PL_Mike

Gramowicz(ka)
  • Zawartość

    15
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralna

O PL_Mike

  • Ranga
    Robotnik
  1. Ja tam nie narzekam na optymalizację - bo gra chodzi mi ładnie wszystko na full włącznie z AA itp. w 1280x1024 - spodziewałem się że będzie gorzej - gram na P4 3.0 GHZ, 2 GB RAM, GF6800GT a wychodzą już gry w których muszę umniejszać detale (demko Spellforce 2 - aczkolwiek ładniejsze, Age of Empires III również) - sprzęt który powoli staje się standardowym wyposażeniem. Z optymalizacją nie jest aż tak żle - np. ostatnio zagrałem w demko Rise of Legends - tam to się dopiero przeraziłem - dla w miarę komfortowej gry wszystkie detale trzeba było ustawić na minimum - a i tak gra się czasem przycinała i to już na początku gry przy małej ilości jednostek - przy grafie moim zdaniem gorsze niż w Heroes 5. No i nie porównywać wymagań Heroes 5 a Prince of Persia - bo to całkiem inne gry, inny sposób przedstawienia terenu, inaczej ustytowana kamera itd. - takie porównania są poprostu śmieszne jak i ich autorzy. Więc nie narzekajcie - fajnie jakby jeszcze trochę zooptymalizowali grę - pod słabsze kompy - aby było z kim pograć w multi.
  2. Ludzie nie narzekajcie, że wam nie działa na GF4 MX - przecież te karty od kilku lat to już przeżytek, co niedługo będzie można powiedzieć nawet o moim GF6800GT - niestety, technika idzie szybko doprzodu, gry wyglądają coraz lepiej - co się wiąże z koniecznością zmiany sprzętu. Niewiem o co tyle szumu robicie - poprostu wymienicie karty graficzne. To że beta wam działała (od tego czasu sporo minęło i autorzy pewnie wrzucili parę nowych efektów by gra wyglądała piękniej), czy też tryb multi (w tym trybie są tylko male mapki przeznaczone tylko do walki - co innego mapy w singlu w kampani czy skirmishu - większe i bardziej "zasobożerne") to nic nie znaczy - jest różnica między betą a demem - jak i multi i singlem jeśli chodzi o jakość wyświetlanej grafiki.
  3. Witam !!! Ściągnąłem sobie w nocy to demko z Gamershella (NEO 512 transfer szedł z prędkością około 65 kb/s ). Heh jeszcze o czwartej w nocy zainstalowałem i tak orientacyjnie zagrałem sobie chwilkę po czym poszedłem spać - wrażenia były wówczas średnio optymistyczne. Dzisiaj poświęciłem demku więcej czasu (zagrałem sobię w tą mapkę ze skirmisha) - na początku trochę dziwne mi się to wszystko wydawało - ale stopniowo gra zaczęła mnie coraz bardziej wciągać do tego stopnia że po ukończeniu gry czułem niedosyt - że chciałoby się stoczyć jeszcze jedną walkę, jeszczę jedną rundę (wrażenie podobne które towarzyszyło mi w trakcie gry w Civilization 4) - to jedyne turówki (no i przed tymi jeszcze Heroes III oczywiście) które potrafiły mnie przyciągnąć do monitora. Na plus Heroesa 5 przemawiają następujące argumenty: 1. Wciąga podobnie jak Heroes III 2. Ma klimat 3. Widać że odcina się w pewnym stopniu od Heroes 4 (który już nie miał tej magii przyciągania) a z kolei w znacznym stopniu nawiązuje do Heroes III 4. Dobra grafa (świetne efekty w trakcie rzucania czarów) - ale nie przełomowa (zagrajcie choćby w demko Spellforce 2) coś w klimacie Warcraft III tylko dużo ładniejsza - i jak najbardziej pasuje do klimatu tej gry) i znośne wymagania - gra chodziła przyzwoicie we wszystkich możliwych ustawieniach na maxa w 1280x1024 - na sprzęcie P4 3.0 GHZ, 2GB RAM, GF6800GT. 5. Odpowiednia muza Na minus zaliczyć można: 1. Interfejs - czegoś mi w nim brakuje (z drugiej strony jest prosty w obsłudze) 2. Małe bugi w grafice (można je dostrzec czasem ustawiając kamerę pod innym kątem) 3. Wygląd co niektórych jednostek (oczywiście to już jest kwestia gustu) To tylko kilka moich spostrzeżeń - nie grałem narazie w trybie multi (a mam spore nadzieję że w pełnej wersji będzie świetny - bo tylko dla niego chce kupić fulla) bo muszę jeszcze trochę poćwiczyć na singlu i poznać dokładnie mechanikalia gry. Podsumowując: świetne, wciągające demko - dzięki któremu już w tej chwili przekonałem się do zakupu pełnej wersji. Wkońcu pojawi się godny następca Heroes III - nic tylko grać !!! Polecam !!!
  4. PL_Mike

