KapiX

Gramowicz(ka)
  • Zawartość

    424
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralna

O KapiX

  • Ranga
    Brygadzista
  1. ... tylko po to, aby pan Jan chcąc pograć na "PC", mógł robić to bez obaw o jakieś tam zależności czy inne pierdoły. Jeśli już mam komuś zaufać, to prędzej zaufam Gabe''owi niż Ballmerowi.
  2. Dobrze pamiętasz, że było spolszczenie, ale to prawie na pewno była reedycja. Cenega dorzucała spolszczenie do Trylogii GTA i GTA:VC w Kolekcji Klasyki, do San Andreas w Premium Games (?) też było. Tyle że to były tłumaczenia od Cenegi, a nie R*.
  3. 1. "Far Cry: Vengeance ponownie umożliwiał nam możliwość" umożliwiał -> dawał 2. W jedynce bohaterem był nie John Carver, a Jack Carver. 3. "[...] kolejnej odsłony, o której po raz pierwszy wspomniano [...]"
  4. Pamiętaj, że żyjemy w kraju, który stosunkowo niedawno nawiązał stosunki z Zachodem. Żyją jeszcze ludzie (i trochę pożyją), którzy w szkole uczyli się tylko rosyjskiego, a nauka nowego języka jest dla nich niemożliwa.
  5. http://www.gram.pl/news_9wvgGuu0_Black_Mesa_zadebiutuje_juz_za_11_dni_bez_poziomow_Xen_i_BMDM.html =]
  6. Jesteś śmieszny. Leń nie zrobiłby nic. A na pewno nie za darmo. W tym kraju to najlepiej nic nie robić, bo jak zaczniesz i nie daj Boże ktoś o tobie usłyszy to ci jeszcze powie, że leń jesteś. ROTFL.
  7. Bethesda twierdziła, że chcą mieć id tech 5 tylko dla siebie (ew. dla studiów, których gry będą wydawać). Do tego zawsze można wykręcić się sianem jak EA przy BF3 (raz zadziałało, to czemu by tego nie powtórzyć?) :D
  8. Mieli rację. W 2006 roku. Dlaczego odnosisz wypowiedzi sprzed 6 lat do teraźniejszości?
  9. No i właśnie niektóre z tych udogodnień są przyczyną dla której pisanie gier w Javie (i ogólnie językach zarządzanych) jest odradzane. Garbage collector może i jest ułatwieniem, ale bywa nieprzewidywalny w tym sensie, że może włączyć się w dowolnym momencie a to spowolni grę. W aplikacji biznesowej nie stanowi to żadnego problemu i może być nawet niezauważalne, ale w momencie gdy gra wyciska ostatnie soki z komputera, uruchomienie garbage collectora bywa bolesne. (Wiem, że można sterować jego działaniem, ale w temat się zbytnio nie wgłębiałem, w Javie na codzień nie piszę, stąd nie wiem na czym to sterowanie polega i czy jest rozwiązaniem problemu.) tl;dr: Java do aplikacji i nauki jak najbardziej, do gier - nie. Też się domyślam, że kod Minecrafta jest niezoptymalizowany. I tutaj powstaje pytanie: co dają Notchowi te wszystkie javowe udogodnienia (ot, wspomniana przez Ciebie wielowątkowość) skoro z nich nie korzysta? :P
  10. Zauważ, że na blogu jest analizowany przypadek oprogramowania serwerowego. I tu faktycznie można powiedzieć, że technologia nie ma znaczenia, bo "inżynierowie są drodzy, serwery nie". W firmie dokupienie dwóch maszyn i programistów Java na pewno będzie tańsze niż zatrudnienie programistów znających niskopoziomowe C. Nie można tego jednak odnieść do pojedynczego użytkownika (w naszym przypadku gracza), bo on nie ma takich środków, że jeśli mu sprzęt nie domaga to może w każdej chwili dokupić dwa dodatkowe GPU/CPU, kilka kości pamięci i git. Użytkownik ma określoną platformę sprzętową, którą w najlepszym wypadku wymienia raz na rok/2 lata i kupuje gry, które na niej ruszą. Gdyby Minecraft był napisany w C lub C++ na pewno chodziłby szybciej (czego zresztą dowodzą testy, które podlinkowałeś) i wymagał mniej pamięci (co najmniej 1 GB RAMu do płynnej rozgrywki?). Java to mimo wszystko maszyna wirtualna, czyli kolejna warstwa między grą a sprzętem, a to na wydajność na pewno korzystnie nie wpływa. Sam znam kilka osób, które w Minecrafta by grały, ale nie mogą bo ich 5 letni laptop nie daje rady (a do tego co oferuje Minecraft lepszy komputer nie powinien być potrzebny). Oczywiście zdaję sobie sprawę, że słabo napisany kod w C też będzie zamulał, ale nie można mówić, że użycie Javy nie ma znaczenia. Naprawdę nie wiem, czemu Notch trzyma się tego języka, przecież gdyby jego gry miały mniejsze wymagania, więcej ludzi by je kupiło. Przenośność Javy IMHO nie jest argumentem, bo jest dużo bibliotek dla C, które portowanie aplikacji upraszczają do bólu. Co do C#: nic by to nie dało - jest tylko trochę szybsze od Javy na Windowsie (architekturalnie to jednak nadal to samo), a do tego nieprzenośne (i Mono tu nic nie pomoże, bo portu XNA jak nie było tak nie ma).
  11. Ja tylko mam nadzieję, że id nie chce wyciągnąć więcej kasy ze starego tytułu i ludzie którzy mają już grę na Steamie dostaną ten update za darmo.
  12. Tu chodzi też o zatytułowanie tego reportażu "Europejski Festiwal Gier w Krakowie" i pokazanie tegoż festiwalu jako konwentu no-life''ów (poprzez zmanipulowane wypowiedzi uczestników), podczas gdy jest to nieprawda. Naprawdę nie widzicie tutaj żadnego problemu?
  13. Widać ww3pl nie wyraził się jasno. Ten filmik to PARODIA, co było też wspomniane w dymku na końcu.
  14. KapiX

    S.T.A.L.K.E.R. 2 jednak powstaje!

    A oni przypadkiem nie obchodzą świąt według kalendarza juliańskiego? Bo jeśli tak to ich Boże Narodzenie było 6 stycznia :P
  15. Nie ma czegoś takiego jak silnik Steam. Jest Steamworks i jest Source. Z tego co mi Google powiedziało chodzi tu o Source.