tjagiel

Gramowicz(ka)
  • Zawartość

    9
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralna

O tjagiel

  • Ranga
    Obywatel
  1. A masz oryginał? Bo mi to wygląda na nieudanego pirata. Ja zapisywałem grę średnio co 10 minut i miałem problemy tylko w kilku miejscach (komunikat o nieudanym zapisaniu) - ale o tym wspominali też inni gracze na tym forum. Jeśli jednak gdzieś się nie dało zapisać gry to trzeba było przejść do kolejnej lokacji - i w niej już zawsze dało się zrobić "sejwa". Jeśli jednak masz oryginał - to masz też gwarancję - więc w czym problem?
  2. Zgadzam się z przedmówcą - Anna Maria Presa rulez!!! :-) Ech, te oczęta... Że o tyłeczku nie wspomnę ;-)))
  3. Zgadzam się, że 1 i 2 są najlepsze z serii. Zgadzam się też z tym, że nowości w stylu wstawki zręcznościowe i lokalizacja bez możliwości wyboru to lekka przeginka. Ale z drugiej strony - nie nazwałbym 3 i 4 porażką. Owszem, może nie ma już w 100% tego klimatu co w poprzednich częściach - ale wciąż jest niezły humor, trudne zagadki (znów jak za czasów jedynki czy dwójki pół dnia w robocie zamiast pracować zastanawiałem się jak przejść dalej w grze:-P), a i sam Borys Szyc jako George nie jest taki najgorszy - mnie osobiście się podoba (chociaż fakt, też wolałbym mieć możliwość wyboru - pełna polska wersja lub tylko napisy). Wiem że to trudne - ale spróbuj nie patrzeć na te części przez pryzmat dwóch pierwszych. Wtedy zobaczysz naprawdę bardzo porządną, dobrze skleconą przygodówkę, jakich ostatnimi czasy mało na rynku (w porównaniu do tego, co było kilkanaście lat temu). Osobiście cieszę się z tego, że Broken Sword nie umarł i z niecierpliwością czekam na nowe części :-)
  4. tjagiel

    Broken Sword:Anioł Śmierci - temat ogólny

    Potrzebujesz noża, który leży na jednym ze stołów w hotelowej restauracji. Wycinasz swoje zdjęcie ze swojego identyfikatora i wklejasz je (łączysz) z identyfikatorem dziennikarza. O ile dobrze pamiętam - tak to było :-P Jakby coś nieprecyzyjnie - to daj znać, wczytam sejwa z Istambułu i sprawdzę dokładnie. Pozdrawiam!
  5. tjagiel

    Broken Sword:Anioł Śmierci - temat ogólny

    www.broken-sword.com -> Downloads -> Patches - tam znajdziesz m.in. informację nt. co zrobić, jeśli "Game is too dark, even with monitor settings turned up".
  6. tjagiel

    Broken Sword:Anioł Śmierci - temat ogólny

    Niezłe, oceniać poziom przygodówki po tym jak się porusza postać :-P Nie wiesz o co chodzi w przygodówkach to nie komentuj - bo jeszcze ktoś weźmie sobie ten komentarz do serca i odpuści naprawdę dobrą grę (chociaż wątpię, żeby po takim "umotywowaniu" opinii ktoś się nią chciał kierować). Na pewno nie chodzi o to, żeby była odlotowa grafa - mnie osobiście najbardziej podobała się ta z pierwszej i drugiej części BS. Ale po co ja to piszę, przecież i tak tego nie zrozumiesz...
  7. tjagiel

    Broken Sword:Anioł Śmierci - temat ogólny

    U mnie się dźwięk ciął tylko w Mama''s Martino, na zewnątrz masarni - takie zapętlenie jak wtedy, gdy dźwięk się sprzęga. Poza tym wszędzie OK (a przynajmniej tam gdzie już byłem - na razie dotarłem do Rzymu).
  8. tjagiel

    Broken Sword:Anioł Śmierci - temat ogólny

    Tak, czasami się tak przycinało, że dialogi milkły np. aż do załadowania następnej lokacji - wtedy się pojawiały, a potem czasami znów znikały. Ale wczoraj zajrzałem jeszcze raz na stronę oficjalną gry (www.broken-sword.com) i znalazłem rozwiązanie, które u mnie zadziałało :-) Rozwiązanie jest następujące: w katalogu z grą jest podkatalog "system", a w nim plik "compat.ini". W pliku tym należy znaleźć następujące zmienne: m_bDSoundLocDeferOn (ustawiona na 1) i m_bDSoundLocForceSoftwareOn (ustawiona na 0). Należy zamienić ich wartości - czyli m_bDSoundLocDeferOn=0 i m_bDSoundLocForceSoftwareOn=1. U mnie pomogło - problem praktycznie zniknął (czasami tylko ucina końcówki dłuższych kwestii - ale naprawdę rzadko). Jest jednak minus tego rozwiązania - ponieważ dźwięk jest w takim przypadku generowany programowo a nie sprzętowo (a przynajmniej tak mi się wydaje - sądząc po nazwach zmiennych), obniża się wydajność gry. Podejrzewam, że przy słabszych kompach może to być dużym utrudnieniem. Póki jednak CD Projekt nie wymyślił innego rozwiązania (a wątpię czy wymyśli), polecam to rowiązanie - jak już wspomniałem, u mnie działa. Co do patcha - to chyba raczej go nie ma w polskiej wersji gry. Na stronie oficjalnej jest informacja, że patch dodaje dodatkową pozycję w folderze gry w menu Start: Sound Compability Mode. Nie widziałem czegoś takiego w polskiej wersji. A w ogóle to polecam oficjalną stronę gry, dział Download, zakładka Patches - są tam opisane pozostałe parametry pliku "compat.ini" (problemy z myszą, jasność ekranu gry itp.).
  9. tjagiel

    Broken Sword:Anioł Śmierci - temat ogólny

    Mam to samo. Czasami niektóre kwestie nie są wypowiadane (np. dialog bandytów przed biurem na samym początku gry - jeden coś mówi, potem następny nie, potem znów jest głos dialogu). Czasami przerywa dłuższe kwestie mówione w środku. Oczywiście nie zawsze te same kwestie (uruchamiałem testowo grę już kilkanaście razy) - jest bardzo różnie. Pozostałe dźwięki (poza dialogami) są OK. Zainstalowałem najnowsze sterowniki do karty muzycznej (AC''97 Realteka) i kombinowałem z ustawieniami przyspieszenia sprzętowego w DirectX - nic nie pomaga. Ale to samo miałem w demie - więc to raczej kwestia samego engine''u gry, nie spolszczenia. Patch też u mnie nie działa (gra - polski oryginał; podejrzewam, że ma inne wpisy w rejestrach niż wersja oryginalna - nie sprawdzałem). Wysłałem wczoraj pytanie do działu technicznego CD Projekt - zobaczymy co odpowiedzą. Jak będę coś wiedział - dam znać. Jeśli jest więcej osób z takim problemem - dajcie znać, jeśli problem jest częstszy, to może szybciej zajmą się jego rozwiązaniem.