Zaloguj się, aby obserwować  
Obserwujący 0
Lurrcio

Europa Universalis III - temat ogolny

719 postów w tym temacie

Witam wszystkich fanów serii ze studia Paradox!

Jak sądzicie? Czy najnowsza część Europy Universalis nie zatraci grywalności poprzedniej części i czy rozwinie nowe możliwości w sposób zadowalający? Mam nadzieję, że wątek ekonomiczny zostanie bardziej rozwinięty.

Oto parę screenów, jakimi uraczono nas na stronie www.paradoxplaza.com

Czekam na Wasze opinie.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Heeh, skąd ja to znam? :) A co sądzisz na temat EU III? Jaka będzie? Jaką chciałbyś ją mieć?

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kurka Fajnie że będize kolejna część;) Mam wszystkie w domu (oczywiście oryginalne) :) Ale musze napisać szczerze że ta grafika wygląda strasznie;/ wolałbym by zostali przy 2D zamiast przechodzić w 3D i to tak marnie;/

Ale oczywiście będize sie liczyć grywalnośc:) Czyli to czego w EU I i II było w nadmiarze;) Straszny pochłaniacz czasu:) Wiele.. Wiele godzin przesiedziałem przy tych gierkach;) A co do trzeciej części to niech zaczną dawać więcej newsów:)

lurynowicz <----- Mały OT:) Kurka zaczynasz mi się coraz badziej podobać;) (w sensie gustu do gierek itp:) )

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.04.2006 o 16:34, Stwór napisał:

Kurka Fajnie że będize kolejna część;) Mam wszystkie w domu (oczywiście oryginalne) :)
Ale
musze napisać szczerze że ta grafika wygląda strasznie;/ wolałbym by zostali przy 2D zamiast
przechodzić w 3D i to tak marnie;/

Pragnę zaznaczyć, że to jest dopiero alfa i pracy przed programistami fiu! fiu! i jeszcze trochę. Grafików też to dotyczy ;)

Dnia 24.04.2006 o 16:34, Stwór napisał:

Ale oczywiście będize sie liczyć grywalnośc:) Czyli to czego w EU I i II było w nadmiarze;)
Straszny pochłaniacz czasu:) Wiele.. Wiele godzin przesiedziałem przy tych gierkach;) A co
do trzeciej części to niech zaczną dawać więcej newsów:)

Czekam na to samo. Narazie baaardzo skąpe materiały zostały udostępnione :(

Dnia 24.04.2006 o 16:34, Stwór napisał:

lurynowicz <----- Mały OT:) Kurka zaczynasz mi się coraz badziej podobać;) (w sensie gustu
do gierek itp:) )

[mały offtop]
Dzięki, bardzo mi przyjemnie! :) Widzę że dogadujemy się spokojnie na wielu frontach, bratnia dusza :) Jak coś to na dole mam numer GG :)
[koniec offtopa]

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.04.2006 o 16:09, lurynowicz napisał:

Heeh, skąd ja to znam? :) A co sądzisz na temat EU III? Jaka będzie? Jaką chciałbyś ją mieć?

ciekawa propozycja EU III, patrząc na screen nieźle się zapowiada ale dalszych szcegółów nie znam; a jaką chciabymł ją mieć ? raczej nie będę grał ale chciałbym żeby była większa zgodość z historią ( choć i tak jest dobrze we wcześniejszych edycjach ) więcej krajów , prowincji , dowódców i moze jakieś ulepszenia w gospodarce , jakiś konkretnych zmian teraz nie wymyślę , ale dałoby się tam jeszcze coś dołożyć, aha i dyplomacje też można rozszerzyć, nad konkretnymi zmianami jeszcze pomyślę i jak coś przyjdzie do głowy to jeszcze tu zajrzę :)

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie dziwię, że fani krzywo patrzą na nową mapę 3D. Nawet uwzględniając, że to dopiero początek prac nad nią, to jednak jest na co narzekać :P
Trzeba zauważyć, że Johan i spółka chcą tą częścią dotrzeć do większego grona odbiorców. Nowa mapa jest, więc niezbędna. Zresztą dla mnie najważniejsze, żeby była czytelna.
Ważniejsze jest to co zrobią, żeby gra była łatwa i przyjemna dla wszystkich, a jednocześnie dostatecznie rozbydowana dla wybrednych (czyt. fanów ;). To znaczy znacznie bardziej rozbudowana i wymagająca, niż poprzedniczka.


I nie mogłem się powstrzymać :P
Ładne...

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.04.2006 o 22:35, Bedwyr napisał:

Zresztą dla mnie najważniejsze, żeby była czytelna.

Nie tylko dla Ciebie. :P Myślę, że jezeli twórcy nie przedobrzą, wyjdzie z tego całkiem przyjemny wygląd. Ale to wymaga dużo pracy.

Dnia 24.04.2006 o 22:35, Bedwyr napisał:

Ładne...

I to bardzo! Znalazłeś to gdzieś?

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym chciał wiedzieć co dokładnie oznacza tu termin 3D. W Kozakach 2 w 3D są jednostki, walczące na dwuwymiarowym tle.

Ale do rzeczy. Ja jestem w grach raczej konserwatystą, jeśli chodzi o pewne elementy interfejsu, i bardzo lubię 2D, na którym się wychowałem.
Oczywiście rozumiem, że trzeba iść z tym "duchem czasu" i jeśli nie jest to nieudolnie wykonane (bugi, problemy z kamerę, kanty) to nie mam nic przeciwko.

O ile trójwymiarowość być może stanie się przyjazna dla oka w bliskim kontakcie z mapą, to już jej kilkukrotne oddalenie może spowodować zacinanie się gry (liczę więc, że cały kontynet będzie w 2D)

Poza tym 3D ma jedną, bardzo dobrą zaletę. Ja, szczerze powiedziawszy, nigdy nie mogłem się nauczyć w UE II jaki typ terenu przypada na odpowiedni kolor. Dokładniejsze oddanie podłoża automatycznie wpłynie na wysoką swiadomość podłoża po którym się poruszamy :] - "Aha, tu są góry, więc spróbuję je obejść".

Ciekaw jestem rozwiązania bitew. Czy twórcy nadal pozostawią je w tej samej formie, która czasem przybierała nieprawdopodobny wymiar - moje 24 bataliony piechoty o średnim moralu zostały pokonane przez ... 1 odział piechoty.
Jeśli dostaniemy do rąk bitwę turową lub rts, obawiałbym się, że ucierpi na tym sama gra. No i, pomimo całej radochy jaka płynie z prowadzenia bitwy, nie zapominajmy, że w EU na średniej lub wolnej szybkości gra się godzinami, dniami i tygodniami. Wprowadzenie jeszcze systemu ręcznego prowadzenia wojsk przedłużyłoby pewnie grę o jakieś 25% czasu ;) .
Ale przy takim założeniu, twórcy mogą wprowadzić zarówno możliwość prowadzenia bitwy jak i jej rozstrzygnięcia losowego przez komp. (znamy, znamy :]).

Poza tym mam czysto techniczne zastrzeżenia, w porównaniu z EU II:

- możemy tworzyć tylko jedna sojuszniczą koalicję militarną (co jest o tyle niefajne, że np. grając w 1619 Hiszpanią jesteśmy w koalicji habsubrskiej, ale nie możemy sobie pozwolić na nowy sojusz w obliczu prowadzonych wojen na kontynetach amerykańskich).
- przegrany/i powinien/ni zawierać pokój z każdym wygranym z osobna. Ja się przynajmniej czuję oszukany, że mając własne plany podoboju bynajmniej myślę o zakończeniu kampanii, podczas gdy nagle muszę cofać wojskaw i roztrwoniłem skarbiec.
- sądze, że również przydałoby się urozmaicenie wojska (na strzelców, piechurów, armaty antywojskowe i nadające się do destrukcji fortów).

- a także kupę innych drobnych wzmianek, o których na razie nie bedę wspominał :]

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.04.2006 o 22:40, Backside napisał:

Poza tym 3D ma jedną, bardzo dobrą zaletę. Ja, szczerze powiedziawszy, nigdy nie mogłem się
nauczyć w UE II jaki typ terenu przypada na odpowiedni kolor. Dokładniejsze oddanie podłoża
automatycznie wpłynie na wysoką swiadomość podłoża po którym się poruszamy :] - "Aha, tu są
góry, więc spróbuję je obejść".

Właśnie o to dokładnie mi chodzi.

Dnia 24.04.2006 o 22:40, Backside napisał:

Ciekaw jestem rozwiązania bitew.

Zdecydowanie za dużo tutaj "losowatości" co też niektórych wkurzało.

Dnia 24.04.2006 o 22:40, Backside napisał:

Wprowadzenie jeszcze systemu ręcznego prowadzenia
wojsk przedłużyłoby pewnie grę o jakieś 25% czasu ;) .

I przybliżyłoby EU do serii Total War. A niektórzy naprawdę tego nie chcą. :) Choć w ograniczony sposób powinno się mieć wpływ na walkę, ale nie w stylu typowego dowodzenia na polu bitwy, jak np. w Medieval Total War.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.04.2006 o 22:40, Backside napisał:

Ciekaw jestem rozwiązania bitew. Czy twórcy nadal pozostawią je w tej samej formie, która czasem
przybierała nieprawdopodobny wymiar - moje 24 bataliony piechoty o średnim moralu zostały pokonane
przez ... 1 odział piechoty.
Jeśli dostaniemy do rąk bitwę turową lub rts, obawiałbym się, że ucierpi na tym sama gra. No
i, pomimo całej radochy jaka płynie z prowadzenia bitwy, nie zapominajmy, że w EU na średniej
lub wolnej szybkości gra się godzinami, dniami i tygodniami. Wprowadzenie jeszcze systemu ręcznego
prowadzenia wojsk przedłużyłoby pewnie grę o jakieś 25% czasu ;) .
Ale przy takim założeniu, twórcy mogą wprowadzić zarówno możliwość prowadzenia bitwy jak i
jej rozstrzygnięcia losowego przez komp. (znamy, znamy :]).


No tutaj nie jest najgorzej:) ja zostalbym tutaj konserwatystą i pozostawił stary system walk:) Czemu? Bo np. w II wojnie światowaj te walki zostały już "skonstruowane" całkiem nieźle i takie sytuacje jak w EU II się nie zdarzały:) Choć jak wiadomo w historii bitew wiele razy małe wojska potrafiły powstrzymać wielkie armie;) np. Bitwa pod Termopilami:)

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że jeszcze się pożądnie przyłożą do grafiki. Opcja pozwalająca grać w sprawdzonym 2D też byłaby niezła. Co do zmian w samej grze to dodałbym możliwość zmiany poziomu historyczności - w sensie liczby wydarzeń i dodał możliwość zmiany kultury prowincji poprzez dokolonizowanie. Sami wiecie - podbijacie kolonię np francuską, która ma 1000 mieszkańców dokolonizowujecie do 5000 (a gracie np Hiszpanią), a kultura bez zmian. Fajnie by było gdyby ludzie w Paradox''ie zauważyli, że w takiej mieścinie jest 4000 Hiszpanów i tylko 1000 Francuzów.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.04.2006 o 23:43, wincent87 napisał:

Co do zmian w samej grze to dodałbym możliwość zmiany poziomu historyczności
- w sensie liczby wydarzeń i dodał możliwość zmiany kultury prowincji poprzez dokolonizowanie.
Sami wiecie - podbijacie kolonię np francuską, która ma 1000 mieszkańców dokolonizowujecie
do 5000 (a gracie np Hiszpanią), a kultura bez zmian. Fajnie by było gdyby ludzie w Paradox''ie
zauważyli, że w takiej mieścinie jest 4000 Hiszpanów i tylko 1000 Francuzów.


Logiczne, ale nie jestem pewien, czy to musi tak wyglądać. Jeżeli wierzyć zapowiedziom to mają być różne elementy z innych gier Paradox''u. I tu możliwe, że dadzą jakiś ulepszony system z CK - automat.
Zresztą, jeżeli gra ma być rozbudowana i bardziej skomplikowane systemy wprowadzone, np. ekonomiczne , to niezbędna jest przynajmniej częściowa automatyzacja. Nie jest to moja myśl, ale w pełni ją popieram.
Trzeba pamiętać, że ma być bardziej przyjazny interfejs, czyt. prostszy, mniej skomplikowany, co wyraźnie daje do myślenia.

Co do bitew to niech ulepszają, ale dodanie elementów taktycznych raczej zabije niepowtarzalność serii.

I jeszcze jedno: z jednej strony się cieszę, a z drugiej trochę boję, że może wyjść z tego pokraczny maszkaron :P

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że są nowe screeny.
Dodawane są do kolejnych części pamiętnika.

