ShinAd
Gramowicz(ka)-
Zawartość
332 -
Dołączył
-
Ostatnio
Reputacja
0 NeutralnaO ShinAd
-
Ranga
Delegat
-
Silnik EA Sports Ignite tylko dla next-genów, pecety znów dostaną gorszą FIFĘ
ShinAd odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
> Zero zdziwienia. Przecież konsole nowej generacji przeżują, wyplują i zostawią w tyle > PeCety. Nowy silnik EA spaliłby obecne kompy. Szczerze wątpię. Sony samo pokazało, że konsola to tylko PC z dedykowanymi bebechami. Prawda jest raczej inna - EA dedykuje silnik konsolom nie z przymusu, a z wyboru, bo większa sprzedaż nowych maszyn im też jest na rękę. I tyle. -
EA: klienci cieszą się na myśl o mikrotransakcjach w grach
ShinAd odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Rok 2016: Nowe konsole całkowicie zabiły rynek wtórny gier, ze względu na powiązanie zakupionych tytułów z kontami. Tym samym niemożliwe stało się granie bez stałego połączenia z Internetem. Wiodący wydawcy coraz bardziej zaczynają się skłaniać w stronę streamingu gier, gdzie wersja podstawowa jest licencjonowana użytkownikowi na ograniczony czas. Praktycznie każda gra posiada wykupywane na ten czas DLC i dostępne od ręki mikrotransakcje. Weterani gier komputerowych opowiadają legendy o darmowych cheatach sprzed kilkunastu lat, ale ludzie nie dają temu wiary. Rynek gier indie skostniał poprzez obostrzenia na platformie Steam i w marketplace''ach konsolowych. Włodarze EA: "Gracze są wręcz euforyczni wobec aktualnej sytuacji na rynku." -
Skoro tak uważasz. Ja jednak sądzę, że mylisz pojęcia, ewnetualnie zawężasz spojrzenie do platformy obliczeniowej, tudzież renderera z przyległościami. Gdyby wyglądało to tak jak mówisz istniałby jeden silnik idealnie nadający się do wszystkich rodzajów gier. No i nie istnieje środowisko "tworzenia gier", w którym tworzysz wszystkie assety. Biorąc za przykład znowu Unreal Engine - dlaczego to tak elastyczny silnik? Bo to platforma obliczeniowa, która przyjmuje wszystko? Nie. Bo został napisany w taki sposób, iż większość tego, co ty uważasz za silnik, jest wykonywana przy pomocy narzędzi, języka skryptowego unreal script czy też wizualnego kismet. Ale silnik musiał być napisany, aby z takich narzędzi korzystać i być pod te języki stworzony. To też jest dokładnie odwrotnie, jeżeli coś tu jest systemem operacyjnym, to właśnie silnik, który wykonuje skrypty stworzone dla niego przy pomocy narzędzi. A skrypt compiler to też narzędzie. Nota bene w UE3 wszyte w silnik. ;)
-
Jeżeli chodzi o silnik to akurat ma. Rozdzielanie silnika od narzędzi nijka się ma do tworzenia gier. Dajmy na to tworzymy grę, w której mają występować wielowątkowe dialogi. Tworzymy narzędzie do tego możliwe? Nie, tworzymy narzędzie i dostosowujemy silnik, do obsługi tego rodzaju struktur. Technologia rzecz jasna nie jest istotniejsza od przemyślanej fabuły, ale np. o wiele trudniej tworzyć grę RPG dajmy na to w Unreal Engine, aniżeli w silniku do tego dedykowanym. To nie chodzi o samo tworzenie contentu, tu chodzi o łatwość samej implementacji pomysłów w taki sposób, aby technologia nie była przeciw tobie.
-
Kto jest najlepszym pracodawcą w branży? Polski GameDev przedstawia obszerne wyniki ankiety
ShinAd odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Tym bardziej. Może to bowiem oznaczać, że nie otrzymaliśmy informacji od praktycznie nikogo z aktualnie zatrudnionych, co kończy się dalszym przekłamaniem wyników. Ale jak mówię - nie ma co traktować tego inaczej, aniżeli ciekawostki. W wypadku, gdyby odpowiadało powiedzmy 70-80% potwierdzonych pracowników z każdej firmy to co innego. -
Kto jest najlepszym pracodawcą w branży? Polski GameDev przedstawia obszerne wyniki ankiety
ShinAd odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Widzę tutaj jeden szkopuł. Udział głosów z największych firm jest bardzo mizerny. około 7% pracowników CDP RED, 6% z Techlandu itd. Wedle danych z tego samego fanpage''a w REDzie pracuje 110+ osób, pewnie będzie już bliżej 130. Co daje całe 9 osób głosujących z tej firmy. W wypadku Techlandu z ponad dwustoma pracownikami to jakieś 12 osób. Przy takiej skali to bardzo mało, ba, pewnie wystarczy, aby objąć zwalnianych z różnych powodów. I z drugiej strony - na pierwszym miejscu są firmy z największą liczbą głosujących. Całe zestawienie to zasadniczo konkurs piękności, chociaż zrobić to inaczej na podstawie ankiet raczej trudno... -
MouseCraft debiutanckim projektem polskiego studia Crunching Koalas
ShinAd odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Tetromino to po prostu nazwa klocków użytych w Tetrisie, więc... Tak, dość popularne. :) Cóż, za dużo nie pokazano, ale logo i grafiki wyglądają interesująco. -
Żołnierze współpracujący przy Medal of Honor: Warfighter ujawnili tajne informacje?
ShinAd odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Pierwsze pytanie - prawda, czy chwyt marketingowy. Wszakże grze się oberwało, więc może tonący brzytwy się chwyta... -
Rozpoczyna się zbiórka na Gloria Victis - polskie MMORPG w średniowieczu
ShinAd odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Życzę im jak najlepiej, ale... w tym wypadku Kickstarter to chyba zła droga. Gra ma być darmowa, a profity w niej samej zaczynają się od, bagatela, 200 funtów! Za wszystko niżej dostajemy po prostu nieszczególnie wyszukane gadżety i klucze do wczesnych wersji. A normalnym jest, iż koniec bety = reset serwerów, więc płacimy za grę, którą inni potem dostaną za darmo i zostają nam tylko gadżety. Crowd funding sprawdza się, jeżeli ''''inwestujący'''' faktycznie zyskuje. Tutaj profity jakoś nie przystają do wspieranego produktu... -
Mass Effect 3: DLC Omega największym i jak dotąd najdroższym dodatkiem
ShinAd odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Dodatki do ME2 kupowałem i w sumie nie żałuję. Ale przy ME3 Leviathana nie kupiłem, Omegi też nie kupię, Bioware dziękuję. Zawsze jest YouTube... -
Spółka zależna CD Projekt zmienia nazwę na CDP.pl!
ShinAd odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Zachód zachodem, zmianie uległa nazwa spółki odpowiedzialnej za dystrybucje w Polsce. Grupa nadal nazywa się CD Projekt RED, podobnie studio developerskie. Prostota nowego logo (Które na obrazku w sumie jest niekompletne) mi akurat odpowiada, chociaż jak na kreowanie nowej marki to trochę bez sensu. nadal i tak wszyscy będą znać cdp.pl jako CD Projekt, należący co CD Projekt... -
Mass Effect 3 doczeka się kolejnych DLC? Wszystko zależy od wyników sprzedaży Leviathana
ShinAd odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Bardzo dużo czytam/słyszę nt. tego, iż osoby po prostu wolą obejrzeć nowe DLC na YT, więc ciekawe jak będzie z tą sprzedażą. Osobiście posiadam wszystkie DLC do ME2, ale do ME3 jakoś mi nie spieszno. -
Command & Conquer: Generals 2 bez kampanii singleplayer
ShinAd odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Jako ktoś, kto jest z serią od początku oceniłbym to tak: - C&C Tiberian Dawn: niezapomniany prekursor, muzykę do tej pory trzymam do posłuchania, świetne, wciągające kampanie. - C&C Red Alert: Więcej tego samego, kampanie nie były dla mnie już tak porywające, bo postacie raczej przeciętne, ale rządziło w czasach kawiarenek - C&C Tiberian Sun: Gra może nie była najpiękniejsza, ale miała świetny, post-apo klimat. Fabuła przeciętna, ale postacie dobre i najlepsze sceny z Kane''em, na których całą legendę postaci zbudowano. C&C Red Alert 2: Pierwsze zwrócenie się serii w stronę lżejszego podejścia. Ciekawe kampanie, wciągający gameplay, a dodatek wręcz mistrzowski. Ostatnie prawdziwe C&C Westwoodu - C&C Renegade: Niedoceniony przez branżę FPS, który posiadał wyśmienity tryb sieciowy, zanim czołgi i samoloty w walce stały się czymś normalnym C&C Generals: Krok w nieco inną stronę, udana gra, ale to tak naprawdę dobry RTS firmowany marką z którą niewiele miał wspólnego. Zero Hour i powrót filmików nieco to zmieniał C&C 3 Tiberian Wars: Gra przyzwoita, ale chociaż EA naciskało nie stała się znacząca w e-sporcie. Natomiast fabułę gałęzi serii wgniotła w ziemię. C&C Red Alert 3: Parodia. W sensie podejścia do tematu, bo jeżeli RA2 balansowało na granicy lekkiego podejścia i futurystycznej wojny - RA3 to zupełne pójście w humor. Ale sam gameplay i muzyka były przyzwoite. Chociaż ograniczenie zbierania surowców bolało. C&C 4: I wtedy seria Tiberium umarła i została zakopana. Jeżeli C&C3 wgniotło w ziemię fabułę, to C&C4 ją dodatkowo skopało. Tej gry nic nie ratowało. Narzucony DRM, odejście od korzeni serii, mierny gameplay bardziej zręcznościowy aniżeli strategiczny... Bogu dzięki, że SC2 wyszło przyzwoicie zarówno w multi jak i w singlu, bo temu nowemu C&C za dobrze nie wróżę... -
BioWare: w DLC Leviathan będzie mniej walki, więcej fabuły i eksploracji
ShinAd odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Porównać DLC do multi z DLC do singla i tym samym stwierdzić, że w drugim jest mniej walki... You don''t say... -
cRPG też może być medium prawdziwej kreacji bohatera, chociaż to już nieco inna kategoria. Mam tutaj na myśli takie gry jak NWN1 czy NWN2, gdzie dostajemy implementację systemu, narzędzia, a reszta zależy już od wyobraźni. Przykład - Aeris 2, nota bene ze stroną w Kolektywie. Świat gry istniejący ponad 5 lat, setki wykreowanych postaci z bogatą historią, rysem psychologicznym, do tego przygody tworzone przez Mistrzów Gry... Ktoś może powiedzieć, że to tyle samo co MMO, ale graczy na raz jest może 20 - 30, więc każdy może wyciosać sobie swoje własne miejsce w świecie. Ludzie zakładają tam spółki handlowe, karczmy, a jeżeli wolą inny rodzaj zabawy siedzą w lesie sprzedając w mieście tylko zdobyte przedmioty... Co prawda niektórzy zapominają czasem, że to nadal gra komputerowa, a nie papierowa sesja, ale to osobna kwestia. :)