pi_trek

Gramowicz(ka)
  • Zawartość

    24
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralna

O pi_trek

  • Ranga
    Robotnik
  1. pi_trek

    Konkurs koszykowy - wyniki!

    :) a jednak sie udalo :) Korzystam wylacznie z FF
  2. Sprawdzilem na samym poczatku. Myslalem ze moze cos nie tak z forum. Zrobie na inne konto.
  3. Probuje sobie utworzyc konto na nowym forum, ale mimo ze juz 2 razy wybieralem wysylanie aktywacji nic do mnie nie doszlo...
  4. pi_trek

    Poszukujemy koszykarzy!

    Przyznaje sie, ale tak na prawde to zaczole szukac dzis po poludniu :P
  5. pi_trek

    Poszukujemy koszykarzy!

    tylko 1030 :|
  6. :) O stopniu zangarzowania bedzie mozna powiedziec cos za 2 tyg
  7. Wszystko bedzie sporym problemem :P Z czasem przydalby sie ''kronikarz'' bo zaraz gniemy w masie roznych pomyslow. A przegladac cala historie z czasem edzie ciezko.
  8. Tak, mozna okroic, ale tak czy siak przy projektowaniu trzeba uwzglednic prawie wszystko. Bo wprowadzanie zmian do dzialajacego juz produktu kosztuje wielokrotnie wiecej niz wprowadzenie ich w etapie projektowania. Jezeli zle zaprojektujesz bezpieczenstwo u podstaw, to bedziesz je poprawial przez miesiace o ile nie dluzej.
  9. :D Sorki ze tak mecze, ale jestem wielkim zwolenikiem dobrego planowania. Wiekszosc wiekszych projektow (60 - 100 klas) jakie robilem projektowanie zajmowalo polowe czasu trwania projektu. Bez dokladnej specyfikacji (np. UML) takie projekty robia sie chaotyczne i bardzo trudne w utrzymaniu. Dobry projekt do 3/4 sukcesu - potem tylko przelozyc na kod - a to juz latwiejsze.
  10. Czyli to slabe zabezpieczenie. Teraz wystaczy ze kos pozna Twoje zabezpieczenie (wlam ne serwer?) i koniec. Wszyskie dobre zabezpieczenie oparte sa o otwarte implementacje. Wtedy caly swiat moze weryfikowac ich poprawnosc. Jezeli swaitu sie nie uda tzn ze jest dobre :D
  11. Generalnie skutecznosc zabezpieczen nie powinna polegac na tajemnicy, tylko skutecznosci rozwiazania... :P
  12. Uwazam za AJAX bedzie jak najbardziej na miejscu. Jezeli ladnie poupychac JS o objekty to stosowanie AJAX jest czytelne i zrozumiale. Z jednej strony czesc logiki mozna by wtedy przezycic na koncowego urzytkownika (znacznie odciarzylo by to serwer), choc nalezy sie wtedy zastanowic nad bezpieczenstwem czegos takiego - aby nie dopuscic do cheatowania.
  13. Wydaje mi sie ze tak. Wsystko powinno byc oparte o skrypty. Wedlug mnie taki projekt powinie niec bardzo modularno budowe - aby np. mozna bylo dodac wlasne bazowe funkcje skryptowe (tzn. napisane w jezyku nizszego pozionu (PHP?)). Da to mozliwosc rozszerzania bazy skryptow.