GThor

Gramowicz(ka)
  • Zawartość

    156
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralna

O GThor

  • Ranga
    Przodownik
  1. Wg mnie problemem nie była obecność kobiety, tylko jej ręka wyglądająca jak trzepaczka do jajek.
  2. GThor

    Fallout 76 oficjalnie zapowiedziany

    Rozmowa tyczyła się silnika, co jakoś zeszło tylko na grafikę, czyli render, który jest kawałkiem silnika i jeżeli mają to dobrze odseparowane to wymiana nie jest problemem. Same trzewia silnika, jak zarządzanie bytami, ECS i relacje, obsługa assetów, dźwięków i cała masa innych rzeczy - jaki jest sens żeby to pisali na nowo? Algorytmy za tym stojące nie zmieniły się od 30 lat jak nie więcej i się nie zmienią. A do tego przeogromne wsparcie dla modów, mało która gra takie zapewnia. Zawsze przy pisaniu od nowa pojawiają się błędy, które już były wcześniej rozwiązane (znam to z autopsji). Nie ma żadnego logicznego powodu, aby to robić. A na pewno nie po to, aby dogodzić zacietrzewionym umysłom, że nowy silnik to panaceum na wszystkie bolączki graficzne. To jest bardzo płytkie myślenie. Idąc tym tokiem myślenia to: Unity jest przestarzałe! Wyszło 12 lat temu, żadnej gry się na tym zrobić nie da hurr durrr! Unreal Engine jeszcze bardziej! Ten silnik ma 20 lat. W ogóle co to za szmelc! Przestarzała grafika! Wywalić, skasować, napisać od nowa!
  3. GThor

    Fallout 76 oficjalnie zapowiedziany

    Jeny człowieku, czy Ty w ogóle czytasz ze zrozumieniem co ja piszę, czy po prostu prowadzisz krucjatę bo śmiałem powiedzieć coś złego nie "idealnego" Wiedźmina? Po raz drugi: NIGDZIE NIE NAPISAŁEM, ŻE FALLOUT 4 JEST ŁADNY, A WIEDŹMIN 3 NIE. Napisałem tylko, że wolę okazjonalnie obiekty lowpoly/lowres niż np. te drzewa w Wiedźminie i pokazałem konkretnie o co mi chodzi, wrzuciłem filmiki żeby były dowodem wizualnym odnośnie tego co piszę. Drzewa się po prostu tak nie zachowują jak w Wiedźminie 3, oddziaływanie wiatru jest wręcz karykaturalne co burzy mi immersję bardziej niż owa brzydota Fallouta 4. Dla Ciebie gra w którą nie grałeś jest brzydka i słaba graficznie. Ok. Dla mnie bardziej słabe są te drzewa niż grafika w F4. Chyba mam do tego prawo, żeby tak uważać? A jeżeli Ty osądzasz grę po grafice, to cóż...
  4. GThor

    Fallout 76 oficjalnie zapowiedziany

    Napisałem, że wygląda ładnie? Nie. Nie twierdzę, że to super hiper mega wypas grafika, ale nazywanie tej gry jakąś super brzydką jest też skrajnością. Jest IMHO przyzwoita i tyle. A to nie wygląda przekomicznie wg Ciebie Ładny słoneczny dzień, a drzewa wyginają się niczym zboże podczas huraganu, do tego te dźwięki jakby gdzieś coś płonęło. Jak nie wiesz jak wygląda natura, bo może zapomniałeś to ku przypomnieniu: Mam kartę graficzną za 1300zł, a u okulisty byłem w piątek (na badaniach okresowych), stwierdził, że nie ma się do czego przyczepić.
  5. GThor

    Fallout 76 oficjalnie zapowiedziany

    Achh... no tak, typowe "nie widziałem ostatniej wersji to się wypowiem bo jestem ekspertem od Creation Engine". Tak coś czułem. To nie jest prawda tylko Twój punkt widzenia. Wiele osób grało w te gry bez modów i je ukończyło (np. ja, albo mój znajomy, albo inny znajomy, albo znajomy znajomego, etc), więc to nie jest prawda. Nie naginaj rzeczywistości pod swoje widzimisię. Nie rozumiem ludzi, którzy uważają, że np., w Skyrima nie da się grać bez SkyUI, bo się da. To, że oni nie umieją to już ich problem. Jasne, zdarzały się błędy, np. w F3 nie mogłem jednego sidequesta dokończyć, ale konsolą naprawiłem obiekty questowe i ruszyłem dalej. W W3 jak quest z szukaniem tropów w domu Barona padł, bo nie było obiektów do interakcji (na obrazu czy fragmentu w szafie) tak nic zrobić nie mogłem, tylko łaskawie czekać aż naprawią. I naprawili, 3 miesiące później, i jeszcze musiałem grać od nowa. Jeeeeej..... thanks Red! Chodzi o skalę. W W3 tych obiektów jest bardzo mało, liczyć można w pojedynczych sztukach. W F4 są ich setki/tysiące wokół i wszystkie podlegają fizyce gry. Wygląd to kwestia gustu. Owszem są elementy kanciaste, low poly czy z kiepskimi teksturami. Ale chyba wolę takie niż te przekomiczne drzewa z Wiedźmina na które patrzeć nie mogę bez ataku śmiechu. Aaa no tak zapomniałem, że Ty wiesz ile kosztuje przepisanie rozwijanego od lat silnika na nowo. Pewnie w tej krainie fantazji w której mieszkasz to takie rosną na drzewach trzeba tylko nie być leniwym i sięgnąć po nie.
  6. GThor

