• 0
Zaloguj się, aby obserwować  
Piterixos

Internet z Netii-problem z szybkoscią działania [Rozwiązany]

Pytanie

Chodzi o to, że netia oferuje internet o takiej szybkości "jaką pozwala osiągnąć twoje łącze", pisze się jakąś wiadomość i konsultant stwierdza jaką prędkość w danym miejscu się osiągnie. Mój tata powiedział mi, że u mnie ma dochodzić ona mniejwięcej do 20 Mb/s, z tym, że rzeczywista prędkość to jakieś 1Mb/s. Opłata miesięczna wynosi 50 zł, czyli zdecydowanie za dużo jak na taką szybkość internetu. Może mi ktoś powiedzieć co w takiej sytuacji robić? mojemu tacie gdy korzysta z laptopa, i net jest podzielony na dwie części to nie przeszkadza, ale ja nie mogę sobie pograć przy pingach 500 czy coś w tym stylu. Prędkość downloadu to też śmiech na sali. 120 KB/s gdy włączony jest tylko mój komputer, i 60 KB/s gdy tata włączy laptopa. Nie wiem co w takiej sytuacji robić, powiedziałem tacie, że chyba go nieźle oszukali, skoro płaci za internet 20 Mb/s a ma 1 Mb/s ale jego to nie interesuje...Dziwne jest reż to, że PIERWSZE KILKA dni po podłączeniu do internetu, działał on zdecydowanie szybciej. Strony szybko się ładowały (teraz to szkoda gadać), a prędkość downloadu osiągała jakieś 600 KB/s. Może wie ktoś co się dzieje z tym internetem bo mnie już szlak trafia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

24 odpowiedzi na to pytanie

  • 0

Zrób jak podano speedtest i pingtest na tej samej stronie.
Pokaż wynik i wtedy będziemy medytować co zrobić dalej :)


Co do downloadu - na przeglądarce bez porządnego menadżera pobierania i akceleratora nigdy nie wyciśniesz maksymalnej przepustowości łącza.

Dla przykładu - ja na necie 50mb na przeglądarce wyrwę na pojedynczym dużym pliku około 5-12 mb/s, skrajnie 16+.
Na akceleratorze bez problemu wyciągnę 50+


Zależnie od tego jaką masz przeglądarkę to :

Dla Firefoxa, najlepiej i najsprawniej imho działa dodatek o nazwie DownThemAll!
Jest to rozszerzenie dające zintegorwany akcelerator pobierania.

Dla Chromea niestety takowe rozszerzenie jeszcze nie powstało ale można dla niego używać programu Free Download Manager wraz z wtyczką Download Assistant i takie rozwiązanie tez się sprawdza bez problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Na speed teście, połączyłem się z serwem oddalonym o 40 km od mojego miejsca zamieszkania, i ping wynosił 51 ms, download 1.41 Mb/s, upload 0.26 Mb/s. Daje też screen z Pingtestu. Tata mówił, że rozmawiał z tymi z netii i prędkość miała podobno dochodzić do 19 MB/s (pytałem kilka razy czy nie myśli o megabitach), ale jest jaka jest. Mam pakiet no-limits, i nie mieszkam na jakimś odludziu. Nie oczekuję cudów, ale jak patrzę na twoje wyniki Pietro87, to mam wrażenie, że coś tu nie gra...

20110812102618

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Prędkość netu mierzy się w megabitach na sekundę : Mb/s i mój wynik to własnie średnio 50Mb/s co się równa około 6.2 MB/s [czyli 6.25 Megabajta na sekundę.]

Mój najlepszy wynik na speedteście jaki mam zanotowany to 6.77 Megabajta na sekundę czyli 54,17 Megabita na sekundę.

Domyślne speedtest wykonuje test w pomiarze megabitów [bo to jest domyślny standard określania szybkości łącza.]
Jeśli więc masz usługę no-limits a test pokazuje 1.44 Mb/s to faktycznie, coś jest nie halo, albo twoje łącze technologicznie nie pozwala na więcej [download w Kb/s na takim łączu to 1440 Kb/s co się równa 144 KB/s]

Pingtest tez wyszedł średnio, dla przykładu mój wynik :

http://www.pingtest.net/result/45145591.png

Test wykonałeś tez, jeśli robiłeś go domyślnie o 40 mil nie kilometrów, bo domyślnie speedtest określa odległość od serwera w milach [można to zmienić dopiero po rejestracji konta na ST i zmianie ustawień wyświetlania odległości]


To tyle informacji, teraz pytania :

Jaki masz router, jeśli w ogóle ?
Jaka jest umowa ? Jest to nowa umowa, dopiero co zawarta, czy zmiana starej oferty ?
Oferta no-limits to internet w technologi VDSL, może pracownicy Netii przełączyli cię technologicznie u siebie na stare urządzenia w technologi ADSL.
Modem ADSL bowiem nie obsłuży netu ponad 8Mb, nie jest zdolny do odpowiedniej synchronizacji.
Do takowej potrzebny jest odpowiedni router [w moim przypadku jest to przewodowy technicolor, z wbudowanym opcjonalnym wifi]
Napisz wiec tez jakim urządzeniem się łączysz.
Próbowałeś tez rozumiem resetować połączenie ?


@edit

Zrobiłem tez test na twoim serwerze preferowanym [Czechowice], żeby sprawdzić, czy to czasem nie wina ich serwera który może akurat ma konserwację lub jest słabej jakości, tutaj wynik:

http://speedtest.net/result/1429420615.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Nie rozumiem w ogóle o co chodzi z tym rodzajem łącza...Powiem tak. Wcześniej miałem internet z UPC, i tam rzeczywista prędkość downloadu przekraczała 20 MB/s. Używam Netia Spotu. Nie łącze się z netem bezprzewodowo, tylko za pomocą kabla enthernetowego, mój tata łączy się drogą radiową (bo netia spot ma wbudowany router czy jakoś tak). Jest to zupełnie nowa umowa. Co do tego ADSL...ten netia spot, jest podłączony do gniazdka telefonicznego właśnie kablem ADSL...(telefon żaden nie jest podpięty, mam tylko internet). Co do resetowania połączenia to chodzi o zwykłe rozłączenie i połączenie się z internetem? Teraz jak mi to zaproponowałeś, to jakoś mnie tchnęło (chociaż może tylko mi się wydaje), że na początku ten internet działał szybko, natomiast dwa razy zdarzyło mi się przerwać połączenie (nie wiem dlaczego, nic się nie odłączyło) i jakoś po tym znacząco zwolnił...tak czy siak, ja się nie znam więc czekam na odpowiedź:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 12.08.2011 o 13:44, Piterixos napisał:

Nie rozumiem w ogóle o co chodzi z tym rodzajem łącza...Powiem tak. Wcześniej miałem
internet z UPC, i tam rzeczywista prędkość downloadu przekraczała 20 MB/s.


Co najwyżej 20 Mb/s bo UPC ma ofertę maks 120 Mb/s czyli maksymalny download na takim necie wynosił by jakieś 15MB/s.
Prędkość internetu podaje się zawsze w megabitach nie megabajtach.

Jeśli w UPC miałeś ta usługę :
http://www.upc.pl/shop/products/internet/fiber-power-25/1103

Miałeś internet o szybkości 25 Mb/s [Megabita na sekundę] co się równa 2.5 MB/s [Megabajta na sekundę]


Póki nie ogarniesz tego co do ciebie pisze i tego jak wygląda przelicznik przepustowości oraz danych, nie mamy o czym rozmawiać, opierając się bowiem, że chcesz internet 20 Megabajtów na sekundę, nie mamy o czym rozmawiać bo nikt w Polsce takiej prędkości nie udostępnia a i na świecie wątpię aby wiele firm miało taki net w ofercie [bo 20 BM/s = 160Mb/s]
Bowiem internet 160Mb/s [czyli twoje urojone 20MB/s] ruszył od tego roku w Polsce w fazie testów, jako internet generacji czwartej, a cena jego miesięczna była by tego ponad 2 stówy z okładem jak nie więcej.


Wejdź na ten adres : 192.168.1.254
Wklej podane wyżej cyfry do paska adresu w przeglądarce, w ekranie logowania wpisz w nazwę użytkownika i hasło "user" [bez cudzysłowu]
Następnie w zakładce połączenie z internetem poszukaj przycisku rozłącz, po czym gdy zostanie rozłączone połączenie wciśnij przycisk połącz.

Jeśli to nic nie da, możesz zadzwonić na infolinie i poprosić o zresetowanie portów z ich strony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Ale z tego co widzę prędkość pobierania, pokazywana w tym okienku które się wyświetla gdy coś pobieramy podawana jest w KB/s, a większą jednostką jest MB/s i ja właśnie miałem coś koło 20 MB/s pewnego razu. No ślepy nie jestem uwierz:P No to ustalmy wersje, że mój tata po prostu nie zrozumiał, że internet ma mieć szybkość do 19 Mb/s a nie MB/s i ja mu uwierzyłem. Nie rozumiem co w tej kwestii wymaga szczególnego ogarnięcia w związku z tym. A wracając do sedna tematu, to nadal nie rozumiem dlaczego u mnie internet jest tak wolny:/ Pamiętam jeszcze, że kilka dni po tym jak uzyskałem połączenie z internetem robiłem test na speedtest.net i miałem ze dwa razy lepsze wyniki niż teraz...dziwne to trochę. Co do tego pomysłu z infolinią...czy rzeczywiście może mi pomóc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 12.08.2011 o 15:56, Piterixos napisał:

Ale z tego co widzę prędkość pobierania, pokazywana w tym okienku które się wyświetla
gdy coś pobieramy podawana jest w KB/s, a większą jednostką jest MB/s i ja właśnie miałem
coś koło 20 MB/s pewnego razu. No ślepy nie jestem uwierz:P



Póki nie przestaniesz się spierać, że miałeś i chcesz mieć "internet" który nie istnieje nie mamy o czym dalej rozmawiać :)

I tak gdy coś pobierasz prędkość pobierania pokazywana jest czasem w KB [Kilobajtach], z czego 500 kilobajtów to : 4000 kilobitów [Kb/s], 3.9 megabitów [Mb/s], 0,4 megabajtów [MB/s].

Tak wygląda przelicznik.


Resetowałeś połączenie tak jak podałem powyżej ?
Być może łącze nie ma technologicznie możliwości uzyskania wyższej synchronizacji. Usługa no-limits to usługa zdradliwa dla ludzi rozsądnych którzy wiedzą mniej więcej jakie mają instalacje w swoim otoczeniu. Powinniście z tata wywiedzieć się od sąsiadów którzy mają Netię jakie mają osiągi w kwestii przepustowości i dopiero wtedy się decydować.

Możesz tez zadzwonić na infolinię i tam musza ci podać na jakiej linii jest zapięte twoje połączenie [powinno być wedle usługi no-limits zapięte na linii maksymalnej czyli 50 Mb/s z czego maksymalną synchronizację dla tej linii limituje twoje łącze] i jakie maksymalne osiągi ma twoja konkretna instalacja.

Pracownicy działu technicznego mają takie informacje i ich obowiązkiem jest podać je tobie na twoje życzenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Cóż może do jakiejś sieci z innej galaktyki się podpiąłem:/

Połączenie zresetowałem ale to nic nie dało. No to chyba tylko trzeba tam zadzwonić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 12.08.2011 o 17:48, Piterixos napisał:

Cóż może do jakiejś sieci z innej galaktyki się podpiąłem:/


Jedyne logiczne wyjaśnienia - źle widziałeś/interpretowałeś znaki, źle wyświetlała ja przeglądarka czy konkretny akcelerator pobierania :)
Bo jak pisałem netu 20 MB/s czyli 20 megabajtów na sekundę w Polsce obecnie nie ma [a i na świecie internet czwartej generacji nie jest jeszcze szeroko dostępny dla każdego]

Dnia 12.08.2011 o 17:48, Piterixos napisał:

Połączenie zresetowałem ale to nic nie dało. No to chyba tylko trzeba tam zadzwonić...


