radzia111

Gramowicz(ka)
  • Zawartość

    2
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralna

O radzia111

  • Ranga
    Obywatel
  1. Ok, nie zrozumiałem tego jako gra słów, mój błąd. Więc Sławkowi nie mam nie do zarzucenia, a dalsza część mojej wypowiedzi nie może tyczyć się tekstu Sławka, lecz tych piewców "jedynoprawdy" o SPORCIE(co jest ich sporo w komentarzach), którzy usilnie bez żadnego zaznajomienia się z tym czym faktycznie od podstaw jest SPORT, uznają, że E-SPORT nie jest sportem. Popełniają błąd logiczny, nie znając znaczenia słowa Sport, nie można się wypowiadać, co tym Sportem nie jest. Co można zrobić by E-Sport stał się akceptowalny i dostrzegalny jako rodzaj Sportu? Wyjść poza jeden rodzaj mediów, gdy myślimy o E-Sporcie to najczęściej mówimy o komputerach/konsolach więc promujemy E-Sport głównie za pomocą mediów dostępnych za pomocą komputera/ konsoli, czyli Internet. Mamy również: TV- są programy o grach, ale tak mało reklam, reklam promujących pewne wydarzenia, przecież spot reklamujący rozpoczęcie 3 sezonu LOLA spokojnie można wrzucić na 1 i 2 TVP, zapłacić trzeba, ale pokazanie się takich zjawisk w telewizji, które nie oszukujmy się, jest wciąż głównym medium informacji w Polsce, jest świetnym zabiegiem pokazującym i promującym E-Sport. Sławek pisze, że E-Sport się przebije gdy twórcy stworzyliby grę E-Sportową "uberMoba", jeden produkt E-Sportu, coś marnie. Siłą sportu jest jego różnorodność, każdy znajdzie coś dla siebie, wśród 7 miliardów różowych klusek żyjących na tej planecie, każdy ma swój gust, i wybiera to co mu się podoba, jedni wolą piłkę nożną, inni koszykówkę a jeszcze inni ubóstwiają piękno figurowej jazdy na lodzie. Podobnie musi być z E-Sportem, jeżeli ma być ciekawym rodzajem Sportu musi oferować różnorakie dyscypliny. SC, CS, LOL, Dota2, WoT im więcej tym lepiej, im bardziej różnorodny E-Sport będzie, tym jest większa możliwość, że zainteresuje się nim ktoś, kto może wiele zdziałać. Reklama, różnorodność i jeszcze jedna sprawa Sławek o niej wspomniał, praca u podstaw, trudno jest przekonać ludzi dorosłych, oczywiście tych którzy nie są nawykli do obcowanie z komputerami, którzy uważają je za zagrożenie. Dużo łatwiej jest rozmawiać, z młodymi i z tymi dorosłymi którzy mają kontakt z tym światem, namawiać ich i przekonywać do tego by promowali, zwracali uwagę na wartości płynące z E-Sportu (a jest ich sporo np. zachowania Fair Play), bardzo młodzi, którzy już mają możliwość grania, i każda osoba z każdej innej grupie wiekowej, mająca styczność z pięknem E-Sportu powinna przełamywać bariery, tłumaczyć, wyjaśniać, objaśniać i bronić tej niezwykłej Niszy sportowej. Jak to powtarza pewien internetowy mędrzec "Gry łączą, a nie dzielą" !
  2. Hej chłopaki i dziewczyny. Jestem studentem magistra WF na AWF Wrocław, oraz zapalonym graczem Lola. Lubię sport fizyczny jak i ten przed kompem. Jeżeli tekst Sławka ma za zadanie powiedzieć wszystkim jak daleko e-sportowi via LoL, SC, CS itp. daleko do piłki nożnej, koszykówki, czy też siatkówki w ilości widzów, tudzież mówiącym o ograniczeniach związanych z taką formą sportu, to jest to tekst zasługujący na duży "+" bo pokazuje nam stan faktyczny, LOL nigdy nie będzie tak wielki rozpowszechniony jak piłka nożna, no może nie w tym wieku ;). Jednakże, z tytułu tekstu wynika inny cel, cel pokazania nam, że E-SPORT to nie SPORT, i niestety jest to na samym początku błąd merytoryczny. Dlaczego? Po pierwsze przede wszystkim dlatego, że ktoś za "E" włożył sport i tak powstała nazwa "E-SPORT" skoro ktoś kiedyś tak określił ten cały olbrzymi system rozgrywek różnorakich gier, to znaczy że musiał wiedzieć, że ta forma aktywności spełnia warunki do nazywania jej SPORTEM. Jakie to są warunki? Wyjaśniając warunki posłużę się dwoma przykładami, ze świata sportu (piłka nożna) i ze świata E-sportu (LOL) 0. Wpierw defka. : "Sport jest procesem polegającym na doskonaleniu sprawności psychofizycznej, zaspokajającym potrzeby rywalizacji i dążenia do osiągnięcia wyników w ramach społecznie akceptowanych zasad współzawodnictwa. Ustawa z dnia 3 lipca 1984 r. o kulturze fizycznej. Dziennik Ustaw 1984, nr 34, poz. 181, art. 1, ust. 2, pkt. 3. 1. Doskonalenie sprawności psychofizycznej: A)piłka nożna - wiadomo bieganie, celność, odporność na stres (wystąpienia przed publicznością), doskonalenie koordynacji oko-noga; B)LOL- doskonalenie koordynacji oko-ręka, odporność na stres (j.w), celność, doskonalenie sprawności umysłowej (badania pokazują, że gry w których gracz ma za zadanie szybko przemieszczać myszkę, zmniejszają czas reakcji, i poprawiają koncentracje). 2. Rywalizacja: A)p.n - 2 drużyny po 11 osób (możliwość zmian w trakcie meczu) B)LOL- 2 drużyny po 5 osób (brak możliwości zmian) 3.Dążenie do osiągnięcia wyników. A)p.n. - rozgrywki od krajowych, przez Lige Mistrzów po Mistrzostwa świata. B)LOL- rozbudowany i udoskonalany system rankingowy, rozgrywki różnych szczebli, wraz z rozgrywkami graczy profesjonalistów. 4.W ramach społecznie akceptowalnych zasad współzawodnictwa. A)p.n- fair play, zasady gry na boisku, taktyki itp. B)LOL- fair play, zasady gry, taktyki itp. Jak pokazuje powyższe zestawienie, Piłkę Nożną jak i League of Legends możemy spokojnie nazywać SPORTAMI. O tym czy coś jest SPORTEM, NIE decyduje ilość widzów, czy też ilość osób grających w daną grę. Miłego E-Sportowania!!!