    Fallout 76 oficjalnie zapowiedziany

    Mają, ale mniej. Zobacz sobie jak często i gęsto łatany po premierze był Wiesiek 3, a jak często Fallout 4. Ja np. z W3 miałem tylko pod górkę - crashe, błędy uniemożliwiające progress questa, i całą masę gliczy z Płotką na czele. W F4 miałem aż jednego glicza, gdy towarzysz płynął w powietrzu, a znając już silnik wiedziałem jak to naprawić (postrzelić towarzysza :D). Właśnie, zdarzają. Piorun trafiający w samolot też się zdarza. Masz jakieś dowody, żeby to poprzec? EVE Online obchodzi właśnie 15sto lecie i ciągle jadą na tym samym silniku, tak samo WoW, też im powiesz, że muszą zmienić silnik, bo jest przestarzały? Dobrze napisany kod się nie starzeje i jest łatwy do modernizacji. Niskie wymagania to chyba na plus, prawda? Nie wiem, zapytaj Płotkę
  7. GThor

    Fallout 76 oficjalnie zapowiedziany

    Co Wy się tak uczepiliście wszędzie na ten silnik? IMHO lepiej niech nie zmieniają, bo zmiana wiąże się z mega niestabilnościami, crashami i bugami, które łatali przez tyle lat, a po co? Żeby dodać jakiś efekt graficzny? Mogą to zrobić teraz bez problemu. Wystarczy spojrzeć jak wyszła Andromeda, gdize ludzie musieli pracować na nowym dla nich silniku i dostosowywać po swoje potrzeby. A Wiesiek 1 i Aurora? Przebudowali chyba ponad 3/4 silnika. Poza tym porównajcie sobie W3 i F4, graficznie W3 jest ładniejszy, ale nie jest przystosowany do takiego świata jaki ma F4. Bogatego także w pionie (w W3 jaskiń jak na lekarstwo) i obsługującego setki przedmiotów walających się tu i tam. W W3 wszystkie przedmioty jakie się zbiera znajdują się w pojemnikach. Nawet Obsidian powiedział, że silnik Bethesdy jest bardzo dobry w tym co robi, ma swoje niuanse ale i jest dobrze zoptymalizowany pod tego typu otwarty świat. Więc lepiej niech nie zmieniają, graficznie wg mnie jest przyzwoicie, i wolę taką grafikę niż więcej bugów.
  8. Czyil nie ma mikrotransakcji, ale są mikrotransakcje :D
  9. Też bym polecał, ale ilość grindu potrzebnego, żeby cokolwiek w tej grze uzbierać poraża.
  10. No tak, brak wydań pudełkowych czy jakiejkolwiek dystrybucji na lokalnym rynku to żaden wydawca za darmo lokalizacji robić nie będzie.. Szkoda, i to bardzo, bo tak świetna gra do ogrania w coopa w 4 się szykowała, a jak nie będzie pl nawet kinówki to już wiem, że ze 2 osoby z grupy odpadną, a pozostałym nie będzie się chciało grać tylko we 2. Więc strata Lariana = mniej o 4 sprzedane kopie gry. Zawiodłem się niemiłosiernie :(.
  11. Statystyczny mod jest kiepskiej jakości. Większość z nich nadrabia efektem "łał", ale jakością, stabilnością i kompatybilnością to daleko im do oficjalnych DLC. Tylko nieliczna garstka modów prezentuje wysoki poziom, a większość ma masę niuansów na które trzeba uważać i tolerować.
  12. Wiecie czemu niektórzy uważają, że 30fps starczy? Bo grają na konsoli, przed TV, który wykonuje postprocessing tego obrazu i interpolację do wyższego odświeżania, co niweluje po części brak płynności i dlatego uważają, że jest ok.
  13. GThor

    Diablo III - temat ogólny

    > > A jak według Ciebie ma wyglądać animacja umiejętności, w której mnich uderza pięściami > > > za pomocą kostura? Te umiejętności, w których to jest możliwe i sensowne to ich > animacje > > uwzględniają bronie. > > 2x 1h jednak nadal nie jest uwzględniony. Może i czepialstwo, ale odpowiadałem na pytania > kolegi wyżej. 2x1h są uwzględniane, jeżeli chodzi o bronie naręczne, w przypadku np. mieczy to sytuacja bez różnicy czy 1h czy 2h, wyobrażasz sobie siebie, trzymającego dwa miecze i uderzającego pięściami? Czy jest to możliwe? Tak, ale czy logiczne? Nie. https://youtu.be/S_s77BxZE70?t=25
  14. GThor

    Diablo III - temat ogólny

    > > To normalne, że mnich mając do dyspozycji jakiś kostur, albo miecze uderza gołymi > rękoma? > > Tak. Blizzard olał animację ataku mnicha :( A jak według Ciebie ma wyglądać animacja umiejętności, w której mnich uderza pięściami za pomocą kostura? Te umiejętności, w których to jest możliwe i sensowne to ich animacje uwzględniają bronie.
  15. > Nie wszyscy mają TV zaraz obok komputera. Kable są dość długie, sam mam 10m kabel HDMI + bezprzewodowe pady od XBoxa 360 i wszystko śmiga jak należy.