trollf

Gramowicz(ka)
  • Zawartość

    1029
  • Dołączył

  • Ostatnio

Posty napisane przez trollf


  1. Dnia 20.09.2009 o 11:46, Elminster napisał:

    Ardreth już wspomniał o lokalizacji, ale mi wydaje się, że Umbrę można dopiero zdobyć
    wypełniając misję Clavicusa Vile (daedyczny książę; wymagany poziom 20)
    Tak przynajmniej mi się wydaje.


    Miecz mozna zdobyc pokonujac Umbre i nie trzeba zadnego questa do tego czy innych wymagan, a wykonujac misje dla Clavicusa pozbywamy sie tego miecza na zawsze i dostajemy w zamian jakis biedacki helm z rogami ;]


  2. To tlumaczenie Todd''a to takie troche naiwne... wiadomo, ze o kase chodzi. Placisz raz i wszystko masz, a tak to oprocz kupna podstawki i dwoch najwiekszych dodatkow, to jeszcze jakies drobniaki trzeba dodatkowo na duperele wydawac...


    Tak czy inaczej, obecnie chyba jedyne legalne zrodlo zdobycia wszystkich tych malych oficjalnych modow to Steam (choc tego nie jestem pewien, ale to ostatnie miejsce na ziemi, gdzie moga byc dodatki do legalnego sciagniecia na PC). Gdyz mniej wiecej w tym samym czasie gdy gra sie na Steam''ie pojawila, oficjalna strona obliviondownloads.com, gdzie wczesniej mozna bylo te dodatki kupic zostala zdjeta i Bethesda nie ma zamiarow jej przywracac... ew. mozna oddzielnie kupic KotN, ale on z kolei nie ma Twierdzy Wojownika, a jak juz ktos ma GotY to do tego dochodzi jeszcze dubel, czyli wydana podwojna kasa za KotN... no prosciej sie tego juz rozwiazac nie dalo.... O_O


  3. Dnia 12.09.2009 o 09:44, RamboPL napisał:

    Coś mi tu nie gra ale kobiety nie ma. Sprawdzałem kilka razy wchodziłem do sklepu o różnych
    porach, ale jest tylko gość od zaklęć.



    Bo ta kobieta jest dodawana przez oficjalny mod Wieza Czarodzieja - jak nie masz tego moda, to i babki tam nie bedzie...


  4. Dnia 16.06.2009 o 20:13, Vatiel napisał:

    Jak już niektórzy zapewne wiedzą, na Steam pojawił się m.in. TES IV: Oblivion + 2 dodatki
    + 9 DLC za 13,43€ ~ 61zł (po angielsku ofc). Jak myślicie, opłaca się? Dodam tylko,
    że niedługo ma się ukazać reedycja Obliviona GotY w Premium Games Cenegi.
    PS. Czy wydanie GotY Cenegi zawierało DLC?



    Wszystko zalezy od tego jak bardzo chce sie korzystac z modow stworzonych przez spolecznosc...
    bo z wersja Obliviona na Steam jest tak samo jak z wersja D2D - nie dziala OBSE
    a to oznacza, ze czesci tych bardziej zaawansowanych modow nie bedzie mozna uruchomic...


  5. Dnia 26.05.2009 o 13:45, Tekeeus napisał:

    Jedynym problemem może być w tym przypadku zresetowanie się wartości skilli i Atrybutów
    - najlepszym wyjściem jest skorzystanie z konsoli do przywrócenia poprzednich wartości
    (najpierw je sobie gdzieś zapisz).


    To nie jest najlepsze wyjscie ;]
    Jest znacznie prostrzy sposob...

    Po prostu jak odpali sie showracemenu i dokona sie tam zmian wygladu, czy innych cech postaci, to nie nalezy pozniej w glownym oknie zatwierdzac tego przyciskiem (bo sie wlasnie staty zresetuja), tylko wcisnac ESC i zapisac gre. Po zapisie, znow wciskamy ESC i wczytujemy tego sejwa - efekt to zmieniona wizualnie postac, ale wszystkie cechy i bonusy sa takie jakie byly poprzednio - nic nie jest zresetowane.


