Pio_S

Gramowicz(ka)
  • Zawartość

    14
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralna

O Pio_S

  • Ranga
    Robotnik
  1. > > Napisz, a postaram się pomóc. :) > Obecnie używa aparatu firmy Kodak, jest to 5 letnia cyfrówka. Głownie robi zdjęcia krajobrazów > i budynków (zamki, pałace i inne ruiny), czasami pstryka też fotki owadom. Będzie to > pierwsza lustrzanka i chciałbym żeby była z niej zadowolona i służyła jej przez kilka > lat dlatego wolałbym sprzęt półprofesjonalny bo napewno będzie rozwijać swoje zainteresowanie > fotografią i nie chciał bym mieć za rok kolejnego problemu z kupnem czegoś na czy wogóle > się nie znam ;) widzisz, bo z kupnem lustrzanki na prezent jest problem o tyle, że to się zwykle dobiera indywidualnie. Nawet sama ergonomia, jak leży w dłoni etc. A różnice między amatorską czy półprofesjonalną są, jak już napisała azure83, często nieznaczne. Jeśli to ma być pierwsza lustrzanka to poleciłbym Twojej uwadze coś z Olympusów i niekoniecznie E-3 body, tylko np. E-510 lub E-520 w zestawie z double kitem. Obydwa kitowe szkła bardzo przywoite i na początek wystarczające, by zacząć fotografować zamiast mysleć o rozbudowie. Jeszcze jedna zaleta to niewielki rozmiar aparatu, a Olympusy dobrze leżą w mniejszych dłoniach.
  2. Pio_S

    Wiedźmiński sklepik na gram.pl!

    Mam nadzieję, że dorzucicie kościanego pokera.
  3. Cóż, nie pozostaje nic innego, jak w przyszłości traktować z lekkim przymróżeniem oka zapewnienia o wyjątkowości zamówień pre-orderów w Gram.pl Praktyka pokazuje, że i tak jest inaczej, zaś tłumaczenie, że EK jest wyjątkowa, pudełko klejone ręcznie, etc... To nie jest argument, bo to nie tydzień temu się okazało, że właśnie premiera Wiedźmina się zbliża. Duże rozczarowanie, chociaż przy całej tej krytyce (i oczekiwaniu na 2 turę wysyłki EK) jedno trzeba sprawiedliwie powiedzieć - gra jest rewelacyjna!
  4. Doradźcie coś. Zamawiałem Ed. Kolekcjonerską, a to co przed chwilą otrzymałem to zwykła edycja + dołaczona koszulka. Czytam tu na forum, że inni zamawiający EK mają podobny problem. Moje pytanie: czy jest to rzeczywiście 1 rata tejże Edycji czy zwykła pomyłka (po pudełku nie widzę różnicy między wersją zwykła a kolekcjonerską), bo nie wiem jak się teraz zachować, czy trzymać zafoliowany produkt na ewentualną korektę pomyłki w wysyłce? Do paczki nikt łaskawie nie dołączył choćby drobnej informacji, że to tylko część i reszta zostanie dosłana w terminie późniejszym.
  5. Pio_S

    Ubisoft zapowiada Beowulfa

    Owszem powstał "Beowulf and Grendel" z Butlerem, a bodajże tuż po nim Zemeckis zrobił "Beowulfa" z Winstonem i właśnie na tą ekranizację ostrzę sobie zęby, bo nie da się ukryć, że film z Butlerem trochę jednak rozczarowywał. Co do szumnych zapowiedzi Ubisoftu najlepiej rzec poczekamy, zobaczymy;)
  6. Ponieważ bazowo nie umieszczono w nich pliku tlk. Zanim odpalicie moduł musicie najpierw wejść w narzędzia i tam w odpowiedniej zakładce (właściwości modułu ->własna zawartość->własny plik tlk) umieścić pliczek ww.tlk. Mniemam, że to powinno pomóc:)
  7. Pio_S

