eomviper

Gramowicz(ka)
  • Zawartość

    9
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralna

O eomviper

  • Ranga
    Obywatel
  1. Google to taki drugi Microsoft, tylko ze ludzie jeszcze o tym nie wiedza :P osobiscie nie mam nic ani do jednych ani do drugich
  2. eomviper

    DirectX dla opornych

    Ale ogolnie artykol jest spox :)
  3. eomviper

    DirectX dla opornych

    MFC to jest nakladka na Win32 API, i mozesz wykozystac to do pisania aplikacji okienkowych itp, ale radze uzywac .NET w dzisiajszych czasach :). Natomiast do gier sie tego nie uzywa(chyba ze do edytorow), bo i poco, jak w grze masz najprostsze okienko, a reszta to juz DirectX/Havoc/FMod/OpenGL i inne biblioteki na ktorych oparty jest engine''a/gra.
  4. eomviper

    DirectX dla opornych

    "W D3D programista musiał korzystać z interfejsów COM, na których oparty jest cały DirectX. Aby nie tłumaczyć dokładnie czym jest COM wystarczy nadmienić, że interfejsy te mają więcej wad niż zalet, zwiększają m.in. nieczytelność kodu. Na szczęście Microsoft odchodzi powoli od tego modelu, przyjmując rozwiązania zawarte w OpenGL." hehehehehe, szczerze widac odrazu stronniczosc osoby piszacej tej artykul, znam obie biblioteki, obie mi sie podobaja, i moim zdaniem jedyna wada Direct3D bo jesli porownyjemy cos z OpenGL to napeno nie DirectX tylko Direct3D, to jest to ze dziala tylko z Windows i XBox. Natomiast OpenGL coraz wolniej sie rozwija, gdy wychodzi nowa karta kazdy producenta dodaje swoje rozszerzenia do OpenGL''a i kazde trza inaczej obslugiwac, ogolnie jest totalny chaos, dopiero po jakims czasie powstaje jeden standard (ARB), ale przewaznie jest to wolniejsze niz dedykowane rozszerzenia. Natomiast wracajac co do czytelnosci kodu, ani w jednej ani w drugiej bibliotece nie widze tego problemy.
  5. eomviper

    Windows Vista dla najmocniejszych

    jak czytam te komentarze to smiac mi sie chce. Przecierz nikt wam nie kaze wlanczac wszystkich fajerwerkow na full. Podobnie bylo zreszta w XP jak wyszedl, wtedy na przecietnych kompach nikt na dluzsza mete nie mogl pracowac w jego nowej szacie graficzen. DLatego zreszta w Viscie beda 3 wersje, taka z 2000, taka z XP, i calkiem nowa, ktora wykozystuje karty graficze(wymagana karta z shaderami 2.0). Podane wymagania sa to wlasanie wymagania ZALECANE nie MINIMALNE coby odpalic max bajery, wiec o co tu sie czepiac. CO do wymagan systemow operacyjnych, wiadome ze beda wieksze i to im nowszy system do wieksze wymagania, poniewaz w tle musi chodzic coraz wiecej zeczy ktore nadzoruja mase funkji, bezpieczenistwa itp. Natomiat jak sie komus nie podoba tryb graficzy, to ktoras tam wersja bedzie mogla zostac odpalona bez trybu graficzego, zwykla textowa konsola ala Linux/DOS :) poza tym cos wkoncu musi napedzac rynek sprzetu, i wkoncu gry nie sa to juz tylko gry. Pozatym prosze nie zapominac ze zyjemy w takim kraju a nie innym, a nasz kraj nie jest jakos bardzo wyjatkowy dla duzych korporacji poniewaz u nas i tak 80% domowych uzytkownikow ma piraty wszystkiego bo na orginaal nikogo nie stac. Natomiast w USA, Niemcy, Anglia itp, idzie do sklepu i kupuje. Wyobrazcie ze gra kosztuje u nas 160zl, u nich 40Euro, tylko ze u nas zarabiamy przecietnie 1500zl, a oni 2000Euro. Wiec jaki problem na zachodzie kupic orginala. To samo sie ma do nowych kompow, ludzie kupuja cale kompu nowe bo im sie system zwalil (LOL znam takie przypadki)
  6. eomviper

    The Burning Crusade - zapowiedź

    WoWmen, masz racje, zle zrozumialem posta, :)
  7. eomviper

    The Burning Crusade - zapowiedź

    Czemu cie dziwi lokacja startowa Krawaych elfow, przecierz rasa krwawych elfow jest po stronie Hordy, a nie po Alliance :)
  8. eomviper

    PlayStation 3 - 120 klatek na sekundę

    jesli chodzi o ilosc klatek rozpoznawanych przez ludzkie oko, to sie zgadza ze jest ona w granicach ok 25-30 klatek, ale to sie odnosi do filmow, a nie do gier. Jak ktos nie wiezy, to niech sobie odpali np. Quake3 w 25 klatkach 60 i 120, i sam sie na wlasne "oczy" przekona ze gra staje sie plynniejsza. Podalem przyklad quake''a bo tam jest bardzo szybka kacja i to bardzo dobrze widac. Natomiast w np. WoW''ie w zupelnosci wystarcza te 30-50 fps, bo to nie spraia zadnej roznicy, poniewaz gra jest wolna w porownaniu co do np. Quake3. I ja osobiescie sie nie dziwie Ken''owi, zeby chcial na PS3 120fps''ow, bo naprawde jezeli akcja w grze jest szybka to widac roznice i do duza.