Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Artykuł: Diablo III FAQ, czyli odpowiedzi na Wasze pytania

72 postów w tym temacie

Dla mnie jak na razie Diablo 3 odrzuca. Wczoraj jeszcze sobie oglądałem bo jestem nie zdecydowany i zobaczyłem wowski klon teleportu. Mianowicie czekamy 20 sekund zanim w ogóle się przeniesiemy do miasta ? Pytanie do Blizzarda: Po cholerę zrobiliście coś tak głupiego ? Czy już każda gra wydana przez Blizzard będzie klonem tego przeklętego Wowa ? Mamy cooldawny, teleport cooldawn, uproszczenia na maksa. Koniec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Woah, z takim kompem mieliscie spadek do 25 fps w diablo 3? Co to kurcze, Crysis jest?
Nawet wszystko na maxa tego nie tlumaczy. To ja w Wiesku 2 z gorszym nieco kompem przy all poza ubersamplingu mam 45-50 fps a minimum 25, a przeciez poziom grafy efektow itd bez porownania lepszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2011 o 14:28, vegost napisał:

Czy już każda gra wydana przez Blizzard będzie klonem tego przeklętego Wowa
? Mamy cooldawny, teleport cooldawn, uproszczenia na maksa. Koniec.


Do tej pory myślałem, że to wszystkie cooldawny utrudniają rozgrywkę, komplikują grę zmuszając do stosowania jakiejś strategii, zamiast dusić jeden przycisk czaru, no ale człowiek uczy się całe życie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2011 o 14:43, Brambor napisał:

"Czy będą jakieś fajne na wpół rozebrane demonice jak w jedynce?"

Żenada. Aż przykro się robi...


Sukuby były super :). Sam jestem ciekawy, jak zaprezentują się w D3, bo że będą, w to nie wątpię :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2011 o 14:28, vegost napisał:

Dla mnie jak na razie Diablo 3 odrzuca. Wczoraj jeszcze sobie oglądałem bo jestem nie
zdecydowany i zobaczyłem wowski klon teleportu. Mianowicie czekamy 20 sekund zanim w
ogóle się przeniesiemy do miasta ? Pytanie do Blizzarda: Po cholerę zrobiliście coś tak
głupiego ? Czy już każda gra wydana przez Blizzard będzie klonem tego przeklętego Wowa
? Mamy cooldawny, teleport cooldawn, uproszczenia na maksa. Koniec.

A nie pamiętasz jak wyglądała walka z bossem w d2? Stawiasz teleport i od razu uciekasz do miasta, uzdrawiasz się, kupujesz mikstury. Po dodaniu cooldown''u do teleportacji nie możesz od razu uciec, przez co walka jest trudniejsza!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W sumie odpowiedz na moje pytanko mi zupełnie wystarczało.
"Tak więc Myszasty, pewnie już troszkę pograłeś i możesz stwierdzić czy Diablo III, ma w sobie to coś?"

Wiedziałem że się tutaj pojawi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2011 o 14:49, 12k12 napisał:

A nie pamiętasz jak wyglądała walka z bossem w d2? Stawiasz teleport i od razu uciekasz
do miasta, uzdrawiasz się, kupujesz mikstury. Po dodaniu cooldown''u do teleportacji
nie możesz od razu uciec, przez co walka jest trudniejsza!


Ja tak nie robiłem, więc nie wiem kto tak robił. Nawet w walce przeciw Diablo nie stosowałem tej błahej techniki. Tzn, że Blizzard ma nas wszystkich karać ? Nie podoba mi się to i jest to głupie rozwiązanie. Myślałem, że Blizzard dorósł do swojej pozycji i, że nie będzie robił gier według jednego ustalonego szablonu. Jak wszedł WoW to już nie ma oryginalnej gry, są już tylko gry na jej postawie bo tak jest łatwiej i nie trzeba się męczyć. Bomba :) W takim razie nie wiem co oni robili przez te 12 lat : ) Chyba grali w Wowa :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W komentarzach widać, że nie wszyscy zrozumieli, że cooldown teleportu uniemożliwi uciekanie z walki z bossem jak w Diablo 2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2011 o 14:46, palpatine napisał:

Do tej pory myślałem, że to wszystkie cooldawny utrudniają rozgrywkę, komplikują grę
zmuszając do stosowania jakiejś strategii, zamiast dusić jeden przycisk czaru, no ale
człowiek uczy się całe życie.


Zmieniają rotację skilli. Tyle. Jezeli masz powiedzmy maga w WoWie i ma taki skill jak Nova Mrozu, to mozna by
zamiast takiego cd, dać znaczne zużycie many i wyszłoby na to samo... prawie. Raz, ze musisz być oszedny,
bo sie w mgnieniu oka wyprujesz z many, ale wyzej lvlowy mag, jak to na potezniejsza postać przystało moglby
sobie pozwolic na wiecej "uzyc" skilla, jak low lvl. A tak mu cooldowny nie pozwalają.
A spam tym skillem jako taki jest i tak nieproduktywny. Instanty mają to do siebie,
że wcinają kupe many i jest ich mało. Poza tym i tak chodzi o rotację która wycisniesz najwiecej DPSu.
Wiec przekladajac na wowa, rzucić DoTy, short buffy i sekwencja skilli ktorymi cisniesz najwyzszy dps
+ poprawki np na Hot streaka. W D3 tez opracują najbardziej optymalny build i tego sie beda trzmać ;)
Kwestia podejscia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2011 o 14:49, 12k12 napisał:

A nie pamiętasz jak wyglądała walka z bossem w d2? Stawiasz teleport i od razu uciekasz
do miasta, uzdrawiasz się, kupujesz mikstury. Po dodaniu cooldown''u do teleportacji
nie możesz od razu uciec, przez co walka jest trudniejsza!


