etowej także przypuszczam, że nawet jeśli będą różnice terminowe w premierze to będę one nieznaczne.
W sprawie wydawcy nie mogę na razie nic powiedzieć, ale myślę że w przeciągu tygodnia możecie liczyć na dosyć sporą niespodziankę. Bądźcie cierpliwi, bo będzie warto!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.03.2009 o 15:41, Anim napisał:

Two Worlds to gra o zmarnowanym potencjale. do tej pory nie mogę się nadziwić, że tak
dobra gra wpadła na cover w tak krótkim czasie, a edycja premierowa była tak fatalnie
wydana (poligrafia). Czy TWII pod tym względem ma szansę właściwie się pozycjonować i
zaskoczyć nas jako odbiorców eleganckim wydaniem choć trochę zbliżonym do Wiedźmina?

Mogę Cię zapewnić, że jakiekolwiek porównania jakościowe zarówno pod względem zawartości gry jak i wydania, pomiędzy pierwszym TW a drugim nie mają sensu - to będzie kompletna nowa jakość pod każdym względem i nie będą to puste słowa. Pierwsza część Two Worlds była dla nas wszystkich bardzo dużym i równocześnie kompletnie nowym wyzwaniem, w którym musieliśmy się jakoś odnaleźć. Jesteśmy mądrzejsi doświadczeniem o wszystkie niedociągnięcia jakie miały miejsce, a nauka na własnych błędach może jest bolesna, ale chyba najbardziej pouczająca zarazem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.03.2009 o 18:34, junior17 napisał:

Hura! Myślałem, że się nie doczekam konsula z Reality Pump! Wreszcie!
Witam Panie Bartoszu. Mam do Pana kilka pytań:
1. Ile osób pracuję w Waszym studio?
2. Czy planujecie tworzyć jeszcze strategie?
3. Ponoć Two Worlds był tworzony na silniku z Waszej serii gier strategicznych. Jak przebiegał
proces dostosowania tego silnika do gry Two Worlds? Czy było ciężko dostosować silnik
do tej gry? Czy był okres, w którym Wasi ludzie myśleli, że "nic z tego, robimy nowy
engine i zaczynamy wszystko od nowa"?
4. Czy engine użyty w drugiej części TW jest tworzony przez Was od podstaw, czy jest
to silnik zakupiony od innej firmy, ale mocno zmodyfikowany?
5. Dlaczego tak ciężko jest kupić Wasze gry? Nie ma ich w sklepach. A na stronie TopWare
jest ich bardzo mało (może z 2-3), a i tak w wersji elektronicznej. Nigdzie nie mogę
znaleźć "pudełkowych" wersji Waszych gier. Dlaczego?

Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam


1. W obecnej chwili w studio pracują 33 osoby, w tym 32 samców i 1 przedstawicielka płci bardzo pięknej :)
2. Teraz skupiamy się tylko na TW:TT, jest za wcześnie aby mówić o naszych dalszych planach, ale mogę odpowiedzieć Waszym pewnie ulubionym "nie zaprzeczam, nie potwierdzam".
3. Musisz wziąć pod uwagę, że nawet jeśli jakieś wspólne elementy silnika z Eartha były wykorzystywane (jak np. wyświetlanie grafiki 3D) to shadery itp. cała masa rzeczy musi być generowana od nowa, także każda praca nad silnikiem może być określana jako ciężka.
4. Engine do drugiej części jest naszym dzieckiem, jest kompletnie innowatorski i jesteśmy z niego bardzo dumni. Nie możemy się już doczekać kiedy będziemy mogli się podzielić z Wami tym jak ta gra będzie sie prezentowała zarówno graficznie jak i pod względem gameplayu :)
5. Z tego co wiem, wszystkie nasze gry są dalej dostępne w sprzedaży w różnych formach. Polan II można dostać poprzez drogę elektroniczną ze strony Topware. Wszystkie części Earth''a razem z add-onami jest skompilowana teraz w całość pod nazwą Earth Universe. Two Worlds wersja pudełkowa jest dalej dostępna na większości supermarketowych półek.

