Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Artykuł: Ostatnie pożegnanie - przegląd zamkniętych w tym roku firm, które robiły gry

20 postów w tym temacie

Michał Ostasz

Grudzień od dawien dawna uważany jest za czas podsumowań, nie tylko tych pozytywnych. W ostatnich dniach A.D 2012 chcemy wspomnieć studia developerskie, które zostały zamknięte w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy.

Przeczytaj cały tekst "Artykuł: Ostatnie pożegnanie - przegląd zamkniętych w tym roku firm, które robiły gry" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.12.2012 o 21:12, Lordpilot napisał:

Właśnie padło THQ wraz z przyległościami, więc sugerowałbym uzupelnić
artykuł:

http://www.gamespot.com/news/thq-files-for-bankruptcy-6401772

^^ W sumie było do przewidzenia, od momentu kiedy zaczęli sprzedawać licencje (na UFC
np. - nie stracili tylko spzedali). RIP :/

To samo chciałem napisać, Pilocie. Oto kolejne źródło:

http://www.mcvuk.com//news/read/bankruptcy-for-thq-as-it-looks-to-sell/0108467

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Lordpilot i @Janek_Izdebski

Co do THQ - na razie rozpoczęło się wyprzedawanie aktywów, ale pod logiem THQ ukaże się jeszcze kilka tytułów. Poza tym szefostwo zapewnia, że developing nadchodzących produkcji nie został w żaden sposób zachwiany. Myślę, że musi minąć przynajmniej kilka dni, jeśli nie tygodni abyśmy mogli z czystym sumieniem napisać, że THQ - jako wydawca, nie producent - upadło. Pamiętajmy, że firma ta wciąż ma szansę na znalezienie inwestora, czego wszyscy powinniśmy jej życzyć. Ale bardzo dziękuję Wam za "cynk", będziemy monitorować tę sprawę.

Pozdro!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie chce mi sie czytac calej tresci, tak tylko liste firm i ich tytulow przejrzalem i co tu duzo mowic, plakac nie bede za zadnym z wyzej wymienionych, wiekszosc z tych "gier" przez nich zrobionych (zreszta badzmy szczerzy, praktycznie wszystkie, z Max syf 3 na czele) to kaszana do kwadratu.
Zrobili kiepski towar to i padli, co tu wiele rozpamietywac. Czy piekarnia ktora sprzedaje niedobry chleb, ktorego nikt nie chce, tez zasluguje na swoj wlasny artykul?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z listy szkoda Black Hole Entertainment (czy trudno uwierzyć, że mogli zostać zarżnięci z powodu tego, że Ubisoft się ociągał z dostarczeniem materiałów na czysto pecetową grę? Ani trochę). HoMM VI jest fajne, Armies of Exigo też takie było. Chyba najbardziej stracili na Mark of Chaos.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tytuł taki jak by ktoś zapomniał go wrzucić na 1-go Listopada i teraz nadrabia zaległości ;-).
A co do samej treści,nie ma co rozpaczać nad rozlanym mlekiem.Nie było by problemu gdyby robili dochodowe gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>(zreszta badzmy szczerzy, praktycznie wszystkie, z Max syf

Dnia 19.12.2012 o 22:57, Harunia napisał:

3 na czele) to kaszana do kwadratu.

Desperados, Rise of Nations, Kindoms of Amalur, Pursuit Force i Wipeout pozdrawiają.

Dnia 19.12.2012 o 22:57, Harunia napisał:

Zrobili kiepski towar to i padli, co tu wiele rozpamietywac. Czy piekarnia ktora sprzedaje
niedobry chleb, ktorego nikt nie chce, tez zasluguje na swoj wlasny artykul?

Nie, bo to nie jest związane z tą branżą. I to nie do końca jest tak, że wszyscy upadli dlatego, że zrobili słabe gry. Przeczytaj artykuł.

