nievil

Gramowicz(ka)
  • Zawartość

    544
  • Dołączył

  • Ostatnio

Posty napisane przez nievil


  1. Na miejscu newsmana nie onanizowałbym się tak radośnie, ponieważ na oficjalnej stronie http://www.polyphony.co.jp/english/index.html wyraźnie pisze czyją własnością jest Polyphony - pozwala to na trochę inne wytłumaczenie enigmatycznej wypowiedzi pana z SCEA co do możliwości rozszerzenia marki GT na inne platformy* - w szczególności, że porównując wyniki sprzedaży "dema" Gran Turismo 5 i Killzone 2 widać wyraźnie co to znaczy siła marki i jak wysoko potrafi ona windować sprzedaż (nawet średniego produktu).

    * równie dobrze może chodzić o PS3, o tworzone od 5 lat GT na PSP lub po prostu o telefony komórkowe (wzorem niedawno wydanego MGS Touch)


  2. > > Na konsole nie trzeba się niczym martwić.
    > Jaasnne... szybko się zapomniało o ponad 200 tysięcy kontach xboxa 360 które posiadały
    > piracką wersję GTA IV, ech ?
    > Ja wiem że to nie taka skala jak w przypadku PC, ale mówić że na konsolach nie istnieje
    > piractwo, to kłamać w żywe oczy.

    W dzisiejszych czasach większość tych bardziej pożądanych gier ma "premierę na torrentach" i zawsze jest jakaś reakcja producenta na to zjawisko. Ot choćby nintendo, które zaczęło nieśmiało grozić palcem do producentów R4.
    Masz rację, tylko tu chodzi o mentalność. Jakaś konkretna grupa ludzi zawsze będzie miała gry "na lewo". I nie ma co analizować różnych sieci p2p czy torrent i jakie jest natężenie ściągania danego tytułu, tylko przyjrzeć się listom sprzedaży. W tym przypadku konsole dokonują zbiorowego analnego gwałtu na pc jako platformie do gier. Gry na nie sprzedają się rewelacyjnie, czego nie można powiedzieć o pc. I w tym tkwi cały problem. Jakoś R* głośno nie komentował skali piractwa na konsolach. Bo niby po co? Co innego wzięty z newsa Capcom, czy Activision (o CoD4 ) wywlekając swoje żale niczym u Drzyzgi w tefałenie. Bo jak powszechnie wiadomo gry na pc są za darmo...
    Może i trochę to podkolorowałem, ale póki co na pc pewniakiem są albo gry MMO (wymagające połączenia z serwerem) albo dalszy rozwój cyfrowej dystrybucji (Valve). i żeby zarobić cokolwiek na tym rynku trzeba iść w tym kierunku.


  3. > > Na temat GTA IV nie widadomo nic. Nawet niewiemy kiedy Rockstar potwierdzi czy wyjdzie
    >
    > > na PC czy nie. Ale ja mam wielką nadzieję, że na targach GC 2008 Rockstar zapowie
    > ową
    > > grę.
    >
    > Ja też mam nadzieję że na GC 2008 usłyszę jak R* ogłasza GTA IV.

    A niby po co miałby to ogłaszać? Priorytetem dla nich jest ogłoszenie/pokazanie tego ekskluzywnego contentu na x360 i tego bym się spodziewał prędzej na GC. I pewno tak będzie - pomyśl, na czym bardziej zależy R*? Wyplucie GTA IV na pc, gdzie przynajmniej 80% graczy po prostu ukradnie grę (nie mów mi o multiplayerze z oryginalnym cd key''em, bo to da się obejść i nie jest to żadna gwarancja, że wszyscy nagle kupią oryginał dla multi) czy jak najszybsze ukończenie tego ekskluzywnego dodatku?
    R* to nie jest organizacją charytatywną i wystarczy spojrzeć w jakiej ilości egzemplarzy sprzedało się GTA IV na X360 i PS3, by wasz argument, że "zarobią sobie na edycji pc kilka milionów" stał się śmieszny.