Również pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.03.2009 o 11:39, BartRP napisał:

Mogę Cię zapewnić, że jakiekolwiek porównania jakościowe zarówno pod względem zawartości
gry jak i wydania, pomiędzy pierwszym TW a drugim nie mają sensu - to będzie kompletna
nowa jakość pod każdym względem i nie będą to puste słowa. Pierwsza część Two Worlds
była dla nas wszystkich bardzo dużym i równocześnie kompletnie nowym wyzwaniem, w którym
musieliśmy się jakoś odnaleźć. Jesteśmy mądrzejsi doświadczeniem o wszystkie niedociągnięcia
jakie miały miejsce, a nauka na własnych błędach może jest bolesna, ale chyba najbardziej
pouczająca zarazem :)


To super bo nie ma co ukrywać, że zrobiliście kawał porządnej gry i strasznie żal d*** ściskał jak patrzyło się na zaprzepaszczony sukces.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.03.2009 o 18:30, mandragora1 napisał:

1-Czy planujecie zrobić FPSa ?
2-Jak duży będzie świat w The Temptation, bo ten z TW był dla mnie zdecydowanie za duży
?
3-Jakiego oprogramowania używacie do tworzenia gry ?
4-.............błąd, napisałem o Gorkym
5-Cz tekstury użyte w Temptation są malowane czy też są tworzone bezszwowe ze zdjęć referencyjnych
?
6-Poszukujecie nowych ludzi do tworzenia gry ?
7-Jak dużo kawy spijacie w ciągu dnia ?


1. Odpowiedź znajdziesz w powyższym poście :)
2. Będę musiał Cię więc zasmucić, bo świat w TT będzie sporo większy.
3. Z podstawowych mogę wymienić standardy, C++ & Assembler (gra), c# (toolsy) grafika Maya & Photoshop.
4. Przeskakujemy więc :)
5. Zarówno i jedne i drugie.
6. Jeśli uważasz całkiem serio, że siedzisz dobrze w klimacie, znasz się dobrze na którymś z elementów tworzenia to jak najbardziej polecam priv i złożenia swojego CV - i nie jest to bynajmniej odpowiedź na "odwal się", ponieważ wiele osób już bywało dokoptowanych do składu tylko dlatego że miało wiarę w siebie i swoje umiejętności.
7. Hektolitry wszystkich trunków, które są dostępne w Twoim najbliższym sklepie! ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.03.2009 o 21:01, rob006 napisał:

1. Co się dzieje z trzecią częścią Polan? Trwają nad nią jeszcze jakieś prace? Czemu
w ogóle zawieszono projekt?

2. Może dziwne pytanie, ale czemu (chyba) wszystkie wasze gry w Polsce wydaje TopWare?
Macie jakąś umowę, albo coś w tym stylu?


1. Trzecia część Polan, nawet jeśli rodziła się gdzieś kiedyś w odmierzchłej galaktyce to została po prostu zjedzona przez Two Worlds. Ot ciekawostka, przez pewien okres Two Worlds miał nawet mieć swoiste elementy Polan, ale z tego pomysłu też zrezygnowaliśmy na jakimś etapie.

2. Pytanie wcale nie dziwne, w dawnej przeszłości firmy były połączone ze sobą jako Topware programy/Topware wydawca. Od momentu kiedy Reality Pump istnieje pod swoją marką zajmuje się jedynie developingiem gier, podlegającym zachodniemu międzynarodowemu wydawcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.03.2009 o 12:19, BartRP napisał:

1. Trzecia część Polan, nawet jeśli rodziła się gdzieś kiedyś w odmierzchłej galaktyce
to została po prostu zjedzona przez Two Worlds. Ot ciekawostka, przez pewien okres Two
Worlds miał nawet mieć swoiste elementy Polan, ale z tego pomysłu też zrezygnowaliśmy
na jakimś etapie.

A jest jeszcze szansa, że kiedyś pojawi się nowa część Polan? Myślicie o niej w ogóle, czy przerzucacie się całkowicie na RPG? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.03.2009 o 08:28, kryst90 napisał:

1. Jak budujecie silniki pod grę?
2. Czy trudno zrobić taką najprostszą grę na zasadzie mario?


Nigdy nie podchodziliśmy do gier typu Mario (i bynajmniej ta gra nie jest aż tak prosta jak mogłoby się wydawać:), jednak jeśli pytasz o nakład sił-osób koniecznych potrzebnych przy podobnych casualowych produkcjach to jest on stosunkowo niewielki. 5-6 osób odpowiedzialnych za swoje działki (grafika,kod,koordynacyja itd.) byłoby w stanie pół roku stworzyć coś w rodzaju łatwej platformówki/shootera.