  6. Dnia 06.03.2009 o 15:45, MTSMAFIOSO napisał:

    U mnie żaden plik z Arma nie ma OOO na końcu ^^


    No to pytanie czy masz zainstalowane Armamentarium Complete?
    Jesli nie, to poszczegolne czesci maja wlasne pliki esp, ktore sa ze wszystkim praktycznie kompatybilne, ale za to masz kilka drobnych bugow, oraz przedmioty dostepne sa do kupienia tylko w kilku sklepach.
    Natomiast Arma Complete jest niekompatybilne z poszczegolnymi czesciami i potrzebuje z nich tylko modele i tekstury. W zamian dostajesz kilka drobnych questow z artefaktami, oraz ogromna wiekszosc NPC uzywa tego sprzetu. No i tylko Arma Complete ma pliki dla OOO oprocz plugionow do standardowej gry.

    Dnia 06.03.2009 o 15:45, MTSMAFIOSO napisał:

    A używałem wersji light właśnie OOO które nie wprowadza nowych itemów czy questów, a
    tylko level scaling.


    Nie wiem jak Arma Complete bedzie dzialac w wersji light OOO, nigdy tego nie testowalem, tworzylem jedynie dla standardowej gry i dla pelnego OOO.

    Dnia 06.03.2009 o 15:45, MTSMAFIOSO napisał:

    Z NORMALNĄ wersją OOO będzie to działać czy też trzeba "scalać listy" (bo nie wiem nawet
    o co chodzi, sam za modowanie nigdy się nie zabierałem)


    W Oblivionie jesli dwa lub wiecej modow zmeinia to samo, to zmiany zaleza od kolejnosci wczytywania modow i ten wczytywany jako ostatni nadpisze zmiany z poprzednich modow.

    Arma Complete zmienia listy ktore generuja przedmioty dla NPC i to samo robi OOO. W przypadku jesli nie uzywasz specjalnych wersji dla OOO, to jesli OOO bedzie wczytywane pozniej, to w grze prawie nie zobaczysz przedmiotow z Arma, a jesli Arma bedzie ostatnie, to blokowane beda przedmioty z OOO.
    Czyli w takich przypadkach zawsze scala sie listy (no chyba, ze nie obchodzi cie blokowana zawartosc z jakiegos moda, ale wtedy po co go uzywac?). Polega to na tym, ze zmiany z obu lub wiecej takich modow zostaja "zsumowane" i przepisane do osobnego pliku, ktory jest wczytywany jako ostatni. Robi sie to wszystko w programie Wrye Bash generujac jego Bashed Patch.

    Natomiast jesli masz OOO i korzystasz z plikow Arma Complete dla OOO to nie musisz scalac tych modow.


  7. Dnia 06.03.2009 o 07:21, MTSMAFIOSO napisał:

    No i zaliczyłem zonka. Modzik ten wymaga Oscuro''s Oblivion Overhaul v1.34 beta 3


    Masz na mysli Arma? No to mod ten nie wymaga OOO, choc jest to zalecane. Ale w readme napisalem, ze OOO jest opcjonalne.
    Wszelkie pliki esp z tego moda z OOO na koncu wymagaja OOO, ale reszta moze byc uruchomiona i uzywana bez tego moda.

    Poza tym wczesniej wspomniales, ze uzywasz juz jakiegos moda w wersji light, ktory zmienia level scaling, a taki mod nie bedzie standardowo kompatybilny z OOO. Nie wspominajac o tym, ze mody do level scalingu zmieniaja rowniez tzw. "leveled lists", a to sprawia, ze moga byc rowniez konflikty z Arma - wtedy trzeba skorzystac z Wrye Bash i scalic te listy, by to dzialalo tak jak powinno. Jesli podasz nazwe tego moda, ktory uzywasz, to moze bede mogl podac wiecej szczegolowych informacji.

    Dnia 06.03.2009 o 07:21, MTSMAFIOSO napisał:

    Co prawda OOO zmienia sporo tekstów w grze, ale nie w tym tkwi mój problem. A w czym?
    Ano w tym że nie mogę znaleźć wersji 1.34 ^^
    Ciągle znajduje mi tylko 1.33
    Mógł by ktoś zarzucić linkiem?


