Widek

Upgrade kompa / Modernizacja Komputera - pomoc, porady itp.

75432 postów w tym temacie

Jaki polecacie dysk HDD o pojemności 2TB? Do komputera domowego, sprzęt ma służyć między innymi do grania i mam obawy, że przy obecnych rozmiarach gier rzędu 50GB, w połączeniu z innymi danymi, które mam zamiar przechowywać dysk 1 TB może się szybko zapełnić. HDD nie będzie jedynym dyskiem, planuję na system SSD 250GB.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.11.2016 o 11:28, ziptofaf napisał:

Siema, pytanko mam. Jaki polecasz zasilacz do GTX1070, i3 6100 (w niedalekiej przyszlosci napewno bedzie zmiana na jakiegos i5 moze kaby lake), dwa dyski twarde (ssd +hdd)? Jakbym go mogl znalezc na morele to by bylo bardzo milo. Z góry dzieki za odpowiedz.

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, TigerXP napisał:
Dnia 12.11.2016 o 11:28, ziptofaf napisał:

Siema, pytanko mam. Jaki polecasz zasilacz do GTX1070, i3 6100 (w niedalekiej przyszlosci napewno bedzie zmiana na jakiegos i5 moze kaby lake), dwa dyski twarde (ssd +hdd)? Jakbym go mogl znalezc na morele to by bylo bardzo milo. Z góry dzieki za odpowiedz.

Na twoim miejscu bym pytał gdzie indziej bo na tym forum się już zbyt wiele osób nie udziela, ja zresztą w zasadzie też nie więc trochę się czeka na odpowiedź.

 

Nie znam twoich wymagań i budżetu ale bardzo przyjemnie wygląda nowa seria SuperFlowera:

https://www.morele.net/zasilacz-super-flower-platinum-king-550w-sf-550p14pe-1000790/

350 zł za 550W, 80Plus Platinum i 5 lat gwarancji. Nie dostajesz modularnego okablowania (ale nie wiem czy jest ci potrzebne jeśli nie masz okna w budzie) ale to chyba na razie najlepsza okazja za poniżej 400 zł i na pewno twojemu PC-towi wystarczy z olbrzymim zapasem.

Wyżej wymieniony EVGA G2 z dwa tygodnie temu doczekał się następcy w postaci EVGA G3. BARDZO dobra specyfikacja techniczna ale jeszcze niedostępne w Polsce. No i podejdą cenowo pod 500 zł. G2 (bądź ewentualnie Corsair RM550x, nie mylić z RM550) to też bardzo dobre zasilacze.

Da się oczywiście zejść cenowo niżej, prawdę powiedziawszy nawet ten

https://www.morele.net/zasilacz-xfx-core-xt-500w-p1-500b-xtfr-857272 wystarczyłby z zapasem. Choć nie lubię łączenia kart graficznych za 2000 zł z zasilaczami za 200. W tym konkretnym przypadku to sprawdzona marka ale tak ogółem to nierozsądne.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, ziptofaf napisał:

 

Modularne okablowanie mi niepotrzebne, wiec wezme tego super flower. Dzieki wielkie za pomoc.

Edytowano przez TigerXP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szybkie pytanko, mam już dość stary komputer:

Amd Phenom 8650 x3 2,30GHz
GA-M52L-S3P
6GB RAM DDR2
Radeon HD 4670 512MB

Thief i Heroes of the storm na nim odpalają ale ścinają, czy wymiana karty na zwykłego prostego gt730 2GB zrobiłaby jakąkolwiek różnicę, mogę grać na niskich detalach ale chciałbym grać płynnie. Z góry dzięki za odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, darkwind21 napisał:

Szybkie pytanko, mam już dość stary komputer:

Amd Phenom 8650 x3 2,30GHz
GA-M52L-S3P
6GB RAM DDR2
Radeon HD 4670 512MB

Thief i Heroes of the storm na nim odpalają ale ścinają, czy wymiana karty na zwykłego prostego gt730 2GB zrobiłaby jakąkolwiek różnicę, mogę grać na niskich detalach ale chciałbym grać płynnie. Z góry dzięki za odpowiedź.

Szybka odpowiedź - raczej nie. Zacznij od uruchomienia menadżera zadań gdy grasz i przyjrzyj się zużyciu procesora. Bo może się okazać że 1-2 z jego rdzeni są po prostu wymaksowane a na to zmiana karty graficznej nie pomoże wcale.

