Pan_Zbrodni

Gramowicz(ka)
  • Zawartość

    254
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralna

O Pan_Zbrodni

  • Ranga
    Brygadzista
  1. Pan_Zbrodni

    Dragon Age: Rozłam już do kupienia w Polsce

    Ja od książek będących rozwinięciem gier komputerowych od dawna trzymam się z daleka. Po przeczytaniu paru tytułów osadzonych np. w świecie Mass Effecta, Baldur''s Gate, Warcrafta czy Starcrafta śmiem twierdzić, że piszą je grafomani - wyrobnicy. Jedyny papier, jaki trzymali w rękach, to chyba papier toaletowy.
  2. Świetna inicjatywa. Gość jest artystą, a nie rzemieślnikiem i niezależność finansowa pozwoli mu stworzyć grę zgodnie ze swoiimi pomysłami, a nie wg wskazań "specjalistów" od marketingu. Pragnę jednak zauważyć, że proces tworzenia gry jest dosyć kosztowny i 1-2 mln $ wystarczy na wyprodukowanie przygodówki lub platformówki, ale na takiego Wiedźmina chyba by zabrakło ;(
  3. A ja nie miałem większych problemów technicznych z grami Bioware ( a gram w nie od czasów BG;) - widać zależy to od konkretnego komputera. Co do Wiedźmina to jesienią zeszłego roku przechodziłem wersję rozszerzoną na dosyć starym sprzęcie (Pentium D 2,66 GHz, 4 GB RAM, GForce 9600 GT, XP HE SP3) na wysokich ustawieniach grafiki i gra zawiesiła mi się tylko raz (chyba kolizja obiektów, bo w trakcie walki w domu detektywa). Nie miałem przy tym jakiś gwałtownych spadków wydajności, dopiero pod koniec, w płonącej Starej Wyzimie (walki między nieludziami a Płonąca Różą) sprzęt zaczął przycinać. Natomiast jestem mocno rozczarowany NWN 2 - błędy w wyświetlaniu grafiki są częste, a Obsidian nie wypuścił chyba żadnego patcha likwidującego problem. Gra pod względem technicznym jest wg mnie stanowczo niedopracowana.
  4. W komputerowych grach RPG najbardziej lubię własnoręczną kreację bohatera, "od podstaw". Wg mnie pozwala to na lepsze "zintegrowanie się" z naszym herosem. Świetnie też, gdy po skończeniu przygody można zaimportować swego gieroja do następnej części, jak miało to miejsce np. w BG II. Zresztą import starej drużyny jest możliwy nawet po wielu latach, w Wizardry 8 można było zaimportować stary save z siódemki ;)
  5. Przyznam się bez bicia, że czasami lubię po zakończonej rozmowie wczytać uprzedni zapis, by sprawdzić, w jakim (innym) kierunku mogła się ona potoczyć. Wiele (właściwie chyba prawie wszystkie) cRPG faworyzują "heroiczne" przechodzenie gry. "Dobra" postać rozwiązuje questa i jest nagradzana w ten czy inny sposób. "Zły" egoista nie podejmuje się np. uratowania krówki biednego farmera i tylko na tym traci. Do tego w bardzo wielu tytułach postać gracza może równocześnie należeć do stronnictw, które na zdrowy rozsądek się wykluczają, mają przeciwstawny światopogląd i filozofię działania (np. złodzieje i paladyni). Idealny komputerowy erpeg musi pozwalać na prawdziwy wybór między dobrem a złem, mieć ścieżki rozwoju, questy i linię fabularną dla każdego z tych dwóch przeciwstawnych porządków moralnych. Niestety, dotychczas "bycie złym" jest opłacalne jedynie w serii Dungeon Keeper ;)
  6. Pan_Zbrodni

    TOP 111: Miejsca 10 - 1

    Spore zdziwienie. Jakkolwiek po cichu typowałem Wiedźmina na 10 miejsce w rankingu, to dziwi mnie całkowity brak w rankingu serii Gothic, TES, Far Cry, Vampire: Bloodlines czy (wreszcie) osławionego WoWa. Cóż, był to subiektywny wybór redakcji i nie każdy ma prawo się z nim w 100% zgadzać ;)
  7. Pan_Zbrodni