Ale moim zdaniem nie ma co rozpaczać- w tej branży nic nie ginie, większość z tych ludzi pójdzie do kogoś innego lub założy własne studia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.12.2012 o 23:16, calwert napisał:

Tytuł taki jak by ktoś zapomniał go wrzucić na 1-go Listopada i teraz nadrabia zaległości
;-).
A co do samej treści,nie ma co rozpaczać nad rozlanym mlekiem.Nie było by problemu gdyby
robili dochodowe gry.

Problem jest w tym, że dobra gra wcale nie musi być dochodowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że artykuł zrodził się przez informację o obecnej sytuacji THQ.

Tak w ogóle to Hudson - ekipa od Bombermana padła? Cholera, lata temu z uwielbieniem grałem w tę serię i po ponad dekadzie taka wiadomość....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

THQ nie padło tylko złożyło wniosek o upadłość, co ma być częścią układu z Clearlake Capital Group, które zamierza przejąć wydawce. Pewnie chodzi o uniknięcie długów. W zasadzie to niewiadoma co z tego wyniknie, ale w oficjalnym oświadczeniu THQ podaje, że nie zamierza zwalniać pracowników i nie zmienia planu wydawniczego, utrzymując jednocześnie dotychczasowe kontrakty z producentami.

Co samego artykułu to widzę, że pojawiło się Black Hole Entertainment wraz ze swoim niesławnym Might and Magic: Heros VI. Dla mnie ta część to zupełna pomyłka, do tego totalne zawalenie sprawy przez wydawcę. Jakiś cymbał z Ubi wpadł na pomysł żeby napakować bzdurnych elementów społecznościowych i DRM, a do tego nie wiedzieć czemu zmienił nazwę. Herosi stali się kolejną ofiarą korporacyjnego krwiopijcy. O ile Nival dał sobie jakoś radę, to Węgrzy położyli sprawę na całej linii a Ubi wydało produkt we wczesnej fazie beta, nie oferując przez długi czas żadnego wsparcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dużo tych bankrutów oj dużo,bardzo smutne bo im mniej takich niezależnych deweloperów tym więcej ''''deweloperów'''' u EA z polityką ''''Wydać jak najszybciej pozbierać kase,wydać DLC za pół ceny gry potem najwyżej zamknąć studio odpowiadające za gre'''' co prawda pare gier wywieszonych tu twórców było słabych i nie dziwie sie ze słabej sprzedaży ale takie sudio od Max Payne 3.......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> A co do samej treści,nie ma co rozpaczać nad rozlanym mlekiem.Nie było by problemu gdyby
> robili dochodowe gry.

Psychonauts, Mirror''s Edge, Beyond Good&Evil nie były dochodowe. Nazwiesz je słabymi grami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.12.2012 o 23:20, Madoc napisał:

Problem jest w tym, że dobra gra wcale nie musi być dochodowa.

Problem jest tym, że raczej musi. Gra może być arcydziełem gatunku, zmieniać owy gatunek na zawsze, być rewolucyjna i dostać 70 GOTY, ale jeśli się nie sprzedaje i przynosi straty, to pupa blada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Max Pain 3 ma być jednym z najlepszych tytułów tego roku? No nie wiem. Dawno nie grałem w grę z tak dobrą grafiką, fizyką, dobrze opowiedzianą fabuła i z tak powtarzalnym i nudnym gameplayem, że bardzo mnie cieszy, że kupiłem ją w promocji po 25 złotych bo już raczej nigdy po nią nie sięgnę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że THQ straci licencję Warhammera. Kiedyś to była bardzo dobra firma, ale od jakiegoś czasu lecą praktycznie tylko na kasę i rezygnują ze wsparcia istniejących gier.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do CI Games zamykanie studia tuż po wydaniu gry to u Tymińskiego normalka, facet jest bezwzględny jeśli coś nie przyniesie oczekiwanego zysku natychmiast zamyka studio.
Nie zdziwię się jak wydadzą Enemy Front i też zamkną oddział odpowiedzialny za grę. Zatrudnienie Stuarta Blacka i zerwanie z nim kontraktu musiało kosztować no i nie zapominajmy o przeciągającym się w premierze Sniper GW 2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować