BeAway

Gramowicz(ka)
  • Zawartość

    9
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralna

O BeAway

  • Ranga
    Obywatel
  1. BeAway

    Opinia: Mody, głupcze!

    Co? :) Far Cry 4 dosłownie dwa "mody" na krzyż: http://www.moddb.com/games/far-cry-4/mods Dragon Age - linkujesz do jedynki, a zobacz co jest z nową częścią . Mody typu "more loot", albo HD eye texture, to wszystko co jest do zaoferowania - a to mody nie są. Nowe gry trudniej się moduje, ale zauważ, że taki, czy nie inny silnik gry to świadomy wybór producenta. Spoko, Darthmod to i tak bardzo duża modyfikacja, oczywiście mody tego gościa są z prawdziwego zdarzenia.
  2. BeAway

    Opinia: Mody, głupcze!

    > > Widzę, że masz problemy z tłumaczeniem komunikatów marketingowych :) Takie duże firmy > jak 2K Games nie eksperymentują w stylu "czy robienie gry na PC się zwróci", bo za duża > kasa wchodzi w grę. Oni stawiają na pewniaki. I z XCOM 2 idą w stronę Civ IV i V oraz > Skyrima, czyli gier, które właśnie dzięki modom nieustannie ożywiającym społeczność są > aktywne przez lata po premierze i ciągle dobrze się sprzedają, o czym świadczą listy > przebojów Steama. Sławek, pls, przedłużanie życia gry nie jest na rękę twórcom. Lepiej jest zrobić sequela, niż liczyć, że w 2015 ktoś kupi Skyrima za 5 euro (kto miał kupić, już kupił). Ostatnie staty ze sprzedaży steam w trakcie wyprzedaży pokazały jasno - najlepiej sprzedają się nowe gry, a te przeceniane na 5 euro wcale nie mają jakiegoś wielkiego wzięcia i nie przynoszą kokosów. Mit żniw na wyprzedażach upadł. (poza twórcami indie, którzy sprzedają 30 kopii na miesiąc, a na promocji zejdzie im z tysiak). Nie zapominaj, że jak twórcy XCOMa nie będą zadowoleni ze sprzedaży na pc, to zawsze mogą szybko zrobić porta na konsole i przynajmniej wyjdą na zero. > Teraz sprawdź jak wygląda sytuacja z GTA V na PC, Dying Light, ostatnich grach z serii > Total War, wsparcia dla modów oraz społeczności w StarCraft 2, modyfikacjach Watch_Dogs, > gier takich jak XCOM, nawet Dark Souls 1&2 etc. Shinigami - modyfikacji kontrastu i zmianę settingów grafiki w Soulsach, czy Watch Dogs nie nazwałbym modem. Mówiąc o modach mam na myśli totalne konwersje - czasami do działania nie wymagały nawet podstawki. Zobacz jakie gry wyszły np. w 2002: Medal of Honor: Allied Assault Serious Sam: The Second Encounter Jedi Knight II: Jedi Outcast Dungeon Siege The Elder Scrolls III: Morrowind Soldier of Fortune II: Double Helix Grand Theft Auto III Neverwinter Nights Warcraft III: Reign of Chaos Medieval: Total War Mafia: The City of Lost Heaven Battlefield 1942 No One Lives Forever 2: A Spy In H.A.R.M.''s Way Age of Mythology The Elder Scrolls III 007: Nightfire Zwróc uwagę, jak wiele exów na PC i jak wiele z tych gier (wszystkie?) obsługiwało mody i to były mody świetnej jakości. Top 3 gier z 2014 wg polskich graczy: Far Cry 4 - brak modów Shadow of Mordor - brak modów Dragon Age - brak modów oczywiście sweetFX i mody działające jak trainery się nie liczą. Nie ma nawet porównania.
  3. BeAway

    Opinia: Mody, głupcze!