4 kwietnia - Dwór
http://www.europa-universalis.com/forum/showthread.php?t=239934
11 kwietnia - Finanse
http://www.europa-universalis.com/forum/showthread.php?t=241263
25 kwietnia - Miasto
http://www.europa-universalis.com/forum/showthread.php?t=243446

Nowe części będą pojawiać się tu: http://www.europa-universalis.com/forum/showthread.php?t=233044

Pokazują coraz więcej. Doradcy to naprawdę fajny pomysł. Natomiast fundowanie technologi wygląda identycznie, jak w EUII, z tym że doszła jedna nowa - goverment_tech. No i będzie rozbudowa miasta.
Zobaczymy co dalej, bo już rozpoczęły się beta testy :D

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kurde, nie podobają mi się te kanciaste brzegi lądów... :(

Pytanie do CDP: czy isntieje szansa abyście Wy zajeli się lokalizacją i dystrybucją gry w Polsce?

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mnie sie tam podobaja :] te kanciaste brzegi ( nie jest tragicznie :P ) gralem w I i II wiec prwnie w III tez zainwestuje

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.04.2006 o 15:32, lurynowicz napisał:

Kurde, nie podobają mi się te kanciaste brzegi lądów... :(


Co tam brzegi... te drzewa to dopiero prawdziwe koszmarki xD

Dnia 28.04.2006 o 15:32, lurynowicz napisał:

Pytanie do CDP: czy isntieje szansa abyście Wy zajeli się lokalizacją i dystrybucją gry w Polsce?


Nie jestem z CDP, ale mogę Ci z przekonaniem powiedzieć, że nie ma na to szans. Cenega wydaje HoI II + Doomsday, więc EU III napewno też ona wyda.

Tutaj kolejna ciekawa zapowiedź --> http://www.wargamer.com/e3_2006/previews/europa_universalis_3/
Szczególnie zainteresował mnie jeden screen. Widać na nim statek, pierwszą, jak dotąd ukazaną jednostkę... i to w 3d ;)

Oczywiście tradycyjnie dodaje screen''y z "Dziennika programisty" --> http://www.europa-universalis.com/forum/showthread.php?t=233044

3 maja - Ustrój państwa. I znowu mamy coś znanego ze wcześniejszych części, czyli polityka wewnętrzna w postaci suwaków. Jednocześnie pomysł na idee narodowe brzmi zachęcająco :)
I to Noble Republic. Będziemy mieć w grze prawdziwą demokrację szlachecką? ;)
10 maja - Koniec czekania na pojawienie się z łaski swojej generała/admirała, tudzież konkwistadora. Na tej mapie też lepiej widać większą ilość prowincji, niż w "dwójce".
17 maja - Widoczek Korei :P A tak serio to oprócz znanych elementów, widzimy Personal Union. A miejmy nadzieje, że to tylko część zmian w kierunku rozbudowanej dyplomacji.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak narazie.. I nadal.. Ten 3d mnie przeraża.. Jest strasznie nieczytelny.. Brzydki.. I robiony tak jakby od niechcenia.. Straszy to.. Wolę tradycyjne 2d.. Czy wszystko dzisiaj musi przechodzi w 3d? Przecież 2d to światna sprawa i źle że to zanika.. To ma swój urok, klimat.. I jest przecież ładne:) Czytelne! I w EU Mi to bardoz pasowało..

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.05.2006 o 00:38, Stwór napisał:

Jak narazie.. I nadal.. Ten 3d mnie przeraża.. Jest strasznie nieczytelny.. Brzydki.. I robiony
tak jakby od niechcenia.. Straszy to..


Bez przesady ;p.
Widać wszystko dokładnie, a w dodatku łatwo sprawdzić typ terenu do walki - poza tym drzewa i trawa to ciekawe urozmaicenie,gdy patrzymy od 3 godzin w te same kolorki państw, sojuszy etc.

Wersja 2D była świetna, ale dochodzą po prostu wymogi rynku. EU nie ma być serią dla wąskiego grona strategów-zapaleńców (jak np. mało przyjazny Supreme Ruler 2010), ale dla wielu osób. Stąd też gra nie może straszyć w drugą stronę - ubogością grafiki, jej schematycznością i przypominać jakichś gier liczbowych.
Gdy EU III zostanie wydanem każdy zwróci uwagę, gdy z tyłu pudełka zobaczy ciekawie prezentującą się grafikę terenu.

BTW - nigdy nie rozumiałem po co ludzie budują swoja wypowiedź kończąc(?) każde zdanie, równiważnik, słowo trzykropkiem ;p

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować  
Obserwujący 0