Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Cities XL 2011 - recenzja

38 postów w tym temacie

Dnia 25.10.2010 o 21:10, Kazunari napisał:

Nie jestem do końca pewien, ale gdy nie ma polskiego wydawcy to i wersja nie może być
Polska. Tak mi przynajmniej się wydaje. Po za tym na screenach interfejs jest po angielsku.
Ktoś uparcie za to napisał, że w całości po polsku. Czyżby błąd?


Nie ma błędu. Gra będzie w Polsce wydana za 3 dni przez Ubisoft. W recenzji screeny są z wersji angielskiej, gdyż taką dostaliśmy. Zaznaczyłem w całości po polsku, gdyż mają być polskie napisy. A dialogów mówionych w grze i tak nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie gra ma WIELKĄ wadę (oceniam to na podstawie 1 części Cities XL, zakładam że tu jest podobnie) - wytyczanie stref pod budynki. Bardzo fajne jest to, że strefy mogą mieć nieregularny kształt i budynki mogą stać pod różnymi kątami (w przeciwieństwie do Sim City), ale czemu nie mogli przyjąć rozwiązania z Sim City, że budynki mogą zajmować różną ilość pól? Tutaj żeby zmienić domki jednorodzinne w wieżowce trzeba kasować strefę raz z budynkami, a w SC wystarczyło zmienić gęstość zabudowy i budynki stopniowo się powiększały.

W grę pewnie zagram, bo jedynka była całkiem sympatyczna, ale od SC4 mnie nie odciągnie.
I mam nadzieję na kolejne Sim City, a najlepiej remake czwórki w lepszej grafice i z dodaną nieregularnością kształtu stref i jakimiś budynkami nowymi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak widzę z większością problemów oryginału nie zrobiono nic.

Jestem ciekaw, czy dalej mamy takie sytuacje gdzie firma zatrudniająca 300 ludzi bankrutuje z powodu braku jednego pracownika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Brakuje mi w tej grze jakiegos rozbudowanego trybu multiplayer gdzie kazdy gracz tworzy wlasne miasto i nim zarzadza..... oczywiscie wtedy handel mialby jakis sens i nabralby swoistego smaczku....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.11.2010 o 12:43, Soldier_pl napisał:

Brakuje mi w tej grze jakiegos rozbudowanego trybu multiplayer


Zdecydowanie pomyliłeś gatunki...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam grę od wczoraj. Jak dotąd ukończyłem te 10 tutoriali. Gra graficznie jak an City Builder prezentuje się znakomicie. Fajnie, że widać jeżdżące wszędzie pojazdy i spacerujące ludziki ;)

Jeśli ktoś lubi tego typu gry, to na bank musi mu się spodobać, bo i opcji i budynków jest mnóstwo. Zabawa na wiele, wiele godzin gwarantowana. Co do memory leak, to czytałem ana forum oficjalnym o nim ale jeszcze się nie spotkałem a racji czasu trwania tutoriali. Wątpię jednak, by niemalże jedyny błąd w grze pozostawili bez patcha.

Interface jest ''siermiężny" bo jaki ma być? Animowany i kolorowy jak teletubisie? Wszystko jest pozbierane w zakładki i filtry i po przejściu tutoriali nie powinno być z obsługą problemu.

Jak dotąd jestem bardzo zadowolony z zakupu, bo od wielu lat nie dostaliśmy niczego z tego gatunku a gra jest po prostu SOLIDNA. 8/10 jak nic. 9 bym dał gdyby nie brakowało tramwai, samolotów i statków ;)

Jeśli chcemy grać w jakiś gatunek musimy pokazać(kupując), że go poszukujemy. Fani builderów - do sklepów !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm, to moze wylece z pytaniem z innej beczki.
Ostatni city builder jakiego gralem to na dobrą sprawę SimCity 3000.
W 4 nie gralem. Wiec moje pytanie brzmi:

Jakie są róznice w grze miedzy nimi. Nie chodzi mi o grafikę, ale o samo budowanie, problemy z pracą miasta, róznice w interfejsach i jak to wyglada w praktyce.

Co do recki - Super

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo wiem jakiej odpowiedzi oczekujesz. Interface to przecież widać na screenach. Jeśli w 3000 ogarniałeś to i tu dasz radę. W sumie to takie Sim City 4000 z możliwością budowania wielu miasta na raz i dużo lepszą grafiką. 7 lat minęło od ostatniej pozycji tego typu. Choćby miała wady, to i tak warto kupić. Jednak te wady to trochę naciągane, bo jedynie do memory leak można się przyczepić, co pewnie załatają w patchu jakimś.

Jak pisałem do 9/10 brakuje mi samolotów,statków, tramwai oraz ciut lepszej optymalizacji(ten memory leak)
10/10 dałbym jedynie grze, która oprócz zarządzania miastem pozwala również zarządzać transportem niczym w Transport Tycoon. Byłoby ekstra wpierw wybudować miasto a potem w pełni decydować jakie i po co pociągi jeżdżą :D Ale to już chyba marzenia ściętej głowy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.12.2010 o 23:25, Lailonn napisał:

Jak pisałem do 9/10 brakuje mi samolotów,statków, tramwai oraz ciut lepszej optymalizacji(ten
memory leak)
10/10 dałbym jedynie grze, która oprócz zarządzania miastem pozwala również zarządzać
transportem niczym w Transport Tycoon. Byłoby ekstra wpierw wybudować miasto a potem
w pełni decydować jakie i po co pociągi jeżdżą :D Ale to już chyba marzenia ściętej głowy...


No, o cos takiego mi chodziło. Pal szesc grafe 3000 mi sie nadal podoba ;)
Tylko, nie wiedzialem czy pewne rozwiazania, są dokuczliwe itp.
Czy lepiej/fajniej/wygodniej jednak się prowadzi miasto w SC4, czy tutaj. Co fajne jest tam, co tu itp.
Czy SimCity jest bardziej intuicyjne. Czy masz doradcow jak w sc, ktorzy ci mowią co nawala i czy petenci co chwila ci wskakują, ze podatki za wysokie ;) albo cos im nie gra, albo z podziewowaniami, ze dzieciaki moga sie wluczyc i sa analfabetami. Czy jest tez jakies podejscie z humorem jak w SC3000, tak dla uciekawienia gry :P

"Dobrym i ciekawym rozwiązaniem jest umożliwienie wyboru wielkości wykorzystywanych busów/wagonów. Dzięki temu można łatwo reagować na zapotrzebowanie, zwiększając pojemność w przypadku przeludnienia lub zmniejszając przy mniejszej ilości pasażerów (ważna kwestia, gdyż większe składy bardziej obciążają miejski budżet)."

Przykładowo w redzce, to mogłoby się automatycznie zmieniac :P Cos na wzor SC3000. Gdzie poprostu czegos takiego nie bylo. Tylko pare suwakow budzetowych. Samo sie robilo "tyle ile potrzeba" ;)
i czy na dluzsza mete - wraz z rozwojem miasta- nie jest to uciazliwe (+ tego typu ficzery, ofc jak sa ;))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Humor to od biedy jest w tutorialu.Zarówno SC jak i Cities są intuicyjne po poznaniu co gdzie siedzi. masz tu całą paletę filtrów, które pokazują Ci gdzie jest bezrobocie, gdzie brak opieki medycznej itd. Do tego wyskakują komunikaty, że np. problem z rozrywkami w mieście. Wystarczy filtr odpalić i już wiesz gdzie. tak samo z drogami, jak we filtrze świeci się na czerwono = za tłoczno i trzeba działać. Tutorial to wszystko wyjaśnia w prosty sposób.

Ja jestem zwolennikiem jak największej ilości opcji to możliwość ingerowania w wielkość busów uznaję za plus. W końcu możesz puścić 2 linie po tej samej trasie i w 1 dać dwupiętrowe a w 2 na dobitkę tylko busiki ;)

Czy i co wkurza po długim czasie gry to za wcześnie, by oceniać. pewnie to samo co w każdej grze ekonomicznej "nic nowego się już nie dzieje". No ale wtedy możesz zacząć nowe miasto np. turystyczne jeśli dotąd budowałeś farmerskie - tereny pod miasta mają różne warunki terenowosurowcowe stąd możliwość i sens późniejszego handlowania między nimi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Choć na początku rzeczywiście trzeba nauczyć się obsługiwać interfejs, ale potem wszystko robisz bez żadnych trudności. Nie można też pominąć mnóstwa informacji, których on nam dostarcza. Ogólnie to trzeba dbać o bezpieczeństwo, rozrywkę, służbę zdrowia, edukację i płynność na drogach. A to wszystko oczywiście dość dużo kosztuję, więc trzeba czerpać zyski z podatków (sami ustalamy wysokość!) i eksportu!

Ogólnie to gra warta (jak dla mnie) polecenia, mi długo się nie nudzi, dzięki odblokowywaniu nowych modeli budynków (których jest naprawdę dużo), a moje największe miasto ma już ponad 500 000 mieszkańców!

Podoba mi się też to, że można postawić wiele specjalnych budowli specjalnych (np. Bramę Berlińską, Kolumnę Zwycięstwa, London Eye i mnóstwo innych!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować