Tolyar

Gramowicz(ka)
  • Zawartość

    3
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralna

O Tolyar

  • Ranga
    Obywatel
  1. Tolyar

    Nvidia przedstawia CUDA w wersji 1.1

    To nie do końca tak... To, ze wydajność kart graficznych jest wyższa niż procesorów to wiadomo od dawna (nie mówiąc juz o tym jak szybko ta wydajność rośnie). Problem polega na tym, ze karty graficzne przystosowane są do specyficznych obliczeń - no bo przecież o grafikę chodzi nie? Dlatego swego czasu ktoś wpadli na pomysł, żeby k.g. wykorzystać do obliczeń. A jak? Ano pewnie każdy słyszał o shaderach: vertex czy pixel(fragment). Są to takie "programiki”, które potrafią mieszać z obrazem. No i teraz, jeżeli mamy do wykonania jakieś obliczenia w pewnych przypadkach można napisać taki, shader który nam te obliczenia wykona. Dla niektórych problemów, podkreślam NIEKTÓRYCH, czas wykonania obliczeń skraca się kilkunastokrotnie, ale to wszystko zależy od problemu, który mamy rozwiązać.
  2. Nie wiem kto to czyta, ale czemu wszyscy się zachwycają? Artykuł jest co najwyżej średni. Nie podoba mi się ani treść ani styl. O ile styl to może się troche czepiam, to treść pozostawia wiele do życzenia. Po pierwsze, we wstępie autor napisał, że będzie o sterownikach i ustawieniach - ja nie znalazłem (może w następnej części?). Po drugie, na pierwszej stronie jest, że "Oczywiście producenci wciąż wypuszczają najnowsze modele kart graficznych i płyty główne z AGP" co "oczywiście" nie jest prawdą, a nawet jeżeli by wypuszczali to gdzie ten "Zmierzch AGP"? I po co w ogóle wymyślono PCI-Express skoro wszystko co najnowsze wciąż działa na starym, porządnym AGP. Po trzecie, na co komu tabelka z parametrami. Zdecydowanej większości czytelników nic te parametry nie mówią, a autor nie wytłumaczył nawet co one oznaczają i jaki mają wpływ na wydajność karty graficznej. Po czwarte, najmniej zresztą ważne, nie "ilość chipsetów", ale "liczba".
  3. A mnie się w ogóle nie podoba :(. Brakuje mi tutaj klimatu. Szkoda...