 

Tak czy siak również lepiej przygotować sobie chociaż te 400 zł by potem odwiedzić Allegro w poszukiwaniu 750Ti bądź nieco dopłacić i wziąć RX 460. Tym niemniej to ma sens tylko zakładając, że to nie procesor robi problemy.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, darkwind21 napisał:

Radeon HD 4670 512MB

Thief i Heroes of the storm na nim odpalają ale ścinają, czy wymiana karty na zwykłego prostego gt730 2GB zrobiłaby jakąkolwiek różnicę, mogę grać na niskich detalach ale chciałbym grać płynnie. Z góry dzięki za odpowiedź.

Patrząc na wymagania minimalne dla HotSa:

https://eu.battle.net/support/pl/article/heroes-of-the-storm-system-requirements

widać wyraźnie, że karta graficzna nie wyrabia (512 MB RAMu na karcie to po prostu za mało). Widać też wyraźnie, że procesor daje radę. Więc nic nie stoi na przeszkodzie, by na razie tylko wymienić kartę, im lepsza, tym lepiej, GT 730 to minimum. Jednak zwróć uwage, że 6GB RAMu operacyjnego to może też byc o 2GB za mało i tym też bym się zajął (zależy jaki masz system, jeśli Win7 to 6GB jeszcze wystarczy, na inne 8 to minimum).

Edytowano przez Aurelinus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Złożyłem wstępnie taki zestaw http://www.morele.net/inventory/info/XLOHPP/ . Jeszcze nie wiem kiedy uda mi się go kupić, itp. Ktoś ma może jakieś uwagi do tego, co wymyśliłem? Coś można zamienić, żeby było zdecydowanie lepiej, a jednocześnie, żeby cena też radykalnie nie wzrosła?

Komputer do gier i montażu.

 

Edytowano przez 8bit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, 8bit napisał:

Coś można zamienić, żeby było zdecydowanie lepiej, a jednocześnie, żeby cena też radykalnie nie wzrosła?

 

Chyba niewiele, albo to kwestia gustu, jak np. WD zamiast Seagate, do którego mam większe zaufanie (tzn. WD). Poza tym za ok. 50-70 zł dostaniesz większy dysk SSD, jeśli do czegokolwiek w ogóle jest potrzebny (bo nie do gier).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, 8bit napisał:

Złożyłem wstępnie taki zestaw http://www.morele.net/inventory/info/XLOHPP/ . Jeszcze nie wiem kiedy uda mi się go kupić, itp. Ktoś ma może jakieś uwagi do tego, co wymyśliłem? Coś można zamienić, żeby było zdecydowanie lepiej, a jednocześnie, żeby cena też radykalnie nie wzrosła?

Komputer do gier i montażu.

 

Jesteś pewny że musisz mieć i7? Bo jednak i5-6600k + GTX 1070 są dużo lepszym tandemem do gier.

No i zmień zasilacz. Komputer za ponad 5000 to chociaż dopłać te 30 zł i weź Supremo a nie Vero:

https://www.morele.net/zasilacz-silentiumpc-supremo-l2-gold-550w-spc139-774136/

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, ziptofaf napisał:

Jesteś pewny że musisz mieć i7? Bo jednak i5-6600k + GTX 1070 są dużo lepszym tandemem do gier.

No i zmień zasilacz. Komputer za ponad 5000 to chociaż dopłać te 30 zł i weź Supremo a nie Vero:

https://www.morele.net/zasilacz-silentiumpc-supremo-l2-gold-550w-spc139-774136/

i7 potrzebuję do montażu. Też bym wolał 1070, ale jednak obowiązki ważniejsze ;)

A na zasilaczach się akurat nie znam, więc dzięki ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W jaki zestaw procesor Intel+płyta głowna celować, jeśli chciałbym zapłacić w miarę niedużo, ale mieć spory skok wydajności po przesiadce z Phenoma 965? Myślę raczej o sprzęcie używanym choćby z allegro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ile jesteś w stanie przeznaczyć na nową maszynę?
5000
Do czego będzie ci głównie służyć dany sprzęt?
granie

Czy możesz zostawić coś ze swojego poprzedniego komputera?
Monitor 24", klawa mysz

Czy do ceny zestawu należy doliczyć jakieś peryferia?
system

Czy preferujesz konkretne firmy?
wydajność się liczy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze raz ja. xD

Wyszło na to, że zestaw, który miałem zamiar kupić będzie musiał poczekać. W tej chwili mogę jednak zrobić upgrade karty graficznej, bo mój gtx 660 to już nawet nie średniak jest. 