    Na E3 microsoft ogłosił, że transakcje dokonywane na LIVE (płatne dodatki, gry i inne duperele) wyniosły miliard dolarów, zatem właścicieli xboxa można nazwać dość hojnymi. A ile jest wśród nich fanów GTA gotowych zabulić konkretną kasę by ściągnąć dodatki do swojej ulubionej gry? R* już wie i zaciera łapska...

    Nie na rękę jest im teraz wydawanie GTA IV na pc. Mogę się założyć, że konwersja będzie przynajmniej pół roku po premierze dodatków na xboxa. W tym czasie R* wydoi rynek konsolowy maksymalnie (rynek i wszyscy zainteresowani będą nasyceni, być może wyjdzie do tego platynowa edycja gry, itp.) to wtedy zainteresują się w jaki sposób coś zarobić na rynku pc, gdzie jak wiadomo gry są za darmo (w sieci). Tym optymistycznym akcentem kończę i mam nadzieję, że wasz radosny onanizm w tym wątku przystopuje przynajmniej o pół roku.


  4. Dnia 05.07.2008 o 21:21, Spaykus napisał:

    Mhm, dokładnie to napisałem w poprzednim poście :)


    Nie sprecyzowałeś czy chodzi ci o multi w towarzystwie zgrabnej, cycatej koleżanki/grubego, spoconego, śmierdzącego kolegi (wybierz jak uważasz) siedzącego obok na wersalce czy może multi, w którym zastanawiasz się, czy grający po drugiej stronie kabelka osobnik jest podobny do swojego obrazka w gamertagu:)


  5. Dnia 05.07.2008 o 20:58, Spaykus napisał:

    Pamiętaj, że VF5 ukazało się też na PS3, chociaż wersja na X-a jest lepiej zbalansowana
    (wyszła później, a jeżeli wyrównał to patch na konsolę Sony, to sorka - nie śledziłem
    tematu) i poza tym jako jedyna oferuje tryb multi. Ale tytułem na wyłączność nie jest.


    Na Xpudło jest multi. I to w zasadzie najważniejsza rzecz, bo co to za bijatyka bez możliwości gry z żywym przeciwnikiem. A to że VF5 nie jest casual friendly i jest po prostu trudną i czasochłonną pozycją do okiełznania, to gra przez sieć jest najmocniejszym atutem, gdyż tylko ona pozwala zagrać z kimś kto "wie o co chodzi", bo mimo wszystko jest to trochę niszowa pozycja na rynku, gdzie rządzi tandetny i mainstreamowy Tekken i wielkie, falujące mleczaki z SC IV


  6. Dnia 05.07.2008 o 20:35, Dzioba napisał:

    Sorki za male niedopowiedzenie chodzilo mi o starsze Halo w ktore mozemy juz grac na
    blaszaku ale zreszta co tu gadac jestem przekonany i juz trabi o tym w internecie ze
    halo 3 tez wyjdzie na pc tylko pytanie kiedy?


    29 luty 2009. Jest to potwierdzony przeciek, microsoft ma to z pompą ogłosić na E3 już za kilka dni.

    (żeby nie było oftopa) Uważam, że wstawienie DoA w polu bijatyka jest trochę nie na miejscu - bardziej należy się to miejsce Virtua Fighter5 - najlepszej, najbardziej skillowej pozycji na rynku. No chyba, że autor ma manualnego handikapa...


  7. Dnia 01.07.2008 o 12:13, Gol Galad napisał:

    Microsoftowi dziwić się nie trzeba, ale za to nVidii czy Intelowi już tak. Gdyby nie
    gry, to te całe ich sprzęty byłyby nie potrzebne, a nawet nie zamierzają wspierać rynku
    blaszaków, dzięki któremu tylko i wyłącznie zarabiają, dzięki grom PC które wymagają
    ich sprzętów. A jak gier na PC już by nie było? Ziup, Intel, nVidia i inne firmy by padły,
    bo ich sprzęty prawie w ogóle potrzebne by nie były, ponieważ nikt by nie musiał już
    nic wymieniać...