    No bo to tak prosto nie dziala. To jest swego rodzaju quest bez zielonych strzalek ;]
    Muszis po prostu podazac z linkami...
    W readme do Arma jest link do oficjalnego forum, a tam po prostu "wystarczy" znalezc oficjalny watek OOO, w ktorym masz wszelkie linki, i jeden z nich prowadzi na tesnexus, skad mozesz sciagnac patch do wersji 1.34, innymi slowy tutaj:
    http://tesnexus.com/downloads/file.php?id=15256


    tak czy inaczej jesli chodzi o Arma, to polecam raczej link na TESNexus:
    http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=18417

    dlatego, ze jest tam juz nowsza wersja tego moda (1.2) - ja sobie dalem juz z tym spokoj, ale paleczke przekazalem dalej ;] nowsza wersja jest rozwijana przez inne osoby: Corepc (ten ktory pracuje nad MMM odkad Martigen przestal modowac), dev_akm (ten od FCOM), oraz Vacuity (od Item Integration) - chlopaki kawal dobrej roboty wykonali, gdyz oprocz kilku poprawek, nowa wersja zawiera przynajmniej jeszcze raz tyle magicznych przedmiotow (ja stworzylem tylko przedmioty zwykle, a oni dodali jeszcze warianty magiczne - co powoduje, ze mod dodaje do gry w sumie kilka tysiecy przedmiotow w zwyklych i magicznych wariantach O_o)


  8. No wlasnie. Ja tam zdecydowanie bardziej wole wygladzone krawedzie... choc bez zadnego problemu moge grac z HDR i AA, to jednak kiedys ustawilem sobie wszystko pod Bloom i tego sie trzymam - standardowe ustawienia HDR sa zbyt swiecace jak dla mnie (za duzo bialych plam powstalych z odbic), a nie chce mi sie grzebac w konfiguracji i to wszystko ustawiac...


  9. Dnia 24.02.2009 o 18:57, kamceg napisał:

    Ale przynajmniej znam ją na wylot xd Poza tym mam wgrane kilka GB modów, m.in. są wśród
    nich i Twoje - np. nowe ekrany ładowanie to mistrzowska robota ;)


    Jesli znasz ja na wylot to wspolczuje... ee, no zartuje oczywiscie ;] ale ja sie raczej rozczarowalem fabula... Zadania dla DB calkiem, calkiem, GZ tez ujdzie, wojacy bez rewelacji, a gildia magow, poza rekomendacjami, to kompletna porazka...no i poboczne questy tez niektore fajne byly - ale to za malo, gdyz to co dla mnie ta gre zabilo, to brak jakichkolwiek znaczacych wyborow i ich konsekwencji - nie ma tu niczego co by zmuszalo do jakiejkolwiek strategii czy kombinowania, badz zrobienia uzytku z szarych komorek - cala gre mozna podsumowac w jednym zdaniu - koko dzambo i do przodu ;p

    edit:
    a te obrazki do wczytywania, to zrobilem z tego powodu, kiedy nie mialem szybkiego kompa i jak mody tworzylem i testowalem, to wiecej patrzylem na ekrany wczytywania niz widzialem gre :]


  10. Dnia 24.02.2009 o 12:48, Splocky napisał:

    Mnie po 2 latach od zakupu podstawka i dodatki zajmują circa 120 godzin.


    Czy to oznacza, ze grales wiecej niz raz?
    Coz, ja wlasnie mam na mysli to, ze po prostu nie moglem sie w zaden sposob zmusic by ta gre ukonczyc wiecej niz jeden raz - a na granie i przejscie calosci (podstawka, SI, wszelkie oficjalne dodatki + mody) nie poswiecilem wiecej jak 300 godzin w sumie - wlasciwie jesli chodzi o granie, to nie tknalem Obliviona od czasu ok. 3 miesiecy po premierze (z wyjatkiem kilkunastu godzin na SI oczywiscie).
    W sumie jak dla mnie, ta gra jest raczej zbyt prosta i nudna, choc miala kilka ciekawych rzeczy i momentow (ale to raczej taki produkt jednorazowego uzytku), a podstawke ukonczylem tylko z ciekawosci jak to wszystko wyglada i glownie z tego powodu, by zobaczyc mozliwosci edytora :]


