pi_trek

Gramowicz(ka)
  • Zawartość

    24
  • Dołączył

  • Ostatnio

Posty napisane przez pi_trek


  1. Dnia 12.03.2006 o 23:19, OdinV napisał:

    Moim zdaniem największym problemem nie będą cheaty czy błedy lecz gusta. Wiadomo, że co do
    RPGów ludzie mają podzielone zdania i napewno będą występować konflikty. Dlatego proponuje
    Forum zostawić jako miejsce naboru i nowin na temat gry a sam postęp przenieść na jakiś komunikator
    np.: Irc


    Wszystko bedzie sporym problemem :P Z czasem przydalby sie ''kronikarz'' bo zaraz gniemy w masie roznych pomyslow. A przegladac cala historie z czasem edzie ciezko.


  2. Dnia 12.03.2006 o 23:11, c0nflikt napisał:

    No to najpierw zebrać wszystkie materiały okroić żeby nie było tego za dużo a potem stworzyć
    1 bete. A błedy cheaty to mały problem bo wystarczy z 5 osób które przysiądzie nocke przy kompie
    i wszystko albo 90% przynajmniej wyłapie


    Tak, mozna okroic, ale tak czy siak przy projektowaniu trzeba uwzglednic prawie wszystko. Bo wprowadzanie zmian do dzialajacego juz produktu kosztuje wielokrotnie wiecej niz wprowadzenie ich w etapie projektowania.

    Jezeli zle zaprojektujesz bezpieczenstwo u podstaw, to bedziesz je poprawial przez miesiace o ile nie dluzej.


  3. Dnia 12.03.2006 o 22:56, Bigjack7 napisał:

    Wiem ze wiekszosc zabezpieczen ktroe sa dobre sa OpenSource, jak OpenSSL itp.
    I wiem tez, ze nie nalezy mowic przed tym jak sie nie zobaczylo i nie przetestowalo. Bedzie
    przeciez beta i wtedy wszystkei bledy sie wylapie.


    :D Sorki ze tak mecze, ale jestem wielkim zwolenikiem dobrego planowania. Wiekszosc wiekszych projektow (60 - 100 klas) jakie robilem projektowanie zajmowalo polowe czasu trwania projektu. Bez dokladnej specyfikacji (np. UML) takie projekty robia sie chaotyczne i bardzo trudne w utrzymaniu. Dobry projekt do 3/4 sukcesu - potem tylko przelozyc na kod - a to juz latwiejsze.


  4. Dnia 12.03.2006 o 22:49, Bigjack7 napisał:

    No ale po co mówic, skoro niektorzy moga cos od razu poradzic na moj pomysl, a tak bedzie chociaz
    jedna przeszkoda wiecej ;)


    Czyli to slabe zabezpieczenie. Teraz wystaczy ze kos pozna Twoje zabezpieczenie (wlam ne serwer?) i koniec. Wszyskie dobre zabezpieczenie oparte sa o otwarte implementacje. Wtedy caly swiat moze weryfikowac ich poprawnosc. Jezeli swaitu sie nie uda tzn ze jest dobre :D


  5. Dnia 12.03.2006 o 22:31, Bigjack7 napisał:

    Zakladam ze calosc enginu napisze w PHP polaczonym z JS, XML, SQL moze jeszcze AJAX. Kod bedzie
    optymalizowany w miare rozwoju projektu. Na początku napisze sie szkielet ktróy bedzie parsowac
    moduly przygod napisane specjalnie pod niego. Sam engine bedzie zawieral grono metod do przetwarzania
    skryptow na forme "jadalna" dla uzytkonika koncowego, tzn. gotowa stronke z gra rpg. Taki system
    ma niegoraniczone mozliwosci. A co do modularnej budowy. System jaknajbardziej bedzie skladal
    sie z modulow i bedzie napisany obietkowo, bo inaczej nie moze. Strukturalnie to by nie mialo
    sensu bo idzie sie zakatowac poprawiajac drobne rzeczy.


    Uwazam za AJAX bedzie jak najbardziej na miejscu. Jezeli ladnie poupychac JS o objekty to stosowanie AJAX jest czytelne i zrozumiale. Z jednej strony czesc logiki mozna by wtedy przezycic na koncowego urzytkownika (znacznie odciarzylo by to serwer), choc nalezy sie wtedy zastanowic nad bezpieczenstwem czegos takiego - aby nie dopuscic do cheatowania.


  6. Dnia 12.03.2006 o 22:22, Bigjack7 napisał:

    Czy otoczenie ma byc "interaktywne" tzn, czy ma miec
    wplyw na otocznie zachowanie postaci ?? Jak sadzicie ?


    Wydaje mi sie ze tak. Wsystko powinno byc oparte o skrypty. Wedlug mnie taki projekt powinie niec bardzo modularno budowe - aby np. mozna bylo dodac wlasne bazowe funkcje skryptowe (tzn. napisane w jezyku nizszego pozionu (PHP?)). Da to mozliwosc rozszerzania bazy skryptow.


  7. Wedlug mnie ciezko sie spierac o to czy linux lepszy czy win. Kazdy z nich ma swoje zastosowania. Na linuxie znacznie wygodniej stawiac sewery (znacznie bardzie zaawansowana konsola, choc pod winda da sie zrobic prawie wszystko, tylko kozystajac z WMI, ale to troche klopotliwe (ale udostepnic foldery da sie jak najbardziej z konsoli -> net use)). Ale np. zabawa czy pisanie programow wygodzniejsz jest pod winda - nowe VS stoi na bardzo wysokim poziomie (zagrozic mu moze tylko eclipse) ale juz MSDN bije na glowe man.