    Bzdury gadasz.
    Układ graficzny nvidii siedzi w PS3 a układ ATi jest w X360 i Wii. Poza tym we wszystkich 3 konsolach CPU jest IBM''a. Jest to dość lukratywny rynek dla w/w producentów skoro nawet Intel dość głośno się odzywa, że ma zamiar przedstawić swoje oferty na jednostkę główną do konsol następnej generacji, która będzie na tyle konkurencyjna względem IBM''a, że być może znajdzie się w nowym sprzęcie microsoftu lub sony (albo obu).


  8. Dnia 02.05.2008 o 22:54, jackass napisał:

    Wydzisz ,że tamten osobnik udziela wymijających odpowiedzi .Pewnie nawet nie grał w MGSa
    tylko Photoshopował fotki z konferencji i przepisał jakąś zapowiedź z obcojęzycznego
    serwisu :P Tylko powiększa teraz Hype na grę :/

    Gdyby chciał to mógłby "nie potwierdzić/nie zaprzeczyć" trudnych pytań - tak samo jak zrobił to r* odnośnie GTAIV na pc, czego efektem jest dopiero wielki hype i ogólna masturbacja właścicieli pc w jednym takim wątku na tym forum. A tak, przynajmniej coś nieśmiało powiedział i nawet dał zdjęcia z ewidentnymi i bezczelnymi spoilerami:) Pozostaje czekać do 12 czerwca, zagrać i dowiedzieć się w końcu jak to się wszystko skończy. Tylko ten drań narobił cholernego smaka...


  9. Dnia 02.05.2008 o 22:44, jackass napisał:


    > Rozumiem, że nie możesz nic pisnąć, ale powiedz tylko "tak" lub "nie" - czy sentencja

    > "who are the patriots and la-li-lu-le-lo" zostanie sensownie wyjaśniona?
    Ooooo kolego z czym do ludzi :P Nie od dziś wiadomo ,że Patrioci to amerykańska gałąź
    Filozofów ,która tą nazwę przyjęła w 1970 roku ;)

    Jeszcze są rosyjscy i chińscy filozofowie. I to nie jest odpowiedź na moje pytanie. Osobnik z królikiem na awatarze ją tylko zna, więc się nie mądrz :P


  10. Dnia 02.05.2008 o 22:25, Spaykus napisał:

    Grę skończyłem ponad tydzień temu, ciągle siedzi mi w głowie. Wystarczy? :)


    Ale co? Zakończenie, czy epilog? A może oba? ;)
    Rozumiem, że nie możesz nic pisnąć, ale powiedz tylko "tak" lub "nie" - czy sentencja "who are the patriots and la-li-lu-le-lo" zostanie sensownie wyjaśniona? (przepraszam, że się czepiam, ale zżera mnie po prostu ciekawość jak z IMO najtrudniejszego do wytłumaczenia motywu wybrnął Kojima:)


  11. Dnia 02.05.2008 o 21:51, Spaykus napisał:

    Wszystko co powyżej powiedziałeś, to jedynie Twoja interpretacja. Nic mi nie udowodnisz
    :]

    Ugryzę z innej strony.
    Rozumiem, że skoro umieściłeś te fotki to znaczy, że gotowy jesteś je skomentować. W takim razie zapytuję się:
    1) Czy redaktor Mielcarek będzie recenzował MGS4 i jakie jest prawdopodobieństwo, że da 10/10?
    2) Co to są za trzy "paski życia"? Bo na pewno nie jest to online:) (zdjęcie strona4)
    3) Czy to jest lokacja z Europy Wschodniej - te kamieniczki nocą? (zdjęcie strona3)
    4) Co to za split screen? (zdjęcie strona2)
    5) Skoro umieściłeś zdjęcie ekranu startowego, to co to za opcja "virtual range"? (jakieś powiązania z mgs1?)
    A teraz pytania bardziej asekuracyjne:
    1) Czy po napisach końcowych wzorem poprzednich mgs''ów jest jakiś epilog/posłowie, i czy intensywnie kładzie żuchwę na podłogę?
    2) Czy z motywów muzycznych jest na nowo zaaranżowany motyw główny i czy wywołuje on ciary na plecach w momencie, w którym pojawia się w grze?


  12. Dnia 01.03.2008 o 16:43, Tomek1120 napisał:

    Jezu człowieku nie chodzi mi o gatunek tylko o to że gra jest w 30fps a nie w 60 np.
    a ten już się czepia. Napisałem tylko że gra jest w 30fps może ktoś by się chciał tu
    dowiedzieć w ilu fps jest ta gra.


    Niech ci będzie, ale mogłeś od razu to napisać, że masz zamiar tylko poinformować osoby czytające to forum w ilu klatkach chodzi GTAIV. Chociaż ton tej wypowiedzi sugeruje, że robisz jakąś straszną sensację, że chodzi w 30fps''ach. A niby w ilu ma chodzić tak rozbudowany tytuł? Wszystkie poprzednie odsłony GTA w 3D też miały framerate ustawiony na 30klatek, więc każdy mógł się domyślić, że będzie podobnie z IV


  13. Dnia 01.03.2008 o 16:21, Tomek1120 napisał:

    No np. twórcy Orange Box powiedzieli że 30fps na ps3 w ich grze jest porażką.

    A co to ma do GTA? To, że Valve nie potrafiło sobie poradzić z PS3 świadczy tylko o ich umiejętnościach.. Unreal Tournament 3 chodzi w stałych 30klatkach i nikt nie narzeka, CoD4 chodzi w 60klatkach i też nie ma problemu. Zresztą co mają mimo wszystko "liniowe" fps''y do gry freeroamingowej. Kompletnie nic. Póki co Saints row i Crackdown można by porównać do nowego GTA i nie przypominam sobie, żeby te tytuły zachwycały jakąś maślaną płynnością.


  14. Dnia 01.03.2008 o 15:48, Tomek1120 napisał:

    No niewiele trochę.

    To żeś wytoczył argument, że aż ręce opadają....
    Wystarczy, że będzie stałe 30klatek to nie będzie to miało żadnego wpływu na przyjemność z rozgrywki. Wolałbyś mieć 100klatek i dropy do 15? GTAIV od samego początku nigdy nie miało konkurować o miano najlepszej grafiki, czy animacji. Nie pisz o rzeczach, o których nie masz pojęcia.


  15. Dnia 04.02.2008 o 15:42, Łeber napisał:

    Brawo dla zazdrośników, ciekaw jestem, który z was cwaniaki sobie w DMC4 zagra w Full
    HD i z max detalami? A potem możemy dopiero toczyć dyskusje, bo jak na razie tylko wychodzi
    z was chęć za wszelką cenę pocisnąć konsolowców, wiem, wiem trzeba odpyskować. Ale pamiętajcie
    silniejszego się nie bije :)

    Daj spokój, dzieci muszą się wyszczekać;)
    Stałe 60fpsów i naciągane 720p i tak jest lepsze niż podniecanie się wysoką rozdzielczością, która w tym wypadku nie przekłada się na przyjemność z grania w szybkiego slashera z dławiącą się animacją - a na każdym pc animacja zawsze będzie odstawać od maślanej płynności (szczególnie przy zdolnościach optymalizacyjnych capcomu na pc:)


  16. Dnia 28.01.2008 o 16:01, tomas92 napisał:

    Brawo Activision, oby więcej takich FPS''ów :)
    PS. A w ilu egzemplarzach sprzedało się Hao 3 - czyżby nie w większej ilości?

    za vgchartz:
    Halo 3 - 7.06 miliona egzemplarzy
    Call of Duty 4:
    x360: 4.32 miliona egzemplarzy
    PS3: 2.06 miliona egzemplarzy
    Reszta: DS i PC musiały mieć sprzedaż na poziomie około 0,70 miliona by wyprzedzić Halo3 (vgchartz nie ma na ten temat danych). Jakość i wiarygodność vgchartz jest "różna", ale trend jest jasny: pc przestało być platformą dla fps''ów i Call of Duty 5 ukaże się tylko na konsolach, szczególnie jeśli przytoczymy sprzedaż CoD 4 na PC w USA : 383tyś egzemplarzy ( http://www.shacknews.com/onearticle.x/50939 lepiej niż Crysis i UT3). Tyle.