A wiesz co piszą o systemie checkpointów zamiast zapisów w dowolnym momencie w fpsach?
Ze głupio grę wydłużają. Walka z bosem nie musi być trudniejsza, a lepiej zbalansowana...
to, ze kombinowalo sei z teleportami to wynik jako takiego braku równowagi w grze.
Juz dawno, dawno apropo tego systemu z kulkami hp, mowili ze system potow w D2 im sie nie podobal - mi tez.
Jezeli dodali mozliwosc przerabiania itemow na kase z poziomu eq.
To teleport został praktycznie tylko do rzadkiego wracania do miasta, by oddac questa/craftu,
czy coś w ten desen i przy bosach w takiej formie nie byłby raczej porzadany :P
Czy to wystarczajacy powod dodania ct do teleportu? Dla mnie, nie.
Jednak np w Hellgate london uzywanie teleportu specjalnie irytujace nie bylo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem masę gameplayów i to jest gra dla mnie. WoWa w prawdzie nie lubię, ale w SC2 kampanię się zagrywałem, multi już nie, bo wolę misję niż ciągłe robienie tego samego z innymi taktykami. Natomiast D3 wygląda świetnie, co ja bym dał za klucz :D No ale pozostaje czekać, a no i mój pewniak to Wizard z umiejętnościami błysków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2011 o 15:28, saurus123 napisał:

Co nie zmienia faktu ze d3 i tak jest bardzo proste!


Co nie zmienia faktu że wszystkie gry serii Diablo były proste!!

Dnia 29.09.2011 o 15:28, saurus123 napisał:

Przyznam, że te maks 7 skilli i brak bardziej ambitnego rozwoju postaci mocno mnie do
tej gry zniechęca.


6 skilli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2011 o 16:15, ZubenPL napisał:

Co nie zmienia faktu że wszystkie gry serii Diablo były proste!!

Na normalu pewnie tak, nieogarnieci poziom wyzej zaczeli odpadać :P (D2)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, Mysza, to ja ze swojej strony mam trzy pytanka:

1. Jak z liniowością? Pamiętam (a raczej widzę, bo gram na bieżąco po raz n-ty :)) że w Diablo 2 takowej w zasadzie nie ma - przejścia między levelami są generowane losowo, tak więc nie ma mowy o chodzeniu "jedyną słuszną ścieżką". Jak jest w D3?

2. Napisałeś, że czasami można zaliczyć environmental kill - np zrzucając potworkom coś na łby. Pytanie więc takie: czy miejsca, gdzie da się to zrobić, są ściśle określone i walą po oczach (hmmm, dziwnym trafem leci na mnie akurat 30 bestii. Hmmm, dziwnym trafem akurat na ich drodze wisi żyrandol. Hmmm, akurat jego powierzchcia pokrywa całą powierzchnię drogi... co by tu zrobić?"), czy też raczej wszystko zależy od inwencji i pomysłowości gracza, bez narzucania jedynej słusznej drogi działania?

3. Kwestia kociołka. Czy sprzedając jakiś przedmiot poprzez kociołek (przerabiając go na złoto) dostajemy tyle samo kasy, co gdybyśmy sprzedali ten sam przedmiot u kupca? Innymi słowy: Czy kociołek zastąpił kupców, czy jest raczej rozwiązaniem awaryjnym, przy którym dostajemy odczuwalnie mniej kasy, na wypadek nadmiernej ilości loot''u, by nie trzeba było drałować zawsze do miasta?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2011 o 16:17, Zgreed66 napisał:

> Co nie zmienia faktu że wszystkie gry serii Diablo były proste!!
Na normalu pewnie tak, nieogarnieci poziom wyzej zaczeli odpadać :P (D2)


Na razie wyższego poziomu niż normal w D3 nie da się sprawdzić gdyż podobnie jak w poprzednich częściach odblokują się one po przejściu gry a to w becie jest nie możliwe. A po za tym od strony mechaniki rozgrywki to gry z serii diablo nie było skomplikowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2011 o 16:17, Zgreed66 napisał:

> Co nie zmienia faktu że wszystkie gry serii Diablo były proste!!
Na normalu pewnie tak, nieogarnieci poziom wyzej zaczeli odpadać :P (D2)


Nie wspominając już o poziomie Hell, gdzie najmniejszy błąd w budowaniu postaci sprawiał, że stawała się niegrywalnym cieniasem. Ale utrzymujmy stereotyp, że Diablo jest proste ;).

Tzn. samo granie w Diablo było proste, system jest intuicyjny, ale jednocześnie granie w Diablo było bardzo wymagające. Ktoś, to widział skomplikowane obliczenia matematyczne, żeby maksymalizować obrażenia od trucizn, ten wie, że w Diablo Diabeł tkwi w szczegółach ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować