GThor

Gramowicz(ka)
  • Zawartość

    178
  • Dołączył

  • Ostatnio

Posty napisane przez GThor


  1. Szkoda tylko, że znowu celowo Sweeney unika kilku faktów:

    • Steam w grudniu obniżył marżę, z 30% do 25%, a nawet 20% (w zależności od sprzedaży gry, im lepiej tym niższa marża)
    • Epic przerzuca koszty płatności na kupującego, Steam tego nie robi
    • Sam Sweeney przyznał, że 12% marża to działanie na progu opłacalności

    Poza tym, tu nigdy nie chodziło o marżę. My jako gracze wychodzimy na tym najgorzej. Zablokowano nam wybór platformy, ceny gier są wyższe (mimo mniejszej marży).

    Kij im wszystkim w trąbkę z takimi układami.

     


  2. Dnia 25.02.2019 o 12:46, NemoTheEight napisał:

    To nie troll. Wydali kompletną porażkę, którą sklepy rozdają za darmo z takim entuzjazmem, że zaraz zaczną ją dodawać do bezpładtnych gazet, Betasda banuje graczy za granie...

    Jak najbardziej troll.

    Porażka? Ok, tu się nie ma co sprzeczać.
    Sklepy rozdają za darmo? Gdzie? Bo chętnie wezmę parę kopii. To, że X-Kom zrobił śmiechową promocję na DWANAŚCIE SZTUK jako gratis do zakupu czegoś tam, to już, że rozdają za darmo? Ciekawa perspektywa.
    Uhm, tylko jakie granie? Bo trudno, żeby zbanowali kogoś kto nie gra xD. Jeżeli mówisz o tym kolesiu co grał 900h i został zbanowany, to cała sprawa śmierdzi na kilometr tym, że jednak wykorzystywał glitche i exploity i ban się mu należał. Ale media ominęły detale, dlaczego został zbanowany i jak próbował się wybielić. Każdy średnio ogarnięty gracz FO76 stwierdzi, że liczba amunicji którą nagromadził jest poza granicą realności.
    No i jako ostatnie - Bethesda napisała jakiś czas temu, że nie planują przejść na model F2P, więc jakiekolwiek spekulacje na ten temat to fake news i próby trollowania.


  3. 4 godziny temu, piomink napisał:

    Bo nie bardzo wiem co znaczy " usunięcie pliku z Fallout 76 wymaga zalogowania się na konto " - nie da się go wyj**ć przez windows?

    Da się. Problem polega na tym, że odinstalowanie gry poprzez Dodaj/usuń programy odpala Bethesda launchera z poleceniem usunięcia gry (tak jak robi to Steam i cała reszta branży), jednakże nie przewidzieli tego, że BETA była nadana jako uprawnienie do wersji gry przez pewien czas i teraz jak już jest nie aktywna to launcher informuje wprost - że użytkownik nie ma uprawnień. Oczywiście to jest fakap bo nie powinno to być tak gorliwie sprawdzane przy deinstalacji :D.

    Ale tak to jest jak się przeciera szlaki dużą grą na swoim launcherze.


  4. 1 godzinę temu, ZubenPL napisał:

    Pierwsza część że słabą fabułą i nie mającymi żadnej osobowości postaciami i nudną rozgrywką skutecznie pogrzebała marke jak i sam pomysł odświeżania starych RPGów. Drugi raz już się frajerzy nie złapali na nostalgie i nie kupili.

    Dokładnie, jedynka skutecznie zniechęciła mnie do całej serii, masa psujących grę bugów, długie czasy wczytywania, bezosobowi towarzysze, dziwny system walki (mowa o tej staminie), błędy z pathfindingiem podczas walki, no i fakt, że widać było, że gra była obcięta dla późniejszych DLC.


  5. Suwaki do zmiany wyświetlania obiektów są (zanikanie przedmiotów, postaci, etc).

    FoV faktycznie nie ma, a VSync bug jest.

    Nie można wyłączyć DoF, blooma, ani nie ma nawet push-to-talk.

    Gra z dysku nie była usuwana podczas uruchamiania, tylko podczas deszyfracji.

    Jutrzejsza sesja B.E.T.A. była już zaplanowana wcześniej, a nie dlatego, że wczoraj ludzie musieli na nowo ściągać grę na PC. Za to została wydłużona z 4h do 9h.

    Natomiast sama rozgrywka była całkiem przyjemna, mniej więcej to czego oczekiwałem.


  6. Bethesda Polska podaje inne godziny na twitterze (trochę bardziej przychylne dla nas) ->

     
    1 godzinę temu, IDareKI napisał:

    potem ustalają sobie jakieś dziwne stałe godziny, gdzie wiadomo, że przy globalnym udostępnieniu tej bety to absurd.  

    Ustalają takie jakie im pasuje, oni mają info kto kupił preorder i skąd i gdzie najwięcej ludzi w danym okienku ma możliwość podłączenia się do serwera, a to jest główna rzecz na której im zależy - mieć jak najwięcej ruchu na serwerze.

    3 godziny temu, dariuszp napisał:

    Dodatkowo powodzenia - w piątek wyszło RDR2 

    Uhm, tak jakby nagle cały świat się jedną grą interesował, może to zabrzmi niedorzecznie, ale są też ludzie, których ta gra nie obchodzi, niesamowite co nie?


  7. 6 godzin temu, MatKus3 napisał:

    Wiedźmina miałem w preorderze i pierwszy raz przeszedłem go już następnego dnia po premierze

    Nieźle! Jakoś nagle Twój post nabrał niepodważalnej wiarygodności ?

    6 godzin temu, MatKus3 napisał:

    Widocznie na buga z baronem nie trafiłem.

    Pojawił się trochę po premierze. Z patch notes 1.08:

    Cytat

    Fixes an issue where some players were unable to investigate rooms during the "Family Matters" quest, effectively blocking their progression.

    Nie było obrazu przestawionego, w szafie nie było fragmentu czegoś tam, w efekcie nie dało się tych elementów zbadać i ruszyć dalej z questem.

     


  8. 1 godzinę temu, TigerXP napisał:

    Już pomijam fakt że wiesiek był naprawiany przez twórców, podczas gdy praktycznie każda gra RPG bethesdy gdyby nie modderzy to by była niegrywalna. To też taka mała różnica w podejściu. 

    W Fallouta 4 da się grać i ukończyć bez modów. Stwierdzenie, że gra jest "niegrywalna" to kłamstwo. Owszem jest community patch, ale to głównie poprawa źle ustawionych obiektów, tekstów, sporadycznie jakiegoś skryptu. Nie twierdzę, że Bethesda jest jakaś super, bo np. bug z CTD w menu Skyrim SE czy Fallout 4 od prawie roku jest nie naprawiony (przez co muszę blokować exeka w firewallu), ale... różnica polega na tym, że albo za pomocą konsoli, albo w inny sposób (czy nawet dzięki modowi), można to obejść i grać dalej, a gdy quest z Baronem był popsuty to musiałem czekać ze 2 miesiące na łatkę (w grze Bethesdy bym sobie ustawił inny etap questa, albo przeniósł obiekt questa przed siebie, aby móc wejść w interakcję z nim).

    Ot taka "mała" różnica w możliwościach. Z dwojga złego wolę już Bethesdę i ich glitche/bugi, bo część jest znanych, wiadomo czego się spodziewać po grach na ich silniku, jak to jest skonstruowane i jak to obejść. Mimo to, nie znaczy to, że w pełni akceptuję to. Idealnie by było jakby każdy developer miał takie nastawienie jak twórcy Factorio.

    Btw. Bethesda wydała 36 patchy na PC, a CD Projekt Red 18. Nawet odliczając ostatnie patche, które są tylko na potrzeby CC to i tak więcej. Więc sugerowanie, że Bethesda nie naprawia swoich gier to kolejny "fake news".

     

     


  9. 2 godziny temu, TigerXP napisał:

    Któremu nie przeszkadzają bugi, bo już się przyzwyczaił

    W FO4 po premierze mogłem grać, a w Wieśka 3 nie, bo bugi blokowały wykonanie głównego questa. YMMV, ale myślę, że drobne bugi i glitche nikomu nie przeszkadzają na dłuższą metę teraz, no, ale zawsze są dobrym argumentem do czepiania się, prawda?

    Hahahaha płotka na dachu siedzi, ale śmieszne!

    Łeee brahmin na dachu, omg bethesda gunwo, bugi, grać się nie da, gdzie moderzy.

    Podwójne standardy zawsze spoko ?

    1 godzinę temu, prostik napisał:

    spoko, moderzy wszystko połatają :) a nie, czekaj...

    Rok poczeka i połatają :P

    1 godzinę temu, SpiralArchitect napisał:

    Przecież tytuły MMO

    A co do tego ma Fallout 76, który grą MMO nie jest?


  10. 5 godzin temu, MatKus3 napisał:

    Nadal ktoś mi będzie łaził i pomagał lub przeszkadzał zabijać lub lootować niezależnie od tego, czy mi się to podoba. A ja z kolei mogę trafić na świeżo oczyszczone miejsce i wleść gdzieś, gdzie jestem za słaby.

    Loot w skrzynkach/trupach/pojemnikach wszelkiej maści jest indywidualny - każdy ma swój i jeżeli sam tego nie podniesiesz to nikt za Ciebie tego nie zrobi. Co prawda ten leżący luzem nie, ale to głównie śmieci, których wszędzie pełno i tak.

    Mapa jest duża, a ma być tylko 24 graczy na niej maksymalnie, więc ryzyko wchodzenia sobie w drogę nie jest tak wielkie jak się wydaje.

    Zawsze można też wylogować się i zalogować ponownie trafiając na inny serwer, gdzie nie będzie upierdliwego gracza.

    5 godzin temu, MatKus3 napisał:

    Do tego dochodzi jedna z największych zalet single - pauza gry. Pauzujesz w środku walki, bo masz ochotę do toalety, mama/żona/dziecko/kolega/pies/złota rybka coś chce itd. W multi pauzy nie ma.

    Owszem jest to może pewna niedogodność, ale to kwestia zorganizowania sobie czasu. Ew. idzie się w "ustronne" miejsce, albo wylogowuje. Przerabiałem to przy 7 Days to Die rok temu i Conan Exiles niedawno. W pilnych przypadkach trudno - najwyżej się zginie. O tyle dobrze, że w FO76 nie traci się nic poza śmieciami z plecaka (w przytoczonych grach traci się wszystko co jest bardziej upierdliwe).

    5 godzin temu, MatKus3 napisał:

    Być może zrobię serwery dla jednego gracza, to by jakoś rozwiązywało problem, tylko po co robić serwer dla 1 gracza? Wygląda mi to na zabezpieczenie antypirackie, które jest dobre na początku, ale po kilku latach uśmierca grę głównie ze względu na ograniczenia w modowaniu gry, a to m.in. dzięko modom dotychczasowe gry Bathesdy były, i nadal są, tak popularne, nawet po latach.

    Prywatne serwery będą (szkoda, że tylko i wyłącznie hostowane przez Bethesdę, ale będzie można sobie wykupić (?) serwer i nim zarządzać do woli), mody także będą. Tylko nie na starcie, ale z czasem. Bethesda przyznała, że zdają sobie sprawę z tego, że dzięki modom ich gry żyją i nie ominą ich w FO76.

    6 godzin temu, MatKus3 napisał:

    Nadal handel z NPCami będzie ograniczony.

    Tego nie rozumiem, jak ograniczony? Są roboty i automaty do handlu i to niczym się nie różni od handlu w dotychczasowych grach Bethesdy.


  11. Dnia 30.06.2018 o 19:05, TigerXP napisał:

    Czyli jak komuś się spodobał trailer i cała koncepcja to już jest fanbojem? Cóż za dojrzałe podejście :) 

    Heh, nie no skąd. Przedstawiłem tylko dwa skrajne obozy, ale pomiędzy jest cała masa "normalnych" ludzi. CDR ma fanbojów w sieci i nie można temu zaprzeczyć, wystarczy napisać cokolwiek nieprzychylnego na temat Wiedźmina 3 lub Cyberpunka 2077 i zaraz się jest zlinczowanym - przykład: patrz powyżej ;).

    Dnia 1.07.2018 o 00:17, Khalid napisał:

    Ohooo jaki z Ciebie znawca tematu.

    Ale po co te uszczypliwości? Po prostu nie zgadzam się z tym, że trailer coś pozamiatał, bo zrobiła się niezła wrzawa odnośnie różnicy w tonie między pierwszym teaserem, a tym z E3. Pozamiatałby gdyby wszyscy (lub w większości) byli na "łaaaaaaaaaaaał", ale było wiele osób na "eeeeeeeeeeeeee coooo?".


  12. Dnia 19.08.2018 o 12:42, Crad999 napisał:

    Pół kilo? 20cm? Latającymi częściami w środku? Nie kupowałeś może tego przez aliexpress? Bo moją edycję Wieśka 3 opisałbym zupełnie inaczej.

    Nie, prosto od CDP jak tylko ogłosili. Ale jak widać to typowe YMMV, tak samo jak z płytami z grą. Z moich nie da się gry zainstalować, bo są uszkodzone (błędne tłoczone? nie wiem, nie znam się, ale masa osób zgłaszała problem), a Twoje pewnie są ok?


  13. SinisterMephisto napisał:

    W moim skromnym odczuciu nic nie tłumaczy tak wysokiej ceny figurki. Gratka dla ludzi, którzy nie mają co z pieniędzmi zrobić. I pomyśleć, że figurka Geralta walczącego z gryfem wraz z innymi gadżetami, jak i kopią fizyczną samej gry została wycieniona na ok. 300 PLN przed premierą...

    Mówisz o tej figurce brzydko pomalowanej z koszmarną twarzą Geralta i z latającymi częściami w środku, oraz wadliwymi płytami (mało osób miało problem z instalacją? nie sądzę aby to był przypadek)? Moja super fizyczna kopia gry bez DRM jest guzik warta, gdyż na jednej z płyt instalator wywala błąd CRC. 

    Poza tym porównywanie, 20cm figurki ważacej z pół kilo do 50cm ważającej 7,6kg i oczekiwanie tej samej ceny jest trochę... niepoważne.

    Choć sama cena jest i tak duża, Blizzard wypuścił figurkę np. D'Va w podobych rozmiarach za prawie połowę tej kwoty (450$, czyli jakieś ~1700zł).


  14. 2 godziny temu, prostik napisał:

    Jesteś psychofanem bethesdy czy po prostu płacą ci za obronę dobrego imienia tej firmy w internecie? :) (...)W zeszły czwartek trailer F76 miał dwa razy mniej wyświetleń niż CP77, dwa dni później magicznie go przegonił :) Co ciekawe liczba komentarzy i ocen przez ten czas nie zwiększyła się proporcjonalnie tylko stoi cały czas w miejscu :)

    On raczej nie jest psychofanem, ale Ty decydowanie tak skoro notujesz i śledzisz wyświetlenia na YT :O.


  15. 39 minut temu, TigerXP napisał:

    Cała nasza rozmowa tyczy się grafiki i to grafikę oceniam, nie grę.

    Rozmowa tyczyła się silnika, co jakoś zeszło tylko na grafikę, czyli render, który jest kawałkiem silnika i jeżeli mają to dobrze odseparowane to wymiana nie jest problemem. Same trzewia silnika, jak zarządzanie bytami, ECS i relacje, obsługa assetów, dźwięków i cała masa innych rzeczy - jaki jest sens żeby to pisali na nowo? Algorytmy za tym stojące nie zmieniły się od 30 lat jak nie więcej i się nie zmienią. A do tego przeogromne wsparcie dla modów, mało która gra takie zapewnia. Zawsze przy pisaniu od nowa pojawiają się błędy, które już były wcześniej rozwiązane (znam to z autopsji). Nie ma żadnego logicznego powodu, aby to robić. A na pewno nie po to, aby dogodzić zacietrzewionym umysłom, że nowy silnik to panaceum na wszystkie bolączki graficzne. To jest bardzo płytkie myślenie.

    Idąc tym tokiem myślenia to:
    Unity jest przestarzałe! Wyszło 12 lat temu, żadnej gry się na tym zrobić nie da hurr durrr!
    Unreal Engine jeszcze bardziej! Ten silnik ma 20 lat. W ogóle co to za szmelc! Przestarzała grafika! Wywalić, skasować, napisać od nowa!

     


  16. 31 minut temu, TigerXP napisał:

    Wg Ciebie F4 wygląda ładnie. Z kolei W3 już nie i żeby to udowodnić wrzuciłeś filmik prawdziwej natury nagrany w 4k? Czy Ty jesteś poważny? :) 

    Jeny człowieku, czy Ty w ogóle czytasz ze zrozumieniem co ja piszę, czy po prostu prowadzisz krucjatę bo śmiałem powiedzieć coś złego nie "idealnego" Wiedźmina? Po raz drugi: NIGDZIE NIE NAPISAŁEM, ŻE FALLOUT 4 JEST ŁADNY, A WIEDŹMIN 3 NIE. Napisałem tylko, że wolę okazjonalnie obiekty lowpoly/lowres niż np. te drzewa w Wiedźminie i pokazałem konkretnie o co mi chodzi, wrzuciłem filmiki żeby były dowodem wizualnym odnośnie tego co piszę. Drzewa się po prostu tak nie zachowują jak w Wiedźminie 3, oddziaływanie wiatru jest wręcz karykaturalne co burzy mi immersję bardziej niż owa brzydota Fallouta 4.

    Dla Ciebie gra w którą nie grałeś jest brzydka i słaba graficznie. Ok. Dla mnie bardziej słabe są te drzewa niż grafika w F4. Chyba mam do tego prawo, żeby tak uważać? A jeżeli Ty osądzasz grę po grafice, to cóż...