Jeśli jesteś zainteresowany bardziej developingiem i jeśli jesteś z okolic Krakowa to zapraszam do śledzenia na uczelni AGH terminarzu zajęć - kolega Michał ze studia prowadzi tam od czasu do czasu serie wolnych do wstępu wykładów na temat podstaw developingu i nie tylko - a zna się na tym jak mało kto (zapraszam do odwiedzenia www.drobot.org ). Na ww. wykładach daje mnóstwo pożytecznych wskazówek na temat jak można zacząć przygodę z bawieniem się w robienie gry. Polecam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.03.2009 o 12:32, rob006 napisał:

A jest jeszcze szansa, że kiedyś pojawi się nowa część Polan? Myślicie o niej w ogóle,
czy przerzucacie się całkowicie na RPG? :)


To jest odpowiedź zarówno dla Ciebie jak i użytkownika "pobite gary" pytającego o kolejnego Eartha:

Na pewno nie mówimy "nie", ani nie ograniczamy się tylko do RPG ani do żadnego gatunku (co chyba udowodniliśmy przerzucając się z odległej galaktyki RTS do RPG). Nie mamy jeszcze określonego kolejnego projektu więc dosłownie wszystko jest możliwe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie i życzę owocnego konsulowania w tym Konsulacie. ;) Oto pytanka:

1. Czy The Tempation ukaże się w tym roku? Pierwsze plany chyba zakładały gdzieś okres wakacyjny (ale może pomyliłem z Afterfall), ale ostatnio jakoś niespecjalnie dużo słuchać i fajnie byłoby chociaż orientacyjnie wiedzieć. Nie chodzi mi tu o definitywne odpowiedzi: wystarczy "raczej tak" albo "raczej nie".
2. Kiedy pojawią się nowe informacje na temat gry (i materiały typu zwiastuny itp.)?
3. Jak dużą kampanię reklamową przewidujecie w Polsce i na świecie?
4. Czy jest szansa, że pojawi się demo?
5. Jeżeli tak, to czy ma ono szanse pojawić się również na Xbox Live i PSN?
6. Czy gra zostanie spolonizowana na wszystkie platformy?
7. Jaka to będzie lokalizacja (kinowa/pełna)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

Dnia 12.03.2009 o 11:58, BartRP napisał:

1. W obecnej chwili w studio pracują 33 osoby, w tym 32 samców i 1 przedstawicielka płci
bardzo pięknej :)


Jak bardzo pięknej? (odpowiedzi nie oczekuję xP)

Dnia 12.03.2009 o 11:58, BartRP napisał:

2. Teraz skupiamy się tylko na TW:TT, jest za wcześnie aby mówić o naszych dalszych planach,
ale mogę odpowiedzieć Waszym pewnie ulubionym "nie zaprzeczam, nie potwierdzam".


No i takiej odpowiedzi oczekiwałem, bo myślałem, że już ze strategiami koniec.

Dnia 12.03.2009 o 11:58, BartRP napisał:

3. Musisz wziąć pod uwagę, że nawet jeśli jakieś wspólne elementy silnika z Eartha były
wykorzystywane (jak np. wyświetlanie grafiki 3D) to shadery itp. cała masa rzeczy musi
być generowana od nowa, także każda praca nad silnikiem może być określana jako ciężka.


Tak, wiem, ale Czy był okres, w którym Wasi ludzie myśleli, że "nic z tego, robimy nowy
engine i zaczynamy wszystko od nowa"?

Dnia 12.03.2009 o 11:58, BartRP napisał:

4. Engine do drugiej części jest naszym dzieckiem, jest kompletnie innowatorski i jesteśmy
z niego bardzo dumni. Nie możemy się już doczekać kiedy będziemy mogli się podzielić
z Wami tym jak ta gra będzie sie prezentowała zarówno graficznie jak i pod względem gameplayu
:)


Nie mogę się doczekać (serio).

Dnia 12.03.2009 o 11:58, BartRP napisał:

5. Z tego co wiem, wszystkie nasze gry są dalej dostępne w sprzedaży w różnych formach.
Polan II można dostać poprzez drogę elektroniczną ze strony Topware. Wszystkie części
Earth''a razem z add-onami jest skompilowana teraz w całość pod nazwą Earth Universe.
Two Worlds wersja pudełkowa jest dalej dostępna na większości supermarketowych półek.


No właśnie: "supermarketowych półek". A znasz jakiś internetowy sklep z Waszymi grami? Bo ja nie znalazłem.

No i pytania:
1. Czy po TW3 (bo ponoć to trylogia), planujecie zająć się jeszcze grami actionRPG? Czy to tylko jednorazowa przygoda?
2. Ile egz. TW sprzedało się do tej pory na PC?
3. Możemy liczyć na chociaż ze 2 nowe screeny z TW2, żeby zobaczyć jak gra teraz wygląda?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na początku wpisu chciałem się przede wszystkim przywitać :)

Może od razu przejdę do pytań.

1.Jak będzie wyglądała walka w TW:TT Czy będzie wyglądała jak w 1 czyli machanina cały czas tych samych kombosów czy będzie jakąś zmiana,możliwy wybór
2.Jak będzie wyglądała pustynia,jeszcze nie pokazaliście żadnych screnów z pustynią.

Chyba narazie tyle,może jeszcze coś mi wpadnie do głowy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.
Zaloguj się, aby obserwować