Jeśli ktoś uważa, że Warhammer Online jest kalką WoW''a to radziłabym zapoznać się z mechaniką obu gier jeszcze raz i zrewidować ten pogląd. Przede wszystkim podstawowe założenia obu gier są całkiem różne - w WoWie króluje PvE (jakie jest PvP prawie każdy wie), co w War chyba nie zostanie aż tak bardzo rozbudowane (tj brak tak licznych raidowych instancji); natomiast Warhammer Online bazuje na RvR i temu założeniu podporządkowany jest prawie każdy (jeśli nie każdy) aspekt gry, włanczając w to także "questowanie", które także przyczynia się do popychania do przodu wszechogarniającej wojny. Kalka WoW''a co? Także poszczególne aspekty rozgrywek zarówno PvE jak i PvP/RvR są różne poczynając o innych rodzajów questów, poprzez system nagradzania za PvP/RvR a kończąc na rozwoju karier (tj "klas"). Co do kalki, w dobie jak na razie nie kwestionowanej dominacji WoW''a trudno nie mówić o pewnych podobieństwach czy zapożyczonych rozwiązaniach. W War dopatrzyłam się nie tylko odniesień do WoW''a ale także GW (np. system farbowania zbroi). Nie sądzę by ta gra stała się "omg jeszcze jednym pseduo dodatkiem WoW''a", twórcy raczej starają się czerpać od konkurencji dobre i sprawdzone rozwiązania (np. tzn. "spece karier" zostały wprowadzone na wniosek graczy beta testów, którzy pragnęli większej indywidualizacji swojej "klasy") jednocześnie przedstawiając graczom nowe podejście do pewnych aspektów gier MMORPG.