Ktoś już jakiś czas temu na tym forum mi polecał właśnie gtx 1060. No i teraz pytanie: Lepiej wziąć Asus GTX 1060 6GB, czy Gigabyte GeForce GTX 1070 Founders Edition 8GB (różnica między nimi to ~5oo zł). Czy wersja Founders jest w ogóle opłacalna? Bo jest o jakieś 200-300 zł tańsza od niereferencyjnych wersji 1070.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.12.2016 o 14:11, ziptofaf napisał:

 

Teraz mam kolejne pytanko, sorry ze Cie tak mecze, ale zmieniły mi sie plany. Z racji pewnych spraw osobistych, moj budzet na kompa zmalał i teraz zamiast 1070, prawdopodobnie do kompa wskoczy 1060. I tutaj nastepujace pytanie, czy musiałbym zmienic zasilacz. Zasilacz stary jak swiat Be quiet BQT E5 500W. Kiedys mi napisałes ze nic powyzej 970 do niego nie wrzuce, zastanawiam sie czy 1060 pojdzie? Do tego mam i3 6100, dwa dyski (hdd+ssd) i 16gb ramu. 

Wiem ze rzadko bywasz na tym forum, ale w sumie mi sie nie spieszy. Z góry dzieki za odpowiedz.

Edytowano przez TigerXP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.12.2016 o 15:01, TigerXP napisał:

Teraz mam kolejne pytanko, sorry ze Cie tak mecze, ale zmieniły mi sie plany. Z racji pewnych spraw osobistych, moj budzet na kompa zmalał i teraz zamiast 1070, prawdopodobnie do kompa wskoczy 1060. I tutaj nastepujace pytanie, czy musiałbym zmienic zasilacz. Zasilacz stary jak swiat Be quiet BQT E5 500W. Kiedys mi napisałes ze nic powyzej 970 do niego nie wrzuce, zastanawiam sie czy 1060 pojdzie? Do tego mam i3 6100, dwa dyski (hdd+ssd) i 16gb ramu. 

Wiem ze rzadko bywasz na tym forum, ale w sumie mi sie nie spieszy. Z góry dzieki za odpowiedz.

Krótka piłka - nie musisz. GTX 1060 je mniej prądu od 970tki. Inna sprawa, że nie jestem nadmiernym zwolennikiem 1060tek i poważnie bym pomyślał czy być może nie lepiej by było stracić te 10-15% wydajności i oszczędzić 450 zł wybierając RX 470 4GB. Bądź dostać zasadniczo równą wydajność tu i teraz a potencjalnie wyższą w przyszłości gdyby wziąć RX 480 8GB. Bo jednak ten drugi już doścignął 1060tkę (jak to z Radeonami zresztą bywa, zawsze w dniu premiery przegrywają by potem powoli wygrywać).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Siemano

mój obecny sprzęt 

cpu ; i5-2400

ram : goodramm 4gb 1333mhz ddr3

gpu ; gigabyte hd6850 1gb oc 

zasilacz ; xfx 550 

Chciałbym wymienić karte graficzną choć niestety nie wiem na jaką,myślę nad czymś używanym Gtx 760 ale nie wiem czy to najlepszy wybór, Nie chce kupować karty która będzie mocna ograniczona przez reszte sprzętu. a chciałbym dostać w miare dobrego boosta do mocy na rok/dwa żeby sobie pograć w Black desert/Bless(?) przed całkowitą zmianą sprzętu.budżet to : 500/600 zł + zakupię sobie oczywiście jeszcze kość pamięci ram.

 

Edytowano przez czeku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, czeku napisał:

Siemano

mój obecny sprzęt 

cpu ; i5-2400

ram : goodramm 4gb 1333mhz ddr3

gpu ; gigabyte hd6850 1gb oc 

zasilacz ; xfx 550 

Chciałbym wymienić karte graficzną choć niestety nie wiem na jaką,myślę nad czymś używanym Gtx 760 ale nie wiem czy to najlepszy wybór, Nie chce kupować karty która będzie mocna ograniczona przez reszte sprzętu. a chciałbym dostać w miare dobrego boosta do mocy na rok/dwa żeby sobie pograć w Black desert/Bless(?) przed całkowitą zmianą sprzętu.budżet to : 500/600 zł + zakupię sobie oczywiście jeszcze kość pamięci ram.

 

Za 600 zł to dostaniesz przynajmniej używanego R9 380/380X, kartę o klasę lepszą niż 760. A przy odrobinie szczęścia to i R9 290 znajdziesz a to już dorównuje GTX'owi 970 (fakt że jest głośne jak cholera). Z GeForce'ów to do wzięcia powinien być GTX 960.

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zaloguj się, aby skomentować

Będziesz mógł dodać komentarz po zalogowaniu się



Zaloguj się