Zadzwoń, po pierwsze spytaj jak jesteś u nich podłączony [na jaką przepustowość] i jakie jest technologiczne ograniczenie twojego łącza.
Po drugie poproś o zresetowanie portów i połączenia z ich strony.

Daj potem znać co ci odpowiedzą i jaki będzie rezultat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Mój tata wysłał maila z tymi pytaniami (męczyłem go dwa tygodnie, żeby zadzwonił, a w końcu napisał maila), ale od tego czasu minęły dwa tygodnie i odpowiedzi brak...załamać się idzie...:/ Przez ten czas sytuacja się nie poprawiła.

Czy to normalne, że tyle trzeba czekać na odpowiedź od nich?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Dnia 07.09.2011 o 19:24, Piterixos napisał:

Czy to normalne, że tyle trzeba czekać na odpowiedź od nich?


Chyba do 3 tygodni jest na wszelkie odpowiedzi na pisma/maile. Ale raczej to nigdy tyle nie trwa [3-5 dni]
Najlepiej zadzwonić na infolinię techniczną i tam o wszystko pytać, od reki mogą coś zaradzić np zresetować router i połączenia od swojej strony.
oszukaj też w ustawieniach netia spotu zakładki gdzie są szczegóły połączenia, powinno tam być wyświetlone na jaką szybkość się synchronizuje urzadzenie [w kbps]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 07.09.2011 o 20:46, Pietro87 napisał:


> Czy to normalne, że tyle trzeba czekać na odpowiedź od nich?

Chyba do 3 tygodni jest na wszelkie odpowiedzi na pisma/maile. Ale raczej to nigdy tyle
nie trwa [3-5 dni]
Najlepiej zadzwonić na infolinię techniczną i tam o wszystko pytać, od reki mogą coś
zaradzić np zresetować router i połączenia od swojej strony.
oszukaj też w ustawieniach netia spotu zakładki gdzie są szczegóły połączenia, powinno
tam być wyświetlone na jaką szybkość się synchronizuje urzadzenie [w kbps]


Sorry, ale niestety nie potrafię znaleźć tej informacji:/ w ogóle to logować się jako admin czy zwykły user? Skoro też masz internet z netii, to czy mógłbyś mi wskazać dokładnie gdzie jest ta informacja?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Ja nie dałem sobie wcisnąć netia spotu :)
Wziąłem router technicoloru.

Ale w netia spocie powinno to być pi razy drzwi tak : wbijasz w zakładkę połączenia internetowe i tam w podglądzie masz szczegóły połączenia.
Wan Ethernet -> szukaj wpisu szybkość połączenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 07.09.2011 o 22:09, Pietro87 napisał:

Ja nie dałem sobie wcisnąć netia spotu :)
Wziąłem router technicoloru.

Ale w netia spocie powinno to być pi razy drzwi tak : wbijasz w zakładkę połączenia internetowe
i tam w podglądzie masz szczegóły połączenia.
Wan Ethernet -> szukaj wpisu szybkość połączenia.


Akurat w połączeniach sieciowych mam tylko "przegląd" i "ustawienia". W ustawieniach pisze coś o szybkości Wan DSL, natomiast szybkość wan ethernet, w "przeglądzie" wynosi 100.0 Mbps. W innej części panelu kontrolnego, a mianowicie w "system", oraz zakładce "monitor" prędkość dla WAN ethernet to nadal 100 mbps, ale zastanawia mnie dlaczego nie ma tam podanej maksmalnej szbkości lini, jak to ma miejsce w przypadku wan dsl (wynosi 15.70 Mbps Downstream / 1.34 Mbps Upstream). Tak czy siak, te szybkości nijak się mają do rzeczywistych osiągów mojego łącza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Więc tak :
Wan Ethernet i te 100Mbps - to jest parametr technologiczny kabla [ot kabel ethernetowy ma taki nie inny przesył maksymalny]. Ale liczyłem, że jednak jest tam też opisany poziom synchronizacji i nie pomyliłem się bo go znalazłeś :)

Mianowicie :

15.70 Mbps Downstream - tak urządzenie synchronizuje prędkość pobierania.
1.34 Mbps Upstream - a tu poziom synchronizacji na wysyłanie.

