Skąd ta pewność ;) skoro D3 jeszcze nie wyszło,Jak dla mnie jedynym minusem serii disciples był sposób prowadzenia walki, statyczne walki disciples i brak możliwości w trakcie ich trwania rzucania czarów skutecznie, psuło zabawę z jej prowadzenia, W Disciples 3 się to zmieni i jednocześnie pozbawi HoMM jedynego plusa przemawiającymi właśnie za nimi, ba ulepszy go wielokrotnie. Nie będzie tu znanej z herosów planszy w kształcie kwadratu, będzie natomiast bardzo realistyczne pole bitwy posiadające przeróżne elementy(dodatki) które to skutecznie urozmaicają grę: http://i147.photobucket.com/albums/r320/Rahab12/49.jpg http://i147.photobucket.com/albums/r320/Rahab12/32.jpg. I tu się kończy przewaga herosów, cała reszta przemawia za disciples, wielkim plusem disciples jest sam klimat gry http://i124.photobucket.com/albums/p30/Morgoth12/4.jpg http://i147.photobucket.com/albums/r320/Rahab12/73.jpg,stawiając przy tym świat herosów, który nawet ciężko nazwać światem fantasy, jak już, to bajkowy i to klimatem rodem z klasycznej wieczorynki dla maluchów, to tak jak by porównywać Myszkę Miki do Nazgula z kinowego Władcy Pierścieni. W heroesach denerwowała mnie również zatarcie się granic między rasami, co prawda było ich więcej niż w disciples co fani HoM&M uważali za atut gry, a tak naprawdę równie dobrze można by było wstawić 8 zamków ludzi, którzy różnili by sie jedynie kolorem spodni, podział na rasy niema tu żadnego znaczenia, żadnego celu czy cech wyróżniających te rasy, do tego dochodzi możliwość przejmowania zamków przeciwnika, cała rozgrywka polega na bieganiu i zabijaniu. W disciples granice te są bardzo wyraźne, ukazując nienawiść i podziały pomiędzy rasami czy to bitewne (każda rasa ma swoje specyficzne przewidziane tylko dla niej umiejętności wynikające najczęściej ze "środowiska" z jakiego pochodzi, tak imperium będzie specjalizować sie głównie w magi powietrza/leczenia, demony-ognia itp.) ale głównie religijne, każda rasa jest utożsamiona z jakimś bogiem, (nie dochodzi tu do paradoksu takiego jak w HoMM gdzie przykładowo anioł walczy u boku diabła :)) , bynajmniej jednak nie określając podziału na dobro/zło, co najwyżej zło i większe zło, nawet wydawało by się "imperium" które od razu kojarzy się z dobrem nie przebiera w środkach, nawet tych najbardziej haniebnych, aby tylko rozprzestrzeniać wiarę w swojego boga. To wszystko wysuwa naprzód kolejny wielki atut disciples, jakim jest genialna fabuła, z którą ta z heroesów nie może się równać, zwłaszcza że w disciples została stworzona cała historia przedstawionego tam świata, a to umożliwił właśnie podział na rasy. Kolejnym z rzędu wielkim atutem disciples, przewyższającym herosów, jest sposób rozwoju jednostek. W HoMM można nosa z zamku nie wystawić a mieć armie siejącą pogrom, nawet Upgrade jednostek, to kwestia tylko budżetu, W disciples oprócz wyłożenia pieniędzy na budynek i sama jednostkę(i oczywiście dowódcę), trzeba się nieźle natrudzić żeby od pierwszopoziomowych jednostek(i dowódców) stworzyć przez zdobywanie doświadczenia w walce, liczącą się armie. Dzięki temu disciples tak uzależnia, po każdym awansie jednostek przykuwa bardziej do monitora niepozwalając się oderwać do czasu kolejnego awansu a potem do jeszcze jednego i tak w kółko :P. (Gdzieś się spotkałem ze stwierdzeniem że disciples ma mało jednostek na rasę:): W disciples na rasę przypada 35 jednostek w herosach 12 :P) W Disciples będzie dostępna masa przedmiotów. Dodatkowo ma być dostępny specjalny generator itemów, pomnażający i mieszający poszczególne klasy przedmiotów na kształt narzędzia znanego choćby ze słynnego Diablo. Wyposażycie swoje postaci w wiele nowych broni, niespotykanych w poprzednich częściach, jak np. żelazne rękawice bojowe czy mini kuszę. Ciekawą pomysłem w disciples będzie i tu zacytuje: "Jeśli chodzi o bohaterów, dat. Zamierza więcej pożyczyć od RPG. Gracz ma mieć większą możliwość zindywidualizowania swoich herosów – także dzięki nowemu systemowi współczynników (siła, inteligencja, itp.). Co więcej, zmiana charakterystyk będzie się wiązać ze zmianą wyglądu. Bohater otrzymujący +20% do wytrzymałości staje się też bardziej rosły i umięśniony. Ba, nawet zmiana ekwipunku ma być widoczna.":!::!: http://images20.fotosik.pl/237/dea65ee964754bb0.jpg Ale się rozpisałem...:), no ale w końcu jest o czym pisać :P Jeśli ktoś ma jakieś pytania związane z gra to zapraszam www.disciples.pl ,sporo osób z naszego forum udziela się na oficjalnym forum disciples 3, dlatego między innymi mamy najświeższe informacje w polsce odnośnie D3, mamy tez kilku zagranicznych newsman''ów :P