    > Ale wiesz, że ArmA II to nisza nisz i znakomite wyniki sprzedaży zawdzięcza prawie wyłącznie > DayZ? Trochę kłóci się to z twoim stwierdzeniem. Arma to takie prawie AAA - pod względem budżetu i wykonania. Nie robi się tak dużych gier na niszę. A oni dalej kombinują z dodatkami. > DayZ nie odniosło sukcesu jako gra w zombie, tylko jako wieloosobowy survival w otwartym > świecie. Ten schemat wszyscy od lat naśladują, z zombie, bez zombie, z dinozaurami, pod > wodą, w kosmosie i tak dalej. Dzięki DayZ powstał cały nowy gatunek gier. > Nie wszyscy naśladują tylko co najwyżej twórcy indyków na steamie, o których nikt za miesiąc nie pamięta. Jedyna nadzieja w ARK Survival, choć i tak gra jest robiona przez Early Access. Jeśli tytuł zawiedzie możliwe, że subgatunek upadnie. I właśnie, prędzej subgatunek, bo zamiast co-opa, jest mmo > Zdecydowanie tak, przeminęły. Dlatego pierwszy XCOM modów nie miał. A drugi będzie miał > dla nich pełne wsparcie. Bo czasy modów przeminęły. To co mówisz ma wiele sensu :) > XCOM 2 będzie miał mody, bo jest w miarę dużą grą robioną na pc. Komunikat marketingowy o wsparciu modów należy czytać tak: gra będzie zabugowana, więc sami sobie naprawcie, a my zobaczymy, czy w ogóle robienie dużej gry na pc się zwróci. Wiele innych serii gier miało mody, a teraz już nie ma. > Czas modów przeminął? xD Nie ma teraz gry, której ludzie nie próbują modować, nawet i > nie mając od twórców SDK :P Kolego, może nie pamiętasz, ale kiedyś mody to było coś więcej, niż zmienienie linijki w steam app.ini i dopisanie 60 fpsów
  4. BeAway

    Opinia: Mody, głupcze!

    > Dlaczego? Chciałbym wiedzieć, dlaczego na przykład Kerbal Space Program jest gorszy od > następnego Assassins Creed Nie lubię Asasynów, grałem w 3 gry tej serii i wszystkie mnie znudziły, ale AC stoi na wysokim poziomie artystycznym/technicznym. Zresztą odwołajmy się do przeszłości - było dużo exów na pc, co miesiąc wielka premiera AAA, a i w modach można było przebierać. Czasy się zmieniły. Bez dużych gier nie ma dużych modów. W tekście podajesz przykład DayZ pisząc, że zrewolucjonizował rynek, co nie jest prawdą. Moda na multi z zombie była już wcześniej (L4D, Dead Island), a jako gra DayZ jest nudnym i zabugowanym crapem (top recki na steam) i wciąż nie wyszła z early access. Doczekała się za to jeszcze gorszych klonów. Przykład CS i MOBA? Ok, ale to było kilkanaście lat temu, gdy były AAA i były mody. Czasy modów przeminęły Sławek.
  5. BeAway

    Opinia: Mody, głupcze!

    > Evolve nie stworzyło Valve ani nawet go nie wydawało. Racja, mój błąd. Myślałem, że Turtle Rock dalej należą do Valve. W sumie to jeszcze gorzej, bo nawet jak Valve nie produkuje nic na PC, to kto ma to robić?
  6. BeAway

    Opinia: Mody, głupcze!

    > Jedynymi? Jesteś pewien? :) Jedynymi AAA, bo indyków i kickstarterowych produkcji nie wliczam. Zresztą już teraz po screenach widać, że XCOM2 będzie miał budżetową grafikę, więc może z tym TripleA przesadzam ;) Mody są w zapaści, spójrz co się dzieje 3 miesiące po premierze GTA V - pojawiły się jakieś wartościowe modyfikacje? Nie bez przyczyny w dyskusjach o wartościowych modach zawsze wymienia się te same tytuły, którym lecą już kolejne latka: 4-letni Skyrim, 6-letni Stalker, 5-letni Fallout. Posucha, teraz nawet Valve wydaje gry bez modów (Evolve).
  7. BeAway

    Opinia: Mody, głupcze!

    Sławek, wsparcie dla modów w XCOM 2 znaczy tylko tyle, że gracze dostaną półprodukt i sami niech sobie go łatają, balansują i poprawiają. To samo co z Total Warami, czy Armą - jedynymi exami na PC w ostatnich latach.
  8. Aż nie chce mi się wierzyć, że problemem są tylko przeładowane serwery. Co to za problem dla Sony wyłożyć kasę, bo i tak trzeba będzie to zrobić - nowych użytkowników przybywa, będą gorące premiery w przyszłości.
  9. 60 tys. to jest tyle co nic. Ambitna gra, w niższej cenie, pecetowy czasowy ex, a sprzedaż to kpina. To już chyba prawie pewne, że Chmielarz w następnej produkcji nie będzie się koncentrował na pc, bo to się po prostu nie opłaca.