Vel_Grozny
Gramowicz(ka)-
Zawartość
1990 -
Dołączył
-
Ostatnio
Wszystko napisane przez Vel_Grozny
-
Witam. Zauważyłem brak tematu o tym pięknym skądinąd języku. Postanowiłem więc taki założyć (wyszukiwarka nic nie znalazła). Jak wam idzie nauka? Jak długo zajęło wam nauczenie się języka w stopniu z którego bylibyście zadowoleni? Dlaczego się uczycie? Jakie pozycje do nauki polecacie? Jakieś ciekawe metody na zgłębienie jego tajników? Ja chciałbym zacząć od ponarzekania na brak dobrych materiałów polskojęzycznych (papierowych). Wiele pozycji jest całkowicie pozbawionych pisma kaną (o kanji nie wspominając), czasami kana jest opisana w dodatkach jedynie. Jedynym w miarę porządnym podręcznikiem jaki udało mi się znaleźć jest "Język japoński dla początkujących" E. Krassowska-Mackiewicz, Wydawnictwo PJWSTK. Niestety, jest w nim mało ćwiczeń, a niektóre rzeczy zostały potraktowane po macoszemu. Odniosłem również wrażenie, że dalsze lekcje były przygotowane mniej starannie - niektóre ćwiczenia były w nich zapisane w roumaji. Ta sama autorka wydała również książkę "Podstawowe znaki japońskie" zawierającą 180 kanji wraz ze złożeniami. Jest to jedyny znany mi polski podręcznik (a nie słownik) do nauki kanji. Przerzuciłem się więc na książki importowane. Uczę się obecnie z "Minna no Nihongo" - książka została napisana przez Japończyków w Japonii. Do głównego podręcznika dokupuje się tłumaczenia i objaśnienia gramatyczne w wybranym języku (ja kupiłem wersję angielską, ale jest też np. chińska, czy rosyjska). Wrażenia są zgoła inne. Ćwiczeń jest dużo i są dobrze przemyślane, wszystko wytłumaczone w zwięzły sposób. Książka zakłada jednak znajomość kany. Dziwi mnie brak dobrych polskich podręczników, skoro mamy chyba dwie uczelnie kształcące japonistów. Co prawda są jakieś pozycje, ale sądząc po ich opisach wyglądają raczej na publikacje naukowe, niż podręczniki. Macie jakieś własne przemyślenia na ten temat? Z czego wy korzystacie?
-
Torment: Tides of Numenera: pierwszy screenshot i wideo prezentujące test oświetlenia
Vel_Grozny odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Fajna muzyka -
Przeczytałem w życiu tylko jedną książkę opartą o grę - "Starcraft: Ghost - Nova". Obiecałem sobie, że już nigdy nie sięgnę po książkę firmowaną logiem Blizza. Jedyną pociechą było to, że kupiłem ją na Kindle''a. Żal mi tych drzew, które zostały przerobione na papier, na którym wydrukowano to coś.
-
Język C / C++ / C# / Java - pytania, problemy...
Vel_Grozny odpisał Bartuc na temat w Sprzęt i technologie
Ciekawa sprawa. Kiedyś słyszałem, że to jakieś niestandardowe rozszerzenia Borlanda. Do prostych programików w MS VC często się getch/kbhit przydają. Z tego co piszesz - czy gcc pod Linuksem ma te dwie funkcje? Zawsze wydawało mi się, że są one windows-only, ale skoro wspominasz o Uniksach... -
Blizzard nakłada ograniczenia na cyfrowe wersje Diablo III
Vel_Grozny odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Zwariowali? Sam mam cyfrówkę... Ale kupioną przed premierą. A teraz śpiewają sobie za cyfrówkę więcej niż sklepy (60 EUR) i jeszcze sprzedają demo na 3 dni? Aż brak mi słów... -
CD Projekt RED: Cyberpunk będzie przystępniejszy niż Wiedźmin
Vel_Grozny odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Dobrze, że zdali sobie z tego sprawę. Pamiętam jak grałem w Wiedźmina i nagle była rozmowa z "Królem Gonu". Klikałem losowo w kwestie do wypowiedzenia, bo nie rozumiałem o czym jest ta rozmowa. -
Blizzard usuwa wsparcie dla innych języków dla rosyjskich kluczy do Diablo III
Vel_Grozny odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Heh, do dzisiaj pamiętam te scenkę jak chodził po markecie i kazał właścicielowi obniżać ceny. Nie wiedziałem, że podobny numer wyciął koncernom multimedialnym. Nie sądziłęm, że ktoś ich do tego przymusił... -
Blizzard usuwa wsparcie dla innych języków dla rosyjskich kluczy do Diablo III
Vel_Grozny odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Wydaje mi się, że wydawcy uznają ją za biedny kraj, a rynek mają całkiem spory. Chcą zarobić, a żeby uniemożliwić eksport tych edycji za granicę, blokują inne języki. -
Blizzard usuwa wsparcie dla innych języków dla rosyjskich kluczy do Diablo III
Vel_Grozny odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Activision się udało. ;P -
Kojima: opcje społecznościowe staną się nieodłączną częścią gier
Vel_Grozny odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Czy to groźba? -
Breaking not so bad?
-
E3 2012: South Park: The Stick of Truth - (bardzo) niegrzeczna część prezentacji Microsoftu
Vel_Grozny odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Nowatorskie podejście do klas. Wreszcie zerwanie z nudnym schematem wojownik, mag, złodziej ;D -
E3 2012: Trials Evolution, Beyond Good & Evil HD, I Am Alive i inne darmowe gry od Ubisoftu
Vel_Grozny odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Może wreszcie zagram w normalny sposób w BG&E na widescreenie :) -
Nie wymieniają konkretnego języka, czyli nic zaawansowanego. Skoro to ma być "quest designer" najprawdopodobniej chodzi o to, żeby sobie poradzić w ichnim języku skryptowym (którego zapewne nie znasz, bo na zewnątrz się go nie używa). Cóż, czyli moim zdaniem z grubsza ogarniać jakiś język, najlepiej skrypotwy właśnie. Może podstawy Pythona?
-
Znamy przybliżony termin wydania gry Neverwinter, są też nowe screeny
Vel_Grozny odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Ja akurat pamiętam zbiorowe narzekanie na kampanię single w NWN. Dopiero w dodatkach się bardziej dołożyli. W dwójkę nie grałem, ale słyszałem, że single był b. dobry. -
Znamy przybliżony termin wydania gry Neverwinter, są też nowe screeny
Vel_Grozny odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
NWN w zamyśle nigdy nie było grą dla singli. Początkowo pierwsze NWN miało nawet nie mieć kampanii single. Pewnie dltageo była taka kiepska. -
Kobieta głównym bohaterem Assassin`s Creed III? Nie przy rewolucji amerykańskiej
Vel_Grozny odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
To wy nie wiecie, że w fantasy im kobieca zbroja mniej zasłania, tym ma lepsze AC? :D -
Pamiętasz, że Gaider zajmował się designem BG2 i jest twórcą Ascension?
-
Język C / C++ / C# / Java - pytania, problemy...
Vel_Grozny odpisał Bartuc na temat w Sprzęt i technologie
Jak masz taki lepszy kalkulator (albo ten windziany), to tam masz tryby pracy Deg-Rad-Gra. Defaultowo jest włączony przeważnie tryb Deg, bo ludzie rzadko posługują się radianami w codziennym życiu :) -
Język C / C++ / C# / Java - pytania, problemy...
Vel_Grozny odpisał Bartuc na temat w Sprzęt i technologie
(-2) ^ (-3/8) = (-1/2) ^ (3/8) = (-1/8)^(1/8) Czyli szukamy pierwiastka ósmego stopnia z liczby ujemnej. Wynikiem jest liczba urojona (0.77i). Prawdopodobnie używałeś funkcji działającej tylko dla liczb rzeczywistych. Mi wychodzi 2.54. Zapewne nie zwróciłeś uwagi, że musisz podać argument w radianach, a nie w stopniach. -
Książka Mass Effect: Deception to bubel? Fani znaleźli w niej już ponad 90 błędów!
Vel_Grozny odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Heh, aż mi się przypomniały *nie*miło spędzone chwile przy lekturze Starcraft: Ghost. Brrr.... -
Spróbuj wyłączyć VSYNC. Jak go włączyłem, to gra skakała z 45 fps na 30 a potem 15. Może masz to samo?
-
BioWare rozdaje bany za destabilizację ekonomii w SW: TOR
Vel_Grozny odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Chore. Z tego co czytam to ci zbanowani nic złego nie robili. A co nie jest zabronione, jest dozwolone. Twórcy nie są w stanie zbalansować gry, to zamiast nad tym pracować, wolą banować ludzi, którzy w żaden sposób nie zawinili. Co dalej? Jak ktoś zacznie za często wygrywać starcia z innymi graczami bo gra "za mocną klasą", albo "wykorzystuje przepakowane umiejętności" to oczywiście ban, jak rozumiem? -
BioWare`u pomocna dłoń dla dzieci chorych na raka
Vel_Grozny odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Dobra, po ile to DLC? ;D W sumie niektóre głosy wypadły całkiem fajnie. @anakin1000 - pomyślałem dokładnie o tym samym. -
Ostatnia klasa postaci w South Park: The Game ujawniona. Co wymyślił Eric Cartmann?
Vel_Grozny odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Ciekawe czy Kyle byłby wtedy wieloklasowcem - Jew/Day-ginger ;D