  11. Dnia 23.02.2009 o 22:30, kamceg napisał:

    Poświęciłem Oblivionowi z 600 h mojego życia, ale przyznam się szczerze, że nie mam 100%
    pewności, czy o dokładnie 40 - na pewno jednak nie więcej ;) Chociaż mam wrażenie, że
    się nie mylę xd


    edytor mowi +40 ;]

    ale 600h na gre? O_o imho bardzo duzo... co innego na modowanie, to bym jeszcze zrozumial ;]


  12. Dnia 19.02.2009 o 15:17, Karharot napisał:

    Miecze są szybsze za to topory można rozwinąć tak aby
    nie zużywały skupienia podczas ataków (w przypadku mieczy można to zużycie jedynie ograniczyć)


    dotyczy to tylko tego ulepszonego stylu walki dwoma mieczami (Crimson Tears), bo w podstawowym (Eyes of the Dragon) po maksymalnym ulepszeniu go, takze nie zuzywa sie zadnego skupienia (focus)


  13. Dnia 15.02.2009 o 23:25, Hristo86 napisał:

    Niestety nie mo?na zmieniaa wyglądu postaci:/ Jedyne co mo?na zmieniaa to statystki


    Zgadza sie. Z poziomu gry mozliwosci sa ograniczone, ale...

    tak czy inaczej mozna grac postacia z dowolna profesja o dowolnym wygladzie, ktory wybiera sie sposrod wszystkich klas oraz najemnikow

    ponizej na obrazku przyklad - profesja lowcy i wyglad postaci prawie taki sam jaki ma Gladys, za wyjatkiem bardziej muskularnych tekstur skory:

    20090216003116


  14. Dnia 17.12.2008 o 13:31, Zuberuss napisał:

    Już zabieram sie za szukanie tego pierwszego bo słyszałem że jest ciekawszy. ładniejszy graficznie itp.


    czy ciekawszy, to pojecie wzgledne, ale jesli juz to na papierze pod tym wzgledem przewage ma OOO, ktory wiecej rzeczy dodaje - co do "ladniejszy graficznie", tez nie ma za bardzo co porownywac, bo jeden bedzie wolal jakas zbroje czy bron z Franca, ktorej nie ma w OOO i na odwrot...

    Tak czy inaczej, krotko mowiac, roznica jest taka, ze Francesco zmienia tylko przeciwnikow, zawartosc w pojemnikach i dodaje troche nowych przedmiotow. Natomiast OOO robi wlasciwie to samo (choc w troche inny sposob), ale oprocz tego dodaje kilka questow oraz nowe lokacje do zwiedzania, jak jaskinie, Ayleidzkie ruiny itp.


  15. Dnia 11.12.2008 o 19:24, Farmer Widmo napisał:

    Włączam nową gre
    - i chce sobie zrobić Mistic Elfa. Niestety - jest on cały różowy ,a zmiast głowy ma
    tylko tekstury szczęki. Tak jakby czegoś brakowało - słyszałem ,że ludzie wiele razy
    mieli podobny problem ,więc pomyślałem ,że mi troszkę pomożecie i wyjaśnicie co jest
    nie tak.


    Rozowe powierzchnie oznaczaja, ze tekstury z moda, albo nie zostaly w ogole zainstalowane, albo skopiowane do niewlasciwiego katalogu - zajrzyj do pliku "readme" z R.B.P., tam powinno byc napisane jak calosc poprawnie zainstalowac - gdyz tu nie ma reguly i nie kazdy mod bedzie dzialac po zwyklym rozpakowaniu do foldery "Data".