    Age of Empires III - patch 1.06

    Czy ten patch 1.06 jest już dostepny w wersji PL ? jeśli nie to kiedy się ukaże?
  5. Acha, spoko czyli pogram na full detalach - więc jest dobrze. A o co chodzi z tym trybem rzeczywistym ? - bo w zapowiedziach zapewniano że poza trybem turowym będzie również tryb rzeczywisty (czy dotyczy on tylko walk ja np. w serii Total War czy wogóle całej rozgrywki?) - kto grał niech powie czy to jest dostępne w demku i na czym to polega? No i czy jest dostępna rozgrywka w multi?
  6. Ech, przestancie już gadać o tym co, jak, gdzie i z jaką prędkością bo to się staje nudne (każdy "myślący" z tego forum chyba wie gdzie najlepiej się ściąga) - tylko powiedzcie coś na temat gry - bo napewno są już tacy co grali w to demko. Ja sobie ściągnę dopiero wieczorem, aby nie psuć teraz współurzytkownikom mojej sieci transferu. Interesują mnie w tej chwili wymagania tej gry - czy na P4 3.0 GHZ, 2 GB RAM, GF6800GT pójdzie na full detalach w 1280x1024? Czy poprawili większość bugów z beta no i jak ogólnie się gra - czego dotyczy w tej grze rozgrywka w czasie rzeczywistym - czy tylko bitwy, czy ogólnie cały przebieg rozgrywki. Czekam na wrażenia z gry i z góry dzięki za odpowiedz !!!
  7. Też mi edycja kolekcjonerska - heh bez ścieżki dzwiękowej - która stanowi najistotniejszy element zestawu - bynajmniej dla mnie jako muzyka. Co mi tam po plakacikach? skrzyneczkach itp. i innych zbędnych pierdołkach - plakaciku na ścianie nie będe wieszał bo po co, skrzyneczkę sam sobię mogę "wyklepać" no a ścieżkę dzwiękową bym sobie chętnie od czasu do czasu wysłuchał - bo mam nadzieję, że muza w Herosie 5 będzie dobra bo w tej grze ma jednak duże znaczenie. Cóż, zagram dzisiaj w demko i będe wiedział czy kupię fulla czy nie - a jak kupię to wersję podstawową z Soundtrackiem (mam nadzieję że będzie). Oby demo było dobre i trzymało klimat z trójeczki a będzie świetnie.
  8. Ludzie !!! nie przejmujcie się tym, że demo wam się nie chce ściągnąć lub też zainstalować - unikniecie zbędnego rozczarowania - poważnie. Gra z przeciętną grafą - ale z ogromnymi wymaganiami (mój sprzęt: P4 3.0 GHZ, 1 GB RAM, GF6800GT to jednak za mało dla tej gry - rozgrywka jest możliwa, ale na najniższych detalach - co i tak jest dalekie od płynnej gry) - ale co najważniejsze gra pozbawiona jest klimatu - patrząc na niektóre screeny miałem spore nadzieje, ale po odpaleniu demka cały czar znany z tamtych screenów prysł.
  9. Tak !!! - jestem prorokiem - czy ktoś ma jeszcze jakieś pytania?
  10. A może te wymagania - to tylko taki żart Prima Aprilisowy ze strony twórców - bo dokładnie tak to należałoby potraktować. Co do Supreme Commander - ta gra również nie osiągnie sukcesu - jestem tego pewien - także nie róbcie sobie nadziei - pozostaje Mark of Chaos i Medieval Total War - zwłaszcza ten pierwszy.
  11. Jester => nie gadaj głupot że na twoim Radku 9550 demo działało porządnie i to w maksymalnych ustawieniach - no chyba, że 10 ~ 20 klatek to jest dla ciebie płynnie. Co do kamery powiedziałem, że chyba nie można ustawić jej pod dowolnym kątem (nie powiedziałem, że nie można) - ale sam przyznaj, że jakość grafiki w RoN:L ma się nijak do tego co mogliśmy zaobserwować na screenach przed ukazaniem się demka. Gra niestety przejdzie bez większego echa, sam spodziewałem się dużo więcej po następcy RoN.
  12. No niestety to nie żart (co może sugerować dzisiejsza data) z tymi wymaganiami. Nie mam zamiaru modernizować sprzętu by w to pograć - klimat też zbytnio mi nie podchodzi - zwłaszcza te bajkowe zameczki ~ Alladyn i te sprawy - choć jest kilka ciekawych jednostek - ale ta gra nie ma klimatu niestety - screeny wyglądały zachęcająco, natomiast pierwszy kontakt z grą jest niezbyt obiecujący. Z ciekawych pozycji strategicznych w tym roku pozostaje jeszcze Mediewal Total War 2 i Mark of Chaos (ten jestem przekonany będzie hiciorem tego roku) a na drugim planie całkiem przyjemny Spellforce 2
  13. WItam !!! Grałem przed chwilą w demko i powiem tak - kto nie ma w swoim kompie przynajmniej dwóch kart GF7800GT w trybie SLI i jakiegoś Athlona od 4.0 GHZ wzwyż z 2GB Pamięci - to niech nawet nie podchodzi do ściągania. Graficznie wygląda nieco lepiej od starego Rise of Nations - dodano pare efektów, shaderów - kamere mozna przyblizac tylko bez obrotów chyba - wiec zapomnijcie o tych wspaniałych, przestrzennych i klimatycznych widoczkach ze screenów promujących "Legendy" - mamy tu prosty rzut izometryczny jak w starym Rise of Nations - tamten chodził na max. w 1280x1024 bez zająknięcia. To demo testowałem też na nie byle jakim póki co jeszcze sprzęcie - P4 3.0 GHZ, 1GB RAM, GF6800GT 256 MB. Na najwyższych detalach o grze nie było mowy - nie sprawdzałem jeszcze FRAPSEM - ale było to chyba poniżej 10 FPS-ów i to już w początkowej fazie gry z małą ilością jednostek - co było by potem nie chcę nawet myśleć. Nawet na najniższych ustawieniach gra cięła już na wstępie - jedno jest pewne - gra z tymi wymaganiami nie ma szans na osiągnięcie sukcesu (po odpaleniu demka autorzy pokazują zalecane wymagania - co się ma nijak do tego jak jest naprawdę). A gra wygląda gorzej od AoE 3, Spellforce 2, Settlers 5 a nawet od naszego Earth 2160 - w te gry mogłem grać komfortowo na max. detalach (tylko w Aoe 3 i Spellforce musiałem obniżyć do High). Rozgrywka na pierwszy rzut oka bardzo podobna do starego Rise of Nations - nie grałem długo bo z tymi wymaganiami to mi się odechcaiło zabawy - a miałem nadzieję na udaną grę pamiętając jak dobry był Rise of Nations. Menu to samo, interfejs trochę się zmienił, muzyka bardzo podobna. Animacje jak w starym Rise of Nations nienajlepsze więc sterowanie jednostami w trakcie potyczek też pewnie będzie trudne do opanowania co mnie drażniło najbardziej w starym RoN (jednostki nie słuchały rozkazów gdy wróg pojawiał się w pobliżu). Jednym słowem - fajne pomysły znane ze starego RoN, które przegrają z wymaganiami sprzętowmi - ten RTS ma w tej chwili największe wymagania sprzętowe z jakimi się spotkałem - przy przeciętnej jakości grafice. Pozostaje jedynie powrót do starego, sprawdzonego RoN.
  14. PL_Mike

    Age of Empires III - dodatek jesienią

    Mogliby wrócić jednak w następnym Age of Empires to klimatów średniowiecznych tak jak Medieval Total War, który ukaże się za jakieś pół roku. Nowy Age of ... III jak dla mnie to tylko pokazówka grafiki - wszystko tutaj zostało zbyt uproszczone, nierozumiem dlaczego zmienili to co było dobre w Age of Empires II (komendy, formacje, wydobywanie surowców itd.). Gra poszła w kierunku Settlers 5 i wszystkich dzisiejszych RTS-ów a szkoda - to już nie ten klimat. Wyjątkiem jest np. Empire Earth 2 k tóry w rozgrywce pozostał niezmieniony i dodano parę nowych funkcji, ale w nim niestety tż brakuje trochę klimatu.
  15. PL_Mike

    SpellForce 2: Shadow Wars - demo!

    A na mnie demko, które pojawiło się znienacka zrobiło pozytywne wrażenie. W Spellforce 2 nie zmieniono sposobu rozgrywki ani nie wprowadzono wielkich zmian, ale poprawiono to co można było porawić a rozgrywkę pozostawiono niezmienioną co mnie niezmiernie cieszy. Po pierwsze przepiękny engine - w tej chwili jest to bez wątpienia najpiękniejszy RTS a moimi faworytami pod tym względem były do tej pory Settlers 5 i Age of Empires III. Tu jednak wszystko wygląda piękniej, bardziej klimatycznie, piękna kolorystyka - wszystko tworzy wspaniały świat fantasy (a to za sprawą shaderków i innych bajerków) - widać postęp w stosunku do pierwszej części (głównie dzięki zastosowaniu wspomnianych pixel shaderów - tutaj chyba w wersji 3.0 jak w Age of Empires III. Cóż jeśli chodzi o wymagania - powiem że są adekwatne do jakości grafiki - w demku grałem wszystko na max, filtrowanie tekstur x4 i rozdz. 1280x1024 i dało się grać, tzn gra nie rwała tylko zwalniała 20-30 FPS-ów przy większych bitwach poniżej 20 na sprzęcie P4 3.0 GHZ, 1 GB RAM, GF6800GT. po zmianie shaderów na wersje 1.1 gra chodziła już płynniutko. Dlatego do tej gry wskazana jest karta grafiki z 256 MB pamięci. Cóż rozgrywka jak powiedziałem pozostała niezmieniona - fajnie poprawili interfejs, pojawiły się komendy, dobry motyw RPG i piękny tryb zza pleców. No i piękna muza - zdecydowanie lepsza niż w pierwszej części (coś w klimatach Enya). A ci co się czepiają menu gry i wyglądu pudełka są poprostu śmieszni - liczy się jakość a nie opakowanie. Mam nadzieję, że tym razem jednak będzie więcej chętnych do gry w sieci. Bynajmniej gra zapowiada się pięknie mimo, że nie będzie żadnym przełomem w gatunku.