    Neverwinter nights (podst.) - błąd

    Mam podobny problem i, jak zauważyłem, pojawił się kiedy przeinstalowałem nevera z pierwotnej wersji (premierowe nwn+xp1+xp2) na wersję z diamentowej edycji. Błąd szczególnie uciążliwy jeśli wystąpi w multiplayerze, ponieważ każda próba ponownego wejścia kończy się w momencie załadowania ok. 90% obszaru, po czym pojawia się wszystkim znany i "kochany" komunikat o błedzie aplikacji. Być może dotyczy to (chociaż pewności nie mam) niechęci do większej współpracy z kartami ATI, bo nie napotykam tego problem kiedy gram na drugim kompie ze starym GeForcem.
  8. Pio_S

    Przemysł growy jak Hollywood?

    patrząc na tak genialnie "dopracowane i skończone" dzieła jak sequel NWN-a czy ostatni Gothic trudno się z tym nie zgodzić.
  9. To dobrze świadczy, że CD Projekt nie olał sprawy, chociaż tu można było przypuszczać, że to Obsidian daje ciała na całej linii. Ha podoba mi się to zdanie, że kiedy trzeba było robić patcha to panowie z Obsidianu byli na urlopie. Mnie się jakoś w głowie nie mieści, że można najpierw tak schrzanić robotę, a później mieć to w czterech literach, poprawka nie zając, nie ucieknie:P Cóż, to chyba najlepiej pokazuje stosunek firmy do gracza. A tak na marginesie, czy uczniowi czerwonego smoka nie powinny przypadkiem wyrosnąć skrzydełka na 9 poziomie? Czy w NWN 2 jest inaczej, czy to tradycja podobna do przypadku diablątek, które wciąż nie mogą się doczekać aż wyrośnie im ogon;)?
  10. Ha, a jednak knoci coś jeszcze, przynajmniej u mnie. Wie ktoś może jak przywrócić domyślne ustawienia toolsetu? U mnie po spatchowaniu zniknęło w narzędziach sporo okien i za cholerę nie mogę ich otworzyć w programie.
  11. Ten patch wygląda na najbardziej sensowny z dotychczasowych, ale oczywiście prędzej będzie koniec świata niż do NWN 2 idealna łata. W każdym razie przynajmniej ten więcej naprawia niż psuje, co nie zmienia faktu, że u mnie diablątko wciąż nie ma ogona, wciąż występują problemy z głosami, czy kilka innych. No, ale pewnie Obsidian znów obiecał, że już na pewno wszystko naprawi w... 1.05?;)
  12. Gram cały czas na wersji 1.02, wrzuciłem kilka modułów z vaulta, a jak się okazało niektóre w wersji 1.03 i uruchamiają się bez problemu. Czy to jakiś pozytywny bug? Miał ktoś coś podobnego?
  13. Ja bym do tych błędów, których raczej nic naprawi (przynajmniej w oficjalnej opcji patchy) dodał jeszcze animacje. Oczywiście mam świadomość, że postać na niższych poziomach ma mniejszą ilość ataków, ale w NWN 1 było to inteligentnie zamarkowane animacją ruchu postaci. Tutaj za cholerę nie mogę się przyzwyczaić do tej nienaturalności, kiedy postać po wykonaniu akcji staje jak kołek i czeka na swoją kolej (podobnie z rozbrajaniem pułapek czy innymi sytuacjami). Do tego forma animacji (szczególnie walki) jak dla mnie tragiczna, postać używająca dwóch broni bardziej mi przypomina jazdę figurową z tymi piruetami niż rzeczywistą walkę. Ponadto interfejs, to chyba syndrom gdy inna ekipa robi sequel i koniecznie chce pokazać, że zrobi inaczej i będzie lepiej. Ale żeby zmieniać tak idealny, prosty intuicyjny i bardzo wygodny w obsłudze (szczególnie w kontekście multiplayera) interfejs. Jak dla mnie porażka i raczej refleksja dla Obsidiana, że może lepiej niech wracają do KotORa, ale niech już nie robią KotORa z NWNa, bo to trochę inna bajka. Pozostaje tylko nadzieja, że przynajmniej część z tego co zawalili programiści (oj, dużo tego) nadrobi społeczność NWN.