  17. Dnia 14.01.2008 o 23:43, Riks napisał:

    5 mln za kilka dni bez możliwości ściągania wer. demo gier, tapet czy innych tego typu dupereli
    ? Śmieszni ? Czy poprostu nie wykształceni ? xDDD

    Raczej przebiegli. Skoro w fastfoodach na kubkach z kawą/herbatą są ostrzeżenia przed poparzeniem (następstwo procesów wytoczonych właśnie za poparzenie się) to czemu nie pozwać Microsoftu, który z własnej winy zaniedbał swą płatną usługę? Podstawa prawna jest - niewywiązanie się z dostarczania/utrzymania stabilności usługi LIVE pomimo płaconego abonamentu.
    Będzie proces - tym osobnikom uda się uzyskać jakąś rekompensatę (na pewno nie te 5mln) bo udowodnią, że microsoft jednak dał D*py. Nie zdziwię się, że po jakimś czasie znajdą się komunikaty w daszbordzie mówiące o możliwości wystąpienia "dłuższej awarii" w ramach abonamentu. I będzie po sprawie. A ty się głupio nie śmiej, tylko rusz szarymi komórkami - pieniądze czasami leżą na ulicy, wystarczy umieć się po nie schylić...


  18. Dnia 26.11.2007 o 10:43, MaZZeo napisał:

    (paplanina)


    Ty nie rozumiesz o co chodzi. Mass Effect miało być "mass erect" ale nie jest - gra ma świetny tryb fabularny i dialogi, natomiast strona techniczna zawodzi - potężne dropy animacji, widoczne doczytywania się tekstur, struktura światów zbudowana na zasadzie "ctrl+c" i "ctrl+v" (masa powtórzeń lokacji, tekstur, itd.) nie mogą być w grze "wybitnej", nie sądzisz?
    Owszem, jest to b. dobra gra, broniąca się świetnym klimatem s-f ale od strony technicznej leży... i proszę nie mów mi o fachowości recenzentów, bo od bardzo dawna w branży jest "układ & smarowanie", nie mówiąc już o subiektywności ocen, bo przecież żadna recenzja nie jest obiektywna. Jakimś dziwnym trafem PES 2008 od IGN dostał wysokie oceny (bannery reklamowe IGN pewnikiem przypadkiem się w tej grze znalazły).Hmmm.
    (...) gadanie to nie to samo co własnoręczne granie - i lepiej zgodzić się z skrajnymi opiniami ludzi, którzy w to grali a nie "fachowcami z koziej d*py", którzy naoglądali się trailerów i zajawek i nałykali się niezdrowego hype''u. Mi osobiście nie widzi się wydanie ~200zł za tytuł, który po prosu mnie rozczaruje i będę klnął pod nosem nad zmarnowaną i straconą (bo trzeba będzie sprzedać taniej) kasą - póki co zarabiam wręcz śmiesznie mało i zmuszony jestem ograniczyć ulubione hobby. Póki cię sponsorują rodzice to nie masz takiego problemu, więc zrozum innych.


  19. Dnia 13.11.2007 o 13:17, Lucas the Great napisał:

    I nie będzie - rynek PC to za mało, by na Wyspach osiągnął sprzedaż porównywalną z tytułami
    z czołówki - zwróć zresztą uwagę, że tylko dwa z tych hitów nie mają wersji na DS... coś czuję,
    że to ta konsolka napędza większość tych wyników.


    Akurat w tym wypadku DS ma mało do powiedzenia, bo wyniki (dokładniej) prezentują się tak:
    1) Call of Duty 4 (360)
    2) Call of Duty 4 (PS3)
    3) WWE Smackdown v Raw 2008 (PS2)
    4) The Simpsons Game (PS2)
    5) Brain Training (DS)
    6) More Brain Training (DS)
    7) Pro Evo 2008 (PS2)
    8) Call of Duty 4 (PC)
    9) Halo 3 (360)
    10) WWE SMackdown v Raw 2008 (360)

    wg: http://kotaku.com/gaming/sales-charts/british-sales-charts-321873.php