  16. Dnia 27.10.2008 o 10:27, MTSMAFIOSO napisał:

    Chodź od takie informacji:

    > - 660 km² (Oblivion is about 42 km²)
    > - 7500-8000 real NPCs (not just dummies or orcs)
    > - 8 playable peoples each having its own story (altogether about 250 story-quests)
    > - 750 side quests
    > - grafical realisation of whole Middle Earth
    > - realisation of many battles of the War of the Ring

    Aż się w głowie kręci. To było by coś ;)


    Tez takie cos moge oglosic, i nawet wieksze liczby napisac ;]

    Ta sa zapewne tylko zalozenia - chlopaki tak sobie postanowili, a jak przyszlo co do czego, to okazalo sie, ze nie sa w stanie poswiecic kilka lat swojego zycia by cos takiego zrobic, zwlaszcza za darmo ;]

    Obecnie najwiekszym tworzonym modem jest Masogea, gdzie obszar jest podobny (tez ok. tych 660-670 km2) i plik esm z wygenerowanym obszarem (oteksturowany, z drzewami, krzakami, kamieniami, roslinami itp.) zajmuje ponad 1 GB :] Nie wspominajac o informacjach LOD, oraz nowych obiektach stworzynch na potrzeby tego moda, ktore to tez juz w setkach MB ida...

    Innymi slowy mowiac, to powyzsze zalozenia Middle Earth sa po prostu niewykonalne i tyle - zarowno z powodu czasu, jak i barier technicznych (zapomnij o tych "battles of the War of the Ring", no chyba, ze tylko kilkanascie NPC jednoczesnie sie tlukacych mozna uznac za epicka bitwe :]).


  17. Dnia 26.10.2008 o 12:21, Gall historyk napisał:

    Ciekawi mnie tylko jedno mianowicie ja ten program mam ściągnięty udało mi
    się go pobrać zanim Bethseda go usunęła. no i teraz jeśli go używam to rozumiem że robię
    to bezprawnie. Ech no to będę musiał go usunąć.


    Tutaj raczej bardziej chodzi o rozpowszechnianie programu i informacji o nim, a nie o korzystanie z niego na wlasny uzytek. Odkad pamietam to Bethesda drobiazgow sie nigdy nie czepiala, wiec jesli bys wrzucil screeny na oficjalnym forum do jednego z watkow pochodzace z tego moda, to ani warna nie zlapiesz, ani nie zostana one skasowane. Ale jesli zalozysz specjalny watek poswiecony jakiemukolwiek aspektowi zwiazanemu z Morroblivionem to zostanie on zamkniety i tyle.


  18. Dnia 26.10.2008 o 12:09, Gall historyk napisał:

    O jesteś z powrotem:) Jak tam praca nad modem? Zainteresowałeś się derwiszami czy może
    masz inny pomysł?


    Derwiszami sie zainteresowalem i skopiowalem je do swojego folderu z obrazkami. Sek w tym, ze w tym folderze mam juz prawie 2000 innych obrazkow, ktore mnie tez zainteresowaly ^_^
    Tak czy inaczej, raczej dluga droga do tego, ze cos z tym w ogole zrobil. Mozesz zawsze wrzucic requesta na oficjalne forum do dzialu z modami - moze kogos innego znacznie bardziej to zainspiruje ;]


  19. Dnia 26.10.2008 o 11:28, Gall historyk napisał:

    Swego czasu był mod który dodawał CAŁE Morrowind do Obliviona
    (zwał się ten mod Morrooblivion) ale z niewiadomych mi powodów został usunięty przez
    autora.


    Morroblivion to nie jest mod ale program, ktory umozliwia konwersje zasobow z Morrowinda na silnik Obliviona. A zostal ze wszystkich stron zdjety jak po kilku tygodniach prawnicy Bethesdy zaklasyfikowali go jako lamiacy warunki umowy EULA. Po prostu Bethesda nie pozwala (badz tez z jakis tam wzgledow nie moze pozwolic) na uzywanie zasobow z jednej gry w drugiej. Swego czasu bylo sporo dyskusji o tym na oficjalnym forum. Obecnie wszelkie watki dotyczace Morrobliviona jakie sie tam pojawiaja sa natychmiast zamykane, a strony takie jak TES badz PES nie chca byc w konflikcie z Beth, wiec takze wszystko co dotyczy tego moda usunely, badz zrobil to sam autor.