Teraz pytanie - macie do tego netia spotu telewizję HD ?
Bo netia bodajże w tej ofercie puszcza wszystko po jednym połączeniu [co prawda na dwa odrębne łącza, ale ciągną one po jednej ogólnej przepustowości]
Jeśli bowiem masz tv do tego w hd, to zajmuje ona z tej synchronizacji średnio do 10 Mbps. Jeden kanał to obciążenie rzędu 2-3Mbps [tzn wyświetlenie programu w HD], z czego odgórnie dla TV na łączu operator rezerwuje 10 Mbps.

U mnie działa to na takiej zasadzie, że jestem zapięty u nich na łączu bez limitu, mój ogranicznik na net to 50Mbps, natomiast fizycznie jestem wpięty na linię 80Mbps, w momencie gdy odpalam TV urządzenie się synchronizuje poprawnie, TV ciągnie z ogólnego zbiorczego połączenia 80Mbps swoje 10Mbps, ja na necie swoje 50Mbps i zostaje 20stka zapasu na linii od strony operatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 07.09.2011 o 22:26, Pietro87 napisał:

/ciach/


Czy te wartości, które podałem są ok czy nie za bardzo?

Nie mam telewizji HD od nich, ani telefonu nawet...

przypominam, że te wartości co podałem to przy nich pisało że są maksymalne. Bo pisało jeszcze, że prędkość pobierania to 1.28 mbps, a wysyłania 317.07 kbps.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Dnia 07.09.2011 o 22:29, Piterixos napisał:

Czy te wartości, które podałem są ok czy nie za bardzo?


Wartości jak najbardziej ok. 15 Mb/s download, 1.3Mb/s upload, czyli w ofercie no limits gdzie docelowo 90% userów synchronizuje się na necie do 20-25Mb/s, jest całkiem ok.

Pytanie tylko czemu na speed-teście i fizycznie ten net tak nie chce działać. Bo samo urządzenie wygląda na poprawnie zsynchronizowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 07.09.2011 o 22:34, Pietro87 napisał:


> Czy te wartości, które podałem są ok czy nie za bardzo?

Wartości jak najbardziej ok. 15 Mb/s download, 1.3Mb/s upload, czyli w ofercie no limits
gdzie docelowo 90% userów synchronizuje się na necie do 20-25Mb/s, jest całkiem ok.

Pytanie tylko czemu na speed-teście i fizycznie ten net tak nie chce działać. Bo samo
urządzenie wygląda na poprawnie zsynchronizowane.


Taka mnie refleksja naszła, że ja to mam chyba pecha do spraw związanych z kompem:/ Czy zresetowanie portów i połączenia od strony tych kolesi z netii może naprawdę pomóc, czy to tylko coś w stylu "a może to, a może tamto..."?:D O te ograniczenia łącza i jak jestem u nich podpięty chyba już się nie muszę pytać no nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Zapytać na jakie łącze jesteś u nich zapięty zawsze warto, w ofercie no limits powinno to być łącze 50Mb/s.
No i tak - zresetowanie ustawień urządzenia jak i portów z ich strony może pomóc.

Jeszcze w czasach gdy oferowali tylko net do 8Mb/s po zwykłym modemie ADSL, sam ze swoim netem 5.6 miewałem czasem zgrzyty, nie synchronizował się na 5.6 a np na 2.2. Jeśli manualny reset z mojej strony nie pomagał, dzwoniłem na infolinie i prosiłem o reset z ich strony, jak ręką odjął, pomagało z marszu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.
Zaloguj się, aby obserwować