    TOP 111: Miejsca 20 - 11

    Ciekawe, jakie tytuły znajdą się w pierwszej dziesiątce. Moim zdaniem na pewno Wiedźmin, WoW oraz Simsy. Do tego może ME, Bioshock, Far Cry, Bloodlines i Gothic II. No i może któryś z ostatnich dwóch TES, o ile już nie były (nie sprawdzałem w poprzednich odcinkach).
  8. A ja jestem ciekawy wymagań Skyrim. Zarówno Morrowind, jak i Oblivion świetnie wyglądały w chwili premiery, ale potrzebowały naprawdę dobrego sprzętu do komfortowego grania na full detalach. Oprócz tego obawiam się dalszych uproszczeń rozgrywki, jak to miało miejsce w TES IV względem TES III( który jest chyba najlepszą dotychczasową częścią serii).
  9. Pan_Zbrodni

    Drakensang: River of Time - recenzja

    Czy wymagania sprzętowe poszły w górę w stosunku do pierwszej części? Poprzedniczka działa mi znakomicie na najwyższych detalach, ale nie wiem czy mój pecet (Pentium D 2,66 GHz, 4 GB RAM, Ge-FORCE 9600 GT 1024 MB, XP SP3) poradzi sobie z River of Time.
  10. Pan_Zbrodni

    Civilization V - pierwsze wrażenia

    Czy wiadomo już coś na temat wymagań sprzętowych?
  11. Pan_Zbrodni

    Uwe Boll robi kolejnego BloodRayne`a

    Facet zadziwia mnie uporem i konsekwencją ;) A tak poważnie, jego filmy nie są wg mnie aż takie złe. Widać, że nowsze produkcje (jak Postal, Dungeon Siege, Seed, Far Cry czy Tunnel Rats) są lepsze niż wczesna twórczość Bolla. Zwłaszcza Postal - niepoprawny politycznie (świetna sekwencja otwierająca film), pełen czarnego humoru i często wręcz nonsensowny - jest perełką na tle innych filmów Niemca.
  12. Pan_Zbrodni

    Ekranizacje gier

    Autor chyba się nie przyłożył do artykułu... Warto dodać, że Mortal Kombat dorobił się także serialu, którego centralną postacią był Kung Lao. Do tego pominięto najnowszą twórczość Pana Bolla, jak np. Postal czy Far Cry ;)))
  13. Pan_Zbrodni

    Według Grega Zeschuka jRPG tkwią w miejscu

    To, jak wyglądają obecne cRPG, to moim zdaniem wypadkowa kilku czynników: 1. gry robione są dla casuali - uproszczenie wielu elementów z fabułą i zagadkami na czele (np. porównajcie Morrowind do Obliviona); 2. nastawienie się na akcję kosztem innych czynników - dzisiejsze cRPG to raczej action cRPG; 3. położenie nacisku na oprawę audiowizualną - łatwiej kupić/stworzyć engine graficzny niż bawić się w tworzenie złożonej fabuły, relacji między decyzjami i i konsekwencjami dokonywanych przez gracza wyborów, stworzenie oryginalnego świata gry; 4. wydawcy raczej nie zainwestują w coś nietypowego - wolą zrobić sequel dawnego przeboju (oczywiście stworzonego wg dzisiejszych standardów) lub coś sztampowego; 5. popularność MMORPG wpływa niekorzystnie na gry cRPG dla jednego gracza - powielanie schematów z sieciówek. Wydaje mi się, że dawne przeboje ( jak chociażby Baldur''s Gate, Torment, Deus Ex, Fallout 2 czy Arcanum) dzisiaj miałyby trudności z powstaniem i zaistnieniem na rynku - po prostu oczekiwania graczy (i realia rynku) są inne niż kiedyś. To, że istnieje wcale liczna grupa graczy, którzy z łezką w oku wspominają tamte gry, nie oznacza, że ktoś zaryzykuje i wyda grę niszową, przeznaczoną dla hardcorowych graczy.
  14. Pan_Zbrodni

    Retrogram – Raven Software

    ->Myszasty Opiszcie proszę dokładnie serię Hexen - świetne gry na silniku Dooma (Hexen) i Quake I (Hexen II). Niesamowity klimat dark fantasy, oddanie graczowi kilku postaci do prowadzenia (odpowiednio 3 i 4-5 w drugiej; każda z odmiennymi broniami oraz stylem rozgrywki), wreszcie sporo przedmiotów i proste zagadki logiczne sprawiały, że grom tym było bliżej do dzisiejszych action RPG niż ówczesnych strzelanek w stylu Dooma.
  15. Pan_Zbrodni

    BioWare chciałby powrócić do Jade Empire

    Chętnie zagrałbym w kontynuację Jade Empire. Ten świat ma duży potencjał i nie przejadł się graczom jak np. Faerun lub Myrthanna ;)